Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Iltaa.
Tulin vaan poksumaan 18+0 :heart:

Mullakin siivousinto päällä, niin kuin aina :)
Haluisin jo niin alkaa laittaa vauvan huonetta, mut eihän meillä ole tänne vielä mitään laitettavaa...:LOL: no yhden kaapin raivasin just cocon vaatteille.

Mukavata viikonloppua kaikille tasapuolisesti.
 
ItäHki Mä kans haluaisin laittaa kaiken jo vauvanhuoneessa valmiiksi :D Oon suunnitellu jo kaikkia verhoja yms. Kannattais vaan oman mielenterveyden kannalta ensin maalata tai tapetoida se ennen ku rupee hamstraamaan kaikkea sinne :D
 
Heipsun keipsun piiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa!

Varmaan en oo kuukauteen käyny ku on olllu kaikenlaista ja ei mitään. :D
Toissa yönä palattiin turkista ja matka meni tosi hyvin, ylitti kaikki odotukset ja vaikka mä ressasin eka hirveesti ku en ois halunnu lähteä kun lämpö ahistaa ni voi että... Aivan ihanaa oli!

Koitan kahlailla näitä viestejä läpi, mutta en kyllä varmasti kaikkia ehi!

Kina Paljon jaksamisia! Tuntuu kauheelta sun puolesta!

Hankinnoista ja rahan kulutuksesta: Esikoiselle ostettiin paljon uutta sen takia että suunnitelmissa on iso perhe ja monta lasta ja toivotaan että voidaan käyttää samoja juttuja mahd. monella lapsella.
esim ne kalliit, vaikkakin saatiin hyvät alet ja edellis vuoden kuosit, emmaljungan city crossit on vielä ihan melkeen käyttämättömän näköset vaik paljon on käytetty. ne menee vielä varmasti monelle lapselle, niihin päädyttiin siks koska on kevyet, ja isopyöräset, sekä tukevat. Me asutaan maalla ni ei täällä millään hepposilla vaunuilla paljoa loskakeleillä kärrytellä.
Ja nuo emmaljungat menee näillä näkymin varastoon vuodeksi, kunnes sitten esikoinen voi siirtyä seisomatelineelle. Ja esim mökille en tosiaan aio raahata mitään tuplia!
. Nyt esim meillä ei ole hankintalistalla muuta ku kaksostenrattaat ja sitteri. Sitteri siks että edellinen oli käytetty ja meni rikki. Nyt halutaan baby björnin sitteri koska ollaan kuultu siitä paljon hyvää, että monesti itkuisinkin laps rauhottuu siihen kun se heijaa niin hyvin.
Kaksostenrattaita oon katellu huutiksesta, mutta ei ole löytynyt niitä mitä halutaan sopivaan hintaan. Mulla on sellanen periaate että pitää olla hyvässä kunnossa jos ostan käytettyä, tai ainakin sitten sopivaan hintaan. MIelummin ostan uudet jos joudun pulittamaan niistä vain 50-100 euroa enempi kuin käytönjälkiä omaavista vanhoista rattaista. :)
Niin ja mä olen kotona ja mies on hyvässä työssä, mutta miehellä on niin paljon vanhoja velkoja että rahaa ei tosiaan liikoja ole. Meillä ostetaan halvimmat tuotteen ruokakaupassa jne. Koitetaan säästää niin jotta rahaa jää sitten esim siihen sitteriin jos ei löydetä kirpparilta.

Seksiasennot: Kaikki käy vielä. :)

Jnedde Täytyy kyllä sanoa että sun maha on aivan mahtava! VOi ku itelläki jo näkyis jotain! Vaik kylhän sen ymmärtää että on isompi ku tuplia venaa.. :D

Turvakaukaloista: Mä en käytettyä ostais ja muutenki katon tarkkaan testituloksia ja nimenomaan mitä suomessa turvakaukaloon tarvitsee! Syynä meijän kolari jossa turvaistuin oli se pelastava enkeli :/ <3
Ja tosiaan kun ei sitä silmä monesti huomaa koska kaukalo on haurastunut jostain jne..
Mutta jokainen tekee omat valintansa.. :)

nan-nan-nan paljon onnea tyttölupauksesta! <3
Voi kun itsekin jo tietäs!

Liikkeistä: On tutntunut jo pari viikkoa, mutta eivät tule säännöllisesti..
Viime raskaudessa iskin alko tuntee näillä viikoilla!!!

Raskaana olon tunne: ei löydy ei sit ollenkaan... Ku oltiin tuolla turkissa ja oltiin syömässä, hotellin tarjoilijapojat kysy että miks en ota viiniä ollenkaan ni veljen tyttöystävä siihen vastas ennen ku mä tajusinkaa että se on raskaana. Siihen minä sit että "ai kuka?" :D EI helvata. Tästä ei kyl tuu mitään. Kohta varmaan alkaa synnytys ja mä meen sairaalaan että "hei mä luulen että mun umppari on puhjennu (sillähän ei oo väliä että se poistettiin jo viime raskaudessa se umppari".. :D
Oon kyllä onnellinen että obn näin helppoa. Viime raskaus kun oli todella raskas ni osaan arvostaa tätä. Nyt tiedän mitä äiti tarkottaa ku sanoo aina että kun oli raskaana ni oli elämänsä kunnossa. :)

Rokotteet: En aio ottaa. Viimeks ku otin sikapiikin ni tuli sellaset reaktiot että ei kiitos enää.

Vaniljarinkeli: JOs te ootte edenny nopee ni mitähän me sitten mihene kaa oltiin ku oltiin oltu vuos ja 1kk yhessä ku esikoinen synty ja joo.. esikoinen oli siis ihan suunniteltu, ei tosiaan vahinko vaikka monet niin epäileekin. :D

Kengumamma: Ei se laps traimoja saa jos on tytönvärinen istuin pojalla.. :D Meillä mies mietti samaa ku ostettiin musta-punanenn kaukalo.. Mä sit siihen vaan että kai se pojalla ferrari-istuin täytyy olla.. :D

Ilja: Tosi raskas tilanne teillä ton kaverin kanssa. Kyllä käy sitä kaveriakin sääliksi. Mitähän tollasessa tilanteessa edes pitäis tehä? :(
Tiedätkö missä hän käy hoidossa? Oletan siis että käy jossain psykologilla säännöllisesti? Voisitkohan soittaa heille ja kertoa asiasta, Eiväthän he tosiaan voi edes sanoa että kaverisi käy heillä, mutta voisit vain sanoa että tiedät asian ja vain avaudut.. :)

Painosta: Paino vaan tippuu täällä. Ei vaan ruoka maistu, vain sen verran että nälän tunne lähtee, sitten ei enää voi niellä lisää.

Rinnat sairaan kipeet: illalla ku ottaa rintsikat pois ni ai saakeli. Tänään laitan yöksi urheilutopin josko auttas. Viimeks käytin samaa kikkaa ihan lopussa ku oli vähän herkät. Nyt on tosi kipeät.

Ruska: Onnea tyttölupauksesta!

Pätkis: Millä oikeudella mainitsit joulutortut!!!!??? Voi ei! Pakko lähtee hakee aineita!

Meikeistä: Normimeikkejä käytän ja käytin, ja esikoinen ihan normi :D

Maruli:JOsko on vaan ihan valkovuotoklimppejä.. Se kun muuttuu niin paljon raskauden aikana monesti. Mulla tällä hetkellä niin runsasta ja vetistä että luulen aina että kusen housuihin..

Sipsunen: Voi joulua odotellaan jo innolla! Mä oon niin jouluihminen! Ollaan mun äidin luona mökillä ja veli ja siskokin tulee sinne. Tapanina sitten miehen vanhemmille.

matka kototta sairaalaan on noin 50-100 kilsaa. Riippuen mihin mennään synnyttää, vammalaan vai taysiin. Aikaa menee molempiin paikkoihin kuitenki noin tunti vaikka vammalaan on puolet pitempi matka, ainakin jos pitää lähteä ruuhka-aikaan.
Esikoisen hoitaja on hakusessa.

vaniljarinkeli; Onnea poikalupauksesta <3

vauvan sykkeistä: esikoisella oli melkeen aina yli 150 sykkeet ja poika siis tuli. Nyt oli tänään sykkeet 135-150...

Ristiäiset: Meillä esikoisen ristiäiset pidettiin kotosalla, ulkona. :)
Autokatos oli koristeltu ja sitten vielä siinä perässä sellanen pavilijonki jos ois satanu. Meillä on kaks koiraa ja miehen isä on niin allerginen että saa kohtauksen jos astuukin sisään.
Nyt onki mietinnässä että missä pidetään tän tokan ristiäiset. En tykkää yhtään mistään seurakuntahuoneista tms. Esikoisen ristiäiset oli siis syyskuussa ja osu super hyvä ilma.


ON Tänään oli neuvola ja opiskelija sielä mut sit tutki. Hemohessit oli tippunu 117 ja suositteli jo raudan alottamista ettei liiaks tipu. Enempi tulee ultrakäyntejä kun aloitin ton migreeninestolääkityksen ja sillon seurataan kasvua tiheämmin.

On ollu huippujuttu tuo estolääkitys, päälle viikon oon käyttäny ja kaks kertaa oon ottanu migreenilääkettä entisen jokapäiväsen sijaan. <3
Ihanaa kun jaksaa taas tehä kaikkea eikä koko ajan säre!

En yhtään muista mitä mun viel piti kirjottaa. joten palailen myöhemmin! :D
Ai juu... mä oon jättäny yhen viikon välistä ja neuvolantäti sit valas että on viikkoja jo yli 16 eikä vaan 15.. :D


susanna ja pikkunen 16+4
 
Susanna85 :D juu ohan tota mahaa tohon tullu vähäsen.
Kiva kuulla (lukea) kuulumisia sieltäkin, ja kiva että teijän reissu meni hyvin :)

Mullakin muuten tissit kipeet.. Tai itseasiassa ei edes kipeet, mutta ihan kovatja pinkeet ja ärsyttävät :D Ihan ku olis täynnä maitoo! Tulee niitä samoja paineen tunteita ja vihlomisia kuin imettäessä tulee kun maito nousee. Normisti mulla c-d kuppi mutta nyt pursuu ulos jo noista D-kupeistakin. :stick: Vähän lypsylehmä olo! ompa kiva omistaa oman pään kokoset tissit :D Näytän oikeesti tosi tyhmältä kun oon muuten tosi pieni, ja sit on 2 palloo tossa edessä ja yks vähän isompi mahapallo siinä alapuolella. Mä oon siis yks iso plussapallo :(

Sitten piti noista vauvan sykkeistä sanoa, kun eikös noita uskomuksia oo, että tytöllä olis korkeempi syke ainakin 150. Meijän tytöllä oli aina 130 syke :D Ja siis ihan tyttö toi on.. Nyt on ollu noin 160 sykkeet vauvoilla. Katotaan jos keskiviikkona sais nähdä sukupuolet sitten ultrassa :saint:

Vauvan huonetta mäkin haluisin päästä laittamaan, tai yleensäkin muuttaa isompaan asuntoon ja vähä äkkiä. Eli siis ihan yleensäkin lastenhuoneen haluisin tolle meijän tytöllekin. Asutaan nyt siis kaksiossa ja alkaa käydä vähän ahtaaksi! Mulla on jo lastenhuoneen kalusteita ja kaikkee mutta eipä niille käyttöö tässä kämpässä ole, muuta kun kellarissa tai jossain nurkassa. Plääähhh..

Montakohan kertaa mä oon tänään kirjottanu tänne :D ei oo tylsää ei,ei.. No nyt syömään :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Taitaa tulla meidänkin vaaville paljon tukkaa, täällä närästää 24/7! Päätäkin jomottaa aika-ajoin enemmän, ja vähemmän... kurjaa :(

Täällä olis yövuoro 1/3 menossa... onneksi saa nukkua ettei tarvi koko yötä valvoo. Asukaskunta kun on sellaista ei-hoivaa tarvitsevia.
Huomenna pääsee taas MLL:n lastentavara-ja vaatekirpputorille ostoksille. Jospa jotain pientä kivaa löytyisi. Tänään kyllä ostelin kaupoiltakin jo vaatteita. Kannattaakos noita 50cm vaatteita muuten niin kauheesti ees ostella?
 
Huomenta ja hyvää viikonloppua.

Rankka päivä tulossa pojalla on koulupäivä johon minä osallistun sen jälkeen alkaa veljieni juhliminen toinen 28 ja toinen 30 ja siinä loppu päivä illalla sitten suvi teräsniskaa kuuntelemaan ja tähän väliin kilometrejä ajan tämän päivän aikana 320 km... mut uskon et suvin keikka kruunaa kaiken.

Olo on aika pläski ei oikein löydy mitään vaatteita...

Närästystä riittää yölläkin piti nousta lääkitsemään itseään mut miuhan on närästänyt alusta asti...

tässä hieman masua eli kolmonen tulossa 19+3 meneillään

 
nanniga mietti 50cm vaatteiden määrää..Aika vaikea sanoa, riippuu niiiiin vauvan koosta. Meillä molemmat olleet niin kirppuja (p 2645g ja t 3050g), joten mä olen hamstrannut kirppareilta ja ihan uutenakin kasan 50-56cm vaatetta. Esikolla ne meni sen kolme kuukautta.. =D Jos taas vauva nelikiloinen, niin tuskin niitä paljoa tarvitsee, jos ollenkaan?!?!

Heh..mies taisi juuri ostaa elämänsä ekan lastenvaatteen.. =D Soitti kaupasta koko-apua esikoisen pitkiin kalsareihin. Olen itse ihan shoppailuhullu, jos kyse lastenvaatteista, joten miehen ei ole aiemmin tarvinnut kuin katsoa esittelyjä ostoksistani.. =D

moomin 16+2
 
Minnarunin maha on kyllä alkanu ihanasti pyöristyä :) Tää mun oma maha näyttää lähinnä siltä että synnytän kohta :ashamed: Mieski kysy että kuinkahan hirveen isoksi tuo meinaa kasvaa..

Vaniljarinkeli onnea ultrakuulumisista ja poikalupauksesta:flower:
Ens viikolla oliki joka päivälle ultria, ihana jännätä =) Omaankaan ei ole enää kun reilu viikko

Susanna85 Kiva kuulla että reissu meni hyvin, nyt kun ei itelläkään enää ole paha olo voisin hyvinki kuvitella lähteväni lämpimään..

Pesänrakennusvietti on täälläki, just pari päivää sitte vaihdoin makkarin järjestystä kolme kertaa ennenko olin tyytyväinen:) Mulla ahistaa kans tää meän asunnon koko kun meitä asuu nyt jo viisi henkeä kolmiossa, vauva pitäs vielä saada mahutettua :O ollaan kateltu isompaa mutta jos on neliö niin siinä on sitte pienemmät huoneet..no sopu sijaa antaa ;)

Tänään ois luvassa kummitytön synttärit ja jos kävis ulkona syömässä kullan kans :heart:

Katjuska ja Anni 19+5:heart: puoliväli lähenee!!
 
Sairaalaan meillä on matkaa reilut 10 km.

Ristiäisistä, esikoinen kastettiin kirkossa ja tälle olen ajatellut samaa. Juhlapaikka voi olla vaikka sitten seurakuntatalossa, tai vaikka kotonakin, riippuu vähän miten paljon ihmisiä tulee. Miehen suvussa kulkee kastepuku jolla kastettu kaikki vanhempiensa lastenlapset ja nimet kirjailtu siihen, joten sillä mennään.

nanniga, meillä esikoinen oli 52 cm syntyessään ja sairaalaan mukaan ottamani 50 cm vaatteet oli sille liian pienet. :D Nyt meillä on kyllä tosi paljon käytettyjä 50 cm vaatteita, saa nähdä onko niille tällä kertaa tarvetta.

(.) Musta on tullut kauhea karkkiaddikti. :O Piilotan kotona suklaata mieheltä että saan syödä ne varmaan kaikki itse. Saa nähdä paljonko painan seuraavassa neuvolassa, voi olla ettei enää ole kovin "maltillista" tuo nousu niinku viimeksi.

Imoen & Mantti 18+4
 
en voinu vastustaa kehdon petaamista :D tossa se nyt nököttää meidän makkarissa,petivaatteet laitettuna. verhoa en vielä siihen laittanu roikkumaan,mut aikanaan :D voi kun ois jo maaliskuu,haluan pienenpienen vauvan taas tuohon kehtoon tuhisemaan <3

50cm vaatteita en aio ostaa,mulla on aimo määrä 56cm tallessa ja niillä pärjätään ihan hyvin :) jos sattuis niin ikävästi et keskosena syntyis niin sit toki pitäis hankkia pienempääkin vaatetta :)

ihania masuja täälä ! oi että :heart: unohdin itse ottaa viimeks,mut otan taas kun 20 viikkoa täyttyy tiistaina :p

päänsärky senkun jatkuu täälläkin :(

sunniee ja viltsu 19+4

ps. yks yö takana,toinen edessä. appiukko siis perheineen jää vielä toiseksikin yöksi. !!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Imoen: Mäkin olen ihan hulluna karkin perään. Arkisin tulee sorruttua ostamaan maidonhaku reissulla myös karkkia ja hävitettyä todisteet ennen miehen kotiutumista :D

50cm vaatteita meillä oli esikoisella ihan vaan jotain 4 asua. Ennen syntymää meillä oli vain kaksi ja kun tyttö syntyi (48cm), mies kävi ostamassa pari lisää. Ne menivät muistaakseni vain viikon tai max kaksi. Tyttö oli meinaan 3 vkon iässä jo 52cm, 6vkon ikäisenä 55,5cm, 8vkon iässä 57,9cm, 4kk iässä pituutta oli 64cm ja 6kk jo 68,4cm. Eli kasvoi hurjaa vauhtia ensimmäiset kuukaudet. Riipuu toki vaatteen merkistä ja mallistakin sitten miten istuu, aina nuo cm-mitat ei ihan täsmää. Itse tykkään, että vauvan vaatteet ovat käytännöllisiä, ne on helppo pukea eivätkä kiristä, joten mielumin vähän reilu kuin kinkkana. Ollaan oikeastaan ostettu vasta syntymän jälkeen enemmän, kun tiedettiin mikä sopii vauvan ja meidän tarpeisiin, mitä tarvitaan ja kuinka paljon. Monen asian suhteen meinaan käytäntö osoitti jonkun muun sopivammaksi vaihtoehdoksi. Ei siis hamstrattu valtavaa varastoa etukäteen. Itse hankkisin (jos nyt odottaisin esikoista, eikä mulla olisi yhtään mitään) pääosin 56cm vaatteita alkuun jonkin verran valmiiksi ja sitten täydentäisin tarpeen mukaan. Toki jokainen tekee tavallaan, nämä oli vain mun ajatuksia :) Nyt 1v2kk iässä tyttö käyttää 86cm vaatteita.

Sipsunen & SV 18+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
meilläkin muuten pojalle ei tosiaan mennyt kun viikon tai kaks noi 56cm vaatteet,kun oli syntyissään jo 51cm. vaatteet pitää olla löysät,ettei ne kiristä joka puolelta :) nyt poika on 1v2kk ja käyttää 92cm vaatteita :) pituuttakin oli jo 80cm 1vuotis neuvolassa ja siitä jo kasvanut pari senttiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
50cm vaatteet Sanoisin ettei hirveesti kannata ostaa.. Meijän tyttö syntyi pienenä (48cm) ja sillon toki ne 50 senttiset meni tosi hyvin, oli reilujakin. Mutta kuukauden ikäsenä käytössä oli jo 56-62cm koska tyttö kasvoi 1,5kg ja 7cm pituutta lisää sen kuukauden aikana. Niin ei ollu toivookaan että ne 50cm vaatteet olis menny päälle :D Sellaselle 3kg vauvalle 50cm vaatteet on varmasti tosi hyviä, mut isommalle tuskin menee kauaa. Ja sehän vähän tyhmää kun ei voi etukäteen tietää minkä kokonen sieltä tulee.

Ihania mahoja taas :)

Ainiin ja onnea Vaniljarinkelille hyvistä ultra-uutisista :heart:

jende 19+1
 
Ihanaa,oon nyt viikon verran nukkunut vähä paremmin ja tuntuu että järkikin alkaa taas luistamaan ja elämä maistumaan paremmin! :D Oon käynyt täälä lukemas teidän juttuja mutta ei oo jaksanut kirjotella :p
Supistuksiin oon mäki saanut nyt tutustua :/ Viime viikolla tunsin käteen ekan kerran ku kohtu meni hetkeksi kivi kovaksi palloksi ja siitä lähtien oonki seuraillu ja tunnustellu itteäni vähän väliä :( Kerran,maksimissaan pari kertaa se tuntuu kovettuvan päivässä ja tapahtuu ihan levossaki tv:tä kattelles...Onkohan se ihan normaalia näillä viikoilla?
Joulusta oli täälä myös juteltu ja oon myös ruvennu odottamaan sitä ihanaa harrasta tunnelmaa ja ah,niitä ihania ruokia!Kinkkua laatikoita ja kaikkia mahdollisia lisukkeita+Joulutortuja :p Monena vuonna on tullu hirvee hinku lähteä lappiin johonki ihanaan kelomökkiin tos marraskuun alus kun sielä on säkkipimeetä ja jo lunta paljon,mutta rahallisesti se ei oo ollu mahdollista pelkästään bensoihin ku menis niin paljon rahaa,puhumattakaan mökin korkeista vuokrista!
Hyvä juttu kun täälä oli puhetta noista 50-senttisistä vaatteista,meillä on se rakenneultra 4.11 ja oon suunnitellu että sen jälkeen mentäis miehen kans ostamaan vauvalle ensimmäiset vaatteet :heart: Näin ensi kertalaisena ku varmaan olisin sen kummemmin miettimättä ostanu kaikki vaatteet mahd. pieniä :LOL: Mutta jos nyt sitte ostaiski vaan muutamia vaatteita niitä 50cm ja loput vähä isompia.Isot pinot on jo vauvalle suvussa kulkeneita käytettyjä vaatteita,mutta mitään uutta ja "omaa" en oo uskaltanu vieläkään ostaa :p
Mulla on nyt onneksi vaihtunut toi karkin ja muun makeenhimo hedelmien ja vihannesten himoon,voisin syödä kilokaupalla päiväs mandariineja ja porkkanoita,mies jo yritti kieltää porkkanoiden syönnin ku pelkää että vauvalle tulee oranssi tukka :LOL:
Moni oli kirjotellu noista sykkeistä että pojalla olikin ollu korkeempi syke ja tytöllä matalempi hmmmm,mun jo niin varma tyttöolo alkaa horjua entistä enemmän ja nyt ei oo enää mitään hajua että kumpiko vattas asustelee,mies on ihan vakuuttunu että sielä on poika :)
Liikkeet on täälä jo joka päiväsiä ja vahvistuu päivä päivältä!Viikon ajan on tuntunut jo selvästi mahan päältäkin ja muutaman kerran on vattanahka kyllä noussu niin paljon että varmasti olis näkynytki :D Toissa yönä pidin kättä mahan päällä ja tunsin kämmeneen miten vauva ihan selvästi teki jonku kuperkeikan,niin ihanaa!!!! :heart:
Leretzkilta piti vielä kysyä että pääsitkö kokiksen voimalla turvallisesti perille? :)
Kerttu ja rääpäle 19+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja cherrrye
Laretzki
Kiitos Kerttu kysymästä, pääsin erittäin hyvin perille vaikka pikkasen loppumatkasta meinasi väsyttääkin.

Ja kyllä oli kiva että lähdin, oltiin saatu kahteen mennessä miehen kanssa ihan hirveesti aikaseksi, sen sijaan että mä itseasissa vieläkin istuisin koulussa neljään asti. Haettiin kissojen uusi iso raapimapuu, kasattiin se, käytiin kaupassa, siivottiin, syötiin ja käytettiin uutta astianpesukonetta kahteen mennessä. Siitä asti ollaankin sitten vaan oltu ja kateltu telkkaria, mies jopa otti hieman päiväunta.

Nyt alan ehkä tekemään makkarin verhoja ja suunnittelemaan sitterin uutta päällystä :). Myös leipominen alkaa himottaa kun mies kyselee koko ajan jotain hyvää.

Lare ja Spyro 21+0 :O
 
Mä en ostanu esikoiselle yhtään 50cm vaatetta. Jälkeenpäinkin ihan hyvä kun tyttö oli syntyessään jo 51cm pitkä... Muutaman 56cm vaatteen ostin ja suurin osa oli 62cm. Minäkin puen vauvalle mielummin muutaman sentin isompia vaatteita kun pieniä, paljon mukavempi se on vauvallekin kun ei kiristä mistään ja on hyvä olla. Eikä nuo 62cm vaatteetkaan meijä tytön päältä tippunu iha vauvana. Vähä riippuu valmistajastkina ainakin Tutan vaatteet on aina vähä reiluja kokojaollu ja yhtä 62cm Tutan bodya tyttö piti päällään vielä vaikka muut vaatteet oli 74cm.

Hypistelin tänään kauppareissulla ihanaa ruskeeta haalaria, mutta jätin vielä kauppaan, annan itelleni luvan vasta rakenne ultran jälkeen ostaa muutaman vaatteen jos kaikki hyvin..
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Noista vaatteista vaan sen verran, et meillä on jonkun verran 50senttistä vaatetta kun esikoiselle ostettiin ja vaikka oli syntyessään 50cm ja kolmekiloinen, ni nekin oli hälle ihan kauheen isoja, eka kaks kuukautta meni hyvin.
Mutta toiha on niin lapsen koosta ja mallista kiinni ja just kui nopeeta kasvaa. Meidän neiti kun on jo reilu kaks vuotias ja on varmaan just ja just 90cm et toi pituuskasvu ei oo kauheen huimaa ollut =)
 
meillä ei tainnnut löytyä ollenkaan 50cm vaateita. 56 oli jonkin verran ja paljon 62- eteenpäin. näyttäs kun lunttasin niin olleen 2kk 60 cm ja synty 52cm. mut onhan se vaikeata arvioida minkä kokoinen kaveri sieltä tulla tupsahtaa ja sattuuko tulemaan etuajassa. muta nuo iahn pienimmät koot tuppaa jäädä kovin nopeesti pieneksi ja ei niitä isoa kasaa kannata hamstrata. mä kans sitä mieltä et milummin pidän löysempiä vaateita kuin just sopivia ja sukkia ja muita kiristäviä resoreja välttelen.

niin tukkone olo ollut tän päivän ja pieni päänsärky koko ajan kummitellut taustalla, tekis koko ajan mieli röhähtää sänkyyn , mut likka lähösä huomenna reissuun ja pitäs sen kamat kattoo valmiiks ettei tuu mitää paniikkia huomenna.

mulla kans makeen himo. tuli tänään pikkusen pussia tehtyä prismassa, kun oli irtokarkit tarjouksessa. alku raskaudessa oli tuo vihannesten ja hedelmien himo, mut kyllä se on hävinnyt tyystin. ja pientä suklaa patukkaa tarttuu helposti käteen jos vaan kauppaan tarvii mennä.
 
Kerttu: Kyllä mulla ainakin suppailee välillä ihan levossakin ja esim. vaunuja työntäessä sitten herkemmin. Esikoisesta oli ihan sama homma jo rv17-18 alkaen. Ei niistä ole haittaa jos ei ala kovin napakasti tai säännöllisesti supistelemaan. Esikoisesta olin näihin aikoihin sairaslomalla pari viikkoa, kun oksentelu ilmeisesti pahensi supistelua ja töissä supisti heti jos nousin seisomaan ja koitin kävellä.

Mulla on tullut ihan kamala himo satsumiin (satsumaksiin? miten ikinä kirjoitetaankaan). Voisin syödä niitä kilokaupalla. Mielumin toki niitä kuin irtokarkkeja ja suklaata :p Hillitsin itseni kaupassa ja kuljin karkkihyllyn ohi, hyvä minä :D

Enää 1,5 viikkoa 4Deehen. Jännittää!

Sipsunen & SV 18+1:heart:
 
Meidän esikoinen oli syntyessään suht kookas joten ei menny 50cm vaatteet, onneksi niitä ei ollu tullut paljon haalittuakaan, pääosin 56cm aluksi.

Ihanaa mies sai vakkaripaikan ja aletaan ens viikolla kuulostelemaan mahd.lainasummia ja omaa asuntoa katselemaan :) Jos vaan löydettäis sopiva rivi tai paritalo ennen vaavin syntymää.

5 yötä ultraan..alkaa jo jänskättään :) anoppi tulee hoitaa esikoista niin mies pääsee mukaan.

Oon aina ollu kova syömään suklaata, mutta nyt ei maistu samalla tavalla, enemmänki kirpeät ja salmiakki uppoo että saas nähdä kumpi sitten tulee..

H&mörrykkä 19+6 huomenna poksis ja puoliväli:)
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-

Yhteistyössä