Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Chusa heipähei! Meillä onkin sama laskettu aika ;)

Joo no kävi sama mielessä, että housu&paita ei välttämättä ole kovin käytännöllinen. Ja lisäks vielä saattaahan se vähän puristaakin masusta ikävästi.. :p

Jaksamisia sipsuselle! Äärimmäisen inhottavia tuollaset lamaannuttavat vaivat.. :/ Toivottavasti pääset lepäilemään ihan kunnolla pian. :)

Laretzkille huippua ultraa! :)

No niii, nyt lyö jo aivot tyhjää.. öitämöitä siis näemmä! |O
 
  • Tykkää
Reactions: Chusa
Huh, tuntuu, että olen ollut kauheessa nettipimennossa, kun netti ei ole perjantain jälkeen toiminut kunnolla ja sit olen ollut kipeenä niin ei oo jaksanu edes vääntää tän kanssa. Nyt tuntus toimivan...

Olen nyt mielestäni päivittänyt taas kaikki tähän asti tulleet pyynnöt, eli jos päivitystä ei omalla kohdalla näy, niin on jäänyt huomamaatta, joten hihkaise uudelleen :)

Joku kyseli siitä mun ostamasta nenäsumutteesta, se oli Otrivinin jotain, niitäkin oli miljoonaa eri sorttia :S Sitä oli ilmeisesti tutkittukkin, koska siinä luki, että supistaa verisuonia, eli heikentää sikiön hapensaantia.

Flunssa alkaa hellittää, odotan jo innolla, että pääsen parin tunnin päästä töihin, sekoo pää tänne sisälle kun omatunto ei anna periks edes lähtee mihkään vaiks olo on ollut jo aika ihmismäinen.

Keskiviikkona neuvola, sitten saa varailla sitä rakenneultraakin.

Liikkeitä ei vieläkään tunnu, ainakaan vissiin. Yritän olla ressaamatta ja muistaa päätökseni, että jaksan odottaa ainakin 20 viikolle ennen kuin alan ressaamaan.

Musta tuntuu, että ollaan päädytty nimiäisiin, mun moraali ei anna liittyä kirkkoon sen takia ja mies tuskin saa aikaiseksi. Erosin kirkosta 7 vuotta sitten, kun täytin 18. Mies erosi vasta n. vuosi sitten.

Mulla nyt katosi taas kaikki päästä, mitä piti kirjottaa... Oikeesti, tää on ihan kauheeta kun päässä ei pysy MIKÄÄN.

Vaatteista Olen ostanut ihan muutaman 56 senttisen, pääosin yli 60 senttisiä. Tosin ei tarvis ostaa oikein mitään, kun nekin saadaan miehen suvusta :D
Mies totesi josain vaiheessa, että tuskin kukaan tulee vauvalle V****maan, että sulla on liian isot vaatteet :LOL:

Ainiin, kiitos paranemistoivotuksista, niin hassulta kun kuulostaakin, niin tuntuu kivalta :)

Matkaa sairaalaan tulee tommonen 4km, mikä on ihan hyvä, koska koko suku on varoitellut, että kukaan meistä ei ole esikoistaan synnyttänyt yli tuntia :S (ja siis äidilläni pelkästään sisaruksia 7, heillä lapsia pitkälti toistakymmentä, jotka ovat myöskin lisääntyneet aika vauhtia jo, musta tuntuu, että jään hiukan jälkeen kun monella serkulla on jo 3 lasta :D)

Niin ja kiitos tän palstan, täälläkin on ekat joulutortut tehty :wave: Kaupassa oli vierekkäin paketit 400g ja 1000g joten otin pienemmän. Koin kovin kummastuttavia hetkiä kun avasin paketin... Ihan oikeesti ne myy kotitalouksiin VALMIIKSI TAITELTUJA JOULUTORTTUJA!!! Voi herranjumala sanon minä. "Lisää vain hillo" ja sit viel käyttäohjeet :S

Eipä tässä muuta, vois vaikka alkaa raakaamaan tätä kämppää...

Mariaja & Tyyppi 17+0 (OiOiOi!)
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza ja Hopea
Kaks iltavuoroa edessä, ei vois vähempää kiinnostaa :( No onneks työelämää on vaa nii vähän jäljellä xD Ens viikollaki kaks iltavuoroa :(

Hain varastosta talvivaatteet. Puin toppatakin ja toppahousut päälle, vain todetakseni et hyvä jos mahtuvat päälle kuukauden pari enää. :/ Siis apua mä jääääädyn talvella!!! Mulla jäätyy muuteski nii helposti reidet/peppu et miten mä pärjään, mä tarviin toppahousut. Äääks, ne meni nyt just ja just kiinni.

17+2
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkavaa viikkoa, viisi päivää töitä ja sitten koko perheen kerken syysloma. JEEE !!! kaapit saa muuten kyytiä :)

Vauvan vaatteista, en oo yhtään mitään ostanu ja luulen että en paljoa osta 56 cm jos ei kirppikseltä löydy tyttö oli 52 cm syntyessään ni suoraan pidin 62 ja hyvin meni ei tullu kukaan kiusaamaan et liian isoja ;)

Mahan toiminnasta: miulle kävi eilen aamuna niin et itkua piti pöntöllä vääntää kun maha niin kovalla oikeasti pelotti kun sattu niin kovasti, joten myötätunto pisteet niistä ongelmista kärsiville. Mielestäni juon hyvin enkä ihan pöllösti syökkään ni en oikein ymmärrä mikä aiheuttaa vatsan kovenemisen varmaan vaan hormoonit.

Rakenne ultraan enää 3 yötä :heart:

Rankka loppuviikko ja viikonloppu takana meillä on enemmän ja vähemmän ollut yöpyjiä ja vielä semmoisia joiden jäljet on miun siivottavana... ja nyt vielä tiistaihin on yks vieras ja torstaina tuleekin sitten seuraava kaipaan perheen keskeistä lomaa :heart: taidan ehdottaa miehelleni et lähdetään ensi viikolla johonkin kahdestaan hotelliin yöks, tarviisin niin sitä seksielämää ei oo kun majoitus tilanne on vaatinut sen että lapset nukkuu meidän kanssa ni neljä ihmistä meidän parisängyssä ni vaikka tiivistä on ni hempeet on siitä kaukana... tahdon omaa rauhaa... ihana kun ihmisiä käy mutta aikansa kutakin ei viikko tolkulla jaksa ihmisiä kestitä...

Väsyttää niin paljon... mutta onnea ultriin jollain ainenkin oli tänään.

 
Huomenta :)

Tervetuloa uusille ... täälläkin 3 yötä rakenneultraan, jo alkaa jännittää... en varmaan nuku ke-to yönä kun pelkään nukkuvani pommiin... pitää heti ysin jälkeen hypätä bussiin :D

Tessa
 
Laretzki
Nyt on ultra käytynä. 45 min ultrattiin, kun vaavi oli sitä mieltä että aamua ei saa häiritä ja mötkötti niin sitkeesti siellä aloillaan, välillä vähän vaan venytellen ja ultraaja ei meinannut löytää aorttaa niin, että olisi nähnyt siitä sen mitä niiden kuuluu katsoa. Rakenteellisesti kaikki oli ihan ok, ettei tällä hetkellä ainakaan ole mitään syytä huoleen. Sain myös viimein tietää numeroina ne riskit seulonnoista ja ne oli enemmän kuin hyvät. Viikot onkin jännä juttu, kun äippäpolin koneen mukaan tänään on 21+1 (mitä mieltä mäkin olin ihan alkuun, että sunnuntaisin olisin poksunut ja LA olis 26.2.), neuvolan mukaan on 21+2 (jonka mukaan itse menen) ja vauva vastasi vielä viikkoja 21+3. Mutta aika lähellä siis mennään. Ja tää ehkä tukee sitä mielikuvaa mikä on ollut että kuitenkin pikkasen isompi kuin laskennan mukaan. Painoarvio oli 439 g, joten ihmekkö jos potkuissa alkaa olemaan jo voimaa.

Ultraaja sitten jossain vaiheessa kysyi, että mitenkäs tämän sukupuolen kanssa ja sanottiin, että jos vaan näyttää, niin halutaan tietää. Hetken tutkailtuaan täti totesi ettei tänne kyllä pojan värkkejä oikein mahtuisi. Ultrauksen jatkuessa vauva ojenteli itseään ja totesi, että eipä tuonne jalkoväliin mitään nouse. Ja sattui katsomaan sellaisesta kuvakulmasta, että jos poika olisi, niin siinä olisi kivespussit pitänyt olla näkyvillä, joten me siis saatiin tyttölupaus. Vähän oli sellainen olo, että olinpas oikeassa :D

Mieheltä kysyin autolle kävellessä, että mitä ajattelee ja sanoi, että tuleekos tästä nyt sitten ??. Joo, jos se vaan sulle kelpaa ja kelpashan se, joten vauvalla on nimikin jo. Autossa vielä kysyin, että harmittaako (kun tiesin, että kaikesta huolimatta mies toivoi pikkasen enemmän poikaa), johon mies oli että ei. Sanoin että sun pitää sit seuraavasta tehdä poika (kun mies ehdottomasti haluaa että on molempia) ja siihen totesi, että niin sitä pitää, että sun mieliksi tämä on nyt tyttö (vaikka oikesti mieskin oli ehkä enemmän poikaveikauksen kannalla, kuten kaikki muutkin)

Lare ja Spyro 21+2
 
Huomenia!

Täällä remppa valmis, joten nyt kerkeää jotain kirjotellakki! Tänään olis luvassa suursiivouspäivä kun tuo olkkariremppa levitti pölyt joka paikkaan : /

Täällä liikkeet tuntuu ihan selvästi muutamia kertoja päivässä vaikkakin istukka etuseinässä. Varsinkin iltaisin kun makaa sängyssä niin tuntuu mukavasti :heart:

Täällä ollaan pikkuvaatteiden pesu/silitys alotettu! Nyt vaan tuli muutamia työpäiviä, joten ei niin kovalla tahilla kerkeä huseerata :)

Ihania masukuvia ja toivottavasti saadan kohta lisää ihania ultrakuulumisia! En malta oottaa et pääsen siihen rv28 ultraan :)

Katonpa viel synnytyssairaalan loppuun sit aamupalalle ja siivoaan! Ai niin, tänään synnytysvalmennus!

kn& -nytkin potkiva tyyne 20+3
 
laretzki: onnea tyttölupauksesta !! =)

3 yötä ultraan on,laskin aivan itse !

ON: kovasti möyryää ja potkii viltsu. nykyäään tulee kunnon sarjoja jo paljon päivän mittaaan,iltaisin ja aamuisin on sellaset tunnin mittaset jumppahetket myös :D

ja huomenna täyttyy puoliväli täälläkin,jessus kun menny viikot nopsaa :D

sunniee ja viltsu 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kengumamma
Laretzki ihanaa =). Mutta se on muuten jäänä fillis siinä kun saa tietää kumpi tulee; niin on jotenkin ;et se oli nyt tässä, ei oo enään mitään veikkailtavaa ja ehkä hieman tyhjä fillis ainakin viimeksi itselle tuli kun ultraaja ilmoitti sukupuolen.
Mutta todellakin edelleen ollaan kysymässä =)

Täällä kanssa liikkeitä tuntuu pitkin päivää, ihania!

Punis+helmi 18+2
 
Onnea Larelle tyttölupauksesta! :) Ultrattiinko sulla normiultralla, vai pääsitkö siihen 3 vai 4 D:hen (mä en muista kumpi kokkolassa on..)? Ku joillakin kavereilla on kokkolassa ultrattu sillä 3/4 D:llä jos se on ollut vapaana, niin pitää heti udella! :)

Hepuhi Monelta sulla on keskiviikkona ultra? Satutaankohan samaan aikaan? :D

Mulla on kans istukka etuseinässä, tai np- ultrassa ol. Voihan se olla et on siirtynyt. Liikkeet tuntuu melko hyvin. Tänään varsinki ollut aika vilkkaalla päällä :heart:

Mua jännittää ihan hulluna keskiviikkoinen ultra! Mies lähti viiden jälkeen aamuvuoroon niin valvoin yli tunnin ja mietin kaikkee. On sitä ihminen tyhmä. Muutenki ihan hirvee itseinho päällä ku tullu mässäiltyä niin paljon, ja sen kyllä huomaa!! Naama pyöree ku keilapallo. :ashamed: Elikkä lähempäs tästä lenkille!

-Pätkis- +Helmi 19+2
 
Onnea Larelle ultrakuulumisista ja tytöstä :heart: hienoa että kaikki oli hyvin!

Liikkeitä tuntuu mullakin nykyään paljon enemmän, ja ne tulee aina aamuisin ja iltaisin. Muuten melkeen koko päivän varmaan nukkuu siellä :) oon vähän kateellinen, mäki voisin joskus vaan nukkuu koko päivän ;)

Täälläkin vaan 2 yötä ultraan. Sitä ennen vielä huomenna neuvola!

jende 19+3
 
onnea hyvistä ultra kuulumisista ja tyttö/poika lupaksista :flower: niitä saaneille. omaan ultraan reilu viikko ja kovasti jo sitä odotetaan. on onneks klo 13 aika niin ei pysty edes pommiin nukkuun

täällä otettiin sormukset pois kun välillä turvottaa kovastikkin ja alkoivat puristaa, ja toisaalta jos tää turvotus jatkuu ja pahenee niin ne sai suht helposti vielä pois. muilla turvotusta?

pööppiksen kivut olivat kamalaa luettavaa, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin

mariaja kyllä teillä on ollut nopeita synnytyksiä suvussa, ei kannata jäädä odotteleen ja kuulostelemaan kotosalle.

omasta navasta: meillä miehellä pesän rakennus puuhat. myytiin toinen auto pois kuleksimasta, kun ei sillä järkevää käyttöä ole vastakun töihin palaan. on innolla laittamassa makuuhuonetta uuteen uskoon. käydään tänään kattelemassa uutta lipastoo tai lipastoja joihin myös vauvan kamoja mahtuis. siirretään sänkyä ja laitetaan pinnikselle paikka valmiiks (pinnistä ei kuitenkaan vielä varastosta haeta) mulle tärkeetä että on aluks lähellä mua, ettei mun öisin tartte pitkiä matkoja haahuta imettään. ja jos nyt sais uudet yö pöydät se ois niin makeeta. tai semmonen sängynpääty johon sais yöksi lasin vettä ym rompetta. täytyy mennä ihan ajatuksella ikeaa kiertään. kohta lähen mittaileen makkaria niin voisit suoriltaa ostaa jos jotain ihanaa löytää.

jaa niin ja pitikin kertomani et tuli viime viikolla uppo-oudon naisen suusta kun hänen kanssaan raskaudestani puhuin et - oletko nyt ihan varma et siellä ei kahta ole?- joo ei ainakaan ole kukaan vielä löytänyt. mahaa siis on kiitettävästi. mä en noista jutuista pahastu.

täällä oli jo vaunu juttuja jokin aika sitten, mut nyt mä olen asialle lämmennyt. onko kellään mitään tietoa mm.huutiksessa olevista F7?? vaunuista? hinta on todella alhainen, mut se väri valikoima on mahtava, etenkin ne vihreen eri versiot. tekeekö niillä mitään? mä en halua kalliita vaunuja, koska tarkoitus pykätä toinen lapsukainen het perään ja tuplat joutuu sit kuitenkin hankkiin (siis jos kaikki menee hyvin) meiltä matkaa tuonne seinäjoelle vaunulaan, jossa katsoin että niitä F7 olis niin ei tule heti mieleen lähteä testaileen. tilanne pikkusen koominen pitäs olla "hyvät vaunut" jos niillä syystä tai toisesta joutuu pitempään kärrytteleen, mut en silti halua maltaita maksaa ja nyt kun asiaa ajattelin niin vois uutena ostaa, mut yleensä ei halpaa ja hyvää saa yhdessä, eli sit jotkut "merkki kärryt" kaytettynä. tarkotuksena ei ole myydä niit kärryjä joten jälleenmyynti arvo ei ratkase, on alkanut miehen sisar ja oma sisar puhua vauvoista ja vois ne kärryt sit heille antaa.
muutenkin olen kärryjä tampereen seudun liikeistä kattellut ja samat kärryt samalla kankaalla- saattaa olla liikeitten välillä jopa 150€ hinta ero! ihan mieletöntä!!

mut mittaileen makkaria. hauskaa päivää naiset!!

mesisa+19 ( nimi sit myöhemmin)
 
Larelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :flower:

Mua väsyttää... taidan mennä nukkumaan vähäksi aikaa ennen kuin tyttö herää. Ihan samanlainen väsymys on päällä kuin alkuraskaudessa. Missä mun energinen keskiraskaus on :kieh:
 
Tervetuloa mukaan Chusa, samalla lasketulla mennään mekin :)

Vauvan vaatteista: 50 senttiset osoittautui täälläkin esikon kohdalla aikalailla pieniksi.. Ja bodeista sen verran, ett kietaisu-bodyt on pikkuvauva-aikana pop ! Varmaan kaikilla käynyt niin, että pikkuisen vaippa fuskannut ja kakkaa ollut sitten selkää myöten kaikkialla.. :p Ja minust nuo kietaisut ovat kätsyi muutenkin :)

Larelle onnittelut tyttölupauksesta ! :heart:

cherrrye ja muwu 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Chusa ja Hopea
Pätkis heti kahdeksalta aamulla on ultra, miten sulla? Olis kiva törmätä :D

Lare Mulle tulee varmaan sitten se poika, kun tässä matkalla äsken sanoin miehelle, että tuli ihan sellainen olo että POJANNIMI on mun masussa, eikä aikaisemmin oo mitään oloa ollut :)

Piti vaan Laren uutiset käydä kurkkaan, kun muistin hänen ultran. Netti ei toimi kunnolla näin autossa, niin kirjoittelen paremmin kun saadaan muuttokuorma perille.

hepuhi:heart:käpy 19+2
 
Onnittelut Larelle hyvistä ultauutisista sekä tyttölupauksesta!

Täällä olis menossa tällä erää viimeinen saikkupäivä. Ajattelin reippaana huomenna yrittää töihin paluuta, tää toimettomana olo on omalla tavallaan niin raskasta. Kun ei ole varsinaisesti kipeänä (mitä nyt vähän flunssassa) niin tuntuu tosi hassulta vaan makoilla päivät vaikka tekemistä olis kuinka ja paljon. Supistuksetkin on onneksi vähentyneet levolla.

Chusa Tervetuloa! Meillä näkyy olevan sama la ja sama synnäri = )

Hope ja pikkuinen 19+2
 

Yhteistyössä