Maaliskuun malttamattomat

Kyllähän täälläkin mennään sillä et luoja suo sen minkä se suo. Eipä sitä pysty itse paljoakaan määrittelemään koska se vauveli tulee.
Täytyis vaan oppia luottamaan "kohtaloonsa" onhan se tähänkin asti mua kannatellut suhteellisen hyvin, miksi se loppuis yhtäkkiä.. =)
Ja ajatuksena kyl ihana tuo jouluvauva, jos vaa vaik viikko ennen joulua kuitenkin syntyis :p

Eiköhän tämä lama pikkuhiljaa tule ja sitä mukaa naiset pamahtelee raskaaksi, eikös sekin oo joku luonnonlaki. Ehkä ei olla vielä tarpeeksi syvällä siellä taantumassa et vielä raskauduttais, vaan saadaan se pahin aika olla turvallisesti kotona pienen tuhisijan kanssa =)

Mä oon nyt ottanut aamuisin rutiiniksi mitata suusta lämmöt, ihan että tiedän sitten irtoaako munasolu. Eikös se niin mennyt että jos lämmöt nousee, se irtoaa, jos ei nouse, ei irtoa vaikka oireita olisikin?
Ja tänäänhän on se lääkäri puolilta päivin. Oon ihan stressissä siitäkin että mitä sille sanon että olisin tarpeeksi uskottava. Oon jo asennoitunut siihen että "onnea yritykseen ja kiitos ja hei" on vastaus enkä saa mitään apuja :/
 
Hyvää huomenta kaikille! :)
Mun täytyy tunnustaa, etten osaa vieläkään tunnistaa ovulaatiota, vaikka mulla on 3 lasta :ashamed:
Viime torstaina rupesi vihlomaan alavatsasta ja ajattelin, et jospa se nyt olisi.
Torstai illan ja perjanta aamun vihloi, ja sitten rupesi tuntumaan "kipua" mahassa/ lantion seudulla.
No eiköhän tänäänkin ruvennut vihlomaan :ashamed:
(tosin ehkä vähän eri paikasta)
Enkä mä kyllä edes tiedä tarkoittaako nuo "oireet" yhtään mitään.
Ja eikös sitä kuukautiset voi tulla, vaikkei ovulaatiota tapahdukkaan?
Ja voiskohan se että imetän vielä (myös yöllä ) olla vaikka syynä ettei sitä ovulaatioa tapahdu?
Mä olen kyllä samaa mieltä, että me kaikki plussataan tässä kuussa :heart:
Tai viimeistään ensi kuussa :)
 
Tiukun äiti Mulla vihloi melkein kaks viikkoa viime kierrossa ja ajattelinkin et olenkohan raskaana, mutta eipä ollut. Taaksepäin laskiessa ovulaatio on saattanut olla jossain siinä 3.-5. vihlomispäivän kohdilla. Vihlonta hellitti vähän viikon jälkeen ja kierron loppua kohti väheni, kunnes iski hillittömät kuukautiskivut.

Eilen tulikin sitten tämän kuun ensimmäinen vihlomistunne. Ja tänäänkin tuntunut hiukkasen. Hmm...ehkä ovulaatio olisi sitten viikon lopulla tulossa. Vähän tympii, kun mies on tänään myöhään poissa ja huominen ja ylihuominenkin menee, ettei päästä peittoja heilutteleen, kun on itsellä reissua tiedossa. Menee kohta h-hetki ohi...no täytyy nyt vaan luottaa siihen, että kierto on väh. se 33 pv eikä murehtia.

Onko muuten kellään täällä kokemuksia endometrioosista, kun itse olen vähän alkanut ihmettelemään tätä pitkäaikaista vihlomisjuttua...?
 



unelmoya................kp ?..........................yk1
wannabemama.......kp 34/32..................yk4
Helmiläinen..........kp 32/28.............yk1
Marta......................kp 30/29.............. yk4
marr........................kp 28/28-30........yk3
Sisely......................kp 28/29-30.............yk1
Lintsi85..................kp 26/32.................yk2
jenninho.................Kp 26/28-30.............yk 2
Tiukun äiti...............kp 26/28-49..............yk1
Alisa84.....................kp 25/26-35
Pipopi......................kp 23/26-34............yk8
tyttokarpanen..........kp 22/24-28.........yk0
mimomamo..............kp 21/28
Hippuli-81............kp 13/33-45........yk2
Minna77...................kp 13/26.............. .yk6
Sohvi77....................kp 12/?..................yk2
Hemmi......................kp 9/28-31
saralia......................kp 8/?.................yk7
Chili24......................kp 7/26................yk3
äippäliini83...............kp 7/28...............yk3
Emppu3008..............kp 6/30...............yk3
Rauna....................kp 6/34...............yk3
Sero........................kp 3/25-31.............yk4

Sohvi77 Tervetuloa!!! :flower:
 
Huomenia

Palatakseni vielä, ei meilläkään siis väliä milloin vauva tulee. Tulee kun on tullakseen mutta tietty toivottavasti pian :heart: :heart: Ei esikostakaan oikeestaan edes ajateltu, syntyykö milloin. Lähettiin siitä, että voi mennä vuosikin yrittäessä, joten ei siinä miettiny edes mihin vuoden aikaan toinen syntyy. Tuli sitten nopeemmin kun ajateltiin =)

Tiukun äiti Kyllähän sitä ovuloi vaikka imettääkin vielä. Tietty varmaan aivan eri tahtiin kun normaalisti. Minäkään en ole oikein selvillä niistä ovulointioiteista jne.

Lintsi85 Oireet on aika lailla samanlaiset kun ekassa raskaudessa. Pahoinvointia, turvotusta, finnit katoaa, mikään ei maistu paitsi herkut ja tietyt hajut kuvottaa. Ja on niitä muutama muukin oire, mutta ne kuulostaa jo niin hakuammunnalta, etten edes kehtaa sanoa. Voi olla kyllä aivan jotai pöpöäkin, mistä sen tietää. :LOL:

Sisely ja Helmiäinen PLU-PLU-PLUSSIAAAAAA
 
No niin tänään siis virallisesti on kuukautiset myöhässä... silti oon aika pessimistinen ja ootan vaan et ne kuitenkin koht tulee. Se täti on kyl yleensä niin tarkka tulostaan et jos se nyt vaan mua kiusatakseen on myöhässä ni tinttaan sitä kuonoon heti kättelyssä!!

Jos se vauva nyt joskus sieltä aikoo tulla niin kyllä varmaan haluaisin tietää kumpi se on, mutta yhtä rakas joka tapauksessa!

...ja mehän kaikki plussataan tässä kuussa eiks niin.. Sitte voidaan perustaa ryhmä marraskuun malttamattomat, kun yhdessä malttamattomina ootella et päästäis jo synnyttämään, ku ollaan sellasia lyllertäviä mursuja =)

Mursukautta odotellessa... :wave:
 
Sero Onnea lääkärille menoon ja toivottavasti saat apuja!

wannabemama, Sohvi77, Hemmi ja ehkä muutkin, lohduttaa kun en ole ainoa... Mies nyt vkonloppuna otti puheeksi ja meinas, että mä ajattelen tätä juttua liikaa. Jotenki se on älynny että olen surffailut netissä, mutta luulen, ettei se tiedä että jopa näin paljon. Onneksi on meilläkin omat läppärit. :whistle: Samalla se sanoi, muuten, myös että on huomannu kun oon ollu ihan outo parin viime viikon aikana...

Sohvi77, ja muuten, kumman yk: haluat, että laitan 2 vai 11? En oikein tiedä, miten se tulee laskea. Pahoittelut myös km:sta, onnea uudelle yritykselle!!!

mimomamo Joo, sitä testausta oon mäkin tehnyt huvin vuoksi :LOL: Voi vitsit...

Marta Täällä myös yksi pilvilinnojen rakentaja. Vaikka yritän pakolla pitää jalat maassa, niin silti karkaa ajatukset ja toiveet. *huokaus*

Tekis niin mieli kysäistä äidiltä, millaiset on ollu hänellä tuntemukset raskauden alussa, kun kuvittelen, että nämä asiat voisivat tavallaan seurata omalta äidiltään. Mutta eihän sitä voi, arvaisi heti mistä on kyse.

ON: Ei ole ainakaan vielä tullut mitään samanlaisia tuntemuksia oviksen suhteen, kun viime kierrossa. Meneeköhän kierto taas ihan oudosti...Onneksi oon varmaan tämän viikon aika kiireinen, joten ehkä tosiaan saan olla miettimättä tätä liika ja tehtyä noita kotitöitä. Nyt on mieskin reissussa perjantaihin asti.

Pekkuja ja ++++++++tuulia kaikille testaaville!!
Ja voimia ja kärsivällisyyttä odottaa testailuja realistiseen aikaan!

 
Nyt kyllä itelläki vähän naurattaa,laskenu itelle jo LA,joka ois joulukuun alussa,siis jos tässä kierrossa lopultakin plussaisin...eikä siinä vielä kaikki,lueskelen jo innolla odotuspuolen pinoja ja katellu jo LASTENVAUNUJA :LOL: minäkö muka menen asioiden edelle??!! :LOL:
 
Moikka kaikille...
Mitens teillä on päivä alkanut?

Mie täällä todellakin malttamattomana odottelen torstai aamua.. siihen asti on "pakko" kärvistellä ennenkun voi testata..

Viime kuussa testailin jo paljon ennen tota, jas meinasin oikeesti seota.

Oireita ei oo juurikaan muita kun kokoajan vaan viluttaa..

Hyvää ja kaunista talvipäivää kaikille! :flower:
 
Joo siihen 2 viivaan/naama tähdätään Sisely..pitäis ostaa varmaan punainen tussi niin voi tarpeen tullen sitten piirtää.. :LOL:
Mä testaan seuraavan kerran lauantaina ja myöskin aamupisusta.

Millonkas Wbmama(anteeksi lyhennös) testailee?Mullakin on aina ollut tuo 28 tasan ja nyt on myöhässä...mä ainakin otan tädille henk.kohtaisen herneen jos ilmaantuu nyt myöhässä :snotty:

Rauna PLUSSIA YRITETÄÄN työstää....teisteissä vaan näyttäis olevan joku massa/joukko virhe kun negaa kaikille näyttää... :LOL: :LOL:

Hemmi Täällä sama vika...mulla on kans kaikki tavarat ja vehkeet katottuna valmiiks....
Onneksi aivoissa on vielä joku pienen pieni realisti joka sanoo ÄLÄ OSTA, ÄLÄKÄ MYÖS TILAA....

Meinas unohtua Sero Mites se lekurilla käynti meni?
 
Heip, minäkin ajattelin ilmottautua tähän pinoon, vaikka jo tuolla esikoisista haaveilevissakin olen. Eli kp9/29-31 on menossa ja yk4. Greippimehua olen litkinyt tämän kierron ajan, muita kikkoja ei ole käytössä =) Ensimmäiset yrityskuukaudet sujahti ohi ihan huomaamatta ja hermoilematta, mutta nyt on alkanut enemmän ja enemmän tuntua että kärsimättömyys nostaa päätään... toivotaan nyt että tässä kuussa meillä kaikilla tärppäis!! :hug:
 
Sisely Täällä sama, kuhan se vauva vaan ilmoittais tulostaan niin ei oo mitään väliä millon syntyy :)

wannabemama Tuo marraskuun malttamattomat ois hyvä :LOL: Mää haluun päästä siihen porukkaan :p

Minna Mää mietin yks päivä samaa juttua, et olis kiva kysellä äitiltä raskausajan tuntemuksista, mut en viitti, ku se heti arvais :whistle:

Hemmi Määki oon jo kerenny tarkistaa LA:n ja millä viikoilla nyt mentäis :LOL:

Tervetuloa moumou :wave: :wave:

Täällä valkkari valuttaa aikasta hyvällä tahilla, ainakain ajoittain.. ja janottaa edelleen :$ Mitään muita oireita ei kauheasti ole.. Huomenna saoitan ja kysyn gyneltä verikokeiden tuloksia josko olisivat saapuneet.
 
Helmiäinen huomenna aamupissasta aattelin testata, jos silloin on enää mitään syytä siihen... mun piti oottaa et menkat ois jonku viikon myöhässä mut emmä kestä niin kauaa mitenkään...

Tervetuloa vaan uudet! :flower:
 
Heti törkeästi omaan napaan..
Eli kävin pitämässä pienen palopuheen työterveyslääkärillä, ei ehtinyt juuri väliin kommentoimaan kun minä likka paukutin asiaani :LOL:
Tuloksena terolutit kierron 17-24päivä ja 2kk riittää ne tabletit, eli 30tablettia määräsi :)
Nyt pakko käydä lenkittämässä koirat ja sen jälkeen palaan sitten tarkemmin asioihin!
 
NO NIIN!!!! :headwall: Nyt meni viimeisetki lupaukset ja järjen hivenet....lupasin itselleni etten niin kuumeiseksi ala että ovista tikuttaisin...nooh...eilen sit sorruin shoppaileen mammaksilla ja hetken mielijohteesta ostin paketin jossa ovis- ja raskaustestejä vaikka muille jakaa. No tänään ne tulin ja reippaana tyttönä jo testasin ovista. Nyt pitää sit teiltä kysyä että miten tuo toinen viiva käyttäytyy jos ovis lähestyy? Vahveneeko pikku hiljaa vai tärähtääkö heti vahvana? Sain tulokseks kaks viivaa joista testiviiva heikompi eli vielä olis nega. Että tämmöstä. Anteeks oma napa =)
 
Minna Mulle voi laittaa yk 2 (km:n jälkeen) muutenhan yritys aloitettiin jo kesäkuussa-08 eli sit olis yk 9. En myöskään tiedä mikä on "oikea" tapa laskea mutta yk 2 ei tunnu niin epätoivoselta ja tottahan on että välillä jo tärppäs.
 
Helmiläinen, Sisely ja wannabemama: Teillä jännät paikat :whistle: :whistle: :whistle:

Sohvi77: Mulla tulee ensin haamuja, sitten vaaleampia viivoja ja sen jälkeen sitten tummat viivat. Joka kuukausi ei ole tullut ihan kontrolliviivan vahvuisia, mutta kierto ollut säännöllinen, joten epäilen oviksen olleen.

Niin tosiaan, lääkäri sanoi että 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen tulee yleensä vasta tätikivut ja sama toisin päin, eli 3kk pillereiden syönnin jälkeen ne häviää. Käski seurailla ja jos raskautta ei kuulu niin tutkitaan onko endometrioosia. Mutta katsotaan nyt ensin näiden terojen kanssa jospa saatais tuo kierron loppuvaihe kuntoon.
Nyt en voi kytätä edes mitään raskausoireita koska voin laittaa kaikki viat ja vaivat terolutien piikkiin :LOL:
Eli voin olla täysin rento, kun lueskelin tuolta vanhoja keskusteluita että 5päivääkin voi kestää kuurin lopetuksen jälkeen et täti vierailee. Joten joten.. maltti taitaa olla valttia!
En kyllä usko että tämä eka kierto vielä tekee ihmeitä, mutta tuntuu että joka kuukausi pettymys on aina kovempi mitä edellisillä.
Nyt juon taas reippaana tyttönä greippimehua, viimeksi kierto lyheni kun join, tiedä sitten mistä se sillon johtui, limatkin olit paljon selkeämmät oviksen aikana mitä ilman!
Mietin vaan että tikuttaisinko ovista vai ottaisinko ekan teron vasta kun limailu loppuu ja nännit on hurjan kipeät. Koska yleisin mielipide oli että vasta oviksen jälkeen teroja. Ja olettamus oli että kp14 ovuloin ja kp17 alkaen määrättiin terot. Joten ei ainakaan haittaa jos otan terot "liian" myöhään koska kyllä sen sitten kolmessa päivässä huomaa että ovis meni jo.

Miehelle selitin tuota että sitten vasta 17päivä aloitan nuo terot, kysyi että eikö niitä vois yhtään aikaisemmin :LOL:
Totesin vaan ettei ehkä kannata. Tuntuu ettei tuolle miekkoselle mene mikään päähän, kun kerroin että on tietyt päivät, tai lähinnä tietyt tunnit kun voi tulla raskaaksi. Ja sitten päivää ennen menkkoja tämä toteaa että nyt kyllä varmaan tärppäs. Ei siinä auta kun latistaa toisen mieli ja sanoa että siihen seuraavaan tärppiin on kuule aikaa vielä kolme viikkoa :/
Mutta on se vaan niin ihana kun on 110% mukana tässä projektissa ja ihan vapaaehtoisesti suostuu harrastamaan sitä lajia tärppipäivinä vaikkei tippaakaan huvittaisi välillä :heart:
 
Mulle voi laittaa keskiviikon listaan kp2. Ja nyt tunnustus...ei haittaa tällä hetkellä yhtään. Olen niin väsynyt ja kiukkuinen, että oikeesti tällä hetkellä ajatus pienestä ihmisestä, joka olis musta täysin riippuvainen, tuntuu aika pelottavalle. Eiköhän se aamulla ole vähän toinen ääni kellossa, kun on nukkunut yön ja hanat kunnolla aukeaa. Miksiköhän se tuntuu niin vaikealle tunnustaa, ettei ihan 24/7 näe vauvan kuvia silmissään ja haaveile omasta nyytistä, vaan välillä tosiaan miettii, että olenko oikeasti valmis tähän.
Nyt taidan kuitenkin ottaa ne ovistestit käyttöön ja katsoa, mitä ne näyttää.

Kiva saada uusia mukaan tähän pinoon ja hienoa, että Sero sait oikeaa apua etkä pelkkää lämmintä kättä :)

Nyt suihkuun ja peiton alle, ehkä se elo siellä helpottaa.
 
Marta: Tervetuloa pohjalle :hug:
Just äsken katsoin että olen alimpana, mutta tästä se nousu alkaa (tietysti toivotaan mukaan vain uusia malttamattomia, eikä huolita putoavia).. ;)
Pitäkääkin siis huoli et pelkkiä plussia, ettei tarvi pudota enään!
 
Marta musta on hienoa että pystyt myös neg ajatukset vauvan saamisesta tuomaan esiin. Uskon että kaikilla niitä on mutta voi olla vaikea niitä myöntää. Ja tottahan se on; 24/7 vastuu.. |O ei aina naurata...Itse kuumeilen kolmatta ja välillä mietin myös että kuinka jaksan taas yöheräämisiä ym. perunansyöntiharjoituksia kun murto-osa ruuasta päätyy suuhun...nämä ajatukset/pelot ei kuitenkaan "kilpaile" sen ajatuksen kanssa kuinka kovasti haluan vauvan, näen sen ennemminkin jonkinlaisena valmistautumisena vauva-arkeen.
 
suututtaa, raivostuttaa! :( sieltä se täti kurvaa ko kovaa vauhtia. Huomenna alkaa menkat olen ihan varma. ku tänään sellaisia tuntemuksia ja valkovuoto tosi reipasta. ärsyttävää.. tiedän, ettei vielä saisi luovuttaa.. mutta kun tuntuu siltä. ja tämä kiukku kohtaus kertoo sen, että tulevat huomenna :D. yhtäkkiä äsken alkoi oksettaakin.. hirveän huono olo.
Lämmöt yli 37 koko aika. mistähän johtuu :/
 

Yhteistyössä