Maaliskuiset 2024

vierailija
Tähkälle.voimia. Olen kokenut saman. Varaudu siihen, että suru iskee voimalla, kun ns. käytännön asiat on hoidettu.
Itsellä uusina oireina päänsärky ja paha maku suussa, pahoinvointi on entisestään yltynyt ja töissä alkaa olla vaikeuksia salata sitä. En kuitenkaan km johtuen halua kertoa kenellekään. Tai oon mä yhdelle kaverille kertonut, kun se tietää taustat jne. Miten muut,missä vaiheessa aiotte kertoa kenellekin?
-sanisan
 
vierailija
Tähkälle.voimia. Olen kokenut saman. Varaudu siihen, että suru iskee voimalla, kun ns. käytännön asiat on hoidettu.
Itsellä uusina oireina päänsärky ja paha maku suussa, pahoinvointi on entisestään yltynyt ja töissä alkaa olla vaikeuksia salata sitä. En kuitenkaan km johtuen halua kertoa kenellekään. Tai oon mä yhdelle kaverille kertonut, kun se tietää taustat jne. Miten muut,missä vaiheessa aiotte kertoa kenellekin?
-sanisan
Mä kerroin kouralliselle ystäville jo nyt raskaudesta. Lähinnä sellaisille jotka tiesivät edellisestä KM:sta. Nyt on ollut erilaisia juhlia niin en ole jaksanut valehdella miksi en juo.

Ps. Onko muilla rintojen arkuus vähentynyt?
 
Mulla on nii raju pahoinvointi, et alkaa olla vaikee salata. Eilen kerrottiin mun vanhemmille, kun menin kyläilemään ja en halunnut jäädä kiinni pää pöntössä🙈 muille ei olla vielä suunniteltu koska kerrotaan. siis tää pahoinvointi on kyllä aivan järkyttävää ja saa välillä kyseenalaistamaan elämänsä valintoja😰
 
  • Surullinen
Reactions: thandi
vierailija
Mielelläni liittyisin jos sellainen salattu perustetaan. Jotenkin tänne ei osaa kirjoitella varsinkaan mitään mistä joku voisi tunnistaa
Olen myös kiinnostunut! Ja itse toivoisin ettei ryhmä räjähtäisi todella isoksi vaan pysyisi suht maltillisen kokoisena. Noissa monen sadan ryhmissä on aina jotain tutun tuttuja.
 
  • Tykkää
Reactions: pampulax ja Tiana44
Minäkin haluan liittyä salaiseen Facebook ryhmään, jos sellainen perustetaan. Sinne on jotenkin paljon helpompi kirjoitella.

Me kerrotaan heti läheisille, kunhan ollaan käyty varhaisultrassa. Haluaisin kertoa ja nyt, mutta mies haluaa vielä pitää asian meidän välisenä. Tämä on miehen esikoinen, joten kaikki on hänelle uutta. Hänellä ei ole lähipiirissä, eikä kavereillakaan lapsia, joten hän ei oikein saa vertaistukea mistään.

Toistaiseksi olen päässyt vähillä oireilla. Eilen illalla sain pahoinvointia, josta olin tosi tyytyväinen. Aiemmissa raskauksissa olen oksentanut 24/7 melkein loppuun asti, siksi nämä vähäiset oireet ovat olleet hämmentävää.
 
Itseasiassa tein salaisen ryhmän, jota ei löydä hakemalla kuin jäsenet. Laittakaa minulle viestillä linkki omaan profiiliin tai profiilin tuntomerkit, niin laitan kaveripyynnön, jota kautta pystyn kutsumaan ryhmään. Ensimmäiset jäsenet liitän ryhmän ylläpitäjiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: thandi
Hei!
Minäkin varovaisesti voisin liittyä mukaan.
Kaksi viikkoa sitten tein positiivisen raskaustestin, joka oli aikamoinen yllätys meille. Tällä hetkellä viikkoja 6+4 ja laskettu aika 21.3. Oireita ei juurikaan ole ja välillä miettii että raskaanako tässä pitäisi muka olla. No aika näyttää kuinka käy. Salainen ryhmä kiinnostaisi kovasti. Aiemman raskauden aikaan oli kyllä todella kiva kun oli muita samassa tilanteessa olevia
 
Täällä käyty tänään varhaisultrassa 7+2 on kokonsa perusteella nyt🙂Siellä se alkio oli ja sydän sykki😍vaikka itse olin jo epäillyt ettei siellä voi mitään olla...koska ei ole mitään pahoinvointia ollut eikä muita oireita. Mikä helpotus. Kauan puntaroin menenkö ultraan vai odotanko siihen neuvolan mutta en pystynyt odottaa ja onneksi kävin😊
 
❁ MAALISKUISET 2024 ❁

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

2.3.
Alia/3./HUS

8.3.
Chilino/2./Lohja

9.3.
Laikkuvehka/5./-

10.3.
Emppulih99/2./ OYS

12.3.
Eswe/1./KYS(?)

15.3.
Malanen/2./Mikkeli(?)

16.3
Manteli-/1./-

23.3.
Pampulax/9./Kaks

25.3
Thandi/5./HUS

31.3.
Tiana44/2./HUS
 
vierailija
Täällä käyty tänään varhaisultrassa 7+2 on kokonsa perusteella nytSiellä se alkio oli ja sydän sykkivaikka itse olin jo epäillyt ettei siellä voi mitään olla...koska ei ole mitään pahoinvointia ollut eikä muita oireita. Mikä helpotus. Kauan puntaroin menenkö ultraan vai odotanko siihen neuvolan mutta en pystynyt odottaa ja onneksi kävin
Ihana kuulla, paljon onnea!

Täällä pitäis vielä viikko odotella ultraan. Mieltä rauhoitti tänään digitestiin tullut 3+. Sitä ei edellisessä kesken menneessä koskaan tullut.
 
vierailija
Itseasiassa tein salaisen ryhmän, jota ei löydä hakemalla kuin jäsenet. Laittakaa minulle viestillä linkki omaan profiiliin tai profiilin tuntomerkit, niin laitan kaveripyynnön, jota kautta pystyn kutsumaan ryhmään. Ensimmäiset jäsenet liitän ryhmän ylläpitäjiksi.
Pystyyköhän sulle lähettämään viestiä ilman että kirjautuu sisälle tänne?
 
vierailija
Mulla on nii raju pahoinvointi, et alkaa olla vaikee salata. Eilen kerrottiin mun vanhemmille, kun menin kyläilemään ja en halunnut jäädä kiinni pää pöntössä muille ei olla vielä suunniteltu koska kerrotaan. siis tää pahoinvointi on kyllä aivan järkyttävää ja saa välillä kyseenalaistamaan elämänsä valintoja
olen lukenut, että raju pahoinvointi liittyisi kivennäisaineiden puutoksiin. Magnesiumit ym. Puhdistamatonta merisuolaa esim. Litran pulloon vettä ja nauttii pitkin päivää. Ainakin kannattaa kokeilla 🤷🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: laikkuvehka
vierailija
olen lukenut, että raju pahoinvointi liittyisi kivennäisaineiden puutoksiin. Magnesiumit ym. Puhdistamatonta merisuolaa esim. Litran pulloon vettä ja nauttii pitkin päivää. Ainakin kannattaa kokeilla
Mielenkiintoista. Mun pahoinvointi on ajoittain aika rajua, vaikka syönyt magnesiumia varmaan puoli vuotta päivittäin ja käytän ruuassa merisuolaa, tosin tuosta puhdistuksesta en tiedä.
Oireet siis jyllää edelleen vahvoina ja väsy on jäätävä, elämään mahtuu nyt vain työt ja nukkuminen. Vetää mielialaa matalaksi,kun haluaisi tehdä kaikkea muttei vaan jaksa... Miten muilla?
-sanisan
 
Mulla on oireina ollut: ennen menkkoja ja välillä edelleen menkkamaisia jomotuksia, väsymystä ja huonoa oloa iltaa kohden. Odottelen tässä että alkaako kunnon pahoinvointi kun esikoista odottaessa se alkoi näihin aikoihin 😅
 
Itseasiassa tein salaisen ryhmän, jota ei löydä hakemalla kuin jäsenet. Laittakaa minulle viestillä linkki omaan profiiliin tai profiilin tuntomerkit, niin laitan kaveripyynnön, jota kautta pystyn kutsumaan ryhmään. Ensimmäiset jäsenet liitän ryhmän ylläpitäjiksi.
Onko salainen fb ryhmä sellainen, että kun siihen liittyy, ei liittyminen näy muille fb kavereille? Ei haluta julkaista raskautta vielä ennen nt-ultraa ja se ois vasta syyskuussa 🥺 Jotenkin elin uskossa, että ekalla neuvola käynnillä ultrattaisiin myös 😅

Ootteko minne varannut noita varhaisultria?

Mulla rintojen kipeä aristus vähentynyt, tosin ovat turpeat. Vatsaa turvottaa, kuvotta olo lisääntynyt mut varsinaista pahaa oloa ei ole. Nyt 1,5vk kestänyt nuha on auttanut tarkentuneen hajuaistin kanssa, kun nenä tukossa,niin haistan "vaan normaalisti" 😂
 
vierailija
Mielenkiintoista. Mun pahoinvointi on ajoittain aika rajua, vaikka syönyt magnesiumia varmaan puoli vuotta päivittäin ja käytän ruuassa merisuolaa, tosin tuosta puhdistuksesta en tiedä.
Oireet siis jyllää edelleen vahvoina ja väsy on jäätävä, elämään mahtuu nyt vain työt ja nukkuminen. Vetää mielialaa matalaksi,kun haluaisi tehdä kaikkea muttei vaan jaksa... Miten muilla?
-sanisan
Magnesiumin huonopuoli on ettei se imeydy tablettina. Joko magnesium jalkakylvyt/kokovartalo kylvyt tai sitten puhdistamaton merisuola. Puhdistetussa on vain natriumia.
Itse juon ns. Suolavetta päivittäin. 1tl on maksimi pv normaalisti, mutta raskaana ja urheillessa enemmän. Nykyään kaikki on niin puhdistettua ettei ravinnosta tahdo saada ja purkki on monille vaihtoehto. Tosin on tutkittu että markkinoilla olevista tuotteista yli 95 % on pelkkää blaseboa. Eli ei mitään hyötyä
 

Yhteistyössä