*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Glow
Mulla on ollu se "mahaviiva" molemmista pojista mutta nyt ei ainakaan vielä näy, en muista yhtään milloin se pojista ilmestyi.

Mä näin yks yö unta että synnytin joulukuussa kaksoset... toivottavasti kuitenkaan en viel sillo, ja tietääkseni yksi on tulossa =)
Aiemmin jo näin unta että synnytin yhden tytön...

Glo&Helmi 19+0 =)
 
Tervetuloa uusille!

Toivottavasti tulokset tulevat jo pian, solmussa!

Linea negraa ei vielä ole näkynyt.

Tämmöiseen törmäsin tänään, näköjään lakuakin pitää välttää. Alustavia tuloksia tosin vasta: http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta.aspx?id=1130099
 
Viikot ne vaan täyttyvät :heart: =)

Linea negra alkaa pikkuhiljaa muodostumaan mulla =) Esikoista odottaessa tuli myös, en muista millä viikoilla ja typy sieltä sit tulikin. En usko että viiva osoittaa kumpi tulee.

Lakritsin syönnistä olihan siitä jotakin muutakin haittaa jos raskauden aikana syö. Itse en syö runsaasti, en edes joka viikko. Silloin harvoin jos tekee mieli niin ostan sellasen pienen "lakumaton" :D
Joku rajahan noissa olikin että oliko mielellään alle 50g/pv, jossain taas luki että alle 35g/pv. Tiiä sitten.
Eikö salmiakki ollut myös vältettävien listoilla?
Salmiakki on mulle suurempi pahe kuin laku, joskus päivittäin joudun jopa hillitsee itseni kun tekis vähän väliä mieli salmiakkia :eek:

Kinder- & tiuhti+viuhti 18+0
 
Täällä on jotain kummaa ilmassa (vai johtuneeko raskaushormooneista?) mä oon niin pesärakas nykyjään ja haluaisin vaan pesiä poikien kanssa keskenään, miestä en voi sietää edes ajatuksena vaikka se ei oo mitään tehnyt.Mä yritän ylikovaa välttää kotona olemista poikien kanssa jos vaan tiedän et miehellä on vapaailta (onneksi se harrastaa paljon, harmi vaan kun kesä ehti jo mennä ja sillä ei oo enään töissä kiire).Mä oon niin onnellinen kun tiedän että se lähtee perjantaina metsästämään ja tulee vasta ens viikon tiistaina ja mä lähden keskiviikko aamuna kaverin kaa reissuun ilman lapsia niin saan taas muutaman päivän olla näkemättä sitä.

linea negra oli mulla esikois pojan odotus aikaan ja toisen pojan aikana sitä ei ollut ja nytkään sitä ei oo näkynyt, ainakaan vielä.

Harmittaa kun oisin halunnut katsoa sen sairaalan jakson mut meillä pätki tv niin pahasti et se ei näkynyt:/No täytyy netistä salkkareiden jälkeen katsoa se.

Huomenna poksuu:)

Metsätähti ja onnenjyvä 17+6
 
Neuvola kuulumisia! :heart:

Kaikki hyvin sekä pienellä että minulla.
Mulla ei ole vieläkään paino noussut takaisin lähtöpainoon, eli siihen mikä punnittiin silloin ekassa neuvolassa. Viime kerralla oli tippunu n. 2 kiloo ja nyt taas noussu 1,5 kiloo. Eli tosi hyvä koska tuo paino on jo ennestään reilusti ylipainon puolella. Virtsassa ei ollut mitään häikkää ja verenpaineet oli kanssa tosi hyvät! Hienoa! Mä olen niin tyytyväinen kun nuo on kohdallaan. Kuulun kuitenkin riskiryhmään tämän ylipainoni kanssa niin siksi tosi hyvä. =)
No, uskon kuitenkin että nyt alkaa sitten tästä eteenpäin kyllä painonnousukin olemaan nousujohdanteinen. :D

Kuultiin sydänäänetkin :heart: :heart: :heart: :heart: Ne oli 160. Menivät hirmu lujaa, kuin kiitolaukkaa! :heart: :heart:

Kuukauden päästä sitten seuraavalla kerralla täytetään sitten ne kelan paperit. Kylläpä aika menee lujaa! :heart:

Hyvää viikkoa ja vointeja kaikille!!

Viikotkin ne vaan etenee!

Harakanhattu ja ipana 17+0 :heart:
 
Mua vois kiinnostaakkin tuo polikliininen synnytys. Ekan muksun synnytin alle viidessä tunnissa luomuna ja heti synnytyksen ja tikkausten jälkeen painelin suihkuun ja kävelin osastolle. Vointi oli mulla ja vauvalla hyvä. Aattelin et jos nyt vinkus kotiin pääsyä yhden yön sairaalassaolemise jälkeen :saint: En jaksas kolmee päivää maata siellä.

Ihanaa kun tunnen jo pienen mytyn liikkeet :heart: Ei niitä siis kokoajan tunnu, mutta monta kertaa päivässä pieni liikahdus/potkaisu! Tietää kaiken olevan kunnossa :heart:
Maha on aloittanut kasvunsa. Nyt musta alkaa jo huomaamaan että odotan vauvaa :D

Mulle saa muuten laittaa synnytyssairaalaksi MKS:n:)

Mysti 17+1
 
Heips!

Kestovaipoista
Ajattelin taas käyttää sideharsoja jonka päälle tulee pikkuhousut ja villavaippa :)

hankintoja

Mitään vauvan tarvikkeita ei tarvii hankkia. Vaatteita on paljon :) Käy kummallekin sukupuolelle.

Tarvitaan enään ;
- kaksi turvakaukaloa
- tuplarattaat
- farmariauto

Ja ehkä lottovoitto :D Kämppäkin käy ahtaaks mut minkäs teet
 
olen 24v ja mies 29v.. enää kaks yötä neuvolaan, jei. kumopa kaikki olis vaan hyvin <3 onko kellään muulla oloa ettei raskaana oiskaan? olo niin paljon helpottanu ja maha ei oo mun mielestä kasvanu, paljon on kyllä tota vararavintoakin, mutta silti... pienen pieni huoli on päällä :ashamed:

ja metsätähti kuulostaa tutulta..tuntuu pahalta kun mies kärsii mun kiukuttelusta ym..plääh :( mies raukka, kumminki rakastan niin hirveesti, siltikin kohtelen sitö tooodella huonosti. ei tää oo yhtään mua..en mä oo oikeesti tällänen!!! |O

viikonloppuna ois ristiäiset, just kattelin vaatteita, mikään ei näytä ja tunnu hyvältä..äääääh :( anteeksi valitus ja vinkuminen........ poistun :ashamed:

 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Olin juuri kaksi viikkoa lomamatkalla etelässä. Olipa ihanan rentouttavaa. :D
Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. Vielä menen miinuskiloilla, mutta ei kuulemma vakavaa. Toivottavasti alkaa puolvälissä sitten viimeistään nousemaan. Pienokaisen sydänäänet saatiin myös hyvin kuulumaan. Tämä todella helpottavaa. =) On jo pitkään tuntunut siltä, että olenko raskaana ollenkaan, kun ei mitään oireita ole havaittavissa. Joten katariina00 täällä siis ainakin yksi lisää, joka ei tunne olevansa raskaana. Eiköhän se tästä kun alkaa tuo maha enemmän kasvamaan. Malttia vaan sinnekin päin. ;)

Täytyy alkaa kahlaamaan teidän viestejä läpi. Olen niiiiiin pudonnut kärryiltä.

Alice 17+1

G: minä 28 ja mies 31
 
G minä 27 ja mies 28.

Mulla tuntuu vauvan liikkeet päivittäin =)

Muistelin tossa näitä alkuketjuja, ja silloin ajattelin et olispa jo viikolla 12, sit aattelin et ois viikko 17 et alkas viides kuukausi... Nyt katse kääntyy sinne haamurajaan 24 :D

Minä tosiaan alan ajamaan tota polikliinistä synnytystä läpi jos sinne asti päässään. Tai vain yhden yön yöpymisen..edelleen tuloksia odotellen

solmussa 17+3

muoks...meillä ei edelleenkään suurin osa ystävistä/sukulaisista edes tiedä vauvasta.. :D
 
Huomenta,

käy melkein kateeksi niitä, jotka suunnittelevat lastentarvikkeiden hankintoja. Tulee ihan haikeaksi olo, kun muistelee pari vuoden takaista tilannetta, kuinka miehen kanssa perehdyttiin iltaisin vaunujen ominaisuuksiin, kytättiin Huuto.net:stä pinnasänkyä... Kaikki on edelleen tallessa esikoiselta, joten mitään ei tarvitse hankkia paitsi ne tuplarattaat. Olen kyllä luvanut itselleni, että jos tämä osottautuu tytöksi, saan hankkia edes pari vaaleanpunaista unelmaa :snotty: .

Perhana suomeksi sanottuna, esikoisen päiväkodissa on kuulemma parvarokkoa ja pilasin yöni googlettamalla, mikäs se tällainen rokko on. Aluksi vaikutti, että rokko olisi lapselle harmiton, mutta sitten löytyi maininta, että se on jopa vaaraksi sikiölle, jos raskaana oleva siihen sairastuu . Minulla ei ole mitään muistikuvaa olisinko sen sairastanut joskus, joten nyt yritän saada yhteyttä neuvolaan, että pääsisinkö johonkin vasta-ainetestiin tms.
Onko jollakin kokemusta aiheesta? :attn:
 
harakanhattu : Onnea hyvistä neuvolatuloksista!

G: minä 34, mies 35

Minäkään en juuri tunne olevani raskaana. Välillä kokonaan unohtaa koko jutun ja ihmettelee, että onkohan tää unta. Enää ei edes raskausviikkopäiviä laske joka päivä. Eilen illalla vähän taas olin huolissani siitä, että mitäs jos ne äiti-fiilikset eivät herääkään ajoissa? :ashamed:


Ninni + vaavi 16+1
 
MLL
Solmussa minä oon koko raskausajan miettiny kanssa et jos oisi niin ja niin paljon viikkoja niin oisi jo tukevasti raskaana. Niin kai pitäisi tuntua nyt kun tänään tuli 17 täyteen, mutta mistä tää epävarmuus hiipii? Ite odottelen rakenneultraa jotenkin varmstamaan tämän, vaikka onhan tässä kolmesti jo käyty ultrassa :)

Tosta raskaana olemisesta niin musta välillä tuntuu, että oon vähän liikaakin raskaana :ashamed: Ei pitäisi valittaa kun on niin hartaasti toivottu vauva, mutta nää epämääräset kivut jne. alkaa nyppiä, oonko koko raskausajan jotenkin puoli tehonen?? Alussa pahoinvointi ja nyt tämä. Eli siis tunnen vahvasti olevani raskaana, mutta en osaa vielä sisäistää kunnolla että meille tulee oikeasti vauva ensi keväänä! :heart:

G: Minä 25 ja mies 30.

Sitten rumpujen pärinää ja ruusun terälehtiä....Tittidii! POKS :D
MLL :heart: 17+0
 
G:Molemmat 24

Joku kyseli jossain vaiheessa,et mistä tää nikki tulee,niin se on miehen keksimä :D Sano yhteen väliin minua aina leikillä nystymuikioksi ja se on kai myös joku ihme kala.. :whistle: Päätin sitte yhdessä vaiheessa ottaa nikiksi,ei oo ainakaan jokaisella samanlainen ;)

Mie vaan odottelen perjantaita ja neuvolaa,haluan kuulla ne sydänäänet..En tunne vielä mitenkään päivittäin liikkeitä,välillä semmosia isompia muljahduksia ja jos molemmat on samalla puolella(luulisin?) Sitte reilu 2viikkoa ja se rakenneuä.Sitä mie nyt pietän semmosena "rajana" et jos kaikki on hyvin niin sit uskallan alkaa enempi hössätä :)

Meillä nyt muuten kamalan hiljasta,tai siis ku nyt lauantaina on se miehen isosedän uurnan lasku ja muistotilaisuus.Tässäpä tämä aika on menny siis kaikkia asioita järjestellen.

Mie en ole edes uskaltanu täällä takapajulassa ajatella polikliinistä synnytystä ja nyt kahden odotuksessa se nyt tuskin ainakaan olis mahdollista :D Mut hienoa SOLMUSSA jos se onnistuis,mieki inhoan sairaalassa makaamista.Vaikkaki minun mielestä LKS on viihtyisä naikkariin verrattuna,siellä oli ihan kamalaa olla..

En nyt muista oliko muuta mihin piti kirjotella,mutta palaampa,jos jotain jäi :)

Lumiset nystis ja U&H 17+5
 
Huomenta kaikille :flower: =)

G Minä 24, mies 27 :)

Raskaana olemisesta Kyllä tuntuu pahasti että on raskaana. Kaikenmaailman vaivatkin. Vieläkin kun lenkillä käy niin sen jälkeen vaivaa kiva lonkkakipu oikealla puolella.
Väsymys ja ärtyneisyys vaivaa myös.
Täälläkin mies on joutunut kärsimään mun tunnetilan äkillisestä vaihtelusta. Välillä olen lempeä, yhtäkkiä ihan K-A-M-A-L-A :kieh:

Itsekään en tykkäisi lojua sairaalassa monta päivää synnytyksen jälkeen mutta uskoisin et menee helposti vajaa viikko kun sectio ja kaksoset... Ainakin mitä olen lukenut, en sitten tiedä, jossain luki et voi mennä 4-6pv mun tapauksessa :eek:

Esikoinen syntyi aikoinaan myöhään sunnuntai-iltana ja pääsin itse lähtemään tiistai aamuna eli olin päivän (section jälkeen) sairaalassa. Nyt voisin kyllä olla max.3 pv että voi sectiohaavakin parantua paremmin sairaalassa eikä kotona höösätessä.... :ashamed:
 
G: minä 31 (ennen joulua jo 32!! IIK) ja mies parin viikon päästä 37. Katoin ensin, että olettepas kaikki niin nuoria, mutta alkoihan siellä muutaman muunkin ikä kolmosella :D

Polikliininen synnytys ei taida olla meitä varten. Vauvat on meille niin vieraita jutskia, että on parempi, jos joku ensin vähän katsoo meidän perään. Mua on nyt ruvennut hirveesti pelottamaan, että mitä jos ei pärjätäkkää vauvan kanssa tai jos ei tykätäkkää perheilystä kun on oltu niin pitkään vain kahden :( Vauva on kuitenkin toivottu ja odotettu, mutta viime viikolla vain iski paniikki. Vähän samanlainen paniikki iski 7 vuotta sitten kun mentiin naimisiin (IIIK, nyt on mun pitää olla ton miehen kanssa ikuisesti :LOL: ). Se meni nopeesti ohi, ehkä tämäkin paniikki ennustaa vain suurta onnea :heart: . Teininä yksi tuttavapariskunta sai "yllätysvauvan" ja laitokselta tullessa isä hoki vain "nyt toi tulee meille eikä lähde ikinä pois" :LOL: :LOL: Oli vissiin nuorelle pojalle aika shokki.

Raskaana ollaan ja vahvasti. Ensin yrjöttiin ja sitten vielä kaikki tää ongelmointi ja sairasloma. Nyt tunnen vauvan joka ilta :heart:, joten ei pääse poikanen unohtumaan :D.

Nyt mä odottelen kylään yhtä kaveria naapurista. Hänellä on tammikuussa syntynyt (toinen) tytär ja mun raskaus on tehnyt tuttavista kavereita. On tosi kiva saada kavereita äideistä, kun vanhoilla kavereilla on niin vähän lapsia tai lapset on jo tosi isoja. Saa vähän neuvoja ja tukea!

NinaRinsessa ja poikanen 17+4
 
mä kans olen panikoinu mun miehelle että entä jos en osaakkaa olla äiti, meillähän on siis asunu miehen tyttö 1-vuotiaasta asti ja sen kanssa kyllä pärjään ja osaan hoitaa tuon ikäisiä jo ku tarhassakin oon ollut töissä ym ym, mutta entä se pienen pieni vauva..en mä osaa |O jos s evaan itkee ja mä en osaakkaan rauhottaa sitä :( iik!

 
MLL
Hei nystis ja solmussa, mulle tuli tossa mieleen kun miehen kanssa mietittiin, että koska synnytysvalmennus alkaa. Niin ollaankohan samaan aikaan? Ei mitään hajua koska se on tai mitä sielä tehdään, mutta oon siinä uskossa, että joku ryhmä kokoontuu ja sielä puhistaan (elokuvatyyliin:)) yhdessä? Olisipa hauska sattumus jos törmättäisiin jossain :)
 
G Molemmat 24v

Liikkeistä Täälläkin on alkanut tuntua päivittäin ja eilen illalla oli mahoton mylläys masussa :heart: Tuntuu ihan mahtavalta, et kaiken päänsäryn ja pahoinvoinnin jälkeen tapahtuu jotain muutakin konkreettista, mikä on oikeesti mukavaa :heart: :LOL:

Polikliininen synnytys Hmm..paha sanoa.. Toisaalta miksi ei, mutta toisaalta taas kun ensimmäistä odottaa, niin tekisi mieli yö tai pari siellä sairaalassa olla ihan tuenkin vuoksi. Varmasti saa niin paljon apua ja neuvoja vauvan hoitoon. Toinen asia sitten jos joskus toista suunnittelee ;)

Jemppi & unikko 17+1
 
Ikäg: minä 25, mies 30

Tänään oli lekurineuvola. Paino noussu 1,1kg (nyt 56,1kg), hemppaki nousussa (115 -->122), pissaa ei katottu vieläkään (!) mut se prv_mikä_lie oli puhdas, samoin kaikki kupparit ja tipat ;)
Lekuri ultras pikkuista, sielä se rauhakseen imeskeli peukkua :heart: Mua häirittee ku tää pikkukakkonen on NIIIN rauhallinen. Mun silmään se ole kummassakaan ultrassa oikein liikkunu (esikoinen oliki sit semmonen väkkyrä :D) Noh, jospa se sit oikeesti vaan on rauhallinen tapaus :) Lääkäri kyl kirjottii liikkeisiin ++ ja sydämeen + .Kaikesta sitä huoliikin :ashamed:

Lunta tulvillaan on raikas talvisää.. Saa nähä jaksaako kouluun tänään. Poika pitäs viä anoppilaan.. Oltiin viime yö mun vanhemmilla yötä ja käämit palo, ku ne heräs sitte jo viiden jälkeen rymisteleen ja kälkättään isoon ääneen ja niitten talon äänieristys häviää paperillekin :kieh: Eli viime yönä nukuttu kokonaista 5h |O
Nyt jatkaan imurointia. Hyviä vointeja kaikille :)

mobic ja pikkuinen 16+0 *poks* :heart: :heart:
 

Yhteistyössä