Maaliskuiset 2022

Ehkä mä uskaltaudun tänne jo. Tänään viikkoja vasta 3+3 tai 3+4 eli mitä vaan voi vielä tapahtua. Mutta varovaisen onnellisena. Mulla menkkojen mukaan la ois 18.3. ❤ Varasin varhaisultran 4 viikon päähän kun viikkoja ois sillon 7+4. Miten tässä malttaa odottaa. Ootko @Memmuska jo varaillu neuvolaa? Onko sun ensimmäinen lapsi tämä tuleva pieni?
 
  • Rakkaus
Reactions: Memmuska
Kiva kun tulit @Jonna_83 En ole varannut neuvolaa vielä, katsotaan ensi viikolla jos kuukautiset ei ala tällä viikolla Tekisi mieli tehdä salainen fb-ryhmä maaliskuisille, siellä on mun mielestä kivempi kirjoitella :unsure: Tämä olisi jo meidän 9. lapsi jos kaikki menee hyvin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Mäkin ajattelin neuvolan perjantaina varata jos menkat ei ala. Vau sulla yhdeksäs, täällä kolmas lapsi, mutta ensimmäinen yhteinen mun miehen kanssa. Miehellä ennestään yksi teini-ikäinen joten meidän uusperheen neljäs olisi tämä. ❤ Missä kaikki maaliskuiset luuraa? ☺
 
Tervetuloa @Keksi82 ❤ Ja vierailijalle myös ❤
Pakko laittaa vielä viimeinen testikuva tältä aamulta, onko nää nyt ne ”leffaviivat” :D


Huomenna pitäis kuukautisten alkaa, mutta eipä ne nyt taida alkaa, vaikea tajuta tätä.
Mulla menkkojen mukaan laskettu 18.3 mutta oviksen mukaan 17.3, @Keksi82 meillä siis tosi lähekkäin lasketut ajat! ❤
Oireita on ollut ihan sieltä kiinnittymisestä alkaen: kova väsymys, pieni huimauksen tunne esim kun nousee ylös, rintojen kipu, itkuherkkyys ja kova vatsan turvotus. Ja hätähousuna tosiaan varasin jo varhaisultran viikolle 7+4. Haluun semmoseen Vantaalla olevaan Kaunis odotus- nimiseen kätilön pitämään pieneen ultrauspaikkaan ja sinne on varattava aika heti jos haluaa päästä koska on niin suosittu. Myös neuvolan varasin ja aika ois viikoilla 9+0, elokuun puolivälissä. Aikoja oli tarjolla aika vähän netissä joten en usko et olin liian aikaisessa. Muilla oireita jo?

Hyvää vointia kanssasisaret!
 
  • Rakkaus
Reactions: Keksi82
Tervetuloa @Keksi82 Ja vierailijalle myös
Pakko laittaa vielä viimeinen testikuva tältä aamulta, onko nää nyt ne ”leffaviivat”


Huomenna pitäis kuukautisten alkaa, mutta eipä ne nyt taida alkaa, vaikea tajuta tätä.
Mulla menkkojen mukaan laskettu 18.3 mutta oviksen mukaan 17.3, @Keksi82 meillä siis tosi lähekkäin lasketut ajat!
Oireita on ollut ihan sieltä kiinnittymisestä alkaen: kova väsymys, pieni huimauksen tunne esim kun nousee ylös, rintojen kipu, itkuherkkyys ja kova vatsan turvotus. Ja hätähousuna tosiaan varasin jo varhaisultran viikolle 7+4. Haluun semmoseen Vantaalla olevaan Kaunis odotus- nimiseen kätilön pitämään pieneen ultrauspaikkaan ja sinne on varattava aika heti jos haluaa päästä koska on niin suosittu. Myös neuvolan varasin ja aika ois viikoilla 9+0, elokuun puolivälissä. Aikoja oli tarjolla aika vähän netissä joten en usko et olin liian aikaisessa. Muilla oireita jo?

Hyvää vointia kanssasisaret!
Minäkin olen helsingistä, eli vantaa olisi hyvä! Taidan katsoa kauniin odotuksen hinnat! Itse olen ottamassa myös Nipdt.. mitä ne kirjaimet olikaan... Verikoetta sitten kun aika on, kun ikää on jo pian 39. Mutta haluan myös varhaisultraan!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Minäkin olen helsingistä, eli vantaa olisi hyvä! Taidan katsoa kauniin odotuksen hinnat! Itse olen ottamassa myös Nipdt.. mitä ne kirjaimet olikaan... Verikoetta sitten kun aika on, kun ikää on jo pian 39. Mutta haluan myös varhaisultraan!
Kaunis odotuksessa hinnat halvemmat kuin lääkäriasemilla, ja ammattitaitoinen kätilö ultraa. Moni ystävä käynyt ja suositellut!
 
Kia__
Täällä myös 8.3. olis meidän ensimmäisen laskettu eli nyt 5+3. ❣ Oireita on ollut ihan tajuttoman kova nälkä jatkuvasti, satunnaiset nippailut mahassa ja kipeät nännit. Pahoinvoinnista ei oo vielä tietoakaan. Kova huoli ollut päällä että meneehän kaikki hyvin. Varhaisultran varasin 7+2, eli pari viikkoa pitäisi odottaa.
 
nani94
Heippa kaikki!

Täällä on plussattu maanantaina 5.7. ja raskauduin suureksi yllätykseksi jo yk 1! Esikoista yritettiin puoli vuotta. Kävin tässä kierrossa viisaudenhammasleikkauksessa ja oletettuja ovispäivänä otin koronarokotteen (ja mieskin pari päivää aiemmin). Yllätys oli siis suuri kun tärppi tuli ja testejä olen tehnyt tällä viikolla monta

Ensimmäisen testin tein, koska lenkillä piti hidastaa vauhtia, koska tunsin ihan selviä liitoskipuja. Siitä aloin epäillä raskautta. Muita oireita on ollut väsymys ja jatkuva pissihätä. Esikoisesta pahoinvointi alkoi jo kp 24/26 (ja se kestikin ihan synnärille saakka) mutta vielä oon siltä välttynyt.

Laskettu aika on menkkojen mukaan 18.3. mutta luulen oviksen olleen ainakin päivää aiemmin ja plussakin tuli niin aikaisin. Juhannusvauva siis meilläkin tulossa

Soitin jo neuvolaan, koska halusin saada ajan ennen kuin palaan hoitovapaalta töihin elokuun alkupuolella ja sain neuvola-ajan jo 6.8. Varhaisultraan mennään Helsinkiin Perhe Artelle 30.7. jolloin viikkoja pitäisi olla ehkä 7+1.

Onnea kaikille plussasta! ❤
 
Heippa kaikki!

Täällä on plussattu maanantaina 5.7. ja raskauduin suureksi yllätykseksi jo yk 1! Esikoista yritettiin puoli vuotta. Kävin tässä kierrossa viisaudenhammasleikkauksessa ja oletettuja ovispäivänä otin koronarokotteen (ja mieskin pari päivää aiemmin). Yllätys oli siis suuri kun tärppi tuli ja testejä olen tehnyt tällä viikolla monta

Ensimmäisen testin tein, koska lenkillä piti hidastaa vauhtia, koska tunsin ihan selviä liitoskipuja. Siitä aloin epäillä raskautta. Muita oireita on ollut väsymys ja jatkuva pissihätä. Esikoisesta pahoinvointi alkoi jo kp 24/26 (ja se kestikin ihan synnärille saakka) mutta vielä oon siltä välttynyt.

Laskettu aika on menkkojen mukaan 18.3. mutta luulen oviksen olleen ainakin päivää aiemmin ja plussakin tuli niin aikaisin. Juhannusvauva siis meilläkin tulossa

Soitin jo neuvolaan, koska halusin saada ajan ennen kuin palaan hoitovapaalta töihin elokuun alkupuolella ja sain neuvola-ajan jo 6.8. Varhaisultraan mennään Helsinkiin Perhe Artelle 30.7. jolloin viikkoja pitäisi olla ehkä 7+1.

Onnea kaikille plussasta! ❤
Hei meillä sama laskettu aika! Mullakin ovis oli 24.6 eli sen mukaan laskettu ois 17.3, mutta muistaakseni neuvolassa se laskettu määritellään vaan suoraan menkoista laskettuna joten varmaan ennen ultraa laskettu on se 18.3. ❤ Juhannusvauva siis täälläkin. :D
Huomenna tulee viikko raskaustestin teosta ja kyllä uskomattomaan tunnemyräkkään tässä on joutunut. Iloa, onnea, jännitystä, epäuskoa. Koska edellisestä raskaudesta on yli 11 vuotta, tuntuu tää kaikki uudelta ja ihmeelliseltä.
Ootteko vielä kellekkään kertoneet raskaudesta? Mä oon lähimmille muutamalle ystävälle sekä omalle äidille. Miehen äidille me kerrottiin myös. Tiedän et he eivät kerto eteenpäin ja ovat tukena jos jotain vielä käy. Meillä on uusperhe jossa mun 11- ja 15- vuotiaat tytöt, ja miehen muualla asuva 16-vuotias. Heille ajateltiin kertoa kyllä heti varhaisultran jälkeen. Mä koen tän salailun tosi raskaana. Vielä kun on tosi väsynyt eikä ihan oma itsensä niin on helpottavaa sitten kun voi kertoa lapsillekin. ❤ Täällä tänään 4+1
 
Varovasti liityn mukaan, eilen tuli eka haamulainen ja tänään sit jo selkeämpi viiva eri testillä :) Oon pian 29v. ja mies on 28v., ensimmäinen lapsi olis tulossa.
Laskettu aika olis tänhetkisen tiedon mukaan 14.3., mutta en yhtään tiedä todellista tilannetta, kun ovista en tikuttamalla saanut kiinni ja tallettelujakaan ei kauheesti tullut. Joko siis ollut supersiittiöitä tai ovis tullut heti sen jälkeen kun lopetin sen metsästämisen :D Tiistaina oli testi vielä negatiivinen kuitenkin.

Oireina on aaltoillen tulevat ja menevät menkkamaiset jomotukset alavatsalla ja alaselässä, jotka tuntuu välillä säteilevän sellasena kuumotuksena tai lämpönä reisien yläosiin, kova väsymys ollu jo pari viikkoa ja eilen oli illalla aika etova olo. On tää vaan niin jännittävää!

Huomenna lähdetään miehen kanssa kesälomareissuun, niin ajattelin viikon päästä maanantaina soittaa neuvolaan, kun kotiudutaan reissusta, jos menkat ei viikon sisällä pärähdä päälle.
 
Itseäni kypsyttää mahdollinen raskausoire: vatsa sekaisin. Oviksesta asti ollut maha oireita. Sama mitä syö... maha löysällä/ummetus/ilmapallo.
Minulla on herkkä laktoosi-int. Eli ei sovi mikään missä laktoosia olisi, hylat tms. Ja oireet on aivan kuin olisin syönyt nyt kaksi viikkoa joka päivä maitotuotteita, vaan kun en ole! Argh


Tänään kp 27/28




Faceryhmä ok, vaikka en välttättä osaa noissa face ryhmissä olla aktiivinen.
 
@Keksi82 Täällä sama vaiva toi vatsa. Mulla myös ollut jo sieltä jostain ihan raskauden alkupäivistä asti maha sekaisin. Ei kiva. Liittyy varmaan myös tähän hormonimyräkkään. Mulla täällä myös tänään kova päänsärky. Ai että olin jo unohtanut miten kurja olo voi alkuraskaudessa olla.,
 
@Keksi82 Täällä sama vaiva toi vatsa. Mulla myös ollut jo sieltä jostain ihan raskauden alkupäivistä asti maha sekaisin. Ei kiva. Liittyy varmaan myös tähän hormonimyräkkään. Mulla täällä myös tänään kova päänsärky. Ai että olin jo unohtanut miten kurja olo voi alkuraskaudessa olla.,
Viikolla 6- 7 sitten iskee itselle kamala pahoinvointi. Viime raskaudessa joka keskeytyi tuolloin, näin ainakin oli. Pahoinvointi loppui kuin seinään kun sikiö oli kuollut.


Sitä raskaus olotilaa tässä odotellessa... Aamuisin töihin meno on kamalaa, ei oksennusta mutta kamala olo, kuin kuolema :D mikään ei maistu paitsi keltaiset tuoremehut ja smoothiet ja hedelmät.

Hain juuri kaupasta Libero-laukun :D jee!
En malttanut olla liittymättä kerhoon ja hakea heti laukun, tässä sitten kannellaan vauvan tuttipulloja ja vaippoja ensi keväänä :geek:
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Mulla on myös maha ollut ihan sekaisin monta päivää. Välillä tuntuu, että menee sekaisin vaan siitä, kun tulee menkkamaisia kipuja ja sen jälkeen saa juostakin sit aika pian vessaan. Ja turvottaa myös..

Faceryhmästä oon myös kiinnostunut, voisin toki liittyä vasta kun teen viikonloppuna digin, niin saa varmuuden, että todella tässä ollaan raskaana :D Vaikka oireet kyllä sitä puoltaakin, mutta kivut on niin kovin samanlaisia kun menkkojen aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83

Yhteistyössä