*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Huomenta!

MannaHari kunpa pian tuloksenne tulisi niin ei tarvitsisi enää elää jännityksessä ja pääsisitte nauttimaan raskaudestasi :hug: Turhan pitkä aika tuo 3vkoa :/

Ikägallup Mä taidan olla tän pinon vanhin, ainakin kuvittelen kun katselen teidän ikiänne eli 39v ja mieheni 43v.
Työgallup keittiöpäällikkö, ketjuravintolassa Tässä aikaa myöden olen huomannut et pelkkänä rivikokkina pääsisi paljon helpommalla, ei tarttis joka ikinen vuodenvaihe ja kk. vaihe olla laskemassa aamulla 6.30 varastoja jne. kun enpä mä palkallisesti kuitenkaan saa suhteessa enempää kun kokitkaan kun ne sentään saa sunnuntai ym. muut lisät mitkä mulla jo sisältyy kk. palkkaan :ashamed: Olen vakaasti jo harkinnut vaihtavani toiseen ketjuun äippälomani jälkeen, tuntuu et jatkuvasti kiristetään ja kiristetään et ihmisarvoo ei enää tunneta et tuijotetaan vaan niitä euroja aina :ashamed: mut aika näyttää ;)

Eilen tein kirpprilta ihanat löydöt, itselleni äippäpaidan 1?, äippäfarkut 2? ja pari imetyspaitaa à1?, pikkuiselle muutamat vaatekappaleen muutamalla sentillä ja 60cm toppahaalarit mintun vihreenä jotka käy kummalle tahansa niin 1?. Lisäks pikkuneitikin sai uutta päällepantavaa muutamalla eurolla et kyllä olikin pitkästä aikaa hyvä kirppiskierros ;)

Tänään taas pitäis mennä töihin vaikkakin 4 mut ei kyllä yhtään huvittais :ashamed: Eilen oli niin vetämätön olo ettei jaksanut tehdä aamupäivällä mitään ja illalla kun piti mennä nukkuu niin pikkuneiti yski pahasti et mietinkin et uskallanko edes nukkuu koko yönä ja mulla ei sit ton ikäselle ole vielä mitään kotona mitä voisi antaa mut onneks sit rauhoittui yskä ja neiti alko nukkumaan mut ite kyllä kuulosteli sen pari tuntia vielä et kaikki varmasti hyvin.

Mutta nyt mentävä jatkaa aamutoimia et saa tuon nuorison taas heitettyy opinahjoon ajoissa ym.
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 17+4 :heart:
 
MLL
Harakanhattu oli ihmetellyt meidän ultria :) Kävin ekana alkuraskauden utrassa, kun kitisin neukkutädille ekasta keskenmenosta niin se heltyi ja antoi ajan. Muuten oisin menny yksityiselle. Toinen oli NP ja kolmas viime viikolla oli, kun kätilö NP:ssa lupasi että päästään rakenteen välissä tarkistamaan onko pieni vielä kunnossa. Seuraavaksi siis rakenne 4.10. Vähän puolustaudun sillä kun vauva viimeksi kuoli rv 21, niin mua vähän hellitään. Tosin viimeksikin ultrattiin viikon parin välein sellasella surkeella vanhalla laitteella, kun jouduin käymään terv. keskuksessa hakemassa saikkua suppareiden takia ja lääkäri halusi vähän mun oloa huojentaa. Että eipä se ultrauskaan mitään takaa :ashamed:

Synnyttäessä minäkin haluisin ammeeseen avautumaan! Musta tuntuisi ajatuksena luontevalta myös synnyttää veteen, mutta täälä ei onnistu. Kumpa silti ammeeseen pääsisi, vesi on minulle luontainen paikka. Jos olen kipeä tai pahalla mielellä niin heti kun suihkussa tai mieluiten kylvyssä käy niin olo helpottaa.

Mitäs vielä..työ gallup oli ollu ja en vissiin vielä vastannu..Olen lähihoitaja opiskelija. Ekan vuoden vasta, että pahasti jää kesken, mutta eipä haittaa niin hieno suunnitelma mun kouluun palaamista varten on jo laadittu. Kohta olisi työharj. päiväkodissa ja vähän epäilyttää olenko menossa sinne, siis kun ollut supistuksia ja kipuja. Ei huvittaisi osittain vaan olla sielä ja reputtaa sitä ja sen lisäksi olla siinä kunnossa ettei ole enää loppu vuoteen asiaa koulun penkille. Onko lastenhoitajia paikalla? Kertokaas onko raskasta työtä 3-5 v. lasten puolella?

Täälä on ihan mieletös ilma! Aurinko paistaa, pikku pakkanen ja maa&puut valkeana. Eilen laitoin jouluvalot ja kynttilöitä partsille :heart: :xmas: Oon vähän joulutonttu :D Viikonloppuna ajattelin pitää pikkujoulut ja tehdä porkkanalaatikkoa ja ehkä kalkkunarullan, muitakin jouluruokia ehkä, mutta noi on mun must jutut. Tänään on etäpäivä koulusta (vaihteeksi) ja pitäisi paikkailla eilen tekemättä jääneitä läksyjä :saint: Olo on muutes aika ei-raskaana näin heti aamusta.

MLL :heart: ilmeisesti vielä nukkuva kultamuru 17+1
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin, jes! mikä helpotus :) sykkeet oli 147 ja painoakin tullut.......... :whistle:

nyt täytyy oikeesti vaan alkaa nauttimaan tästä täysillä ja luottaa että kaikki menis hyvin, tosi tuon MLL:n jutun jälkeen iski taas kauhistus.. mitä kaikkea sitä oikeesti voikaan vaan sattua, vaikka omallekin kohdalle. huokaus..

MLL kyseli myös tosta lasten kanssa työskentelystä..ite oon tehny/teen noita lastenhoito keikkoja päiväkodeissa, oon sitä mieltä että siitä voi tehdä rankkaa, mutta jos osaa ja viitsii ja uskaltaa itseään ja omaa oloa kuunnella niin siellä pärjää, ei vaan vaadi liikaa itseltään, ja ne lapsetkin vaan tykkää kun selittää että täytyy ottaa rauhassa ku pikkunen kasvaa masussa :) tätä mieltä itse siis olen :)

Hauskaa päivän jatkoa!!



 
MLL
Ei ollut tarkotus mitenkään säikyttää jutullani, mahdollisuus meidän enää saada KM on tekay:n sivun mukaan alle 1% luokkaa. Joskus vaan käy uskomattoman huono tuuri ja sille ei voi sitten mitään. Kaikki nauttimaan täysin rinnoin raskauksistaan, oon itseni saanu vakuutettua siitä että tämän päivän ilo ei mitenkään vaikuta siihen suruun joka mahdollisesti tulee huomenna. Ehkä tässä vielä vähän on varpaillaan ennen rakenne ultraa, mutta sielä jos nähdää kaikki sisäelimet jne. kunnossa niin sitten täytyy kai ruveta panikoimaan että meille IHAN OIKEASTI tulee vauva :D
 
Pitkästä aikaa tulin tänne taas kirjoittelemaan.. :) On vaan ollu niin kiirusta ja väsymystä töitten jälkeen etten enää ole jaksanut ravata keskustelupalstoilla.. :)

vatsa kasvaa pikku hiljaa, vaikka tässä vaiheessa itse haluaisin että se kasvaa nopeasti :) Meillä tuo rakenneultra on 28.10 ja sitä kovasti odottelen, ensimmäinen ultra jo näytti niin lupaavalta kun siellä näytti sillon jo olevan kehittyny kaikki hienosti, mutta tietysti tää rakenneultra on paljon paljon tarkempi ja voidaan jopa saada tietää kumpi sieltä tulee , me halutaan tietää ihan vain siksi että se auttais sitten hankinnoissa :)


Ikägallup: Itte 20 ja mies täyttää perjantaina 27:)
Työg: Minä oon pikkukaupassa töissä, itellä ei mittää koulutusta vielä.. lähihoitajaopiskelut jäi kesken ja joskus niitä sitten ehkä.. ja mies on patrialla ja valmistuu piakkoin diplomi-insinööriks :)

tommoset lyhykäiset vastaukset..

Mirkelo ja Tiitiäinen 17 + 4 :heart:
 
Tervehdys :wave:
Lääkärineuvolassa käyty tiistaina ja kaikki oli hyvin =) Sykeet pyöri siinä 140-150 välillä. Mitenkäs ne menikään.. oliko tytöillä hitaampi pulssi ja pojilla korkeampi (vai päinvastoin)?
Painoakin on jo tullut 2,5kg lähtöpainosta :ashamed: JA loppukuusta pääsee rakenneultraan, ihanaa =)

Ikäg: Minä 23, mies pian 24 ja tosiaan 3 yhteinen lapsi tulossa.

Työg: Irtisanouduin sähköalan töistä loppukesästä ja tällä hetkellä kotiäitinä, koulutus on vaatetusalalta. Yrittäjyys haaveissa ja tavoitteissa.

edit:// Kokeilenpa jos minäkin osaisin tälläisen lisätä :heart:

 
Se on vissiin torstai? Mulla on päivät ihan sekasin :ashamed: Onneksi puhelin muistuttaa menoista. Tänään on mun viimeinen sairaslomapäivä, mutta huomenna on vielä tarkistus meenkö töihin vai en. Vuoto ei ole vielä kokonaan loppunut, mutta voin paljon paremmin kuin viikkoihin. Selkä on tosin kipee tästä makoilusta ja liikunnan puutteesta. Mun selkä venähti aikaisemmin ja samalla huomattiin, että mun selkä on yliliikkuva (tai siis nivelet/nikamat) ja se vaatis jatkuvaa jumppaa. Nyt kun se on ollut kielletty elokuusta asti, ollaan taas tosi rupukunnossa. Otan tuon selkä-vatsa fysioterapian puheeksi gynen kanssa, josko sais taas jatkaa.

Töihin meno pelottaa mua. Pelkään, ettei kukaan ole tehnyt mitään mun töitä sairasloman aikana ja olen ollut pari kuukautta poissa. Olen isossa firmassa IT-osastolla asiantuntijana, vastaan osaston talousprosesseista ja samalla teen rutiinitöitä (eli mulle on nakitettu assarinhommat), kuten ostoreskontraa ja raportointia. Noi rutiinityöt pitäisi tehdä kuukausittain ja nyt pelottaa, että kaikki on rästissä. Sit jää kaikki noi tärkeet tekemättä, kun pitää saada normaalirytmi kiinni rutiinihommissa :kieh: . Olen äitiysloman/hoitovapaan sijaisena tässä tehtävässä ja tehtävä päättyy vuoden vaihteessa, sen jälkeen pitäisi palata takaisin omaan "alemman suoritustason" tehtävään, josta en tykkää :headwall:. Tämä raskaus sopii siis oikein hyvin mulle juuri tähän kohtaan, vaikka toivottiin vauvaa jo pidemmän aikaa.

Nyt vauva liikkuu ihan mahottomasti, tuntuu kuin heittelisi kuperkeikkoja :heart:

NinaRinsessa ja poikanen

 
Ihanan ahkeria kirjoittelijoita täällä, sitä ei hetkeen ehdi koneelle niin täällä on jo sivu tolkulla tekstiä! No, selasin nopeasti kirjoitukset läpi niin saattaa kommentit jostain jäädä.

Voimia niille jotka odottavat tuloksia!

Ensi viikolla rakenne ultra, on sitä odotettukin. Miten täällä ihmiset tuntee liikkeet? Mä en niinkään "potkuja" tunne (mitä ne sitten ovatkaan..) mutta sellaista juilimista tuntuu. Viime viikolla alkoi ja tällä viikolla päivittäin. Olen ajatellut että tämä nyt sitten on niitä liikkeitä. Ei siis tunnu ilmakuplia tai muutakaan, juiliminen ehkä kuvaa sitä tunnetta kaikista paremmin. Juiliminen ei kuitenkaan ole negatiivinen tunne.. Käteen liikkeet eivät vielä tunnu, ja sekös miestäni harmittaa.. :(

G: Minä marraskuussa 30 ja mies tammikussa 33 vuotta. Kaikenikästä ja kokosta! :LOL:

Onneksi tänne on ilmestynyt muitakin joiden kilot ovat kivunneet, luulin jo hetken kirjoituksista että olen ainut joka on paisunut aivan liikaa.. Enkä mielestäni ole herkkuja kauheasti syönyt,mutta kilot puhuvat totuuden.. :ashamed: Ennen raskautta (164 cm, 60 kg) + nyt 6 kiloa...

Jatkan paisumista, yritän välttää herkkuja :p
nalle1puh + "op" 18+5
 
Yöks :snotty:
Mulla ei oo ollenkaan kiva olo. Aamulla herätessä palelin ihan kamalasti ja syöksyin suoraan sängystä pönttöä halaamaan. Noh, reippaana tyttönä kuitenkin vedin aamupalan naamariin ja päätin suunnitelmien mukaan lähteä kaupungille etsimään kurahousut esikoiselle. PAHA VIRHE.
Jätin auton noin kilometrin päähän kaupoista ja huonon olon saattelemana pääsin kun pääsinkin kaupoille asti. Siihen se sitten jäikin. Silmissä sumeni, kävelin seiniä pitkin ja meinasin oksentaa joka nurkalle. Pikaisesti yritin kävellä seiniä pitkin autolle takaisin. Autossa istuessa tuli vieläkin olo että taju lähtee. Ja minä hölmö lähdin vielä ruokakauppaan oloni kanssa! Huoh. Selvisin sieltäkin ihmeen kaupalla autoon ja kaupan pihassa kaivoin sitten tyhjää muovipussia oksentamista varten :snotty:
En tiedä onko hb vai verenpaine alhaalla, veikkaan hb:tä koska salmiakkikaan ei tähän oloon auttanut. En siis enää poistu kotoa yksin mihinkään. :x

Pahoivoiva mysti 17+3
 
Mulla on täällä hirveen syyllinen olo, eilen illalla oli lämpöö 37,8 joten en tänään lähteny töihin. Nyt ei enää oo kuumetta, mutta olo on tosi tukkonen ja hömelö...jotenki sitä nyt vaan aattelee et ois sitteki pitänyt mennä töihin :ashamed: . Oon postilla tekemässä tuurauksia joten töitä on vähä miten sattuu niin inhottava olla pois sillon ku niitä töitä olis...huoh...

Miehellä loppu työt tuossa pari viikkoa sitte mikä stressaa aivan kauheesti...jotenki ei pysty iloitteen tästä vauvastakaan..en tiiä :(

No, mutta oon hankkinu turvakaukalon ja äitiyspakkauslaatikon (tyhjän siis). Nyt puuttuis enää koppa vaunuihin ja jotaki vaatetta...

En muista miten päin nuo pulssit meni, mutta tuolla meiän kakkosella oli poikapulssi..tyttöhän sieltä kyllä sitte tuli :whistle:

G Ite oon 29 ja mies 30

Meiän lehessä tais olla viikonloppuna juttu et tuo neuvola mis käyn alottaa kokeilun jossa terveydenhoitaja (ja joku perhetyöntekijä?) tekee kotikäynnin jokaisen raskaana olevan kotiin jo raskausaikana...miltäs se teistä kuulostaa? Täytyy sanoo et ite en kyllä oo mitenkään innostunu asiasta...

Liikkeitä ei vielä tunnu (tais kyllä kakkosestaki tuntua vasta lähempänä puolta väliä) ja omat vaatteet mahtuu hyvin päälle...kai tuo maha on kuitenki vähä pyöristyny :)

Mua on ruvennu jo synnytyski vähä mietityttään. Edellisessä synnytyksessä en ehtiny olla ku 20 minuuttia salissa. Mielestäni lähettiin ihan hyvissa ajoin sairaalaan mut se loppu avautuminen meni vaan tosi rytinällä. Olis kuitenki ihan mukava päästä sinne saliin asti synnyttään :D .

Pahoinvointi on muuten alkanu väheneen :)

paalina
 
Minäkin olen kuullut monesti että tytöillä olisi korkeampi pulssi ja pojilla matalampi.
Saas nähdä kumpia odotan nyt, sykkeet ollut sitä 130 luokkaa ja esikoistyttöä odottaessa sykkeet oli melkein joka kerta 140-150, enemmän 150 :)
 
Mannahari, ihanaa!! Onnea hyvistä tuloksista :heart: :heart: Ihan liikutuin siun uutisia lukiessa =)

Paalina, meidän neuvolasta oli juttuakin viimeisimmässä Vauva-lehdessä, täällä puuhataan hyvinvointineuvolaa jonka yhteydessä kotona käydään kolmesti. Ensimmäinen käynti on ihan pikapuolin, toinen vauvan synnyttyä ja kolmas vauvan ollessa 1,5-vuotias. Neuvolakäynteihin sisältyy myös kaikenlaisia kuponkeja joiden pohjalta keskustellaan parisuhteesta ja tulevasta elämänmuutoksesta. Oikein kivalta tuntuu, menee pienimuotoisesta parisuhdeterapiasta ainakin näin ensimmäisen kohdalla :heart:

Nalle1Puh, täälläkin paino oli noussut 6 kg ja neuvolatädiltä tuli pyyhkeitä..lähtöpaino oli 52,3 kiloa ja melkein alipainon puolella, joten luulisi olevan ihan hyvä että painoa on vähän kertynyt :|

Sykkeistä.. Meinasin kysyä että mitkä on sit korkeat sykkeet ja mitkä matalat, mutta Mirkelon 160 taitaa olla sieltä nopeimmasta päästä?? Meillä oli 140-150 välillä joten siitä tuskin voi mitään päätellä =)

Työgallup, hankinta-asiantuntijana toimin kuntapuolella, eli kilpailutan työkseni kaikenlaisia kunnallisella puolella tarvittavia palveluita ja tarvikkeita. Aiemmin tuoterepertuaariin kuului sairaalatarvikkeet ja laitteet, joten sairaalamaailma on tullut HYVIN tutuksi =) Tästä syystä suhtaudun myös synnytykseen hyvin tyynesti ja luotan että asiantunteva apu auttaa vauvan miusta ulos keinolla tai toisella :LOL: Mainittakoon että olen aiemmin ollut hyvin sairaalakammoinen ja pelokas kaikenlaisia toimenpiteitä kohtaan.

(.) Kävin eilen sovittamassa äitiysfarkkuja H&M:llä huonolla menestyksellä. Aiemmin käyttämäni koko 36 mahtui puoliväliin reisiä. Koko 38 hiukan ylemmäs ja koko 40 oli hiukan väljä. Mielenosoituksellisesti jätin housut vielä ostamatta koska enhän VOI olla kokoa 40. Joudun kyllä palaamaan luultavasti parin viikon kuluttua, mutta siihen asti pärjäilen vielä omilla väljemmänmallisilla stretch-farkuilla =)

IntoOlivia 17+5
 
onnea mannahari!!!! ihanaa :) mun neukkatäti sanoi että loppuraskaudessa ne sykkeet vasta voi kertoa kumpi tulee, kokenut täti tunnistaa sykkeistä kumpi on. mulla osu ainakin oikeeseen. alkuraskaudessa kuulemma ei vielä eroa juuri ole. ja ne siis on eri nopeuksilla mutta myös kuulostavat erilaisilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MannaHari:
Punktion tulokset tuli :heart: :heart: :heart: meille tulee terve pikkupoitsu ja mua naurattaa ja itkettää yhtäaikaa :LOL:
Sori ihan oma napa, en kykene muuhun nyt....

MannaHari ja pömppis 18+5
IHANAA-IHANAA-IHANAA <3 Onnittelut ihanista uutisista!
 

Yhteistyössä