Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Toppikset mä kyttäilen jos käytettyinä löytyis jotkut kivat henkselimalliset tummat toppikset. Pysyvät sitten jalassa vaikkei vetskari meniskään kiinni. Ja tulin siihen tulokseen etten ala uutena ainakaan mammatakkia ostamaan kun ei olis oikeen tuollaiseen ylimääräiseen varaa kun pitää ostaa kaukalo ja jatkettava sänky esikoiselle + uudet patjat molemmille yms. Mulla on kyllä j.a.p:in ruskea pitkä untsikka johon mahtuu kyl maha ku maha, on vaan niin karsee näkönen mun mielestä:eek:

Vanilijarinkeli mulla on kans pieni raskausmaha vielä..mutta kyllä se sieltä kasvaa ku kohtu vetäytyy suorempaan ja tila loppuu selän puolelta :)

Ääh, tänää ollu jotenki kuvotusta taas ilmassa ja laiska olo..ja oon huomannu et jos alle 1,5h päikkärit nukkuu niin olo ok, mutta jos menee reiluun 2h niin alkaa vapina ja oksetus.. kaitpa se verensokeri laskee niin paljon tai nestehukka tulee.

Mariaja rakenneultra 20.10 :)
Sukupuolen kerron teille ihanaiset kohtalontoverit:) ja varmaan lähimille ihmisille. Tai sitten huutelen innoissaan fbssä kaikille, mulla kun on vähän tapana toimia impulsiivisesti:)

Pittää huomenissa soittaa neuvolaan ja pyytää lähete labraan et kattovat ettei ole pissatulehusta, jotenki aavistelen että vois olla/tuloillaan..:(

H&mörrykkä 18+3

mulla kans se rakenneultra 20.10

huh,oltiin aamulla hoplopissa pojan kans. ei oo vissii tarkotettu et siellä mennään maha pystyssä mukana xD voin kertoa et vähä kiristää issiasta ja selkään sattuu.. sielllä kun joutu meneen ihan mutkalla et mahtu meneen ton 1 veen perässä :D heh mut hauskaa oli!!

pika päivitys tämä vaan.. illalla lisää juttua ja uusi kuva. unohdin eilen ottaa joten tänään sitten..

sunniee ja vilperi 18+1

Päivää,

Muksu melskaa masussa ihan huolella, ainakin nyt pari tuntia jo :heart:

Mulla on rakenneultra vasta 21.10 oon yrittäny ukolta kyseskellä tuleeko mukaan. Kaipa tuo tulee..

mulla on vaan ihan reiman kokoa 40 olevat joustovyötaröiset toppikset. aattelin pärjää niillä :)
Mää otin eka kertaa päikkärit, voin sanoa ettei tehny eetvarttia, heräsin päänsärkyyn... Väsyny oon ollu viikon verran nyt että ihan kauhee tunne tulee kaupassakin. Meinaa nukkuu väkisin pystyyn jos ei pitäs kärryistä kiinni.... Onneks huomenna on neukkula, saa nuo rauta-arvot tietää..

Ps. mulla on masu :heart: (mies nauro sille saunailtana, kun esitin kuinka vedän vatsaa sisään.. siihen jäi semmonen puolen vesimeloonin kokone möykky alas)

kengu *poks* 18

• Tykkää
Reactions: ItäHki ja Hopea
Hei !

Kirjoitteliko joku koirien yhteen ottamisesta ??? meillä on uros ja narttu koirat ja olleet jo kaksi vuotta yhdessä ni nyt sitten uros on alkanu ärjymään nartulle miun läheisyydessä...liittyyköhän miun raskauteen jotenkin, koirathan vaistoaa sen ?? mut tämmöistä käytöstä meillä ei aikaisemmin ole ollut...

4D ultra: ihanaa että on tää palsta, ei ollut hajuakan että ultrasta sais jonkun kelakorvauksen. olen harkinnut sitä jos ei kunnalisen puolella sukupuoli selviä. eihän nyt väkisin, mutta haluan tietää sukupuolen, tosin se ei vaikuta kyl mihinkään...
missä hinnoissa noi ultrat ylipäätään liikkuu. itellä ois jotain mututuntumaa 160€ hintaluokkaa.

oma ultra 25.10 rv20.

ruska oli kauniita kortteja askarrellut. ihanaa että joku viitsii nähdä vaivaa ja on varmasti kummeillekkin mieleenpainuva lahja.

täälläkin ravataan vessassa, jano on myös kova että ei ihme. mutta öisin ei vessaan tarvi juosta, mutta illasta sitäkin useemmin.

emmerdale alkoi aivan koukussa siihen sarjaan, eli siirryn sohvalle..

• Tykkää
Reactions: jendde ja -ruska-
Heippa!

Sunnieellä ihana masu! :) :ashamed:

Me oltiin tänään toisessa neuvolassa, vkoja nyt siis 16+2 ja oli täti ihmeissään kun meidän pikkuinen oli niin vilkas ettei meinattu saada dopplerilla sykkeitä katsottua. :D Lopulta kuitenkin saatiin, 152 merkkasi neuvolakorttiin ja liikkeiden kohdalle ++. Kertoi myös että kuplinnat ja hipaisut on vauvan liikkumista ja potkuja! WAU! Mä tunnen niitä siis jo.

Epa, ylpeä tuleva Isä ja Töpsykkä 16+2

Pööppis
joo, miun koirat ottaneet yhteen ja eikun kiihtyy tää vihanpito, paitsi se on yksip uolista, toinen,isompi, on koko aika menossa sen toisen kimppuun. Se altavastaaja on ihan hätääkärsimässä nyt täällä kotona :(
Oon tullut tilanteeseen,että nyt on PAKKO luopua tuosta koirasta joka hyökkii sen surkeemman kimppuun. Mulle jo toi yks ihminen sanoi jo elokuussa,et mieti tarkkaan pidätkö tollasta koiraa talossas sitten kun taloon tulee vauva.. on nimittäin semmonen homma etten uskalla riskeerata, vaan vauva menee tässä asiassa valitettavasti edelle, tilanne on tosi hankala nyt ,enkä jaksa enempää tätä koittaa selittää,kun itekin ihan hajalla tän luopumisen takia, mutta päätös on nyt tehty :( Kyse on kuitenkin voimakkaasti dominoivasta 45kiloisesta uroskoirasta joka jo murisee mullekin :( Liekö raskaus sitten pani sen sekaisin, en tiedä :(

Nyt olis ultrat merkattu, koitin saada kaikki, vaikka ei ollutkaan sinisellä :)

Mulla on nyt kyllä ihan omaa napaa:
Vatsa ei ole viime kuvasta kasvanut ollenkaan, liekö syynä sitten ruokahalun normalisoituminen vai mikä. Mitään oireita ei ole, jos ei oteta huomioon, että pizzan oksensin viikonloppuna ulos, eli ei pizzaa siis puoleen vuoteen kiitos.
Ärsyttävä vaihe kun ei oikeesti ole mitään konkreettista tässä raskaudessa. Mielessä pyörii vaan, että ei siellä varmaan mitään eloa ole. Neuvolaankin vielä aikaa, 19.10 vasta.
Jotenkin toivoton ja lamaantunut olo, mikään ei tunnu miltään.
Noh, tämmönen päivä siis.

Mariaja & Tyyppi 15+2

Katjuska: Kelakorvaukseen ovat kaikki oikeutettuja kun 4D tehdään viikkojen rv18+ ja 23+ välillä, kuten vaniljarinkeli tiesikin jo kertoa.

Vaniljarinkeli: Menen Femedaan. Siellä on käytössä Kelan suorakorvausjärjestelmä, joten kelakorvauksen osuus vähennetään heti maksettaessa. Hintaa jää korvauksen jälkeen n. 175e (Bambi ainakin kysyi hinnasta). Kävin edellisessäkin raskaudessa 4D:ssä ja muutenkin olen käynyt varhaisultrat ja muut ylimääräiset raskauteen liittyvät lääkärikäynnit/ultrat Femedassa.

Ruska: Kauniit kortit olet saanut aikaiseksi!

Sipsunen & SV 16+5

• Tykkää
Reactions: -ruska-
Ainiin! Joku oli ehdottanut, että meillekkin tulis etusivulle montako meitä on, moniko odottaa ensimmäistä, toista, jne. Koitin joskus laskea, mut menin koko ajan sekaisin :S Eli jos joku jaksaa laskea ja eritellä, niin toki tiedot sinne laitan ja niitä sitten muokkailen :)

Mulla rakenneultra on vasta viikolla 21 ja päivämäärä on 9.11.
Täällä myös hempat laskussa, aiempi mittaus näytti 130 mut nyt oli jo 108 joten Obsidanit on käytössä myös mulla..

Miten tuon tickerin saa liitettyä tähän? Tutkin ja etsin mut ei profiilitiedot/asetukset oo semmosta kohtaa mihin sen sais laitettua. Vai onko?

jadeza & ihana ruipeloni mun 16+5

Mulla rakenne ultra(t) 19.10 ja 26.10

Pööppis tosi kurjaa kun joudut toisesta koirasta luopumaan :'( Mutta varmasti parempi koiralle olla sitten jossain muualla ja sit tietty kun on vauvaki tulossa, niin ei viitti riskeerata. mutta vaikeeta se toki on, voimia :hug:

Laretzki
Meillä tunsi mies tänään vissiin ekaa kertaa liikkeitä!. Makasin sohvalla jalat miehen sylissä ja se piteli kättä vatsalla, kun sanoin, että kokeillaan jos tuntuisi, kun Spyro tuntuu olleen tosi aktiivinen viime aikoina ja että tömähdykset tuntuu omaan mahaan jo tosi selkeinä. Meni hetki ja sitten tuli kunnon tömähdys ja sanoin miehelle että nyt. Melkein heti perään tuli toinen ja sanoin siitäkin. Mies sitten sanoi, että taisi tuntea jonkinmoisen töykkäyksen :heart:

Vitsit kun täällä on ihania masuja :)
Mulla on nyt kanssa pien maha, et huomaa jostai housuista että kiristää,
mutta ei vielä mitään kovinkaan suurta.
Potkuja oon tuntenut nyt pari viikkoa ja nyt on ollu pari päivää hiljaiseloa,
heti alkaa mietityttää et onko kaikki hyvin, mutta onneks joku pieni muksahdus
päivässä edes tuntuu. Ja onneks on perjantaina neuvola ni kuulee sydänäänet ja saa mitattua hempan, on kans koko ajan ihan väsynyt olo.

Mulla olis huomenna viikkoja 20, eli puolessa välissä ollaan..ei tunnu yhtään
siltä et ois jo niin pitkällä =)
Mulla muuten heittää päivällä LA tuolla etusivulla eli oikee on 1.3.
ja sitten mulla on rakenneultra 25.10
Sitä odotellessa =)
Nyt oli vaan omaa napaa..

Jenduka ja pikkunen 19+6

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Mulla on rakenneultra 18.10. Ei enää pitkä aika! :)

Ruska Kauniita kortteja olet tehnyt! Mä tykkään kans askartelusta. Joulukortteja on ihana askarrella. :) Ja suurimman osan joululahjoistakin ajattelin tänä vuonna tehdä käsin, lähinnä varmaan neulomalla.

Pööppis Voimia! :hug: En osaa kuvitellakaan kuinka kamalaa omasta koirasta luopuminen on. Mutta selväähän se on, että vauva menee koiran edelle! Vauvan turvallisuus on kaikki kaikessa.

• Tykkää
Reactions: -ruska-
Eka kertaa kirjottelen lokakuun pinoon!

Vähän oon tipahtanu kärryiltä pois, ku ei oo tullu luettua teidän juttuja muutamaan päivään. Pitää kahlata tekstit läpi ku on paremmin aikaa. Kahdessa edellisessä raskaudessakin käyny näin; raskauden alku - ja loppuvaiheessa tulee kirjoteltua paljon, mut keskivaiheessa ei niinkään. :)

Meillä rakenneultra 27.10.

Vauva potkii ja liikuskelee, maha on kasvanu jo isoksi ja oma olo on kohtalaisen hyvä. Närästys kyllä vaivaa ja lisäksi supistelee jonkin verran (mulla on todettu supistusherkkä kohtu, supistelut alkaneet edellisissäkin raskauksissa näihin aikoihin.) Ja sit tuo jatkuva pissahätä, huoh!
Neuvolassa kävin eilen ja siellähän tuo pieni masussa temmelsi, sydänäänet kuulu hienosti ja kaikki muutekin niinku pitää.
Sf - mitta huiteli yläkäyrällä, mut mulla on näköjään näin et maha kasvaa yhtäkkiä isoksi ja sit ei enää kasva loppuraskauden aikana juuri ollenkaa, eli raskausmaha on loppujen lopuksi melko pieni.

Kaikille hyvää vointia!

syysmama & nuppunen rv 18+5 :heart:

Yhteistyössä