*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Kiitos kovasti vastauksistanne. Tänään tuntuu jo vähän helpommalta ja varmaan kohtaan pelkoni uudestaan lauantaina ja käydään miehen kanssa pyörimässä vähän kaupungilla. Mutta mitään ei kyllä vielä osteta, katsellaan vaan.

Ehkä se tästä. Selkeitä liikkeitä odotellessa!

Harakanhattu ja ipana 16+3 :heart:
 
4D: Meille lääkäri sanoi, että koska kysessä on riskiraskaus, Kela saattaa korvatakin. Katsotaan... 290 euroa maksoi Tampereella Terveystalolla (ilman DVD:tä).

Pari päivää mennyt työreissussa. Aika huojentunut olo 4D-ultratulosten takia. Ehkä siksi näin viime yönä ekaa kertaa untakin vaavista. Se söi masussa jätskiä :D

Viikonloppuna edessä NHL-ottelu, kivaa!

Meillä muuten rakenneultra vasta 11.11.

Mukavaa viikonloppua!


Ninni & vaavi 15+3
 
Täällä on kans paniikki tavaroiden hankinnasta. Ongelmien takia en ole halunnut/uskaltanut mitään ostaa ja nyt mun miehelle on töissä vihjailtu siirrosta toiselle paikkakunnalle, joten ajattelin että ostais tavaroita vasta sitten kun tietää joudutaanko muuttamaan vuoden vaihteessa. Mä en oo kauheesti tykännyt elämästä täällä Kouvolassa, joten sinänsä muutto ei haittais. Varsinkin kun se tulis takaisin "kotiin" eli sinne mistä tultiin.

Kestovaipat Onko kukaan ajatellut käyttää? Mun kaveri on ihan hurahtanut ja lupasi pitää kestovaippakutsut lähiaikoina, joten ajattelin mennä tutustumaan paremmin. Ideana tykkäisin, mutta epäilen vähän kestääkö mulla hermo. Ajattelin, että ehkä olis varaa olla pidempää kotona, mikäli vaipoissa säästäis rahaa. Tiedä häntä sitten. Suunnitelmissa ois ainakin kokeilla, kun kaveri lupasi käytettyjä antaa mulle.

Oma napa voi hyvin. Pelottaa oikein tuleeko jossain vaiheessa taas takaiskuja, kuten aiemmin. Eilinen kauppareissu vei musta mehut täysin. Vatsassa oli sietämätön paineen tunne koko reissun ja mä olin heti ihan poikki. Kotiin tullessa menin suoraan maate. Onneksi ei ollut kipuja eikä tullut lisävuotojakaan. Aina aamusin ja iltasin mun kohtu supistelee. Menee ihan kovaksi ja kun makaa selälläni, masu nousee "tosi korkeelle", mahamakkaroiden yläpuolelle. Kohdun yläreuna alkaa kohta olla jo navan korkeudella! :heart: Liikkeitä en ole uudestaan tuntenut.

NinaRinsessa 16+6
 
Mä en varmaan uskalla pitää mitään ultraa tai viikkoja merkkipaaluna että uskaltais alkaa jo ostaa isompia tavaroita jne. Kun on riskiraskaus (kaksosraskaus) ja vielä isommaksi riskiksi tän tekee vauvoilla oleva yhteinen suonikalvo :|
No mut rakenneultra nyt on ainakin 13.10 , ei enää kauaa mut tuntuu silti niin kaukaiselta :D
Pistän varmaan ukon hakemaan kaikki (pinnasänky,vaunut jne.) kun oon reilusti yli rv30 =)
En tiä siis uskallanko ite silloin enää ylimääräisiä matkoja matkustella ja pystynkö pahemmin liikkumaan enää silloin :kieh:
 
hankinnoista mä en varmaankaa vielä piiiitkään aikaa hanki mitään, asutaan nyt ensinnäkin pienessä yksiössä eli tilaakaan ei ole, ja toisekseen...en uskalla. :ashamed:

tuli tässä mieleen muutama asia... eli, ooteko yhtää seurannu onko teillä masun ympärys kasvannu jo kuin paljon? mulla meinaa on |O ja sit toisekseen, tajusin just et mulla on tullu himo SUIHKUUN!!! olin aamulla suihkussa ja taas tekis mieli mennä suihkuun, ja muutenki, huomaan et vähä väliä mietin et vois mennä suihkuun..hullua :eek:

näitä tässä vaan ittekseni oon mietiskelly pienessä päässäni,.. liikaa aikaa kenties :D

hauskaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Morjens!

:hug: ja jaksamista paljon kaikille sitä tarvitseville!

Hankinnoista ootte puhunut.. Mie tein ihan extempore ostoksen rv 12, kun käytiin np-ultrassa ja samalla käupungissa asioilla. Ostin uuden Britaxin turvakaukalon js siihen turvavyöjalustan. JA kaupan päälle sai melkoisen hyvät Britaxin Yanis matkarattaat, joihin saa adabterilla tuon kaukalon kiinni. :D Oltiin miehen kanssa puhuttu, että uusitaan kaukalo tuollaiseksi minkä saa turvavyöjalustaan kiinni, koska meillä on autossa aivan onnettoman lyhyet vyö takana, niin ei tartte vöitten kanssa vekslata.
Noita rattaita oltiin jo esikoiselle aateltu, että oltais ostettu viime talvena/keväänä, mutta se sitten jäi. Mut nyt oli NIIN hyvä tarjous, etten malttanut jättää väliin. Nyt pitäs vaan myydä tuo vanhempi kaukalo pois.
2 vuotta vanha Britax/Römer Baby Safe, yhdellä lapsella ollut käytössä n. vuoden ja todella hyväkuntoinen on.

Muita hankintoja ei oikeestaan tarvii tehdä. Ehkä jotain uusia pieniä vaatteita. Oon neulomassa villavaatteita pikkuiselle. Löytyi aivan mielettömän pehmeää vauvalankaa! Aattelin aloittaa ajoissa neulomisen, koska ei voi koko ajan neuloo esikoisen ja työnteon takia.

Uusi talokin on valmistumassa ensi keväälle. Tulee muuttovalmis talo ja luovutus on viimeistään maalis-huhtikuun vaihteessa. Saas nähdä keretäänkö muuttaa ennen vauvan syntymää. :eek:

Käytiin tänään esikoisen kanssa ekaa kertaa seurakunnan perhekerhossa. Kivaa oli ja neitinkin viihtyi tosi hyvin. :) Päräytin sitten tehä vielä reilut 80 korvapuustia. :D Koskaan aikaisemmin en oo tehnyt mitään pullia/korvapuusteja, vaan aina jotain suolaisia leivonnaisia. Mut toissapäivänä rupes tekemään ihan älyttömästi mieli nuita, niin pakko oli tehdä. Ja ompahan pakkaseenkin vierasvaraa. :)

Meillä ois rakenneultra 6.11. Vielä ois oottamista. Mut tuntuu, että päivät menee ihan hujahtamalla, niin eiköhän se tuu sieltä nopeesti.

joo.. mut pitää lähtee jotain evästä kahtelemaan.. ei kyllä oo nälkä, kun tuli niitä tuoreita korvapuusteja syötyä.. :ashamed:

-Bluedrama ja nimetön 15+2 :heart:
 
Hellurei!

On joo vähän sekalaiset fiilikset hankintojen suhteen. Toisaalta tekis mieli ostaa jo jotain uutta vauvalle, mutta kun noita unisex vaatteita on jo ihan tarpeeksi. Yksi ihana farkkumekko/paita yhdistelmä olis tuolla firman varastossa ja sitä kuolaan itselleni... mutta entäs jos ei olekaan sitten tyttö? Viittis sitä ostaa vain ihanuuden takia ja sitten tulokas on poika...

kestovaippoja käytettiin jo esikoisella, joten eiköhän noita nyt jatketa seuraavallakin ;) Olis kaikki vaipat valmiina ostettuina ja pestyinä toimiviksi... no ehkä pesen ne uudestaan ennen kaappiin laittoa nuo pienimmät.
Meillä oli noita kertsejä sitten pidemmille reissuille mukana, joilla oli ehkä vaikeampaa hoidella noita likaisten vaippojen säilytyksiä.

Olikohan vielä jotain kommentoitavaa??? Pahoitteluni, jos olen unohtanut jotain tärkeää...

Meillä on täällä ollut hulinaa... maanantaina olis esikoisen prick-testit edessä, tiistaina alkaa kuvaukset ultran yhteydessä....
Esikoisen mahavaivat ilmeisesti siis johtuu maitoallergiasta, joten taidetaan alkaa olemaan ihan selvillä vesillä siitä...
Oma olo on väsynyt, kun univaikeudet ovat alkaneet... näitä osasin kyllä odottaa. Esikkoa odottaessa se ei häirinnyt ihan niin paljon, kun pystyi nukkumaan myös päivällä... nyt tietysti on vähän huonompi, kun ei voi välttämättä aina nukkua päivällä... Tietysti tämän takia hermotkin on vähän tiukemmalla välillä... Mutta eiköhän nämä tästä jossain vaiheessa.
Oman stressin ja vaikeudet tuo tietysti tuo yritys... kyllä tässä vaiheessa toivoisi saavansa rahansa jostain muualta, mutta ei voi mitään...

Mutta eiköhän nyt pitäisi lähteä pikku hiljaa kokeilemaan tuota nukkumista... jos ensi yönä saisi nukuttua vähän paremmin tai no ainakin aiemmin pääsen nukkumaan, ennenkuin simahdan tähän pöydän ääreen..
 
Hei maalisäidit!
Kestovaipoista: käytimme esikoisella kokoaikaisesti ainakin 3 kk ja siitä eteenpäin reissattiin aika tiuhaan, niin vaipat lipsahtivat kertisten puolelle. Nyt tekisi mieli hankkia kestovaippoja ja kova halua olis käyttää niitä, kun vauva syntyy. Suosittelen ainakin kokeilemaan! Meillä ei ole kyllä kuivausrumpua, mutta ilmankin pärjättiin. Pitää vain odottaa vauvan syntymää, että tuleeko siitä ruikula vai pullukka. sitten tietää paremmin minkä kokoiset vaipat ovat just meidän vauvalle sopivat. suunnitelmissa on myös tehdä parit vaipat itse (=TSI-vaipat). ompelin esikolle sisävaippoja ja minun mielestäni niistä tuli parhaimmat, koska ne oli mitoitettu omalle laselle sopivaksi. Kavat tein kokeilemalla "yrityksen ja erehdyksen" kautta. Nimittäin ihan ekat vaiapat olivat sopivat nukelle :)

Hankinnoista: meillä aloitetaan inventoimalla entisiä tavaroita/vaatteita ja laitetaan niin paljon kamaa pois kuin mahdollista, jotta vauva+tavarat mahtuvat asuntoon. Ei olla ihan heti muuttamassa isompaan ja pidämme alueesta, joten yritetään sopeutua. eihän niin pieni vauva voi viedä paljon tilaa, eihän ;) Olemme saanett tutuilta ja sukulaisilta vaikka mitä. Aiomme kuitenkin hankkia kunnon turvakaukalon ja vaunut (ellei sit tule hyviä käytettyjä vastaan). Yksi maalisäideistä oli hankkinut turvakaukalon ja saanut kaupanpäälle rattaat-mainiota!

Kiitos uuden ketjun aloittamisesta! Päivitystä: momtoo synnäri ei ole KAKS vaan jorvi. Ymärsin hiukan väärin tuon asian... :ashamed:

Imetyksestä joko olette ajatelleet imetysasioita? Minulla tuli mieleen yksi hyvä vinkki edellisestä odotuksesta: kannattaa suihkun jälkeen hiukan "hinkata" nännejä pyyhkeeseen, niin rinnat tottuvat pikkuhiljaa kovaan kulutukseen, mikäli aiotte imettää. :wave:

Oletteko rasvaneet mahoja/rintojanne? Minulla on käytössä keittiöstä napattu oliiviöljy. Sitä käytin esikkoa odottaessa ja käytän nytkin. Se on tarpeeksi rasvaista ja minun (ja miehen) mielestä aika hyvän tuoksuista. eikä sisällä myrkkyaineita.

rv 17+3 nla-lääkäri:ssä kaikki muuten ok paitsi Hb oli laskenut (rautalääkekuurista huolimatta) 108:aan :( Menen uudelleen verikokeeseen parin vk päästä, jotta nähdään onko Hb muuttunut. I hope so! Muuten, meidän vauvan sydänäänet kuunneltiin ekan kerran rv 17+3. Mielestäni aika myöhään. Ennen sitä oli yksi ultra+ toinen päivystyskäynti ultra ja siellä näkyi sydän pomppovan.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille masuille ja äideille ja perheille! :flower:
 
Nojoo, näin taas vaihteeksi viime yönä unta, että olin synnyttänyt vauvan rv 17. No, vauva oli silti "oikean kokoinen" ja pääsin parin päivän kuluttua synnytyksestä kotiin. Yhtäkkiä muistin, että munhan täytyy mennä seuraavana päivänä töihin ja tajusin, että ei kauheeta.. kuka mun vauvaa hoitaa sitten, ku ei ole ketään hoitajaa sille. Sitten vasta muistin, että ku mähän olen kerran synnyttänyt, niin mun tarvii soittaa pomolle töihin ja kertoa jääväni samantien äitiyslomalle. Aloin etsiin kännykästä pomon numeroa, mutta en löytänyt hänen nimeään listasta.. AArrghh.. :LOL:
 
MLL
ompas täälä ollut hiljaista, pitää tulla nostamaan pino tonne ekalle sivulle :) Liekö kaikki maalismammat siinä kukkeassa keskiraskaudessa, että ovat lauantai-illan vietossa jossain. Minä olen kotona ja ompas ollut mukava viikonloppu pitkästä aikaa, sovittiin miehen kanssa perjataina että yritetään olla oikeen kiltisti ja söpösti kun on vähän tullut viime viikkoina ärhenneltyä. Hyvin on sopimus pitänyt ja ilmapiiri on mainio :heart:

Kertoilkaas tosta kestovaippailusta sitä jo kokeilleet! Mua kiinnostaisi, mutta vaikuttaa vähän työläälle, juurikin se vaippojen hankinta. En tosiaan itse osaa ommella niitä, että pitäisi ostaa kaikki valmiina. Suositelkaa sivustoja netissä ja ennen kaikkea, kertokaa silleen selkokielellä (jotenkin raskaus on saanut mut vielä hitaammaksi kuin yleensä :LOL: ) että mitä pitää ottaa huomioon ja miten käytännössä toimitte niiden likaisten kanssa jne. Kiitos rakkaat kanssa sisaret :)

Palaan miehen kainaloon!
MLL :heart: erittäin vilkkaalla tuulella ollut mukelo 16+3
 
MLL ja harakanhattu
JES! Mieliaiheestani saan kertoa :) Tulisi aika pitkä kirjoitus, jos kaikki kerron mitä tiedän, joten tyydyn laittamaan kattavan linkin
http://kestovaippainfo.fi/

Me säilytimme likaiset vaipat kannellisessa poljinroskiksessa. Otin tietty kakat pois heti(ensin enimmät pönttön, jos mahdollista, loput harjasin lavuaarissa kynsiharjalla ja käytin sappisaippuaa lian poistajana), mutta pissavaipat voi nakata suoraan sankkoon/astiaan.
Vaipat voi pestä joka päivä tai sit jos aikoo kerätä parin päivän vaipat, niin kannattaa hankkia semmonen marjasanko kannella tai jokin vastaava tiiviillä kannella varustettu säilö.

Minun mielestä oli kiva "näpertää" niiden vaippojen kanssa. Niitä on useampaa eri mallia. Käytin vauvalla aluksi harsoa(samoja kuin pukluharsot) ja kuoria(Bumby). Sitten kun tuotokset kasvoivat, hankin flanellisia (imse vimse) harson kokoisia neliöitä, joita taittelin vaipoiksi. Minusta ne toimi hyvin pienellä vauvalla, kun saa tiukasti jalkojen ympäri taiteltua. Melkeinpä kertakäyttöisen falkasivat enemmän kuin kestot. Myöhemmin kokeiltiin taskuvaippoja ja aio(=all-in-one) vaippoja. Taskuvaippoihin lisätään sisälle imu, mutta AIO vaipoille ei tarvitse tehdä mitään. aio vaippojen kuivausaika on paljon pidempi, koska on paksumpi.

Katsotaan miten käy! Tänään löysin kirpparilta ihan uusia/uuden veroisia vaippoja parilla eurolla kappale (vaikka mun piti ensin odottaa vauvan syntymää, mut olivat niin halpoja). Jos meinaatte ottaa äitiyspakkauksen ettekä tarvitse niitä kestovaippoja, niin mulle voi laittaa YV:tä ja tarjota niitä.
 
Mää oon täällä kotosalla ;) Taidettiin löytää meidän koiralle koti tuosta lähistöltä. Pahasti meinaan näyttää siltä, että tuota uhoajaa ei voi vauvan kanssa pitää :( . Varsinkin jos muutetaan täältä maalta kaupunkiin ja väliaikaisesti ehkä jopa kerrostaloon. Pääsis poika oikeeseen maataloon kahden muun koiran seuraksi. Koirat tulivat tänään hyvin juttuun keskenään.

Mulla on ollut pari kertaa voimakkaita kipuja alavatsalla. Kipua ei ole ollenkaan istualtaan, mutta seisomaan noustessa vihlasee. Kipu helpottaa kun menee kumaraan. Muistelin lukeneeni jostain, että on normaalia(?). Kohtu ei supistu samaan aikaan ja iltaisin kun kohtu supistelee, ei ole kivuliasta. Oisko kyse jostain kasvukivuista? Mulla on ens viikolla se lääkäri, niin kysyn siltä. Mutta jos jollain on kokemusta, niin otan tiedon mielelläni vastaan.

Kestoista vielä... Joissain kaupungeissa on kuulemma vaippalainaamo tms. josta voi kokeilun haluiset lainata vaippoja. Ei tartte ostaa kalliita, mikäli ei sitten tykkääkään ja pääsee testaan erilaisia. Kiitos momtoo selityksestä ja linkistä :flower:

Viikot vaihtuu ja oppaiden mukaan tää on se viikko kun liikkeitä pitäisi alkaa kuulumaan :heart:

NinaRinsessa 17+0

 
Uusi odottaja liittyy joukkoonne.

Mulla on laskettuaika 12.3.2010. Sairaala P-KKS ja kolmatta odottelen. Tyttöolo.

Mulla oli närästys pahimmillaan elokuussa. Tällöin viikkoja oli jotain 10-12. Renniellä yritin, mutta siitä ei tullut mitään. Sitten sain onneksi Gaviscon-nimistä närästyslääkettä ja se on auttanut.

Mulla ja miehellä on poika vm. 2007. Ja mulla lisäksi isänsä luona asuva tyttö vm. 1999

Tällä hetkellä viikkoja on menossa 17+1. Rakenneultra on 29.10.

MayaM 17+1
 
harakanhattu Voi niin normaaleja tuntemuksia. :LOL: Muistan miten viime raskaudessa ( joka oli supertoivottu ja vieläpä IVF ) tunsin kaikki maailman pelot ja huolet että onko tämä oikein, pystynkö tähän jne. Sitten kun vauva tuli niin pelot osoittauituivat täysin turhiksi.

Vauvatavarat
Mulla esikoinen on 1v4kk ikäinen kun pikkuvauva syntyy. Tavarat on samat ja osa vaatteistakin tulee vauva-aikaan olemaan samat ainakin. Tietty saan lahjaksi varmaan läheisiltä kasan uusia vaatteita jotka niiden mielestä on super ihania. Sekin on kiva juttu.

maha on iso
. Näyttää kuin olisin jo 6:lla kuulla.

Poika vai tyttö selviää...
seuraavassa rakenneultrassa.. Niin uhkasi kivasti kätilö kättärillä. Jännittää sekin. Kumpikin toivottu. Uskon että kun sukupuoli ehkä selviää niin se tuntuu parhaalta sukupuolelta *hassua* . Ennestään on poika.

Vauvan potkut jo viikolla 14? Olen lähes varma. Mutta mun on vaikea uskoa itseänikään. Voisiko olla mahdollista.

Rattaat Huutonetistä huudan paria sisar-ratasta edullisesti. Saas nähdä miten käy vai päädynkö kaupasta hakemaan sellaiset juuri kun tahdon.

pelko ja huoli miten raskaus etenee On olemassa ja en halua enempää lietsoa itseäni kuin jo nyt välillä piiskaan itseäni tympeillä ajatuksilla. Toivon hartaasti että kaikki menee hyvin. Toivon hyvää myös sinulle raskauteesi joka luet tätä ja kaikille muillekin meille täällä.

t. Katarina ja pikku-muru 15+5

Tässä selkeä kuva 16vk:n ikäisestä sikiöstä/ vauvasta :heart:
http://www.grtl.org/images/abortion/16weeks500x379.jpg
 
MayaM, tervetuloa joukkoomme. :)

ÄitiysLomaIainen
, aika hieno kuva.. Jotenkin, kun näki tuon kuvan, niin osaa paremmin kuvitella omansakin tuolla kohdussa, että minkänäköinen se on. :)

Kestovaipoista. En tiedä, mikä siinä mulla mättää, mutta en ole yhtään innostunut asian suhteen. Vaikka kuinka yritän takoa päähäni, että se on aivan varmasti hygieenistä, niin en vaan pysty sisäistämään sitä. Siksi tulen käyttämään niitä kertakäyttövaippoja, kuten aikanaan esikoisenkin kohdalla.
 
MLL
momtoo, en vielä ehtinyt lukea linkkiäsi, joten sori jos kyselen samoja kuin mitä sielä lukee.. Miten se peseminen, voiko niitä laittaa samaan koneeseen muiden vauvan vaatteiden kanssa? Mietin vaan, että jos täytyy joka päivä pestä koneellinen vauppoja+normi pyykki, niin kyllähän siinäkin luontoa ja rahaa kuluu. Sitten, kuinka monen kokoisia vaippoja tarvitaan? Täytyykö niitä olla kokoajan hommaamassa uusia? Paljon sulla suurinpiirtein kului rahaa? Kiitos tosi kovasti valaisustasi :)

Kaikille pohjosen mammolle kysymys, onko joku Rovaniemellä nähny kestoja? :)
 
Pääsenkö vielä joukkoonne?

Tässä tiedot:

Mutterikahdelle, la 18.3., OYS, toinen lapsi


Eli esikoinen, poika, on syntynyt vuonna 2008 ja nyt odotellaan sitä toista. Tähän mennessä on mennyt hyvin ja vähällä yksinkertaisesti unohtaa, että raskaana, kun pitää touhuta tuon isomman kanssa. No, väsymys oli alussa armoton, mutta onneksi on väistynyt.

Täällä myös odotellaan marraskuun alun rakenneultraa ja aion ehdottamasti (jos vain saadaan selville) kysyä sukupuolta. Ei ole oikein tyttö- tai poikaoloa. Tietysti pojan jälkeen olisi tyttö kiva, mutta toisaalta olen keksinyt jo pojalle nimen. No, odotetaan vielä marraskuuta.

Suurin pohdittava on tällä hetkellä, hankinko tuplarattaat. Joskus kyllä vannoin, että hankin lapset niin suurella ikäerolla, ettei minun tarvi koskaan niitä hankkia ja kas, tässä sitä sitten ollaan... :LOL:
 
Heippa!
Jospa sitä kirjoittais muutaman rivin vaikka uuden viikon poksutuksen kunjaksi ;)

Äitiyslomalainen sulla kyseessä jo toinen raskaus niin aivan varmasti olet voinut tuntea potkut jo vkolla 14 :heart: Se on niin yksilöllistä kaikilla, itsekkin tunsin 14+2 samoin pikkuneitiä odottaessa vaikka silloin edellisestä raskaudesta 13v. ;)
Kestoilusta Mä jätän kestoilun väliin kun tuntuu et muutenkin pesukone ja kuivausrumpu pyörii jatkuvallla syötöllä meidän toistaiseksi viishenkisessä perheessä :ashamed: Esikoisella aikanaan 17v sitten yritin alkuun käyttää sideharsoo kun sairaalassakin oli mut sit se pyykkirumpa ja kaikki vaikka onhan nuo kestot niin kehittyneet mutta ei valitettavasti mun juttu.

On: Nyt sitä on kummasti taas jaksanut ( jaksanut ja jaksanut :ashamed: ) olla töissä vaikka nyt alkaa tuo nuha iskemään. Aamusella tahtoo nokka vuotaa ja olo on muutenkin vetämätön, kuumetta ei ole mutta päätä särkee ja eilen tuntu et ei olisi enää jaksanut seisoa enää yhtään töissä mut pakkohan se oli. Tänään taas mentävä kahteen ja sit olis vielä huominen niin sit olisi tän 8pvän rupeaman jälkeen 2vapaata :)
Vielä 1,5vkoa niin olisi seuraava neuvola eli 14pv ja ultra onkin syyslomaviikon jälkeen het maanantaina eli 26pv jos oikein muistan päivämäärän ;)

Yritin huutonetistä bongailla äippävaatteita, mutta ne paketit tuntuu olevan aikasta kalliita vaik onkin paljon vaatetta mut kuitenkin käytettyjä tai sit liian isoa tai pientä kokoa :ashamed: yhdestä pikkupaketissa kyllä tarjous sisällä mut siihenkin laskettava ne postikulut aina lisäks. Kirpparilta olen yrittänyt metsästää mut sieltäkään ei tahdo löytyä nyt mitään ja pikkuneidistä kun en ns. tarvinnut, pärjäsin vanhoilla itselleni isoiksi jääneiksi kun ennen pikkuneitiä olin saanut tiputettuu painoo 16kg eli vaatekoko ehti tipahtamaan kahdella koolla :) mut nyt sit ei tahdo kaapista enää löytyä päällepantavaa, puhumattakaan töissä työhousut ei mene kiinni eli saan vyöttää ne essulla pysymään ylhäällä ja kokin takistä joudun jättää alimmat napit auki ja isompia ei saa tilata kun maksaa :ashamed: omilla pärjättävä :ashamed: sinniteltävä vaan, muukaan ei auta.

kaipa sitä mentävä tekemäään jotain edes et jaksaa sit motivoitua tuonne töihin :ashamed: jaksuja kaikille :hug:

Ävm70 ja "pikkukakkonen"17 tasan :heart:
 
olen kanssa kestoillut tämän tokan kanssa ja olen tykännyt:) ja rahaa on säästynyt, ja luontoa eli 1 kpl kestoja päivässä on vuodessa 365 vaippaa vähemmän kaatiksella =) olen pääosin käyttänyt kestoja kotona ja sitten reisussa kerttiksiä, olen pessyt vaipat koneessa muun pyykin joukossa paitsi kakkavaipat ( huuhdellut pönttöön isoimmat) sitten pyyhe ja lakana pyykin joukossa tai ihan erikseen 60-95 asteessa, pöpöthän kuolee jo60 asteessa, ja olen säilyttänyt likaiset vaipat kosteussulkukankaasta tehdyssä pussissa, katsokaa myllymuksujen netti sivuilta siel on paljon ihania kestoja ja oheistarvikkeita:)
nyt olen myös innostunut itse kestoja ompelemaan ja ilmaisia kaavoja saa myös netistä, helppo homma kun vaan tutustuu ensin asiaan :heart: itselläni oli kanssa paljon ennakko luuloja mutta sitten päätin hieman tutustua asiaan ja kuinka ollakkaan kaikki luulot ovat nyt tipotiessään, terkuin onnellinen kestoilun kannattaja ja masu asukki 16+3 :flower:
 
Heipähei ja aamuja kaikille :)

Tervetuloa uudet kirjoittajat! :flower:

Kestovaipoista En aio käyttää, en esikoisellakaan käyttänyt ja vielä vähemmän halua on varmaan nyt kun kaksoset tulossa :D Tai eihän sitä vielä varmaksi voi sanoa että meinaanko niitä alkaa vauvoilla käyttää vai en, mutta tällä hetkellä ajatus että en.

Jee kohta lähdemme miehen ja esikoisen kanssa penkomaan kellariin, aikomuksena löytää joitakin esikoisen aikaisia vauvatamineita/tarvikkeita =) En ole varma onko meillä vielä tallella muutamia juttuja niin mennään katsomaan sen takia että tietää tarviiko niitä hankkia sit lisää, kun otan vain sen yhden äitiyspakkauksen.

Mitäs muuta, tänään olisi tiedossa myös lenkkeilyä koko perheen voimin ja lenkiltä suoraan leikkipuistoon. Mikäli tuo sää tänään sen sallii :|

Kinder- & t+v 17+5 (kohta täyttyy taas viikot :heart: ) Ja 9pv enää rakenneultraan!!!!
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Sokerirasituksesta joku kyseli...mä olin siellä jo ja kuten arvata saattaa, "kiinni" jäin :headwall: Eli mulle sanottiin että viikolla 14-16 mun tulis seillä käydä.

Kestoja käytetään vauvalla ehdottomasti, joskin kertiksiä aina pidetään silloin kun siltä tuntuu eli ei olla tuon kestoilun kanssa niin tiukkiksia.
Kakkonen on vissiin kohta 2 viikkoa kulkenut kertiksissä kun kestot haisevat nyt mun nenääni (kiitos raskauden) enkä halua olla koko aikaa yökkimässä. Normaalisti kuitenkin kestoillaan pääsääntöisesti.

Nt-ultrassakin tuossa piipahdin ja kaikki oli kunnossa. Nenäluu näkyi ja turvotusta taisi olla 0.9. Rakenneultraan menen viikolla 20, mutta en muista milloin se on sillä mulla ei ole niin mitään hajua viikoista.

Sef ja Nöttiäinen, viikkoja jotain 15 ja 17 välillä

 

Yhteistyössä