Maaliskuiset 2025

Heippa! ūüėä

En l√∂yt√§nyt ketjua maaliskuulle 2025 vauvaa odottaville. L√∂ytyyk√∂ t√§√§lt√§ muita juuri plussanneita? ūü§© Vertaistukea kaipaan!

Esikoisen raskauden aikaan tältä palstalta löysin itseni salaiseen Facebook- ryhmään ja aktiivisesti edelleen osan porukan kanssa ollaan whatsappissa yhteyksissä päivittäin. Onko Facebook- ryhmää kukaan vielä perustanut / ajatellut perustavansa / kiinnostaisiko liittyä? Tai whatsapp-ryhmää?

Oiii kiva, ett√§ on muitakin maaliskuisten odottajia t√§√§ll√§ kirjoittelemassa ūü•į

Mulla nyt vasta 4+0, t√§n√§√§n ois siis pit√§ny menkat alkaa, mutta ei ole onneksi n√§kyny ūüôŹ la ois oviksesta laskettuna 8.3. T√§n√§√§n on oltu koko p√§iv√§ menossa niin oon koko ajan v√§h√§ niinkuin unohtanut, ett√§ oon raskaana, kun on saanut ajatuksia muualle kunnolla. Ja sit kun on havahtunu siihen, ett√§ ainiin oon raskaana ni on niin onnellinen ūüíē

Mitäs oireita muilla on vai onko vielä tullut mitään? Mulla suurimpana oireena alavatsan turvotus, nälkä, alavatsan menkkamainen juilinta ja rintojen aaltoileva arkuus.

Mulla on ollut nyt kyll√§ v√§h√§n pahaa oloa kun sit√§ ei aiemmissa onnistuneissa raskauksissa ollut. Ei koko p√§iv√§√§ vaan se tulee v√§h√§n aaltoittain. Muuten ei oikeastaan mit√§√§n mainittavaa oirehdintaa viel√§ ūüėÖūüôŹ paitti se ett√§ leposyke on korkeammalla kuin yleens√§.

• Tykk√§√§
Reactions: Noups
Oiii kiva, että on muitakin maaliskuisten odottajia täällä kirjoittelemassa

Mulla nyt vasta 4+0, tänään ois siis pitäny menkat alkaa, mutta ei ole onneksi näkyny la ois oviksesta laskettuna 8.3. Tänään on oltu koko päivä menossa niin oon koko ajan vähä niinkuin unohtanut, että oon raskaana, kun on saanut ajatuksia muualle kunnolla. Ja sit kun on havahtunu siihen, että ainiin oon raskaana ni on niin onnellinen

Mitäs oireita muilla on vai onko vielä tullut mitään? Mulla suurimpana oireena alavatsan turvotus, nälkä, alavatsan menkkamainen juilinta ja rintojen aaltoileva arkuus.
Mulla on ollut nyt kyll√§ v√§h√§n pahaa oloa kun sit√§ ei aiemmissa onnistuneissa raskauksissa ollut. Ei koko p√§iv√§√§ vaan se tulee v√§h√§n aaltoittain. Muuten ei oikeastaan mit√§√§n mainittavaa oirehdintaa viel√§ ūüôŹ paitti se ett√§ leposyke on korkeammalla kuin yleens√§.
Mulla on my√∂s n√§lk√§, menkkamainen juilinta, rinnat turvoksissa, n√§nnit arat ja aaltoilevaa huonoa oloa. Mulla LA ehk√§ 3.3, tarkentuu varmaan vasta neuvolassaūü§Ē Onnellinen ja rauhallinen olo ūü•į

• Tykk√§√§
Kyllä tein ja 3+ siihen lävähti
Kuvaa en muistanut ottaa ennenkuin h√§visi ūüę£
Nyt huoletta vain eteenpäin, testaamiset jätän pois. Omaan neuvolaan en ole saanut yhteyttä, ovat lomalla..
Joo enp√§ tied√§ mit√§ testaamisella t√§ss√§ kohtaa en√§√§ oikein varmistaa ūü§∑‚Äć‚ôÄÔłŹ ku testit niin tummia ku tyyliin voi ja kohtahan ne kai jo alkaa vaalenemaan ku hormonia niin paljon ūüėāūüôą

mulla varhaisultra 17.7. ‚̧ sen j√§lkeen varaan neuvolan sitten jos siell√§ kaikki n√§ytt√§√§ hyv√§lt√§ ūüôŹ

• Rakkaus
Reactions: Noups ja viivaviivi
vierailija
Täällä 4+5 tänään. En aio testailla enää. Ultra on 15.7., koska lähdemme ulkomaille sen jälkeen. Jos kaikki on ok, niin soittelen neuvolaan kun palataan. -Samovaari

• Rakkaus
M√§ kurkkaan varovasti t√§nne ūüėÖ ik√§√§ piirun yli 40v, kes√§kuun alussa hoidettu l√§√§kkeellisell√§ tyhjennyksell√§ kkm ja nyt heti per√§√§n ilman kuukautisia v√§liss√§ testi on positiivinen. Pelottaa olla yht√§√§n iloinen ennen sykkeen n√§kemist√§. ūüôą

vierailija
Tulin ivf:n avulla raskaaksi vuosien ja vuosien lapsettomuuden jälkeen. Nyt rv 5+3. Muuten häkeltynyt onni mutta viime päivinä on keskenmenon pelko lietsoutunut ihan tosi koviin lukemiin. (Kokemusta on parista aikaisesta keskenmenosta, edellinen ehti viikolle 7+6) Varhaisultraa täytyy nyt kesälomien vuoksi odotella vielä pitkään. Pahimpana lietsojana siis se kun alkuviikosta tuli niin kauhean öklö olo välillä mutta se kauhein öklötys hävisi pari päivää sitten ja vatsaa jomottelee menkkamaisesti. Muuten raskausoireita on kyllä ja pahoinvointiakin. Ei mitään vuotoa onneksi. Sitä en tiiä voiko alkuun käytetty hormonilääke lietsoa pahaa oloa ja sen lopetus vähän tasata.

Oon nyt yritt√§nyt tukeutua ajatukseen ett√§ meill√§ on todisteita ainoastaan raskaudesta ja vauvasta. ‚̧ Ei muusta.

Moikka!

Täällä tänään 5+5 eli LA 4.3. Tulin tänne myös kuikuilemaan vanhasta tottumuksesta, kun esikoisen aikaan koottiin täältä juurikin ihana suljettu FB-ryhmä ja porukka on edelleen aktiivinen, joskin siirtynyt enempi WA:n puolelle.

Oon ollut hyvinkin oireeton vielä, vähän saattaa alkaa heikottaa, jos ei ole syönyt säännöllisesti ja satunnaista menkkamaista tunnetta alavatsalla. Varasin siis varhaisultran 12.7. niin pääsee tsekkaamaan, että löytyyhän sieltä sydämen syke. Eka neuvola on sit 29.7.

Kiva, että täältä löytyi jo muitakin maaliskuista odottavia :love:

Heippa, täällä yksi ehkä maaliskuinen odottaja. Itsellä ollut vain yhdet menkat edellisen lapsen jäljiltä, toukokuun puolivälissä, ja esim. neuvolan raskauslaskuri antaa lasketun ajan helmikuulle. Itse en tuohon kuitenkaan usko, sillä tein kesäkuussa pari raskaustestiä menkkoja odotellessa, ja vielä juhannuksena sain negan. Silloin oli kovat imetyskivut ja siksi epäilin raskautta, mutta ehkä se olikin ovis, sillä 4.7. sain ihan hennon viivan aamuvirtsasta. Tänään testasin uudelleen, kun pääsin mökiltä vihdoin hakemaan lisää testejä, ja tuli tasavahvat viivat ihan keskellä päivää.

Yritin tänään soitella neuvolaan ja kysellä, pääseekö sitä kautta varhaisultraan tms. selvittämään raskauden kestoa, mutta eipä sieltä kukaan vastannut eikä ole takaisinkaan soitellut...

Mitä muille kuuluu, onko pahoinvointia tms.? Itsellä ihan tajuton väsymys ja vähän etova olo, mutta tosiaan erittäin vähän vielä.

• Tykk√§√§
Reactions: Liisa_85
Ihanaa @Liisa_85! Mulle soitettiin seuraavana päivänä neuvolasta, ja varattiin eka neuvola sen mukaan, että ovis olisi ollut juhannuksena. Nyt olisi siis vasta jotain 5+3 tms. Oireetkin ovat edelleen erittäin vähäisiä; yöhikoilu tullut kuvaan mukaan, ja välillä tuntemuksia alavatsalla.

Oletteko kaikki menossa varhaisultraan? Itse mietin, että malttaisiko sitä sinnitellä np-ultraan asti.

Ihanaa @Liisa_85! Mulle soitettiin seuraavana päivänä neuvolasta, ja varattiin eka neuvola sen mukaan, että ovis olisi ollut juhannuksena. Nyt olisi siis vasta jotain 5+3 tms. Oireetkin ovat edelleen erittäin vähäisiä; yöhikoilu tullut kuvaan mukaan, ja välillä tuntemuksia alavatsalla.

Oletteko kaikki menossa varhaisultraan? Itse mietin, että malttaisiko sitä sinnitellä np-ultraan asti.
M√§ k√§vin tai jouduin l√§√§k√§rin l√§hetteell√§ muun syyn takia, tarkistettiin siis, ett√§ kaikki on raskauden kannalta hyvin ennenkuin jatkettiin tutkimuksia jne. Syd√§n sykki ja yksi siell√§ kellui ‚̧
T√§n√§√§n 7+0, enk√§ jotenkaan osaa laskea n√§it√§ raskausviikkoja oikein, pakko olla sovellus, ett√§ pysyn mukana ūüėā
Rauhallisin mielin, kuitenkin seuraavaan ultraan on aikaa ja tiedostaa, ett√§ mit√§ vain voi tapahtua ūüę£

• Tykk√§√§
Reactions: merin
Moikka, t√§√§ll√§ ensimm√§ist√§ kertaa positiivisen raskaustestin tehnyt ja tuntuu ett√§ oon pihalla ihan kaikesta. On oikein toivottu raskaus ja laskettu aika t√§ll√§ hetkell√§ 6.3, mutta varmaan muuttuu tuosta viel√§, kun hyvin ep√§s√§√§nn√∂lliset menkat ollut. Ensimm√§isen neuvolak√§ynnin sain vasta elokuun alkuun ja tuntuu kamalan pitk√§lt√§ ajalta odottaa sinne asti, ett√§ saa yht√§√§n tiet√§√§ mit√§√§n.ūüėÖ

• Rakkaus
Reactions: merin

Yhteistyössä