Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

mariaja: juu en mäkään ymmärrä!! mut ku täytyy olla niin kova pää et ilmoitin heti alussa et minä en mitään erikoiskohtelua halua ja sanojani en syömään ala joten näillä mennään :D Nyt tässä kuussa ollu viel poikkeuksellisen paljon yövuoroja ku yleensä n.joka 3.vko ni nyt ollu joka viikko :/ + päivävuorot väliin. Parempi tulla ees hyvä tili!!!
Ja nyt on viel veemäsiä öitä ku näitä lapsia notkuu yöt tuolla ku ei oo kouluu ja koko aika saat olla hätistämässä pelikoneelta tms. miks vanhempia ei kiinnosta jos niiden 12-15v ei oo öitä kotona!!??? kyllä mua vaan alkais kiinnostaa.´

Huomen aamulla neuvolaan...voi ahistus.. ja sit vaan vedän aamupalaks joulutorttuja!! Näin se homma etenee! pitää ens yönä juosta töissä hullun lailla jos vaikka sais pari sataa grammaa painosta veks :D :D Mieskin (+1v..) periaattees pääsis mukaan mut tahdonko mennä yksin ni en oikein osaa päättää...

Ja painogalluppiin otan kantaa sit huomenna....vielä ei uskalla mitään valehdella :)

pikkumökö + paavo-pesusieni 28+5
 
Olen Mariaja miettinyt ihan samaa, että miten se pikkumökö jaksaa yövuoroja! Ja vieläpä nuin usein! Itse lopetin yövuorojen tekemisen jo muutama kuukausi sitten ja kolme yötä kuukaudessa oli aivan riittävästi. Taitaa pikkumökö olla rautanainen!

Jotenkin ajattelen, että sukkikset olisi paremmat kylmään vuodenaikaan ja sitten puolipotkarit tai housut+sukat lämpimään vuodenaikaan. Muutenkin olen ihan sekaisin siitä, miten nopeasti vauvat kasvavat ja siinä samalla, kun yrittää järkeillä, että mihin vuodenaikaan vaate olisi käytössä. Jos lapsi on "normaalin" kokoinen syntyessään ja kasvaa "normaalisti", niin olisko meidän maalisvauvoilla kesällä käytössä noin 68 cm vaatteet?

Kirskis ja Kaiku 29+2
 
mä olen tytön terveyskorttia käyttänyt hyväksi hankintoja tehdessä. eli heinäkuussa (4kk vanha) meijän likka oli 65cm pitkä. sen mukaan olen jo parit 70cm shortsit hommannut. mut sukkahousuja +potkareita tarvis vie hankkia enmmän. tuntuu et meillä hirveesti 62cm-> ja pieniä tosi vähän. 50cm ei ole kun muutamat ja jokin verran 56cm. tyttö synty 52cm ja tää jässikkä ollu koko ajan isompi niin sen vuoksi en ole 50cm juurikaan hommannut. maaliskuussa nähdään hukkuuko jätkä kaikkiin vaatteisiinsa :D

pikkumökö on kyllä teräsnainen.

mulla nyt kivuista ja säryistä vapaa päivä. tuntuu taas kaikki ihanalta. venyttelin tuota kylkeä että kyyneleet silmistä lensi ja se varmaan auttanut koska kylkeen ei enään satu :)

pikkumökö meillä myös mukulat kökkii aina vaan pitempään. koulu aikana 19.30 tupa tyhjenee ja nyt tuntuu ettei niitä kukaan kaipaa kotio päin ennen 21. kotiin tulo ajat vaan venyy ja venyy ja sit kehutaan ettei mun isoveli tullut kun vasta 1 aikaan yöllä kotiin (isoveli 7 luokalla). vuoden vaihteen jälkeen alan tupaa tyhjentään klo 20. tahtoo sitä oman perheen rauhaakin välillä ja yhdessä oloa. mut meillä nuorempaa väkeä kuin teillä 7-10v

m+e 29+3
kohta paukkuu 30 rikki !!!
 
  • Tykkää
Reactions: mine88
Mäkii oon aina vähän karttanu ajatusta et pojillekko sukkahousut, mut nyt ootos aikana se ajatus et pojalleni pukisin sukkahousut onkin ihan ok. :) Puolipotkareita en tykänny esikoisen aikaan käyttää niin en ole niitä tulevallekaan hommannu. Uskaltaisiko muutamat siniset sukkikset ostaa kun esikoiselta ei jääny yhtiäkään pieniä sukkiksia kun synty kesähelteillä nii eipä niillä ois ollu käyttöökään..

Kirskis mietti minkähän kokoisia vaatteita meijä pienet käyttää kesällä.. Kattelin tuossa esikoisen neuvolakorttia kun tässä samalla täyttelin hänen 1,5neuvola kyselyä.. Meijän tyttö on kasvanu koko ajan aika käyrien mukan nii hän on ollu 3kk ikäsenä 62cm ja 5kk ikäsenä 67cm. Esikoisen mittojen mukaan ajattelin minä vähän katella tulevaisuuteen vaateostosten suhteen.. mutta ihan kesä vaatteethan kerkee hommata sitten kun pieni on syntyny ja alkaa nähä vähän et minkä kokosia kannattaa ostaa..
Ihme miettimistä tää lasten vaatteiden ostaminen aina. :D

Meilläkin oli aamusta neuvola, jossa kaikki näytti olevan hyvin, painoo oli tullu vähä reilu 600g/vk ja yhteensä nyt olis tullu 9kg. Hb oli pysyny 132:ssa. Jouduin ottamaan tänää esikoisen mukaan nii tää tapitti silmät suurina kun täti kuunteli pienen sydän ääniä ja sano esikoiselle et siellä kuuluu vauvan ääniä. :) Olis se hauska tietää mitä nuiden pienten päässä aina liikkuu. :) Pienellä kysymys merkillä laitto korttiin et olis raivotarjonnassa. :) Eli olis kääntyny ja itekin sitä miettiny kun potkuja ei oo enää nii inhottavasti tullu tuonne ihan alas.. Varmaan jalat koukussa potkiskelee keskelle mahaa kun taas ihan ylöskään harvemmin on tuntunu mitään.

28+2
 
Neuvolassa kävin minäkin aamusella =)

painoa tullut 200g kolmessa viikossa,tosi vähän :eek: luulin että PAAALJon enemmän ois tullut..
sf-mitta 30
vauvan syke heitteli siiinä 120-135 väliä :)
pikkunen on jo lähtökuopissa,ja päätä ei kuulemma tunne enää kovinkaan hyvin,th sanoi että ei ihmettele enää yhtään mun liitos ja lantiokipuja kun pieni niin kovin painaa jo tonne alas..

pikkumökö on kyllä hurja että jaksat vielä yötöitä tehdä !! :) onko siinä joku raja ettei saa enää tehdä ,siis viikkoraja?


sunniee ja vv 30+2
 
Huomenna viimeinen työpivä ! JEEEEEEEE!!!!

Sokerit oli taas illalla hassut nousi nousemistaan. Ja huomasin illalla sohvalla maatessa et miun riedet on täynnä selluliittia :'( ja niinhän siinä kävi että olo oli aikasta surkea... ei oikein oma peilikuva miellytä. No onneks uusi vuosi on taas lupauksia pullollaan :) Ihana kun jään kotiin jaksan varmasti ulkona lenkkeillä jne. ottaa pikku tsemppareita lukea kirjoja ja jos jotain neuloisinkin voi kun toivoisin että tyttäreni viihtyisi hieman omissa leikeissään et saisin muutaman hetken päivässä hengähtää. Aion järkätä sille kaveripäiviä niin et edes yksi päivä viikossa on vain minulle.MINUN :heart:

Jos on vielä porukkaa jota ei Facessa ole niin laitan tänne tiukan listan mistä keskustelua tällä hetkellä käymme...

-peräpukamat, ummetus ?
-vauvan hankinnat, tuttipullot, kuumemittarit, vannat

Ainenkin nuo on herättänyt enemmänkin keskustelua.

Näihin tunnelmiin minnarun&pikku-ukko 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hopea
pikkumökö Hienoa kun jaksat olla töissä, jos motivaatiota (?) riittää. Mun pitäs perehdyttää mun sijaista tänäänkin, mutta lantio/lonkat p****le on niin kipeät jo eilisen työpäivän jäljiltä että otin saikkua tälle päivää.. Valehtelin neuvolatädille, että mulla on sitte pari vapaata, vaikka oikeasti seuraavat vapaat on vasta viikon päästä. Neuvolatäti ihmetteli että oon näin pitkälle jaksanut tehdä töitä kunnolla, tietää varmaan millaista mun työ on :)
Eilen aloin töissä itkemään sitä kun oon niin huono, kun en voi kunnolla enää työtäni tehdä, sama tuli tänään kun kävin töissä tekemässä sijaiselle kirjallisen perehdytysnivaskan valmiiksi.

Laitoin tämän jo eilen tuonne naamakirjaan:
Tulipa säikähdys. Oli maha niin ummessa, että itkin pöntöllä. Alkoi tulemaan aika paljon verta ja minä ajattelin sen sitten tulevan peräaukosta, kun niin sattui ja mitään en saanut ulos. Aloin pyyhkimään, kun sain puolen tunnin päästä tavarat ulos ja kaksi limaista klönttiä tuli paperiin veren lisäksi ja toinen vielä tosi iso sellainen. Lähtiin sitten synnytyspolille, auton lasit umpijäässä.
Siellä Kävyn syke heitteli 120-155 välillä, paikat oli kiinni, verenvuoto loppunut ja Käpy vilkutti äidille ja isille :) Eli siis ummetuksesta johtunutta verenvuotoa vain oli ONNEKSI. Antoivat levolaccia ja päästivät kotiin. Lääkäri kertoi, että kannattaa ottaa ummetus vakavasti, sillä heillä oli kuulemma nyt osastolla yksi odottava äiti osittain ummetuksesta johtuvien supistusten vuoksi.

Toppapuku saatiin veljen vaimolta sellainen vastasyntyneen toppapuku 2,5-6kg saakka :)

Tänään hieman aleshoppailtiin vaatteita, huomasin nimittäin että 68cm vaatteita on tosi paljon, mutta siitä alaspäin todella vähän. Nyt on muutama body ja yhdet puolipotkarit lisää :)

hepuhi:heart:käpy 29+5
 
Pööppis
pikkumökölle hatunnosto! :eek: Mutta: salli itelles myös armahdusta, elä oo niin kova itelles, on sullakii oikeus huilata ja ottaa löysin rantein, eihän sul oo kohta voimii synnyttää kun raadat noin kovin.


helvetti kun sattuu tonne lapaluun alle. Neulomisesta eiku siis virkkaamisesta vissii ei tykkää miun oikee puoli kehoa :/ ollu kohta kaks kk toi kipu,jos jtn tekee, on koneella pitkään (pelaa) tai virkkaa niin alkaa toi pistäminen.


Hopea kyseli valmennusta, mie en osallistu mihinkään. Neukkutäti lupas ens vkolla antaa nipun materiaalia kotiin. Ei huvita yksin mihkään valmennuksiin mennä, ja sanoihan toi täti et tietoa löytyy kyl hänen kautta+netistä hyvin.

Ainut mikä minuu vielä hämmentää on toi paras (???!!) kivunlievitys synnytyksessä? Hirveesti en uskalla itseäni hysterisoida synnytysajattelulla, kun niin moni asia voi mennä pieleen, eikä se synnytys suju kuitenkaan ohjelmoidusti, vaan kaikki omalla painollaan,niin ihan turha itteensä viel ressata, näin viime vkolla pari dokumenttia synnytksistä ja päätin etten kato töllöstä enää niitä, panikoidun vaan.
mutta joo...

semmosen tiedon luin tänään et nsaid-lääkkeitä ei sais rv 32-34 eteenpäin käyttää,
sikiön oikovirtauskanavien ennenaikaisen sulkeutumisvaaran takia... ömm.. myös panadol???
Etsin serkkuani varten tietoa lääkeaineiden imeytymisestä istukan kautta sikiöön, hän kun joutui taas tänään sairaalaan, ja yhellä tutkimussivulla törmäsin sit tuohon tekstiin. pitää kysyy nlassa. Onneks en oo koko raskausaikana montaa panadolia ottanu muutenkaan.
mut tietty jos lonkkakipu äityy pahaksi tai muuta kipua tulee, nii kait se nyt pakko on itteään jollain hoitaa?
 
Voisin mä sinne fb:n ryhmään tulla, jos sinne jotenkin pääsee. :) Sitä tulee kuitenkin katsottua paljon useammin (ainakin tällä hetkeä), kun tätä sivustoa. :) Sunnieelle tai jollekin toiselle piti pyyntöä laittaa, eli mites se onnistuu..?

Mä oon ollut ns. lomaviikon flunssassa, lisäksi etätöitä osittain tehden (no ne ei kuluta toki vapaapäiviä). Sit liekö liika makaaminen (joulupyhät ja flunssa), mut selkä on ihan pirunmoisen kipeä. :( En tiedä mitä sille tekis, hieronta auttaa vaan hetkeks, enkä oo mitään särkylääkkeitäkään kyllä koko aikana ottanut. Kaipa tässä vaan kärvistellään. Etupuolelta maha on sit taas normaalin piukea, eli kireä kun viulun kieli koko ajan. Tähän asti musta raskaus on tuntunut suht helpolta, mut en tiedä, jos tää tästä vielä kovin pahenee..

Tanya + Lenni the lokinpoika 31(+0), poksista tänään :)
 
mä kans yritän kiertää kaikki lääkkeet kaukaa raskauden aikana. oisko 4 panadolii ottanut tähän mennessä. närästykseen en ole mitään ottanut koska närästys ei niin pahaa ja onneks muita vaivoja ei ole. särkyihin rupee tottuun

kova jano on taas palannut ja tulee koko ajan juotua ja nyt sitten juostaan puoli yötä pissalla :kieh:

onkos kellään raskausarpia vielä ilmaantunut? mulla ei vielä, mut eiköhän muutama kerkee tuleen.

mites uudenvuoden suunnitelmat? meillä tarkotus mennä siskolle. siellä 4 mukulaa saa toisistaan viihdykettä ja me aikuiset toisistamme. fb puolella olikin jo tästä aiheesta, mut kysellään täälläkin. ja jotain holitonta juomaa olen ajatellut maistaa juhlan kunniaksi. sidukkaa tekis mieli, mut selviää huomenna kauppreissulla mitä tarttuu mukaan. miehen mielestä tollaset holitomat juomat on ihan haaskuuta, sen mielestä voisin juoda spriteä yhtä hyvin :p
 
Mä oon ainakin joitakin kertoja ostanut alkoholitonta olutta tai siideriä. Ei se haaskuuta musta oo ja se tuo sellasta pientä juhlavuuden tuntua (mukamas). :) Sano miehelles, et yhtä lailla alkoholilliset juomat on haaskuuta. ;) Eikä ne niin maltaita maksa, tosin en oo ostanut kun yhden per kerta. Olut on ehkä hieman vedeltä maistuva, mut S-marketista saa mielestäni ihan hyvää luomu-alkoholiton siideriä, joka taitaa olla halvempaa, kuin toisen merkin normi alkoholiton siideri. No sellasta sokerihöttöä:) mut eipä se limu kummempaa ole.
 
Tanya 74,laita mulle täällä yksärillä nimesi ja jotain vinkkiä mitä sun kuvassa on fb_ssä niin lisään sut kaveriksi ja sitten sinne ryhmään :)!!

raskausarpia,joo on tullut.. pojasta tulleet vanhat arvet on muuttuneet taas punasiks ja ylämahaan on tullut vaaleita arpia.. :(

holittomat juomat,onhan se nyt eriasia juoda siideriä kun limua,ei oo haaskuuta mun mielestä jos ei niitä koppakaupalla osta :D

sunniee ja vv 30+3
 
Laretzki
Kyllä mä varasin ittelleni uuden vuoden saunaan ennemmin holittoman siiderin kuin pelkkää limpparia :)

Se olis neuvola hetken päästä : / Just aamulla heti herätyksen jälkeen tehtiin kotipunnitus, ja se näytti vähän vajaa 3 kg enemmän kuin 17. päivä tehty punnitus. Eli olisi tähän mennessä kotimittausten mukaan tullut jo sellaset 14 kiloa :ashamed: Vähän kyllä pelkään noottia, koska edellinen neuvola oli 17. päivä ja se tekis sit melkein 1500g/vk :x
 
Raskausarpia ei oo mulle tullu vielä ja toivottavasti ei tulekaan kun esikoista oottaessakin vältyin niiltä.. :)

Särkylääkkeistä mä en oo ottanu koko raskausaikana vielä yhtään särkylääkettä tai muutakaan ylimäärästä lääkettä oon samoilla linjoilla kun mesisa et yritän välttää kaikkee "turhaa". Ainoo mitä popsin on multivitan raskausvitamiinejä.

Uusivuosi menee näillänäkymin ihan oman perheen parissa kotona ja yhden tai kaks alkoholitonta sauna sidukkaa meinasin minäkin ostaa.. :) Vähän mietin et ostasin tytön kanssa sellasen lasten kuoharipullon ja juhlistettas tytön kanssa sillä uuttavuotta. Ruuaks sit varmaan tortilloja kun tän viikkoo himoinnu niitä kauheesti. :D Ja tytölle nakkeja kun ei oikein vielä tortilloista perusta..

Meille ei oo valmennuksesta puhuttu mitään vielä neuvolassa. Varmaan jätetään käymättä jos ees sellasta tarjoovat tois synnyttäjille, esikoisen syntymästä ei nii kauheen kauaa oo et kaikki vielä suurinpiirtein mielessä.. Mut toisaalta olis kiva käyä ryhmävalmennuksessa kahtelemassa onko kuinka paljon muita samassa tilanteessa oottavia täällä.. :)

28+3
 
Mie kiinnostuin, kun neuvolassa sanottiin, et siellä (tosin EHKÄ) saattaa päästä kokeilemaan ilokaasua sit. Se olis ihan mukava, mikäli näin olis sit kans. Mut mie kyl jännitän aina tuommosia tilaisuuksia, et en oo itekään ihan varma, et haluisinko ees mennä sinne.. :p

Tuli muuten naamakirjan puolella juteltua tosiaan noista tuttipulloista (kaiken muun ohella), niin ainakin täällä Joensuussa Anticolic-pulloja on ihan hirmuinen valikoima vielä! :D Kaikkia värejä ja kokoja. :)

Päätettiin, mitä annetaan häälahjaksi kavereille! Huh, sekin huoli ohitse! :D

Ja nyt vielä neulomaan isyyspakkaukseen sellasia kynsikkäitä (siis ei hanskat, mut ilman niitä sormen paikkoja.. :D), I<3DAD. :heart:

Tsau mamas! Ja huomenna poksuukin sit 30 raja! :)

Hopea ja Alien 29+6
 
Moikka pitkästä aikaa:wave:

Joulu meni rauhallisesti kotosalla perheen kesken (isovanhemmat ja sisarukset oli meillä). Sitten oltiin reissussa ja nyt ollaan kotiuduttu.

Nopsaan selailin teidän juttuja ja koitan taas päästä pikkuhiljaa kärryille.

Uusivuosi vietetään ihan oman perheen kesken kotosalla hyvää ruokaa syöden. Pommackia hommasin itselleni uuden vuoden juomaksi, kun en siidereitä ja oluita muutenkaan juo. Alkottomista kuohareista ja viineistä en oikein välitä, joten tuo Pommac käy hyvin ja on muutenkin mun herkkua colan ohella :p

Raskausarpia ei ole tullut ja toivottavasti säästyn niiltä loppumetreilläkin, sillä niitä ei tullut esikoisenkaan aikaan.

ON:
Mulla pahoinvointi sen kuin lisääntyy : / Sehän loppui rv 20 ja pysyi kuukauden verran poissa. Sitten se on vaivannut n. kerran viikossa ja nyt tuntuu taas alkavan kiristää otettaan. Toissapäivänä paha olo tuli ihan puun takaa ja laattasin meidän naapurin postilaatikon eteen. Tosi noloa, en vaan voinut pidättää sitä hetkeäkään :ashamed: Eilen illallakin voin pahoin pitkin iltaa ja oksensinkin lopulta. Erona tuohon ekan puoliskon pahoinvointiin, ruoka kyllä maistuu eiä vello 24/7 vaan paha olo saattaa iskeä ihan yht äkkiä ja kadota oksentanisen jälkeen tai sitten jää vellomaan muutamaksi tunniksi.

Olikohan se Sunniee kun kertoi heräävänsä yöllä siihen, että on selällän ja henkeä ahdistaa. Mulla on ihan sama homma. Ilmeisesti käännyn selälleen unissani kun lonkkia särkee ja sitten herään siihen hengen ahdistukseen. Mulla lonkat vaivaavat oikeastaan öisin. Alkavat helposti särkeä ja kylkeä saa olla kääntämässä vähän väliä.

Nivusia särkee ihan todella aina kun on istunut tai maannut jonkun tovin ja kun nousee siitä siten ylös. Välillä ne kipuilee ihan sen takia jos olen seissyt paikallaan pidemmän aikaa.

Mä vaan niiin odotan maaliskuuta. Vaikka rakastan mahan sisältöä ja olen ylpeä masusta, niin silti en tunne oloani mukavaksi tässä ryhävalaalta tuntuvassa lookissani.

Antibiootit purivat vihdoin siihen tulehdukseen ja nyt sen parannuttua on menkkajomottelut vähentyneet. Toki niitäkin ja harkkasuppareita on, mutta ei enää siinä mittakaavassa kuin aiemmin.

Katjuskalle onnea perhettä lähempään sairaalaan pääsystä. Hyvä, että tilanteesi on jo parempi. Toivottavasti pääset pian kotiin!

Tyttö nukahti, joten nyt lounaalle ja iltapäivällä sitten miehen kanssa huonekalu kaupoille :)

Sipsunen & pikkusisko 29+0 PoKs :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täältäkin neuvolakuulumiset Rv 29+6:
Painoa 434g/vko, yht 12 kg :(
RR 126/68
Pissa puhdas
Sf 30.5
Liikkeet ++
Tarjonta RT
Painoarvio 1786
Kohdunsuu kiinni ja kiinteä

Pyysin ultraamaan ja kattoon kohdunsuun tilanteen. Vauva vastasi viikkoja 31+1, mut ultralaite anto lasketuksi ajaksi 25.2, eli jossain nyt heittää, mikä näyttää olevan mun kohdalla ihan normaalia. Koska ultrauslaite näytti et viikkoja ois 31+1 niin LA:n pitäis sen mukaan olla 1.3, mut kuitenki se ultra anto lasketuksi ajaksi 25.2 eli viikkoja pitäis sen mukaan olla 31+6. Et vissiin se kone vähä sekasi. Vau.fi:n mukaan 33. raskausviikon alussa vauva painaa n. 1800g, et taitaa silti lähempänä olla tuo 25.2.

Synnytysvalmennus Alkaa 10.1. Se on terkan pitämä ja synnärille tutustuminen ois sit helmikuun alussa.

Särkylääkkeistä Panadolia oon joutunu syömään ku on ollu niin paljo kaikenlaista vaivaa, että oisin varmaan tullu hulluksi ilman kivunlievitystä.

Raskausarvet ei oo vielä ainakaan tänne rantautuneeet, ja toivon että pysyvät loppuun asti poissa.

Pätkis 29+6
 
Sipsunen juu minähän se siitä puhelin. mulla kans siis öisin noi lonkat särkee niin että ennenku edes nukahdan pitää jo kylkeä kääntää monta kertaa. ja ilmeisesti sit kans käännyn yöllä selälleen sen takia "vahingossa" kun lonkat on niin kipeet,sit herään haukkomaan happea..


sunniee ja vv 30+3
 
Mulla ei oo lonkkia kolottanu, ku mies näköjään päätti ruveta jumppauttaan mua ku nukun :D Se tuli yövuorosta nukkuun, niin jonku ajan päästä se tarttu mua polvitaipeen takaa kiinni ja liikutteli mun jalkaa eestaas, ja sen jälkeen läpsytteli reittä! :LOL: Mä kysyin siltä et mitä sä oikeen hommaat ku luulin et se ei oo nukahtanu vielä, niin se oli vaan et häh? :D
 
Pööppis
Hopea, missä myydään niitä anticolicpulloja? Mulla ei oo vielä sattunut silmään missään. Joo, mie kans sanoin nla-tädille,etten tykkää käydä tollasissa "tilaisuuksissa",ei oo miun juttu,niin se sanoikin oikeen reippaasti,et ei siel oikeestaan sitä tietoa hirveen hyvin välttis tuukaan ym.. että ihan hyvin voi itseopiskella.

Raskausarvet, ei oo onneks vielä missään. Kolmas tuubi menossa Favoran firming body lotionii,en uskalla lopettaa sillä voiteluu !! :) Eipä toi iho olekaan ollu ikinään nuin kimmoisan oloinen ku nyt on olu,kun en ikinä ennen oo osannu itteeni rasvailla.

Minäpäs lisään tänne muutaman kuvan kuhan saan siirrettyy kuvat koneelle. Löysin tänään kirppareilta leluja, pinniksen pehmusteen, kaks peittoo, kaks tyynyy (käyttää sit ku vauva isompi/vanhempi), body (20snt!! miten halpa), ja sit oli untuvapeitto tms, mut sen taidan antaa koirien nukkuma-alustaks :) Ja sit löysin itelleni kolmet housut ja hameen, nii nyt on vaihteeks taas vaattaita joita pitää,ei oo pakko aina kalsareissa himassa hillua :DDDD jos vaik joku tulee kylään,nii ei tarvii ekana rynnätä makkariin vaatteen vaihtoon :O
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Pööppis No ainakin Cittareissa oon nähny, kummassakin; keskustan sekä Pilkossa. Pilkosta ostin oman, ja siellä tosiaan kyllä valikoimaa riitti :)

Miekin tein löytöjä eilen kirpparilta; äippäfarkut 4€, body 2€ ja kestoiluun imuja 1€/4 kpl, kirja isyyspakkaukseen 0,20€. :D Ja arvelin nyt lähtee käymään uudestaan.. ehkä. :D Ihan tajutonta tää miun kirppailu<3.
 

Yhteistyössä