Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Sipsunen: Voi sinua. Ei kuullosta kivalle. Toivottavasti olosi helpottuu ja tuo pahoinvointi/oksentelu loppuisi pian. Itse olen ollut onnekas, että olen säästynyt tuolta oksentelulta. Minulla on ollut kuvotusta ja yökkäilyä, mutta minulla on muutenkin mahaportin kanssa ongelmia, etten oikein koskaan ole osannut kunnolla oksentaa:|
 
Nittta täällä päin käydään muutamaa minuuttia aikaisemmin th:n luona joka ottaa perusmittaukset (painon, hempan,verenpaineen) ja sitten mennään lekurin luo joka sillä kuikalla tarkistaa tilanteen ja käsin tunnusteleen vielä, myöskin vauvan asentoa saattaa tunnustella vatsan päältä. Sitten kuunnellaan sydänäänet ja mitataan kohdunpohjan korkeus. Ja vastailee kysymyksiin jos on jotain mielenpäällä.
Näin ekalla kerralla. Eilen oli toinen käynti lekurilla ja ottivat th:n kanssa yhdessä mut vastaan.

Lasipullot ei tuu kestämään mun käytössä:) muutama mam-pullo löytyy ja aventin pulloja taitaa olla myös. Käyttämättä jäi esikoisen aikaan nuot, mutta jospa tää tulokas oppis pullollekkin.

Nyt päikkärit ku taaperokin sippas.

H&mörrykkä 27+4
 
Kylläpä oli tipahtanut sivun alalaitaan tämä keskustelu! Pelästyin jo, että onko kokonaan kadonnut! Ei sentään :)

Mulla on selkä kipeä ja kauhea stressi, muuten odotus on ihanaa tällä hetkellä. Kumpa jouluna saisi rauhoittua hyvässä seurassa....:xmas:

Katikaish ja Juulia 26+2
 
Mä jotenki kauheesti jännitän sitä lääkäri käyntii ;/ ei kovin hyvii kokemuksia oo ollu iha perus gynel ku on käyny, lääkärit sattunu olemaan töykeitä ja suhteellisen kovakouraisia, tai ainaki siltä tuntunu :s

Joo mäkää en meinannu löytää heti meijä ketjuu joutu alas rullata normaalii enemmän :D

Miten on joulun odotus sujunu? joko koti koristeltu ja lahjat hankittu? :) Mä oon ollu laiska enkä yhtää lahjaa oo hankkinu ja mitää koristeluja en oo tehny ku muutto viikon pääsyä WUHUUU :))
 
Mulla lääkärit ollu yleensä aina ihan kivoja. Aina saanu edes suht hyvää palvelua :)

Koti on jo joulutunnelmissa ja joka pöydän koloa koristaa joku joulukoriste :) Tänään tein pihalle kaks lumilyhtyä siinä samalla kun mies kolas pihaa.

Mua niin ottaa kaaliin kun tuntuu tällä hetkellä että tätä vauvaa saa odottaa yksin! Mies ei jaksa innostua enää kokeileen potkuja ku sillo tällö ja nytkin meillä on mökötys menossa kun pyysin häntä makkariin suunnitteleen mun kans, et mihin pinnis laitetaan ni ei! Herra istu vaan koneella... :kieh: Siellä mä sit yksin pyöritin meidän sänkyä, sohvaa ja pinnistä ympäri ämpäri ja oikein yritin et kuuluu kauheat äänet lattiaa vasten et varmasti tulee naarmuja.... :D No, en kyllä ny puhu sille mittään, saa luvan ottaa selvän mun kannasta et tää odotus on edelleenki yhteistä! perkele.

Onko muilla tätä kauheaa nivuskipua?? Onko se ihan vaaratonta?? Aamulla kun sängystä nousee niin kipu kovinta, tuntuu ettei jalat taivu et pääsis sängystä ylös..

ja joo selkä tulee kipeeks jos imuroi tai tekee lumitöitä :)

Täälläkään ei taideta lasipulloja ottaa käyttöön. Vai kertokaas niistä et mitkä niiden edut on?

Mä lähren vitutuspäissäni käymään tunnin lapsenlikka keikan kaverilla. Toivottavasti tuo mun mörökölli tajuais sitte jotain :)

kn&tyyne 27+6ko se oli..
 
Hepuhi. Himoitsin kanssa tota Sandybell-boksia, se oli mun ja siskojen lemppari pienenä! :heart: Samoin kuin Candy Candy. =)

Mikäs muuten mahtaa olla Sonskun tilanne?! Toivottavasti kasassa vielä!! :)

moomin 24+0 Jee!!
 
Tervetuloa Satuuu!

Tää on niin tätä, kukkelehtia nyt hereillä tähän aikaan... No, sitten kun kehtaa polkaista ompelukoneen käyntiin häiritsemättä naapurien unia, niin teen pojan liian isoon tonttulakkiin resorin. Tänään aloittavat hoidossa tonttulakkeilun. :xmas:

Joulu on ihanaa aikaa! Suurin osa lahjoista hankittu. Vielä pari nuken asua pitäisi ommella yhteen nukkepakettiin mukaan ja muutamalle aikuiselle täytyy keksiä joku pikku muistaminen. Haen ehkä Body Shopista suihkugeelit, jos en muuta keksi. Jouluverhoja silittelin eilen ja luuttusin lattioita. Meille on tulossa paljon porukkaa aattona ja joulupukkikin on jo tilattu!



Ruska, imetysliiveistä. Esikoisen aikaan ostin nämä, mustat sekä valkoiset.

Change äitiysliivi - huomio pieniin yksityiskohtiin - Change Lingerie

Silloin oli Tampereen liikkeessä kampanja, että kahdet liivit yksien hinnalla jäsenille. En mäkään muuten raaski tuommoista hintaa yksiin liiveihin laittaa, kun normaalisti ostan Seppälä/KappAhl tarjouksista. Tavallisista kaupoista (edes Sokos) en löytänyt hyviä tarpeeksi isoja liivejä silloin. Halusin ehdottomasti silloin kaarituelliset tukemaan, kun olin muutenkin tottunut sellaisia käyttämään. Käytin näitä liivejä imetyksen jälkeenkin... Toiset on vieläkin käytössä kolmen vuoden jälkeen, toiset räjähti jossain vaiheessa. Nyt olen hommannut käytettynä huutonetistä urheilutoppimaisia Carriwelleja, tykkään käyttää, ovat pehmeät, mutta en tiedä kuinka toimii imetettäessä. Tukee hyvin isoakin povea, vaikka on joustavaa materiaalia. Babyidea - Ja nämä eivät siis ole ne halvemmat verkkomaiset pehmoimetysliivit, joita tässä merkissä myös saa ja jotka eivät tue niin paljon.

Ja liivinsuojia minä todellakin tarvitsin. Maitoa tursusi koko ajan. Sairaalasta sai silloin yhdet myllymuksujen mukaan. Oli pehmeät ja ohuet. Sitten hommasin huutonetistä ahkerien ompelijoiden tekeleitä.

Vauva vaikuttaisi vilkkaalta tapaukselta. Suurempia vaivoja ei ole tällä hetkellä, mitä nyt närästyksiä ja suonenvetoja alkanut ilmaantuun silloin tällöin...



Soraya 28+0
 
Hohhoijaa.. likka ylös ja kouluun ja sit tää saa painaa pään tyynyyn! Pikkasen vois väsyttää mut ihan vielä en kehtaa neitii herättää ku sais vielä nukkuu hetken. Hitto et mä sekoilin viime yönä, en ees muista koska viimeks oisin sählänny noin kovin -tajunnu taas mistään mitään ja sotkin enempi ku ehdin siivota jne jne... kyllä yövuorot on sit mulle sopivia :D :D

Jaahas..mut hyvää yötä!!!! mun tyyny ja peitto jo kutsuis mua kovin.....

yks sekopää + toinen kärpänen joka väkisin yrittää pakottaa mut pissalle potkimalla virtsarakkoon :D
 
Heräilin yöllä miettimään SÄNKY asioita, teille joilla tulee pieni ikä ero; ostatteko jo toisen normi sängyn ??? Meillä ekoilla tytöillä 1v 10kk ikä eroa ja silloin siirrettiin kuopus normi sänkyyn, mutta eihän se siellä öitään viihtynyt ja kun itse pääsi poiskin sängystä, toka neiti sitten saikin porskutella pinniksessä pidempään....
Nyt rupesin miettimään, koska sängyn osto tulee ihan pian ajankohtaiseksi.... niin mietteitä muilta kaipailisin ????!!! KIITOS =)

Alapää ihan karseen kipee sen toissapäiväisen lekurin jäljiltä, pyyhkiminenkin sattuu... argggg ja nyt taas mietin, ettei joku hiivakin taas uudelleen iske..... kun tuo alapää ei nyt ihan normilta tunnu..... arggggg.....

25+6
 
huomenta ! =)

liivinsuojat oli mulla ihan tarpeen,maitoa tuli yli äyräiden kokoajan ja sai vaihtaa montaa kertaa päivässä suojat.. yöllä varsinkin oli paidat ja kaikki märkänä.. :/


sänkyhommelit esikoiselle on ostettu jo isojenpoikien sänky,ikää hällä tulee olemaan se 1v7kk kun vauva syntyy. mut meillä on kehto vauvalle,ja siihen mahtuu noin 5kk ikään saakka,sitten vaihdetaan esikoinen isoon sänkyyn ja vauva pinnikseen..

kohta ois lähtö neuvolalääkäriin,jännittää !! ja vielä sekin etät mun veli tulee hoitaa tuota jätkää siks aikaa,ekaa kertaa jäävät kahdestaan :D heh.. toivottavasti poika on kiltisti !! :D

nyt täytyy viel jotain laittaa suuhunsa ennenku pitää lähtä.

mukavaa viikonloppua kaikille !!

sunniee ja vv 27+3
 
Tervetuloa uusille:flower:

Ihanaa, tänä aamuna olen pitkästä aikaa pirteä ja mielelläni lähdössä töihin :)

Pitkästä aikaa oli yö jolloin en herännyt liian aikaisin, vaan nukuin kellon herättämiseen saakka :D
Tai no, heräsin kylllä kun miehen kello soi ja mahassa alkoi heti kamala jumputus.
Mutta sain jatkettua unia :)
Flunssakin tuntuu kadonneen eilisen lepopäivän ansiosta :)

Soraya Mä mietin niitä Carriwellin liivejä, kiitos kun laitoit linkin tukevammasta mallista :) Mulle on kans tosi tärkeää, että liivit tukee kunnolla.

kävynkantaja:heart:Käpy 26+6, mihin tää viikko on oikein mennyt, huomenna on enää 3 kuukautta laskettuun!
 
Ruska: Mulla on joka aamu ja muutenkin ylös noustessa (jos olen esim. istunut vähän kauemmin) nivuset tosi kipeänä. Aamuisin sängystä noustessa kipu on kovinta ja kävely tuskaa.

Meillä tulee ikäeroa 1v7kk ja aluksi ajateltiin siirtää tyttö jatkettavaan sänkyyn nyt joululomalla, mutta tultiin siihen tulokseen, että nyt on vielä turhan aikaista. Meille tulee se vaavi-ensisänky 4kk ajaksi kuitenkin vauvalle, joten tyttö nukkukoon pinniksessä ainakin sinne asti. Mietitään sitten järjestelyitä. Muutenkin nyt yöt on olleet aika rikkonaisia ja tyttö mun perään. Ei kelpaa kukaan muu nukuttamaan kuin äiti, muuten saa tajuttoman hepulin. Ripustautuu oikein mun kaulaan illalla jos mies yrittää lähteä viemään nukkumaan. Sikäli ärsyttävää, kun jättää päikköritkin välistä jos mä en ole paikalla. Aiemmin nukahti jo ihan itsekseenkin. Sitten yht äkkiä tarvitsi nukuttajan ja nyt tutista vieroituksen jälkeen nukuttajaksi kelpaa vain ja ainoastaan minä :headwall:

Nyt tyttö kaipaa huomiota... myöhemmin lisää.

Sipsunen & pikkusisko 26+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Hei vaan :)

Nyt selvis syy siihen miks miehen sisko oli niin katkera meidän vauva uutisista silloin heinäkuussaa ja minkä takia se on ollu niiin omituinen joka kerta ku ollaa nähty. Sekin on raskaana! Mua vain 5 viikkoa jälessä eli rv20 sillä menossa. Kyl sitä on varmaan harmittanut kun mä oon saanu tähän asti kaiken huomion.. Mut musta on jotenkin ihana että se on antanu mun "loistaa" tän masuasukin kanssa, nyt on sen vuoro :)

Kävin aamupalaks grillillä syömäs munapekoni hampurilaisen, kylläpäs oli hyvää!
Prinsessa tykkäs ilmeisesti kans kun noin hytkyy ja hyörii massussa :)

Mihin mä joudun näiden mun öiden kanssa?! Nyt vajaa viikko nukuttu todella huonosti, herään tunnin välein kamaliin uniin ja sit oon ihan hengästyny. sit aamupäivällä ku on muutaman tunnin ollu hereil ja kattonu vaik telkkaria, ni alkaa ihan armoton väsymys jonka seurauksena pakko ottaa päikkärit, niiden ottaminen taas vaikuttaa yöuniin... jne. hitto mikä oravan pyörä! :(

Hei noi lasiset tuttipullot oli syötävän ihania! joku tääl tais jo kysästäkkin, mut kysyn minäkin, Mitä hyviä puolia niissä lasipulloissa on?
Se säkkituolisitteri on kyl hieno! suolanen hinta tosin. mitäs sanotte kärsiikö sit vauvaa pitää ihan tavallisella säkkituolilla? :)

Mies lupas ens kuussa hankkia pinnasänkyn ja kaappi/hoitopöytä hökötyksen :) ihanaa.

No ei mulla taas muuta. Heido :)

Jassu ja prinsessa 25+1
 
He heiii..
POKS 27+0 wihiii..
Mä oon ostanut kans MAM anti colic tuttipulloja pari sekä MAM ortodontic tutteja 0-3mon. ne on niin pieniä ja sulosii..
Hirvee närästys alkanut...ei pitäis juoda ollenkaan kahvia, rasvasia ruokia tai sitrus hedelmiä..
Meen tänään töiden jälkeen kaverin ultraan taas :)
Ihanaa, et tällainen mahdollisuus nähdä taas vauvaa. Hauska kattoo et mitä se oikein puuhailee kun liikkuu kokoajan niin aktiivisesti :)
Tuun keromaan sitten teille.

Muuten piti jo kauan aikaa sitten kirjoitella tosta HIIVASTA.
Siis niin ärsyttävää..Oon käyttänyt nyt voidetta ja puikkoja vuorotellen jonkun kuukauden verran, eikä mikään auta. Oon kokeillut myös välissä maitohappobak.gynolactia mut sekään ei auta.
Intiimipesuneste käytössä eikä seksiäkään ole pystynyt harrastamaan.. MIKÄ AVUKSI? Anteeksi henk.koht.avautuminen.. :ashamed:
Ensi viikolla tosiaan toi lääkäri, toivottavasti hän ehtisi perehtyä asiaan, meinaa aika kiusallista.

Meillä kotona Joulujutut kotona valmiina ja joulua odotellaan kuumeiseti.
Laskin muuten et just 40 työpäivää jäljellä :)

itähki, coco 27+0
 
Huomenet täältäkin!

Mulla on koskenut aika paljon mahaan ja myös selkään nyt pari päivää, joudun kävelemään hiljakseen kun vanha mummo. Oon liian sitkeesti töissä, rahan takia, ja illat menee sit vaan maatessa. Tosi huono omatunto siitäkin, kun näen esikoista niin vähän ja sekin aika kun oon kotona, niin en jaksa leikkiä sen kaa. Miks tän raskaana olon pitää olla niin hankalaa?! Haluisin oikeesti tehdä työt kunnolla loppuun (koska en tuu tänne enää takas) enkä jäädä sairaslomalle. Niin ärsyttävää..

Mullakin on muovisia tuttipulloja, tosin tosi vähän tarvittiin niitä, kun imetys sujui hyvin. En jaksanut hirveesti pumppailla, olin tosi kiinni vauvassa ekat puoli vuotta. Mutta ei kyl haitannut ja niin aion tehdä nytkin.

Pinnasänkyä pitäs täälläkin miettiä, edellisellä oli lainassa ja se palautettiin. Ekat kuukaudet vauva tulee nukkumaan Seimi-sängyssä, se on niin ihana!! 2v. esikoinen nukkuu lastensängyssä.

Mulla tulee syötyä herkkuja ihan liikaa. Eilen söin aamupalaksi rasvaisen kinkku-juusto toastin ja vohvelin, lounaan kanssa vaniljavaahtoa ja iltapäivän mussutin Geishoja. Illalla sitten vielä irtsareita. Heräsin yöllä miettimään et herra isä miten paljon roskaa tuli syötyä. Paino onneks kohtuu lukemissa, mut ei se kyllä siinä tällä ruokavaliolla pysy..

Mitä mieltä muuten ootte ns. virikehoidosta esikoiselle sillon kun äiti on kotona? Mietin tosi paljon eri vaihtoehtoja, kun meillä on muutto edessä ja nyt esikoinen käy puolipäiväisesti tarhassa. Olin ajatellut pitää hänet kotona ja hakea kerhoon 2 * vko 3h (tuntuu kyllä aika vähältä), vai pitäskö hakea päiväkotipaikkaa osa-aikaisena, esim. just tuo aamupäivät 5 * vko? Esikko on tosi aktiivinen tapaus ja vaikka käydään ulkona kaksi kertaa päivässä ja kotona yritän tehdä kaikkea pikkupuuhastelua, tuntuu että toinen tympääntyy hetkessä. Ja sit itsellä menee hermot kun yks vaan riehuu. Tuosta päiväkodista, oon netistä lueskellut juttuja et moni kokee et lapsi jää ulkopuoliseksi jos on vaan osa-aikaisena. Ettei pääse leikkeihin mukaan, kun aina haetaan kesken kaiken pois. Onko kellään kokemuksia?

Joo, töitä kai tässä on ruvettava tekemään..

Viola ja pikkuinen rv 27+4
 
heipä hei ja tervetuloa uudelle

neuvolassa käyty ja voi että taas mikä käynti. mulla aika 8.20 eli ekojen joukossa olin. mut joku kipeenä ja ajat veny ja vanu. ite pääsin lääkärille 25min myöhässä, sitä ennen piti olla th, joka otti mut vastaan lääkärin jälkeen, lääkärin pyynnöstä. että saatiin hemppa otettua, kun viimeks oli sen 107, nyt noussut 116 ja tarkasti pissan joka oli ok. tapasin nro 4 terveyden hoitajan ja 2 lääkärin tässä raskaudessa. ei ole kivaa et aina on eri henkilö. ja tämä terveyden hoitaja sanoi olevansa vuoden loppuun eli seuraavalla käynnillä joka tammikuun puolessa välissä tulee taas olemaan joku muu :(.ei pääse kenenkään kanssa tutuiks kun aina on eri ihminen mun tietoja ihmettelemässä ja ei luottamus suhdetta oikeen kerkee syntyyn, tai edes minkäänlaista suhdetta täytyy tavallaan pitää itse itsestä huolta.
sokerirasituksesta pääsin puhtain paperein läpi. arvoja en tiedä, mutta katto koneelta ja sano et hyvät on.
menee oma napailuksi, mut oli tuo neuvola käynti niin sekava et pistää harmittamaan.

vielä muutama lahja ostamatta :xmas: tarvii lähtee joku päivä ne viimesetkin hankkiin niin sais sen puolen kuntoon. viikonloppuna ei viitsi mihinkään kauppakeskukseen lähteä, siellä on varmaan semmonen väen paljous et taju lähtee.

ihanaa et itähki pääsee noihin "ylimääräsiin" ultriin. ois niin ihana nähdä pikku kaveria

hip hei painoa on tullut 300g/viikko :D aika pudotus tosta edellisestä 1kg/vk. oon vissiin oppinut syömään vähän maltillisemmin :saint:. tai jotain...

m+e 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Pööppis
hitto että nyt ottaa kuuppaan ja masentaa ihan kympillä. Paino noussu niin pljon että satikutiahan sieltä neuvolasta tuli :/ Niin paljon nyt vituttaa oma mässäily,että miten hitossa saisin painoa pois??? Kun en voi harrastaa lenkkeilyä suppareiden vuoks niin ruoka ainut mihin pitää kiinnittää huomioo. Jäätelöt pois ihan ekana ja suklaa :( Joulu :( nyyh. Perseen perse että pitiki olla intohimoista tää ruoka. Kun ei oo elämässä tällä hetkellä muuta, ei oo työtä, ei oo kun yksin kotona örvötys. voi voi voi ja tää valitus . puff... :I Känlläränkkä!!
Ens viikolla sit se sokerirasitus, niin varmaan sen käynnin jälkeen joutuuki sit dieetille.
Sf mittakin oli paljon..26...ou gaaddääm.
Turhapa tässä tietysti on vaan valittaa, oma vika. Mut tää nyt oli ainut paikka jonne pystyy tulee purkaan tuntemuksia.
Tääki nii outoo mulle,kun ikinä en oo ollu perso ruualle, mut kun tuli raskaaks, tuntui et maailmassa ei muuta ookaan kuin ruoka...
sanohan tuo nla-täti et on vaarana et vauvasta tulee liian iso kun paino nousee mulla tuota tahtia.. sit näytti kuvia esim 200g karkkia vastaa 2,8kg omenoita,,,jne... Huoh.
Pitää heittää kaikki makee tästä talosta roskiin. No onneks ei ookaan suklaata eikä jäätelöö yhtään jemmoissa.


Itähki, mulla oli tosi sitkee hiiva tos ihan vähä aika sitten ja jouduin tunkee peräjälkeen kaks kuuria tonne alapäähän. Söin Bulgarian jugurtteja ja join piimää kahtena viimesenä päivänä ihan sikana, niin sit loppu vasta hiiva. Nyt oon joka pvä 1-2 viilä, tai bulgarian jugurttia ihan varmuuden vuoks vetäny. Jaa sokeria pitää välttää. Hiivan aikana jouduin suklaalakkoon,kun tiesin ettei noin paha hiiva asetu jos ei jtn tee JA lisäks söin puolukkasurvosta tai pakastekarpaloita sen hiivan aikana joka pvä. Nytkin vois itseasiassa tehä vaikka karpalokiisselin.
Eli alapään ph:eek:on koitan vaikuttaa ruoalla. Tsemppiä!! Viheliäitä nuo hiivat osaa olla pahaksi äityessään. Itte olin hulluks jo tulla sen kanssa, mut vkoloppu osui viel väliin,niin en sit tullu lääkäriin menneeks ja seur. ma -ti olikin jo parempi.

Luin tuolla nlassa odotellessa tuosta koliikkituttipullosta, ja vaikutti niin hyvälle, et semmonen pitää ostaa sit. :)
 
Jäätävä tuuli ja keli tuolla ulkona. Oltiin 1,5h puistossa ja kyllä siellä on liukasta! Tyttö tietenkin himoitsi puiston isoon taaperoiden kahluualtaaseen (sellainen loivareunainen, monttumallinen) kun s e oli kuin jäämäki tai paremminkin monttu. Eihän hän sieltä olisi itse päässyt pois ja sen jälkeen siellä olisi ollut yksi iso valas konttaamassa ja jumissa myös :D No, onneksi lelut ja puiston aamun ohjelma vei lopulta kiinnostuksen muualle.

Yhden kaverin piti tulla tänään meille, mutta joutui perumaan. Ajattelin, että lähtisin tytön kanssa iltapäivästä ostarille pyörimään, mutta iltapäivälle on ilmeisesti lupailtu jonkin sortin lumimyrskyä... Saa nähdä onko parempi jäädä kotiin. Koira on joka tapauksessa pakko käydä lenkittämässä kun mies on reissussa huomiseen iltaan asti. Saa nähdä mitä siitä tulee kun kaikki tiet on kuin luistinratoja. Nuo päätiet on toki hiekoitettu, mutta hiekkatiet on sitten oman onnensa nojassa.

Jouluvalmistelut on hyvällä mallilla. Koristeita on jo laitettu ja sunnuntaina meinattiin laittaa kuusi valmiiksi :heart: Meille tulee siis valkoinen feikkikuusi. On sitten tytölläkin aikaa siihen tutustua, ettei mene koko joulu sitä vahtiessa ja ehditään nauttia tunnelmasta vähän pidempään. Aattona meinasin käydä kaupungin mailla kuusenoksa varkaissa ja laittaa niistä asetelman maljakkoon ja tuomaan jouluista kuusen tuoksua.

Joululahjat on kaikki jo hankittuna. Paketointi on enää jäljellä, mutta tehdään se sitten lähempänä oulua ettei mene ihan painuksiin pakettien nauhat.

Tyttö nukahti, joten nyt lounaalle ja herkuttelemaan tuoreella ohraleivällä, jonka kipaisin äsken kaupalta :p

Sipsunen & pikkusisko 26+0
 
Mariaja Voitko laittaa nuo imetysliivi linkit tuonne alkuun?

pööppis mua kans hirvittää tuo painon nousu kun nyt noussu 622g/vko ja tuntuma on et loppua kohden nousee lisää! Ei vaan voi olla syömättä :ashamed:
Mesisa Voi kumpa ittekki sais vaan noin vähän painoa..

tuttipullo vinkeistä kiitokset! Ostan noita ainun pulloja :) Sanokaa vielä määrä? Et montako pulloa?

pinnasänky koottu, patja tuuletettu pakkasessa, kankaat pesty :) Nyt taidan mennä petaamaan sen ja laittaan reunapehmusteet :) Hieman höösääjän vikaa? :D Mistähän löytäs pinnikseen kivan päiväpeiton?

itäHki Täällä kaikki röyhtäyttää mut ei varsinaisesti ihan hirveenä närästä.

sipsunen ihanaa et jollakin muullaki tää vaiva. onko se ihan normaalia?

POKS!! 28+0 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hayley82
neuvolasta tultu =) kuulumisia pikkasen laitan

leukkarit +++,eli hiiva täällä ! jepulis.th suositteli karppausruokavalioo,jotta hiiva saadaan kuriin..
painoa tullut 3kg 4 viikossa,HUPS ! ei tosin sanonut muutakun että älä ressaa,kyllä sitä kuuluukin tulla. :)
sf-mitta 28,5cm
vauvan syke 135
verenpaine 120/56 ,musta tuo alapaine kuulostaa kauheen pieneltä,kun normaalisti se on lähempänä 80 :eek:
kohdunsuu kiinni ja 3cm pitkä edelleen. ( ei oo siis supistukset tehny tuhojaan,ainakaan toistaseksi)

poika oli niiiin kiltisti täällä enonsa kanssa,oli nukahtanut sen syliin ja siinä nukkui kun tulin kotiin :D ihana näky kun makasivat tossa sohvalle,poika enon mahan päällä :D

Itähki mulle th suositteli karppausruokavalioo,eli kaikki vaaleet jauhot,leivät ja sokerit pois.. mulle kans tullu meinaan tosi sitkee hiiva nyt,aina palaa kun kuuri loppuu :/

kyselin siitä kokoarvioultrastakin lääkäriltä,niin oli sitä mieltä että höpöhöpö,että ei sellasiin tarvii mennä kun edellinen ollu vaan 3,8kg. että kyllä tämäkin ulos tulee vaikka jäiskin jumiin niinku esikoinen !! no ei tosiaan yhtään helpota mun synnytyspelkoa,plus se ei laittanu sitä lähetettä pelkopolille !!!!!!!!!!!!!


sunniee ja vv 27+3
 
Äidinmaidon luovutuksesta meillä sitä voi luovuttaa puolen vuoden ajan synnytyksestä eikä vasta kun puoli vuotta on kulunut kuten väärin menin täällä sanomaan..daa'a.

Sunniee miksi se ei laittanu sitä lähetettä?! Kyllähän sulla on oikeus mennä siellä käymään jos haluat. Mullakin lääkäri yritti selittää et kaikki synnytykset on erilaisia ja että kyllä tulokas mahtuu tulemaan ku ensimmäinen on ollut sen 4kg ja vielä osta/kasvotarjonnassa. Mutta pidin pääni ja sanoin vaan että sinne haluan piste. Vaikken ole sektiota vaatimassa tai muutakaan niin haluan vaan kerrata edellisen synnytyksen ammattilaisen kanssa jolla on kaikki tiedot ja kokemusta enemmän.
Kokoarvioultra olis kiva kyllä päästä, täällä sitä ei tuu automaattisesti niinkuin ilmeisesti joissakin paikoissa:( esikoiselta kävin istukan sijainnin tarkistuttamassa ja veikkas sillon syntymäkooksi 3200-3400g ja vauva olikin sit 4kg. Mutta näkishän siitä ainakin et jos kovin iso olis tulossa ja tarkan asennon.

Tänään tehty suursiivous, isäntä saa vielä raahata matot ulos ku tulee töistä:)

h&mörrykkä 27+4
 
Kiitos, että sain liittyä joukkoonne :).

Meillä tosiaan tulee lapsille ikäeroa n. 1v 8kk. Isovanhemmat jo ostivat etukäteisjoululahjaksi esikoiselle isojen lasten sängyn, jatkettavaa mallia.
Ajateltiin, että hyvä jo tässä vaiheessa kokeilla miten poika tuohon suostuu nukkumaan, vai suostuuko ollenkaan. Heti ekana yönä kun uuteen sänkyyn laitettiin nukahti hyvin ja nukkui koko yön! Olin aikas yllättynyt :).
Nyt tosin on keksinyt sen, että sieltähän pääsee myös itse pois ja välillä aamuyötä herää ja on tulossa huoneesta pois. Itse herään myös tosi herkästi ja pojalle riittää kun käyn saattelemassa takas sänkyyn ja sanon, että on yö, niin nukahtaa uudestaan :)! Näin ainakin tähän asti, toivotaan että jatkuu, jotta uusi tulokas saa sitten pinnasängyn käyttöön.

Itsellä ensi keskiviikkona olisi lääkäri- neuvola, sitä kovasti odotellassa!

Tänään lupasin mennä illaksi töihin, sekä lauantaina koko päiväksi (olen siis hoitovapaalla vielä) katotaan, että kuinka kiirusta on...No mutta kait nuo 2 päivää tästä nopeesti menee, niin sitten sunnuntaina pääseekin joulumarkkinoille :).


Satuuu, 27, K-HKS,2 ja tyttölupaus

Satuuu ja Saimi 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82

Yhteistyössä