Maaliskuun lapset 2010

  • Viestiketjun aloittaja Vilivinkka
  • Ensimmäinen viesti
Callie
Hei vaan taas. Viime viikko olikin niin kiireinen, etten kerennyt edes lukemaan juttujanne, ja nyt yritän sitten epätoivoisesti muistaa, mitä kaikkea olitte kirjoitelleet. :eek:)

Kaikille onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista! Niin, ja Lady Grey:lle onnittelut pojasta! Määkin haluaisin päästä katsomaan meidän pikkuista... Tosin en tiedä, mikä ihmeen jalkapalloilija tai potkunyrkkeilijä meille on tulossa, kun nyt jo niin kovasti potkii/lyö. Joka päivä tuntuu potkuja ja ne on tosiaan tuntunut jo kädellekin. Tuleva isoveli ei vielä ole onnistunut tunnistamaan liikettä, mutta isä kyllä. Mutta onneksi edes potkii, niin tiedän, että on hengissä, kun ei tuonne ultraankaan päästä.

Pissanäytteestä oli ainakin ollut puhetta. Meillä ainakin otetaan se joka kerta ja tosiaan erikseen mainitaan se neljän tunnin näyte (otettiin eka kerralla). Enkä mä ainakaan mitään hurjiä määriä siihen kuppiin koskaan pissaa, se sentti, mistä joku puhui, niin kuulostaa musta ihan ok:lta, eikä se täti ole mulle koskaan valittanut mitään määrästä. Niin ja teen myös samoin kuin Hamale, että kello soimaan aamuyöstä ja pissareissu ja sitten takasin nukkumaan...

Marsil mietti tuota rokotetta ja mä mietin edelleen kanssa. Pistän kaiken toivoni nyt neuvolan tätiin, kun mulla on ens viikolla seuraava käynti ja aion oikein tentata tätiä. Toivottavasti se vaan tietää siitä jotain. Se lääkärihän (josta puhuin aiemmin) ei tiennyt yhtään mitään eikä siis osannut vastata mihinkään. Mun tietojen mukaan heinäkuussa olisi rokotettu Australiassa raskaanaolevia, mutta valitettavasti en ole löytänyt muuta tietoa kuin että on rokotettu. Luulisi, että nistä olisi joku jo synnyttänytkin. Ja toisekseen en tiedä, onko Australiassa ollut sama rokote käytössä kuin mikä tulee meille Suomeen. Mutta mun mielestä kuulostaa oudolta, vaikka viralliset tahot suosittelevatki rokotetta, että miksi joihinkin maihin on tilattu eri rokote raskaanoleville. Miksei Suomessa toimittu näin? Mä olen ihan pihalla edelleen tän asian kanssa. Ja yksi pointti on tietysti tuo poika, joka on päiväkodissa ja niissähän ne tulee riehumaan, joten... Huoh... En tiedä... Sanokaa viisaammat nyt jotain järkevää! :eek:)

Sarille muuten onnittelut vanhenemisesta!

Niin ja nimestä. Meillä on aika erikoinen tekonimi tälle pienelle, enkä valitettavasti viitsi sitä paljastaa (komppaan Vilivinkkaa), koska aika moni saattasi tunnistaa minut siitä. Tosin olen kyllä kertonut itsestäni mutenkin aika paljon, joten varmaan muutenkin jo ihmiset saattaa tunnistaa...

Tokaa kertaa synnyttävillehän ei ole mitään perhe- tai synnytysvalmennusta enää. Ekalla kerralla täällä oli tuo synnytysvalmennus ja joka kerta siellä kyllä kävin. Meillä muuten kanssa kunta tarjoaa halukkaille käynnin fysioterapeutin luona, joten kysykäähän muutkin, jos saatte saman!

Noista lehdistä vielä ainakin jossain vaiheessa sekä Vauvalla että Kaksplussalla on ollut nettisivuilla semmoinen, että voi tilata yhden näytenumeron ilmaiseksi. Kannattaa käydä kurkkaamassa, josko olis vieläkin. Ja meillä on aina neuvolassa niitä lappuja, millä saa myös ilmaisen näytenumeron (niissä tietty lukee, että max 1krt/vuosi)... Mut saa nyt edes yhden lehden sitten. :eek:)

Mäkään en muuten ollut kuullut tuosta tonnikalasta, mut jos määrät saa tosiaan olla noin huimia, niin ei mulla kyllä viikossa tule tuommoiset ikinä täyteen. Lakut mulle ei ole maistunut, mutta salmiakkia tekee mieli. Olen kuiteskin yrittänyt pitää kiinni siitä grammarajoituksesta/pv. En siis suinkaan ole punninnut mitään, vaan ihan pussin kokonaispainon olen jakanut päivillä ja katsonut, että suurin piirtein pysysyy aisoissa.Tää kyllä nyt kuulosta joltain suurkulutukselta, en oikeasti kyllä syö edes viikoittain salmiakkia, mutta tuli nyt vaan mieleen.

Tästä tais tulla aikamoinen romaani, vaikka mulla on vieläkin olo, että paljon jäi kommentoimatta, mutta ens kerralla sitten. Yritän taas päästä hieman useammin tänne poikkeamaan.

Callie
 
Lady Grey
Callie pitkat viestit ovat kivoja :)

Mun tietaakseni Australiassa ei ole ollut laajaa rokoteohjelmaa, koska se rokotehan valmistui vasta heinakuun lopulla ja sitten siella alettiin tekemaan ihmistesteja kuten muuallakin maailmassa. Raskaanaolevathan eivat ole kuuluneet testiryhmiin missaan. Tuohan siina just onkin vaikeaa, kun kukaan laakari ei oikein suostu sanomaan omaa mielipidettaan asiasta, koska hekaan eivat valttamatta tieda eivatka sitten tietenkaan uskalla sanoa juuta eika jaata asiasta. Mainitsevat vain ne viralliset suositukset. Tosi vaikea paatoshan tuo on varsinkin jos kuuluu noihin riskiryhmiin tai on toissa sellaisessa paikassa mista tartunnan voi saada.
 
Hamale
Onnittelut Lady Greylle hyvistä ultrakuulumisista!

Mullla myös edelleen sikainfluenssarokote mietinnän alla. Ajattelin kysellä tällä viikolla neuvolassa. Toistaiseksi meidän työmaalla se ei ole vielä riehunut, mutta jos se sinne tulee, pitää ihan tosissan ruveta pohtimaan rokoteasiaa.

Kiitos Callie lehtivinkeistä. Pitää käydä noilla sivuilla katsomassa. Tänään sainkin työkaverilta mukavan pinon lehtiä, jotka hän on jo lukenut.

Me aloitimme viikonloppuna nimipohdinnan. Molemmat kirjoittivat lapulle listan tyttöjen ja poikien nimiä ja sitten luimme toistemme listat. Tulos: ei yhtään samaa nimeä!! :D Arvelinkin, että näin tulee käymään, sillä meillä on tosi erilainen nimimaku. Onneksi kuitenkin molemmat löysivät toistensa listoista itseäkin miellyttäviä nimiä, joita ei ollut itse tullut ajatelleeksi. Alustavasti saimme jo jonkinlaiset, molemmille mieleiset nimiyhdistelmät sovittua sekä tytölle että pojalle, mutta mitään ei ole vielä lukkoon lyöty. Onhan tässä vielä aikaa ja mieli voi muuttua moneen kertaan :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Hamale 20+6
 
Lady Grey
Googlesta loysin sellaisen tiedon, etta Australiassa rokotusohjelma on alkanut vasta syyskuun lopulla (on voinut rekisteroitya siihen). Eli eipa sieltakaan puolelta maailmaa ole yhtaan sen enempaa tietoa, muuta kuin etta heidan talvi ja pahin influenssakausi on mennyt ilman epidemiaa.

http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,25197,26144860-5018985,00.html
 
MarsiL
www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009101910451625_si.shtml
Sikainfluenssarokote aiheuttaa hengenvaarallista hermostosairautta?
Maanantai 19.10.2009 klo 14.39

Uudella sikainfluenssarokotteella epäillään olevan yhteys hengenvaaralliseen hermostosairauteen.

Uutinen jatkuu iltalehden sivuilla...
 
Callie ejk
Hei, tuohon Marsilin juttuun piti lisäämäni, että kun syyskuun lopussa tuli Ajankohtaisessa Kakkosessa sikainfluenssarokotteesta ja juuri tosta sairaudesta, niin siinä lääkäri sanoi, että myös itse sikainfluenssa saattaa aiheuttaa jollekin tuon hermostosairauden, ei pelkästään rokote. Mutta mistä näistä tietää. Toi jakso oli ainakin aiemmin nähtävänä myös netin kautta, ylen sivuilla. Vieläkin näyttäisi olevan siellä (11 esityspäivää jäljellä), mutta jostain syystä en ainakaan itse enää saa sitä auki, joten en viitsi linkkiä laittaa.
 
Vilivinkka
Kiitos mielenkiintoisista linkeistä.

Kerroinkohan jo, että tunnen jo vauvan liikkeitä aika usein aika selvästi,siis joka päivä muutaman kerran. Ja siippanikin tunsi jo kertaalleen, kun piti oikeaan aikaan kättä mahallani. :) Kivaa.

Raskausjoogassa tänään harjoiteltiin synnytyksen avautumisvaiheen asentoja, siis sellaisia joiden avulla voi säästää voimiaan ja vähän helpottaa kipuakin. Osassa asennoista käytettiin apuna isoa jumppapalloa tai säkkituolia. Ainakin joissain synnytyssairaaloissa niitä on tarjolla, jos pyytää. Minusta paras asento oli ehkä sellainen, jossa istuin pallon päällä ja nojasin päätä pöytään (pöydän ja pään välissä pieni tyyny) ja takanani istui toinen henkilö sivelemässä/hieromassa selkääni vahvoin, rauhallisin painalluksin/vedoin. Edellisen synnytyksen perusteella minulle voisi olla noista asennoista hyötyä etenkin kotona siinä vaiheessa, kun supistukset ovat jo kivuliaat, mutta niiden väli on vielä niin pitkä, ettei kannata lähteä vielä sairaalaan. Ja miksei vielä sairaalassakin, mutta viime kerralla päädyin jostain syystä viettämään suurimman osan 7h kestäneestä synnytyksestä sängyssä,vaikka aikomukseni oli liikkua paljon.

Mulla on muuten virallinen rakenneultra ylihuomenna.

Vilivinkka 19+0
 
Cheycel
Onnittelut Lady Greylle hyvistä ultrakuulumisista!

Minä myös kovasti pähkäilen tuota sikainfluenssarokotetta. En tahtoisi netistä etsiä tietoja, koska en osaa suodattaa niitä, että mitä uskoa ja mitä ei. Haluaisin jotain painettua tietoa, mieluiten juuri neuvolasta tvs. Ajattelin kirjoitella myös luottogynelleni ja kysellä häneltä mielipidettä, hän on myös yliopistollisessa sairaalassa synnytystautien erikoislääkärinä ja uskoisin, että häneltä voisin saada luotettavaa faktaa. Kantaa eivät monetkaan lääkärit ja hoitajat ota, mutta raaka faktatieto olisi nyt tarpeen.

En nyt muista kuka alunperin kyseli talvitakkivinkkejä, mutta aiemmin linkittämäni takki on nyt alennusmyynnissä 24 €, jos jotakuta se vkiinnosti. Itse pistin juuri tilauksen sisään, pieni shoppailuterapia piristi kummasti työpäivää. Nyt vielä muutaman tunnin rutistus ja sitten varastan hieman ja lähden pakkaamaan, muutto olisi nyt viikonloppuna edessä.

Cheycel 20+5
 
Vilivinkka
Cheycelille tsemppiä muuttoon!

Olimme tänään rakenneultrassa. Kaikki hyvin! :) Saimme kivoja kuvia, jotka sitten skannasin töissä perheelle lähetettäväksi. Vauva oli ihan linkussa siellä kohdussa, hauskan näköistä. Istukka on ylhäällä, jos käsitin oikein niin osin etu- ja osin takaseinän puolella mutta siis oikein hyvässä paikassa kun ei ole liian alhaalla. Ultran tehnyt hoitaja oli tosi ystävällinen ja perusteellinen.

Vilivinkka 19+2
 
Lady Grey
Vilivinkalle onnea niin hyvista ultrakuulumisista kuin liikkeiden tuntemisestakin! Meilla ne rakenneultrankuvat eivat olleet yhta hyvia kuin nt-ultran kuvat. Ne oli jotenkin epaselvempia eika vauvan piirteet nakyneet yhta hyvin.Varmaan johtui myos hanen asennosta.

Cheycelille tsemppia muuttoon ja onnea uuteen kotiin!

Omaan napaan ei kuulu mitaan uutta. Vauva potkii paivittain ja maha sen kun kasvaa :) Ne kilot ovat kylla alkaneet vahan hirvittamaan, silla niita on tullut jo vahan yli kuusi kiloa. Syon kummiskin terveellisesti enka syo karkkeja tai kakkuja melkein koskaan (pari palaa kakkua tuli syotya muutama viikko sitten kun kaverini oli kylailemassa), mutta se liikunta on ollut huono puoleni. Mahaani alkaa nippailemaan heti jos kavelen vahankin liian nopeasti eli en oikein pysty tekemaan mitaan talla hetkella. Taytyy ehka vain yrittaa pidentaa niita kavelylenkkeja. Mites muilla?

Mukavaa torstain jatkoa :)

Lady Grey 21+1
 
Hamale
Onnittelut Vilivinkalle hyvistä ultrakuulumisista! Ja Cheycel, muistahan ottaa muutto rauhallisesti, ei mitään pesukoneen nostelua. ;)

Kävin tänään neuvolassa ja kyselin sikainfluenssasta. Kysyin, että mikä siinä itse taudissa on niin vaarallista, että kuulumme riskiryhmään. Neuvolatäti sanoi, että tauti rasittaa kovasti hengityselimiä ja raskaana olevilla kun keuhkot muutenkin painuvat, niin voi aiheuttaa isoja ongelmia. Hän myös totesi saman, mistä eilenkin uutisoitiin, että rokotteen ainesosat tiedetään ja nämä yksittäiset ainesosat eivät aiheuta sikiövaurioita. Kuitenkaan itse rokotteen vaikutuksista sikiölle ei vielä ole tutkimustuloksia. Hän siis kertoi asian molemmista puolista ja päätös jää raskaana olevalle itselleen. Huh huh, vaikea asia.

Eilen mieheni onnistui ensimmäisen kerran tuntemaan liikkeet. Aikaisemmin hän on ollut vähän kärsimätön. Eilen illalla pikkuisella oli varmaan joku telinevoimistelun permantosarjaharjoitus käynnissä, joten liikkeitä tuntui pitkän aikaa :)

Lady Grey kyseli liikkumisesta, kiloista ym. Mulle on tullut nyt viitisen kiloa ja huomaan että on vähän askel hidastunut ja puuskutan tosi helposti. Käyn edelleen urheilutreeneissä ja koiran kanssa tulee tehtyä pitkiä maastolenkkejä. Lantionpohjantreeneissä olen vähän laiskotellut, siinä pitäisi ryhdistäytyä. Ruokavalio on melko terveellinen ja karkkilakko pitää :)
 
Hamale
Tässä vielä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen infopläjäys influenssarokotteesta:

[[http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/raskaana_olevien_pandemiarokotukset]]

Hamale
 
Hamale
Ja vielä vähän korjaan. Siis tuossa linkissä on yleisesti tietoa pandemiarokotuksista, mutta loppuosan yhteenvedossa on mainittu myös H1N1-rokote. Sorry tämä sähläämiseni :)

Hamale
 
Cheycel
Ihanaa olla taas töissä "lepäämässä", muutto kyllä vie voimat muutenkin, muttta nyt varsinkin kyykkiminen ja pakkaaminen alkaa kolottamaan herkästi. Älä pelkää Hamale, en nostele pesukonetta, mies ei anna edes pinota saatika kantaa vaatelaatikoita :)

Lady Grey, mulla on vähän samaa ongelmaa. Kiloja on tullut myös tuon 6 kg ja tosiaankin syön terveellisemmin kuin koskaan aiemmin, mutta liikunta on jäänyt todella vähällä. Mulla myös pistää herkästi vatsaan, jos tahti liian kova ja kovalla kävely alkaa tuntumaan alaselässä. Ajattelin tämän muuttorumban jälkeen lähteä uimahalliin kokeileen pitkästä aikaa vesijuoksua.

Frida, jouduitko vaihtamaan neuvolaa muuton myötä? Meillä on ensi viikolla neuvola ja yritän ainakin josko saisin jatkaa samassa neuvolassa ja terveydenhoitajalla raskauden loppuun saakka. Onkohan yleensä edes mahdollista?


Cheycel 21+0
 
Celina
Moikka tytöt!

Täällä myös tuntuneet ekat liikkeet ja jopa ekat potkutkin! Pari päivää ollut sellasta jumppaa, että ollaan isukin kanssa tunnettu selvästi potkut jo kädellä vatsan päältäkin. :) Tosi ihanaa... Ultraan taisi olla vielä kolmisen viikkoa aikaa.

Lady Greylle onnea pojasta! =)

Sikainfluenssarokote mietityttänyt täällä kovasti, eikä ihme. Itse en myöskään viimeksi neuvolassa saanut terkkarista oikeen mitään irti, muuta kuin että suositus olisi ottaa rokote, koska tauti voi olla raju raskaana oleville, jopa tehohoitoa vaativa. Kyllä nää on isoja päätöksiä, itseäni myös mietityttänyt tuo, ettei pitkäaikaisvaikutuksista sikiöön voida vielä tietää. Toisaalta sikaflunssan sairastaminen voi olla ihan yhtä vahingollista. Itse taidan kuitenkin kallistua rokotteen kannalle, sillä työskentelen alalla, jossa tauti leviää nopeasti jos on levitäkseen. Tsemppiä kaikille päätöksentekoon!

Mulla myös on liikunta jäänyt nyt hävyttömän vähiin. Lähinnä väsymyksen ja kovien alaselkäkipujen takia. Pitäisi venytellä useammin, ihan jumissa nyt ollut.. Ja en tiedä teistä, mutta mulla ei ainakaan ole tietoakaan tästä "energisestä keskivaiheesta", kauhee väsymys iskenyt jälleen ja uni maistuu. Johtunee myös pimeydestä ja unen ja liikunnan/raittiin ilman liian vähäisestä määrästä. Viimeksi neuvolassa ei mitattu hemoglobiinia ollenkaan, joten en tiedä olisko raudan puutetta. Ei otettu, kun sanoin väsymyksen selvästi vähentyneen... :p

Tuo vesijuoksu on kyllä hyvä laji myös isommankin vatsan kanssa. Itsekin olen yrittänyt säännöllisesti käydä. Tuohon kunnan tarjoamaan fysioterapiaan en ole vielä mennyt, täytyisi heti ensi viikolla kysyä niitä aikoja. Raskausjooga kiinnostaisi myös, missä Villivinkka olet käynyt?

Cheycellille tsemppiä muuttohommiin. Varmasti mukava päästä uuteen kotiin asettumaan! Meillä myös ollut tää viikko yhtä asuntojen tsekkausta (lähinnä ulkoapäin) ja autojen koeajoja. Viikonloppuna mennään esittelyihin.

Eipä muuta kuin ihanaa viikonloppua kaikille maalismammoille!

Celina rv 17+5
 
Pimu84
Heippis!
Vihdoin ja viimein tunnen liikkeitä :) viime viikolla en tuntenut mitään ja sitten tällä viikolla alkoivat. Eilen illalla pyysin poikaystävääni kokeilemaan ja se potki monta kertaa ja niin kovaa että säikhähdin et sillä on jokin hätänä.. piti jo käydä googlaamassa liikkeistä. Minulla on 18+2 meneillään. Vaikuttaakohan se että olen aika laiha,siihen että liikkeet tuntuvat hyvin jo kädellä??
Celina, ollaan kummatki tällä viikolla koettu se kaikista ihanin hetki raskaudessa :) onnea meille!!
Niin ja käykää lukemassa Helistin.fi, sielä on kaikki hyödyllinen tieto sikainfluenssa rokotteesta ja hyviä linkkejä lisäksi.
Mä otan sen rokotteen ainakin näillä tiedoilla. Kunhan ehtisin ottaamaan sen ennen meidän reissua,jolle lähdetään 7.11. Rokottamisen piti alkaa jo ens viikolla,mutta se siirtyi taas :(
Mullakin on alaselkä kipeä ja urheilu on jäänyt vähille. Reipas kävely on mulle kaikista sopivin liikuntamuoto ja siitä tulee hyvä olo. Lisäkiloja taitaa tulla ja kunnolla. Koska ei se mitään tehokasta liikuntaa ole. Eilen huomasin kauhistuneena että mulla on tulossa kaksoileuka!!
Celina,näkyykö sun maha jo ulospäin,niin että vieraatkin ihmiset huomaa? Mun oma taitaa nyt näkyä,mutta ei työkaverit ole ainakaan tullut kysymään suoraan.
Mitäs kaikki puuhailee kun tämä ketju on ollut aika hiljainen viime aikoina?
Tsemppiä kaikille, meillä on nyt raskasta aikaa,kun on tehtävä suuria päätöksiä kahden puolesta, lähi aikoina!

Pimu84 18+2
 
Sari_80
Viikonlopputerveiset täältäkin!

Mukava kuulla että ihmisillä on ollut kivoja ultrakokemuksia. Minulla on vielä kaksi viikkoa siihen rakenneultraan, mutta sekin lähestyy pikavauhtia. Kävin tosiaan puolessa välissä viikkoa yksityisellä, kun työpaikkani sellaisen kerta tarjoaa. Ja ajattelin, että jos ei kerran neuvolalääkärille päästä ennen 26. viikkoa, niin pakkohan sen on käydä jossain tsekkauttamassa, että kaikki on tuolla alhaalla kunnossa vaikkei mitään oireita/perussairauksia olekaan. Tähän mennessä kun on tiirailtu vain kohdun sisäpuolelle.

Kaikki oli kunnossa ja sikiö alkaa olemaan jo niin iso, että osa pää-perämitasta jäi mittaamatta, koska se ei enää mahtunut ultrakuvaan, kun ultrattiin alakautta. :D Mahan päältä otettu ultrakuva oli taas sen verran suttuinen, että toivon, ettei rakenneultra jää sitten huonoksi kokemukseksi. Tosin jos samoilla laitteilla ultraavat, kuin np-ultrassakin, niin ehkä sitten voisi paljastua myöskin se toivottu sukupuoliennustus ja kuva on tarkka... Vielä tuosta yksityisen ultrasta, niin mittasimme sikiön pään ympärystä korvasta korvaan ja mahan mittaa. Niiden mittojen mukaan sikiö vastaisi jo 18+ viikkoa, mutta sitten reisiluu vastasi sitä samaa ennustetta, mikä on aina ultrissa ollutkin eli pari päivää edellä tämänhetkisiä laskuja.

Minäkin luulen tuntevani jo kevyitä liikkeitä ja hipaisuja mahassa. Hipaisut tuntuvat siltä, kuin sarja kuplia puhkeaisi nahan alla ja sitten ne kutittavat. Yöllä jos makaa ihan hissukseen saatan tuntea sellaisia pieniä muljahduksia mahassa ja kuin olisi pieni elohiiri jossain kohdassa. :D Aivan mahtava tunne. Yksi päivä töissä (palaverissa) tuntui tuota kutittelevaa kuplintaa ja hymyilin siellä itsekseni. Ihmiset varmaan ajattelivat, että mikäköhän sille nyt tuli.

Musta tuntuu, että mun maha on tosi pieni. Se kyllä turpoaa joidenkin ruokien tai ruokailun jälkeen, mutta kaipa tämä pituus ja kohdun taaksepäin kallistuminen vaikuttaa sitten tuohon mahan kokoon ja että se tulee myöhemmin kunnolla näkyviin. Tilasin kyllä jo äitiysvaatteita netistä, koska farkut tuottavat vähän vaikeuksia vyötärön kohdalta eli on se maha kuitenkin kasvanut, kun vyö puristaa tai painaa ikävästi. Tilasin myös talvitakin, koska en halua alkaa metsästämään sitä sitten, kun pakkaset tulevat ja huomaa, ettei se maha mahdukaan siihen vanhaan takkiin.

Ensi viikolla aloitan taas urheilemaan pitkästä aikaan. Nyt tuntuu siltä, että energiaa riittää jo siihen. Mukavaa alkavaa viikkoa ja nauttikaa yhdestä lisätunnista ;)

t. Sari ja Jelly-Bean 17+4
 
Cheycel
Oon nyt viikonlopun pähkiny tuota sikainfluenssarokotetta ja kysellyt muutamalta terveydenhoitoalan ihmiseltä sekä gyneltäni faktoja ja tullut siihen tulokseen, että menen ensi viikolla ottaan rokotteen. En ole edelleenkään täysin vakuuttunut asiasta ja varmasti epävarmuus seuraa, mutta vaakakuppi on kallistunut rokotteen puolelle. Huolia ja epäilyksiä rokotteesta on edelleen, mutta saamieni tietojen perusteella rokote on pienempi paha sikiölle kuin itse tauti lääkityksineen. Pelottaa ..

Ja sitten iloisempiin asioihin ennen kuin alkaa taas alahuuli väpättämään.. Onnittelut Celinalla, Sarille ja Pimulle liikkeiden tuntemisesta, on se vaan niin mahtavaa. Pimu, en usko, että potkujen tuntemiseen vaikuttaa laihuus vaan kohdun ja istukan sijainti sekä tietenkin vauvan asento ja potkujen suunta. Meitin palloilija pyörii ja hyörii edelleen ja liikkeet tuntuvat selkeästi joka puolelta, mutta potkut selkeimmin kyljen puolella, koska mulla istukka edessä.

Olikos Celinalla onnea asuntoesittelyissä viikonloppuna?

Cheycel 21+3
 
Celina
Iltoja!

Onnittelut myös Pimulle ja Sarille liikkeiden tuntemista! :)
En tiedä yhtään kohdun ja istukan sijainnistani (onko muilla sanottu asiasta ultrassa??), mutta myös mulla tuntuu liikkeet kaikkialla mutta potkut selkeimmin kyljessä, joten oliskohan mullahan sitten istukka edessä, tiedä häntä. Eikä tosiaankaan tuo laihuus voi vaikuttaa, itse tunsin mielestäni aika varhain liikkeet enkä ole laiha.

Pimu, kyllä mulla tarkkasilmäisin jo masun huomaa, mutta ei se niin näkyvä vielä ole ettäkö kaikki sen huomaisivat. Tuskin ne, jotka eivät tiedä asiasta, ovat kiinnittäneet huomiota. Itse huomaan kyllä masun kasvaneen varsinkin kireissä paidoissa, mutta löysillä pystyy vielä vähän peitteleen. Mutta en kyllä kauaa pysty/halua enää peitellä, siksi aion pian kertoa töissäkin (esimiehelle vasta myöhemmin kylläkin, en näe häntä siis päivittäin joten peittely ei liian vaikeaa ;).

Viikonlopun asuntonäyttelyistä jäi kyllä yksi asunto mietinnän tasolle. Ainoastaan hinta epäilyttää, onko liian kallis meille. Kun pitäis vielä autokin ostaa... Eilen laskeskelimme äippärahoja ym. Vanhempainrahahan on vielä ihan hyvä, mutta huh kun perheen tulot pienenevät hoitovapaalla! En tiennyt aiemmin hoitorahan olevan niin pieni (n. 300 e)! Hui. Siihen päälle n. 200e kuntalisä, eli ei kauheesti herkutella. Ihmekös jos pitää laittaa jo 1-vuotiaat hoitoon... :/ Alko vähän ahistaa ku tietää että isoja hankintoja ja lainanottoja edessä... Onko muilla vastaavia huolia?

Tänään on reipas olo joten illaksi vielä jumppaan! :)

t. Celina rv 18+1
 
Pimu84
Heips!

Cheycel, saatko näin pian rokotteen? Miten sait sen tiedon ja missä saat ottaa sen?

Mulla tuntuu tosi alhaalla liikkeet ja ne näkee myös silmällä,eli ei tarvi edes kädellä kokeilla..musta se on outoa. Onko sillä minkäänlaista suojaa sielä.. siksi huolestuin.

Mä odotan tosi innolla ens viikon rakenneultraa. Sielä varmasti selviää paljon :) ja päätettiin että halutaan tietää sukupuoli jos se on mahdollista!

Ei muuta tällä kerralla!
 
Elli M
Heippa pitkästä aikaa!

Täällä tuntuu pienet liikkeet säännöllisesti, mitään potkuja ne eivät kuitenkaan vieläkään ole. Sikainfluenssarokotuksen menen ottamaan esikoisen kanssa viikon päästä.

Vaivoina tällä hetkellä suonenveto (pysyy magnesiumilla kurissa), alhainen hemppa johon syön rautaa sekä lantion löystyminen. Tämän viimeisen takia en pysty kunnolla olemaan töissä kun nivuset ovat aivan tulessa. Huomenna menen lekuriin ja neuvolasta varasivat fysioterapeutin joten eiköhän nämä tästä.

Esikoinen tietää mitä tuleman pitää, mutta ei oikein kunnolla vielä ymmärrä asiaa.. Hänen kanssaan on lueskeltu kovasti "meille tulee vauva"-luukkukirjaa :) On kyllä onneksi ihan toimekas ja innostunut asian suhteen.

Toisen kerran lisää, vointeja kaikille!

t.Elli M rv17+6
 
Lady Grey
Hyvaa tiistai aamua!

Onnea kaikille liikkeiden tuntemisesta! Meilla mies sai potkut poskeensa kun kuunteli masuasukkia viikonloppuna :D

Mun urheilut taitaa olla nyt urheiltu ja kavelyn tasolle tama mun kuntoilu taitaa jaada. Torstaisen reippaan kavelylenkin jalkeen karsin koko loppu paivan kivuista, jos vahankin yritin kavella. Jokainen askel tuntui tosi inhottavalta, mutta onneksi se vaiva ei kestanyt sita iltapaivaa ja iltaa pidempaan. Katilokaverini sanoi, etta kipu johtui venyneista nivelsiteista, koska olin kavellyt niin reipasta vauhtia pitkasta aikaa. Yleensa joudun tyytymaan siihen mummovauhtiin, mutta silloin ei tuntunut yhtaan pahalta kavellessa niin paatin kavella normaalia vauhtiani. Mutta mummovauhtiin taidan joutua tyytymaan tasta lahtien.

Olen muuten huomannut hentoisen linea negran nyt. Se menee navan yli. Aluksi sita ei ollut ollenkaan navan alapuolella, mutta nyt se on alannut ilmestymaan sinnekin. Mitaan muuta ei omaan napaan taidakaan kuulua. Ensi viikolla on se kauan odottamani toinen katilokaynti ja varasin rv24:lle sen laakari ajankin jo. Niita odotellessa siis.

Mukavaa paivan jatkoa kaikille taalta kauniin syksyisesta Englannista :)

Lady Grey 21+6
 

Yhteistyössä