Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

MM-11 minäkin oon miettinyt tuota akupunktiota, mietin jo lapsettomuusaikana, koska silloin kuulin siitä paljon hyvää. mutta luomunapa sitten pärähti plussa juuri kun aloin niitä tutkiskella tarkemmin. ja samoin raskausajan päänsärkyyn olen kuullut auttavan :) olen ajatellut samoin, että parempi on ottaa lääke, kuin kärvistellä niin että ei voi tehdä mitään.

täällä alkoi tuntumaan liikkeet 16+1, mikä taitaa olla aika keskivertoaika, tosin ensimmäistä kun odotan, niin olin ajatellut että kauemminkin saattaa joutua niitä vartomaan. noita kohdun rajoja en tajua, tai siis tunnista tuntemusten mukaan tai painelemalla. mutta joskus kyllä tuntuu iso pallukka mikä möyrähtää alamahassa, kääntyisköhän pikkuinen. :)

tunturihilla 16+4
 
sonsku,ihana masu !! ja mm 11 kans :) ja sonsku kans,mullakin paaaljon arpia vaikka tää vasta toinen raskaus,mut esikoisen kans repes ihan totaalisesti :(

tultiin äsken tossa kotiin,oltiin siskon perheen luona grillaamassa ja saunomassa,ai että mull on himo uunikasviksiin !! =) NAM ! huomenna täytyy itekin tehdä,poikakin tykkäs :) ja heti ruuan jälkeen masussa tuntu kans tosi pistävää potkua,ihanku ois tullu sähkäri masusta :D hassun tuntunen,jopa hieman epämukava..

mut nyt sipsiä,limukkaa ja rakkaan viereen tv:tä tuijottaan :)



sunniee ja vilperi 17+4
 
Sykkeistä:heart:, mulla kolmen tytön raskauden aikana sykkeet neideillä olleet 125-130 , eli en usko tuohon syke juttuun ollenkaan, koska niiden perusteella pitäisi olla kolme poikaa:D

Kamala hiiva vaivaa ... arggggg kun kamalaa:rolleyes:

Poks 16:popcorn:
 
Sonskulla on kyllä mun mielestä niin vaaleet noi r.arvet että ei näytä ollenkaan pahalle!Muutenkin ihania masuja kaikilla :heart: Pitää laittaa ittekkin eka kuva täs lähipäivinä :)
Akupunktiosta täälä on puhuttu kovasti,onko se täysin turvallista raskausaikana?Mietin vaan että voiskohan siitä olla apua unettomuuteen...Mä en siis kertakaikkiaan saa unenpäästä kiinni :kieh: Ja päivät menee tekemättä mitään :(
 
Akupunktion turvallisuudesta raskausaikana Kerttu kyseli: Googlettelin siitä ku ei itelläkään ollu hirveesti tietoa siitä, niin ymmärsin niin, että on turvallista raskausaikana, kun kertoo vaan sille akupunktiota tekevälle hoitajalle että on raskaana. Raskausaikana akupunktiossa ei käytetä joitain tiettyjä akupisteitä. Moni on saanut akuounktiosta apua myös raskauspahoinvointiin ja lantionseudun kipuihin! Hitsi, pitäiskohän kokeilla jos pääkipu vaan jatkuu ja jatkuu.. PAITSI että mulla oli näkö huonontunut hieman ja maanantaina saan uusia piilareita, että saattaapa olla aika tod.näköistä että saan jo sen myötä sanoa hei hei päänsärylle.

Teille muuten joilla on päänsärkyä, kannattaa tarkastuttaa näkö, koska näkö voi huonontua raskausaikana!

MM-11 17+1
 


Huomenta !

Hassua miun maha on ihan pieni aamuisin mutta voihan illat ja ilta turvotus... mahassa tuntuu olevan useampi, ehkäpä aamu maha tuntuu siksi pieneltä kun iltaisin tuntuu niin valtavalta...

huh huh huijakkaa muutama päviä ja viikkoja kasassa 18 välillä tuntuu ettei aika etene ja välillä tuntuu että aika harppoo...

jokos ensi viikolla alkaa rakenneultrat ?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja jendde
Moi kaikille!

Te jotka ootte tilanneet raskauskeijusta, niin tuleeko sieltä nopeasti toimitukset?
Mä tilasin tänään kotidopplerin ku pahoinvointi loppui ni mä tietenki huolestuin että onko kaikki ok :)
Edellisen kanssa (tytär 9v) oksensin koko raskausajan.. Vaikka tokihan tää voi olla erilainen ja ns. normaali raskaus eli eikö pahoinvoinnin kuulukki jo tässä vaiheessa helpottaa?

Annelin ja sintti 14+3
 
Huh,
Täällä on inhoittavat liitoskivut, häpyluu tappaa mua hitaasti.. :'( Kävely on jo hankalaa ja yöllä herään joka kerta kun vaihtaisin asentoa niin kipeetä tekee.. Mä olen jopa ottanut joinain iltoina yhen panadolin jotta voisin istua sohvalla... :ashamed:
Ja mulla on vaa viikkoja kasassa 17..
Käytiinpä tässä anoppilassa, ei onnitellu anoppi.. No eipä ollu yllätys..

Kellä muulla on törkeä väsymys koko ajan? musta tuntuu etten saa 8-9 tunnin unilla ku kiukkuseks itteni..

No mutta menempä valittamasta ja puusouvviin ukon kanssa, talvee varten laitetan talven puut varastoon ja pilkotaan.. (paljonkohan traas riidellään siinäkin lomassa :LOL: )

kengu ja se bodaaja 17+4
 
täälläkin on väsyä liikenteessä, hemppa oli 108, ja terkkari ei määrännyt rautaa vielä, mikä oli miusta kummaa. ostin sitten ite nestemäistä kasvipohjaista litkua ja 1,5vkoa sitä nyt ryystänyt. tainnut auttaa ainakin vähäsen. äkkiä on tippunut kun kuukausi ennen tuota 108 mittausta oli vielä 134.
 
Huomenta!

Miulla ei ainakaan vielä ens viikolla ole rakenneultraa, vaan se on sit vasta 27. päivä. Mut meen nyt seuraavaks kahdeks viikkoa töihin, niin luultavasti aika hujahtaa niin, et sitpä onkin jo rakenneuä! :)

Masukuvaaa, tässäpä näin kasvaa meiän pikkunen.

Sivusta..:
Aijaa.com - RV17+1 - 8797047.jpg

..ja edestä:
Aijaa.com - RV17+1 - 8797049.jpg

Oon aikaisemmin laitellu noita kuvia tuonne masukuvien topiciin, mutta lisään nyt tännekin. :> Tuntuis jo, että viikkoja on sen verran takana, että vois ruveta arvuuttamaan, kumpi sieltä olis tuloillaan! ;) [Sonskulle veikkaisin tyttöä kuten Kinalle & MM11lle tyttöjä myös! :)]

Hopea ja pikkutoveri Alien 17+1
 
Kina Tuosta sinun työpaikastasi. Suosittelisin sinua ottamaan yhteyttä työsuojeluvaltuutettuusi ja/tai liittoosi, koska tuollainen uhkailu on laitonta, kuten moni on sen todennut jo edellä. Itse henkilökohtaisesti pitäisin huolta siitä, että tuollaisen esimiehen käytöksestä kuulisi moni henkilö monella eri taholla. Tsemppiä!

Kengumamma Kova väsymys täälläkin! Keskimäärin tulee ehkä nukuttua 10 tuntia yössä. Kiukuttelen helposti ja paljon, jos en saa tarpeeksi unta ja lepoa.

Kirskis ja Kaiku 16+5
 
Pööppis
Arvatkaapa mitä leidit, tunsin ekat liikkeet eilen illalla :))))) sooo happy!
Mut tänään ei oo tuntunu, en kyl oo kerenny kuulostelemaankaan.


Mullon r.ultra vasta 24,.pvä.. kolme pitkää viikkoa :/ Huoh.
Ei jumpe. Miun on ihan pakko alottaa ens viikolla dieetti. Ihan karsee tää painonnousu, kun syötättää.
Mullakin tuntuu ettei 8 tunnin unet riitä, iltaisin ei oikein uni tuu,mut aamusta tuntuu ettei jaksa herätä. Niin vierasta mulle,kun oon aina noussu kukon laulun aikaan pirteenä kuin peipponen.
 
Väsymystä ei ole, päinvastoin, olen pirteämpi kuin yleensä. Lisääntynyttä unen tarvetta ei siis ole, mutta muuten väsyn helposti. Fyysinen väsymys eli heikotus, sydämen tykytys ja oksetus iskevät tosi helposti : /

Huomenna varmaan soittelen 4D aikaa, että saadaan miehellekin sopiva aika. Taidan mennä vasta rakenneultran jälkeen siihen. Saattaa meinaan olla niin ettei kelakorvausta saa jos menee "liian aikaisin" tai "liian myöhään". Ainakin esikoista odottaessa siinä oli jotkut rajat. No, kysymällä se selviää onko siinä jotkut rajoitukset viikoilla. Mulla on rakenneultra vasta 3.11, että kuukauden päivät saa jännittää vielä.

Sipsunen & SV 16+2:heart:
 
Annelin: Mulle ainakin on tullut Raskauskeijusta tilaukset tosi nopeasti. Ja kyllä se pahoinvointi oppikirjojen mukaan loppuu siinä rv12-14 paikkeilla, joten ei huolta. Mulla se ikävä kyllä vaan jatkuu yhä edelleen, mutta elättelen toiveita josko se parin viikon päästä jo alkaisi helpottaa. Esikoisesta oksensin rv22 asti, mutta en näin paljon kuin tässä raskaudessa.
 
Musta tuntuu etten oo enää ees raskaana! Ei vaan tunnu missään. Ei liikkeitä, ihan ok olo, ei vaan tunnu miltään. Miks en tunne liikkeitä? Kuitenkin toka raskaus ja huomenna rv 19. Nyyh :(

Jotenkin tosi allapäin oleva olo. Mikään ei huvita. Kaikki asiat tuntuu olevan nyt vastatuulessa. En jaksas enää yhtään vastoinkäymistä.

Ultraan vielä 2 vkoa ja rakenneultraan 3 vkoa. Oon sulatellut tyttötietoa, vieläkään en tunne olevani sujut asian kanssa. No, 3 vkon päästä se kai varmistuu.

Milloin siihen 4D-ultraan kandeis mennä?

Viola ja onko siellä kukaan rv 17+6
 
Viola30 Oon sulatellut tyttötietoa, vieläkään en tunne olevani sujut asian kanssa. Saanko udella, että toivoitko poikaa enemmän vai...? Anteeks, jos oot täällä tuosta aikaisemmin puhunu, mutta on tainut siinä tapauksessa mennä ohi miun silmien. : / Ja kyllä sie tulet tuntemaan ne liikkeet vielä! :) :hug:
 
MM11 Näin "toivokaamme" ;) hassu juttu muuten nuo unet.. Miekin olen nähnyt unia, joissa kaikissa (3 unta lapsesta) vauva on ollut ikäänkuin keskonen, sillä unessa on ollut luonnottoman pieni (toivottavasti ei ole mitään ennettä tässä!) ja me vanhempina ei olla oltu "valmistautuneita" (unessa ajettiin saikulta kotiin, mutta ei ollut turvakaukaloa jne.), mutta kaikesta huolimatta vauva on osannut jo puhua. :p Ensimmäisessä vauvaunessa se oli tyttö ja toisessa poika, kolmannessa unessa ei sukupuolesta tietoa..
 
Laretzki
tunturihilla Raudathan ei oo resepti, vaan itsehoitolääkkeitä, joten jos siltä tuntuu, kuurin voi ihan ite alottaa kyselemättä tai odottamatta terkan "määräystä".

Täällä varmaan jatkuu lievää hiljaisuutta jonkin aikaa, koska muutto on tehty joo, mutta vielä se purkaminen. Ja uusien kalusteiden miettiminen ja hankinta. Ja vielä on myös vähän maalamista ja tapteointiakin luvassa. Kun haluan että niitä tehdään nyt vielä kun mä pystyn tekemään ja maha ei oo jättisuuri. Tuntuu muuten jostain syystä että se olisi "pienentynyt", tai ettei se ainakaan ole hetkeen kasvanut niin kovasti kuin vähän aika sitten. Ja en tiedä olisiko se myös hieman levinnyt laajemmaksi...Jotenkin on mieleen alkanut hiipiä lievä tyttöolo, kaikkien muiden poika uskomisista huolimatta.

Oltiin tänään juhlimassa miehen veljentytön synttäreitä ja oli hauska nähdä taas miehen sisaruksia ja lapsia. Miehen nuoremman veljen koira (siis tän jonka luona oltiin), meni ihan sekasin kun se näki mut. Ei oo tuohon tyyliin reagoinut muhun viimeksi, kun heinäkuussa siellä käytiin. Työnsi päätään jalkoväliin jatkuvasti(siis kyllähän koirat sitä tekee, mutta tää ei aikasemmin oo sitä tehnyt), tunki päätään syliin, törkki käsiä, vinku jossen huomioinut, antoi tassua ja kuopsutti jalkoja. Koko koira oli ihan hupsu. Että vissiin sekin jotain reagoi, että nyt on ihan erilailla. Kun ei juuri miehestä ollut kiinnostunut yhtään, vaikka nuorena koirana normaalisti kerjää huomiota kyllä ihan kaikilta.

Nyt onkin sitten kohtu ihan kova kun sitä tunnustelee, huomaa että ollut liikenteessä koko päivän. Käytiin nimittäin synttäreiden päälle vielä Kärkkäisillä ostoksilla 8löysin itselleni ihanat ulkoiluhousut, mutta vasta kevääksi, kun lenkeillään vaunujen kanssa, eivät meinaa menneet mahan kohdalta kiinni, vaikka muuten istuivatkin. Mutta toisaalta, oli Icepeacin icestopperhousut niin halvalla, etten todellakaan viitsinyt jättää ostamatta. Jos käy niin ettei keväällä mene, niin voi laittaa myyntiin käyttämättöminä. Kärkkäisten jälkeen käytiin anopilla syömässä ja ompelemassa olohuoneen verhot, jotta saa katseen suojaa (oma kone opiskelukämpillä). Hetki sitten päästiin kotiin ja nyt onkin niin väsy, että taidan tämän romaanin jälkeen mennä nukkumaan.

Liikkeet alkaa olemaan jo niin selkeitä, ettei ne tosiaaankaan voi olla mitään muuta. Tänäänkin Spyro ollut tosi aktiivisella tuulella, tuntunut muljahduksia kun viipeltänyt menemään ja tömähdyksiä kun on venytellyt :) Halusi vissiin itsekin osallistua synttäreiden viettoon kun oli siellä niin kovin aktiivinen koko ajan :heart:

Lare ja Spyro 19+1, puoliväli lähestyy kovin. R-ultra 17. päivä, kun jouduin siirtämään. Muuten olisi ollut jo reilun viikon päästä 11. päivä
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko teillä muilla ollut sydämentykytyksiä? Tänään mittailin töissä verenpainetta joka oli ihan ok, mutta syke huiteli 111... ihmekkös sydän meinas tulla rinnan läpi, huh!

Viola30 Mullakin välillä sellainen olo kuin en raskaana olisikaan... ja välillä kamala epävarmuus kalvaa mieltä, onneksi neuvola on torstaina että pääsee edes ne sydänäänet kuuntelemaan. Rakenneultra sitte 20. pvä. Tsemppiä sulle olotilan kanssa, toivottavasti pian on iloisempi olo :hug:

Mietin tota rautakuurin aloittamista ominpäin... mielestäni kannattaa ensin neuvolassa keskustella ja otattaa hb, jospa väsymys ei kuitenkaan alhaisesta hb:sta johdu niin ei kannata sitten niitä rautojakaan mennä aloittelemaan...

Unista välillä nään tosi ahdistavia unia raskaudesta, mutta viime yönä unessani oli kaksi tyttöä. Toinen oli jo vanhempi ja siinä unessa sitten tapasin vanhan tuttavani joka katseli onko tytössä yhtenäistä näköä meidän kanssa... ihmettelimme mistä hymykuopat olivat tulleet kun kummalakaan meistä ei ole. Vieressä oli pienempi tyttö joka oli pikkusisko... enteiliköhän tulevaa ;)

Nanniga & Tirriäinen 17+5
 
Väsyväsyväsy...juu, aina!! paitsi sillo ku sais nukkua-sit ei saa unta.. ja muutenki tosi huonosti nukun :(

raskauskeijustatilattii meiän dobbleri ja tuli parissa päivässä -et suosittelen!

Mies sit kerto viikonloppuna anopille ja suhtautuminen vähä outo.. ei nyt mitenkään negatiivinen mut vähä sellanen "no just.." Miehen täti oli kans meillä viikonlopun ja sille kerrottin kans ja se tyylilleen uskollisena sit alotti sen höyryymisen heti. Mies ei sit ollu kertonu mitään muuta ku et vauva tulee -mä sit hiukka pudotin maanpinnalle noita et vauva tulee mikäli kaikki menee hyvin -nyt kun ollu vähä ongelmii... Tuli vähä sellanen fiilis et jos tää lapsi ei saa syntyy ni se on mun syy.. ekana ku anoppiki kysy et "onkos sulla noiden isompien aikaan ollu tällasii ongelmii?" Mut jos ihan rehellisii ollaan ni 2ekaa(eri miehelle) raskautta oli tosi iisit-ei mitään ongelmii ja sit nyt nää 2 seuraavaa(+1keskenmeno) sisältäny ongelmii (edellisessä sikiöseula ja supistukset ja nyt vuodot)... Mutta täytyyhän kaikelle olla syy ja syy ei voi olla hänen pojassaan...

Mulla on rakenne uä 4.11 -mun synttäripvä :)

pikkumökö + pesusieni 16+1..(meinasin laittaa 15+1 mut piti käydä kattoo et missä mennään..)
 
Heips mammat ! :) Mie en millään jaksa enkä kerkeä lukea viime kuun pinoa, eli oon ihan pihalla mm. kaikesta : / Asuttiin viikko maalla minun vanhemmilla, ja nyt ollaan vihdoin asetuttu uuteen kotiin. Asunto on aivan ihana, mitä nyt autopaikka ahdistaa; meille sattui tolppapaikka+viereisen autopaikan omaava ajaa autonsa mukavasti miltei viivan päälle, ei kiva yhdistelmä : /

Nyt pakko mennä unille, huomenna neukkulakin.

cherrrye ja muwu 17+1
 
viola30 Mulla kans samanlainen olo, että onkohan sitä edes raskaana.Välillä ei edes tunne mahassa mitään kun kokeilee. Mulla on kyllä esikoisen odotusta, mutta tunnen itseni jotenkin "huonoksi" kun luen muiden liike kirjoituksia ja mä en tunne mitään..

Tissit meinaa koko ajan tulehtua, eilenkin käskin miestä lämmittämään toista utaretta, kun melkein itkin kivusta. Mieshän oli tietenkin asiasta vain iloinen :D
Onko muilla samoja ongelmia?

Unet Viime yönä Käpy oli takapenkillä turvakaukalossaan ja mies meinasi ajaa syksyisellä tiellä metsään, kun toisten autojen valot eivät näkyneet. Toisessa unessa koiramme karkasi mun lapsuuden maisemissa ja kävi tappelemassa yhden uroksen kanssa, raiskasi yhden narttukoiran ja hyppäsi katolle mua karkuun.. Onneksi toinen uni oli näin huvittava, niin ei jäänyt edellisestä unesta pahaa mieltä.

Unettomuutta myös ollut, viime yönä heräsin kamalaan polttavaan tunteeseen ja kipuun mahassa n. 3 aikaan ja sitte en saanut enää kunnolla nukuttua.. Herään aina siis yöllä johonkin, mutta en edes välttämättä tiedä mihin ja sitten nukun huonosti/en nuku ollenkaan.

Rakenneultra 19.10, eli 2 ja puolen viikon päästä :D Sitä ennen vielä neuvola 11.10.

hepuhi:heart:käpy 17+2
 
Huomenta pitkästä aikaa! :wave:

Täällä myös epäuskoinen olo että olisi edes raskaana, vaikka liikkeet tuntuu päivittäin ja dopplerilla kuuntelen myös, jotenkin vaan ei tunnu uskottavalta :confused:

unista oli puhetta, pari kertaa oon nähny, ekalla kerralla tuli punapäinen tyttö,tukkaa oli viiden vauvan edestä ja se oli kiharalla, tokalla kerralla tuli sitten täysin kalju poika :LOL: ja ihmettelin siinä sitten vauva rinnalla että mihin se tukalla varustettu tyttö hävisi, että vaihtuiko vauvat? Hassua että voikin vanha uni olla mukana uudessa unessa viikkojen jälkeen...

Täällä on laitettu rahat haisemaan, eli hankintoja tehty pienelle. Graco S Logico kaukalo hankittiin, Emmaljungan duo edge vaunut, rintareppu, kantoliina, verhokatosta pinnikseen (onneksi se on ollut tallessa edellisistä), verhotanko vielä kyllä puuttuu, vaatteita on tullut myös hankittua jo melkolailla.
Eli hyvällä mallilla ollaa, kun tän vuoden puolella olen meinannut kaiken tarpeellisen saada hankittua, koska ensvuoden puolella menee sit toi auto vaihtoon ja tod.näk. imee kaikki rahat :whistle:

Ristiselkä vihottelee jonkin verran, kävin tk:sta viime viikolla tukivyön hakemassa.
Miun maha on kokoluokkaa "jouluna jakaudun" ja jokaikinen vastaantulija jää kyselemään että millon millon millon.......eli piiloon ei saa mihinkään, ainoot ihmiset jotka ei oo kyselleet mitään on hoitolasten vanhemmat, jotka näkevät päivittäin. On hauska seurata miten ne tuijottaa mahaa mitään sanomatta ;)

ilja ja pikkuinen 16 poksista
 
Huhhuh, torstaista asti ollut vieraita, niin ei ole mitään ehtinyt, paitsi tosi pikaiseen tekemään tän pinon. Vieraat on ihania, kun on hetken muutakin täällä kuin me kaksi, mutta on se niin ihanaa kun ne lähteekin! :LOL:

Mulla ei unen kanssa ole oikein ollut ongelmia, sama määrä riittää kuin ennenkin, eli semmonen 6h olis ihanne. Tosin esim. eilen kun tulin hektisen, muutaman tunnin venyneen, työpäivän jälkeen kotiin ja yritin heti unen päästä kiinni, niin ei onnistunut. Yleensä pystyny nukahtamaan kuin seinään :p Mutta eipä toi haittaa, jos jokin osio normalisoituu.

Ultra mulla on joskus loppukuusta, neuvolatäti mutisi jotain, että varataan se ens kerralla, eli 19.pvä. Mut sen jälkeen se mutisi, että toki voin sen ennenkin tilata. Päätin, että tilataan se sit 19.pvä kun en oikein saanut selvää mitä se haki.

Musta tuntuu, että mun vatsa vaan kasvaa hullua vauhtia, vaikka ruokahalukin on melkein kadonnut :O Yks päivä koin jotain, mitä olen raskaudessa pelännytkin, tuttu vaan ryntäsi silittelemään mun vatsaa! Mä olen siis ihminen, jota ei saa koskettaa. Jopa oman äidin halaus tuntuu epämukavalta. Mies on ainoa jolta kaipaan ja joka saa läheisyyttä. Noh, ehkä mä opin tunnistamaan vatsan silitys tyyppien ennakkomerkit ja osaan varautua kääntymällä pois :)

Päästä katosi nyt jotenkin kaikki mitä olette kirjoitelleet! Onko muuten muilla vielä tätä dementiaa? Mulla pahenee ja pahenee, onneks osaan ottaa huumorilla, muuten saattais hermo mennä :S

Mariaja & Tyyppi 15+0 (POKS)
 

Yhteistyössä