Maaliskuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja Dohelo
  • Ensimmäinen viesti
Varovaisesti tänne ketjuun kurkin minäkin :)

Kuukautiset 8pv myöhässä, oireita on pitkä lista. Perjantaina sain Apteekkarin testiin haalean viivan. Tänään testatessa viiva oli jo tummempi ja erottui selkeästi, tuli "testiajan" sisällä. Onnistuin jotenkin vähän sohlaamaan aamu-unisena testin kanssa tänään ja hitusen kastui yli nuoliviivan pissaan, mutta voikohan se vääristää tulosta positiiviseksi?
Koko alue värjäytyi ensin ja sitten jäi vain viiva näkyviin toisen rinnalle. Ei yhtä tummana kuin kontrolliviiva, mutta selkeästi erottuva kuitenkin. Noh toki näitä oireita on sen verran, että...

2.raskaus olisi tämä minulle, toiveissa aviomieheni ja minun 1. yhteinen lapsi -iltatähti. Riskiraskaus on terveysjuttujen ja aiemmin koetun pre-eklampsian takia, josta syntyi pikkukeskonen rv29.

Edellisistä kuukautisista laskettuna nyt olisi 4+5.
Mietin, että soittaisikohan jo neuvolaan ja yrittäisi ensin sieltä kautta varhaisultran, jossa varmistuisi, kun saattaa vaatia tiukempaa seurantaa tämä? Hmm.
 
Varovaisesti tänne ketjuun kurkin minäkin

Kuukautiset 8pv myöhässä, oireita on pitkä lista. Perjantaina sain Apteekkarin testiin haalean viivan. Tänään testatessa viiva oli jo tummempi ja erottui selkeästi, tuli "testiajan" sisällä. Onnistuin jotenkin vähän sohlaamaan aamu-unisena testin kanssa tänään ja hitusen kastui yli nuoliviivan pissaan, mutta voikohan se vääristää tulosta positiiviseksi?
Koko alue värjäytyi ensin ja sitten jäi vain viiva näkyviin toisen rinnalle. Ei yhtä tummana kuin kontrolliviiva, mutta selkeästi erottuva kuitenkin. Noh toki näitä oireita on sen verran, että...

2.raskaus olisi tämä minulle, toiveissa aviomieheni ja minun 1. yhteinen lapsi -iltatähti. Riskiraskaus on terveysjuttujen ja aiemmin koetun pre-eklampsian takia, josta syntyi pikkukeskonen rv29.

Edellisistä kuukautisista laskettuna nyt olisi 4+5.
Mietin, että soittaisikohan jo neuvolaan ja yrittäisi ensin sieltä kautta v
arhaisultran, jossa varmistuisi, kun saattaa vaatia tiukempaa seurantaa tämä? Hmm.
Mä soitin tänään rv 4+0 aikaa varhaisultraan (kuuluu meidän kunnassa kaikille) ja aika meni vasta elokuun puoliväliin, eli soita ihmeessä heti kun ajat tuntuu olevan vähissä ainakin täällä.
 
Täällä yksi hyvin pöllämystynyt ja epäuskoinen liittyy joukkoon. :love: Sain viime torstaina dpo 10 ihan haalean haamun testiin (Clearblue early detection) ja kuulin, että tuo testi antanut vääriä positiivisia/viivanpaikkoja joillekin, niin suhtauduin tuohon hyvin varauksella. Lisäksi mulla oli menkkamaista joskin niukkaa vuotelua dpo 9-12. Tuli ihan verta ja hyytymiäkin, joskin ei juuri mitään siteeseen asti. Mutta en uskonut että vois olla kiinnittymisvuodosta kyse, kun oon kuullu et se on tyyliin pari tippaa pyyhkiessä. Ajattelin, että jos ei ollut viallinen testi, niin sit meni samantien kesken. Eilen maanantaina dpo 14 sit viimein uskalsin testata uudestaan, aattelin että tehdään nyt se nega alta pois että ei tarvii enää jännittää. Oli melkoinen positiivinen shokki kun testiin pärähtikin todella selkeä plussa.:love: Ei mitään tulkinnanvaraa, leffaviivat. Tänään dpo 15 oli pakko vielä tehdä digi, kun on niin vaikeeta uskoo että oikeasti oon raskaana. Siihen tuli Pregnant 2-3, joten uskottava se on. :love:Mulla taustalla kkm viime joulukuulta, joten pelottaa miten käy, mutta jotenkin on nyt varmempi olo kuin sillon. Nyt kun vähitellen alan uskoa, että raskaana ollaan. Kyseessä ois mun ja miehen esikoinen, mulla ikää jo 40. Just varasin varhaisultran 4.8., siihen asti pitäs nyt malttaa. :X3:Mulla laskettu aika ois 22.3. mikä on jotenkin ihanaa, mulla itellä synttärit 19.3. niin vitsit mikä synttärilahja olis, jos tää tulee syliin asti :love:

Tässä vielä mun testit, ekana se haalea haamu dpo10, sit dpo14, ja digi dpo 15.


Shibali ja pikkufisu 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi hyvin pöllämystynyt ja epäuskoinen liittyy joukkoon. Sain viime torstaina dpo 10 ihan haalean haamun testiin (Clearblue early detection) ja kuulin, että tuo testi antanut vääriä positiivisia/viivanpaikkoja joillekin, niin suhtauduin tuohon hyvin varauksella. Lisäksi mulla oli menkkamaista joskin niukkaa vuotelua dpo 9-12. Tuli ihan verta ja hyytymiäkin, joskin ei juuri mitään siteeseen asti. Mutta en uskonut että vois olla kiinnittymisvuodosta kyse, kun oon kuullu et se on tyyliin pari tippaa pyyhkiessä. Ajattelin, että jos ei ollut viallinen testi, niin sit meni samantien kesken. Eilen sunnuntaina dpo 14 sit viimein uskalsin testata uudestaan, aattelin että tehdään nyt se nega alta pois että ei tarvii enää jännittää. Oli melkoinen positiivinen shokki kun testiin pärähtikin todella selkeä plussa. Ei mitään tulkinnanvaraa, leffaviivat. Tänään dpo 15 oli pakko vielä tehdä digi, kun on niin vaikeeta uskoo että oikeasti oon raskaana. Siihen tuli Pregnant 2-3, joten uskottava se on. Mulla taustalla kkm viime joulukuulta, joten pelottaa miten käy, mutta jotenkin on nyt varmempi olo kuin sillon. Nyt kun vähitellen alan uskoa, että raskaana ollaan. Kyseessä ois mun ja miehen esikoinen, mulla ikää jo 40. Just varasin varhaisultran 4.8., siihen asti pitäs nyt malttaa. Mulla laskettu aika ois 22.3. mikä on jotenkin ihanaa, mulla itellä synttärit 19.3. niin vitsit mikä synttärilahja olis, jos tää tulee syliin asti

Tässä vielä mun testit, ekana se haalea haamu dpo10, sit dpo14, ja digi dpo 15.


Shibali ja pikkufisu 4+1
Onnea vielä ihan hirmuisesti! ❤

Sielläkin sama laskettuaika! ❤
Meitä on täällä useampi samalla lasketulla ajalla. Fb-ryhmän puolella niitä vertailtiin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Mä tein fb:n ryhmän eli mun kautta pääsee. Laittaa mulle viestillä nimen ja kuvailee vaikka kansikuvaa ni lisäilen kaveriksi jotta voin lisätä ryhmään
Täällä uusi eilen plussannut, joka ei vielä uskalla liittyä fb-ryhmään! Menossa oletettavasti 5+2 nyt. En oo uskaltanut miehellekään vielä kertoa, koska hän on jonossa vasektomiaan! Koronan vuoksi aika siirtyi ja tässä nyt sitten näkyy tulos Itse oon positiivisin mielin vaikka olin jo ehtinyt työstää asiaa, että kuopus on viimeinen lapsi. Tämä maaliskuinen olisi 6.lapseni ja täytän maaliskuussa itse 40v. Eli silleen ihan viime hetkillä mennään! Katselen rauhassa kuinka käy, keskenmenoja elämän aikana 3 kuitenkin.

Oireina väsymys, menkkamaiset kivut ja nippailut alavatsalla. Imetys loppui kuopuksen osalta juurikin pari-kolme viikkoa sitten. Liekö silloin tullut maidon makuun muutosta jo. Yhtenä aamuna oli tosi krapulainen olo.

Toivottavasti uskallan jossain vaiheessa liittyä fb-ryhmään!
 
Täällä myös uusi eilen plussannut! Tiesin jo muutama päivä että olo oli sen verran outo että varmaan on kyydissä pieni vauvan alku, ja eilen (vasta 9dpo!) supermini-viiva todisti aavistukset oikeiksi! Tämä olisi meidän kolmas lapsi.

Mulla meni viime kuussa edellinen raskaus kesken rv9-10. Se oli tuulimuna, ja jouduin lääkkeelliseen keskeytykseen kun ei itse lähtenyt kesken. Oli tosi kova paikka, ja olin aika rikki. Kovasti toivoin uutta vauvaa, vaikka mies sanoi että ei, koska ollaan muuttamassa ulkomailta takaisin Suomeen, ja vauva sotkisi suunnitelmat aika pahasti. Mutta sen vertaa investoitunut päätökseensä ei voinut olla, koska ehkäisystä ei mies välittänyt vaikka sanoin että on hänen vastuulla koska minä tahdon vauvan. Ja näinpäs tässä sitten kävi!

Vielä en ole hänelle kertonut, haha! Vaikka kyllä se siis oikeasti tulee iloiseksi ja epäilen että ihan oikeasti sekin olisi halunnut heti uuden vavan, mutta ei syystä ja toisesta uskaltanut myöntää.

Kovasti jännittää miten asiat järjestyy ja stressaa tosi paljon, mutta koitan ottaa iisisti.
 
Täällä yksi hyvin pöllämystynyt ja epäuskoinen liittyy joukkoon. Sain viime torstaina dpo 10 ihan haalean haamun testiin (Clearblue early detection) ja kuulin, että tuo testi antanut vääriä positiivisia/viivanpaikkoja joillekin, niin suhtauduin tuohon hyvin varauksella. Lisäksi mulla oli menkkamaista joskin niukkaa vuotelua dpo 9-12. Tuli ihan verta ja hyytymiäkin, joskin ei juuri mitään siteeseen asti. Mutta en uskonut että vois olla kiinnittymisvuodosta kyse, kun oon kuullu et se on tyyliin pari tippaa pyyhkiessä. Ajattelin, että jos ei ollut viallinen testi, niin sit meni samantien kesken. Eilen sunnuntaina dpo 14 sit viimein uskalsin testata uudestaan, aattelin että tehdään nyt se nega alta pois että ei tarvii enää jännittää. Oli melkoinen positiivinen shokki kun testiin pärähtikin todella selkeä plussa. Ei mitään tulkinnanvaraa, leffaviivat. Tänään dpo 15 oli pakko vielä tehdä digi, kun on niin vaikeeta uskoo että oikeasti oon raskaana. Siihen tuli Pregnant 2-3, joten uskottava se on. Mulla taustalla kkm viime joulukuulta, joten pelottaa miten käy, mutta jotenkin on nyt varmempi olo kuin sillon. Nyt kun vähitellen alan uskoa, että raskaana ollaan. Kyseessä ois mun ja miehen esikoinen, mulla ikää jo 40. Just varasin varhaisultran 4.8., siihen asti pitäs nyt malttaa. Mulla laskettu aika ois 22.3. mikä on jotenkin ihanaa, mulla itellä synttärit 19.3. niin vitsit mikä synttärilahja olis, jos tää tulee syliin asti

Tässä vielä mun testit, ekana se haalea haamu dpo10, sit dpo14, ja digi dpo 15.


Shibali ja pikkufisu 4+1
Ihanaa, paljon onnea ja tervetuloa tänne puolelle! :love: :love:

Mirella92 ja salamatkustaja 6+4
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Fb-ryhmään en itse vielä uskalla. Soitin tänään sinne neuvolaan ja olin vähän jotenkin pöllämystynyt onnitteluista :D

Vaikka onhan tässä oireita ja oli testi, niin jotenkin vaikea uskoa... vaikka ihana iloinen ja toivottu asia on tämä raskaus <3 Ehkäpä se on jokin mielen suojelumekanismi, kun vielä niin alussa ollaan.

Varhaisultran sain neuvolan kautta ja se on 30.7. Jännittävää! <3

Tarrasukkia ja onnea plussanneille!
Pikkutikkui ja uusi elämänalku tänään 4+6 <3
 
Joko mäkin uskallan myös tänne tupsahtaa, kun ei malta olla enää poiskaan. Täällä siis arviolta dpo 13 ja 3. lapsi. Oon 34 vuotias. La olis 24.3. jos ovis oli sillon kun luulin, mulla jäi yhdet menkat kokonaan väliin niin ihan varma en voi olla. Digi oottelee kaapissa ja sen teen varmaan loppuviikosta, mutta aamulla tuli niin selkeä viiva jo testiin, että koko päivän oon miettiny että josko tänne uskaltaisi hypätä. Mullakin on itellä maaliskuussa synttärit, niin jos sais vaikka synttärilahjan hihi <3. Faceryhmään uskallan liittyä varmaan vasta turvallisemmilla viikoilla. Toivottavasti täälläkin pysyy keskustelu aktiivisena kuitenkin.
Onko mahdollista että nyt jo vähän etoo? Kuopuksestakin alkoi musta etominen hyvin nopeasti, mutta että näinkö aikaisin?

Ja heti kysymys, mitä raskausäppiä käytätte?
 
Joko mäkin uskallan myös tänne tupsahtaa, kun ei malta olla enää poiskaan. Täällä siis arviolta dpo 13 ja 3. lapsi. Oon 34 vuotias. La olis 24.3. jos ovis oli sillon kun luulin, mulla jäi yhdet menkat kokonaan väliin niin ihan varma en voi olla. Digi oottelee kaapissa ja sen teen varmaan loppuviikosta, mutta aamulla tuli niin selkeä viiva jo testiin, että koko päivän oon miettiny että josko tänne uskaltaisi hypätä. Mullakin on itellä maaliskuussa synttärit, niin jos sais vaikka synttärilahjan hihi <3. Faceryhmään uskallan liittyä varmaan vasta turvallisemmilla viikoilla. Toivottavasti täälläkin pysyy keskustelu aktiivisena kuitenkin.
Onko mahdollista että nyt jo vähän etoo? Kuopuksestakin alkoi musta etominen hyvin nopeasti, mutta että näinkö aikaisin?

Ja heti kysymys, mitä raskausäppiä käytätte?
Mulla on viikkoja nyt 4+1 ja etominen alkoi useampi päivä sitten. Välillä oon jopa miettinyt että onko oksennus lähellä! Esikoisesta tää olo alkoi vasta joskus 6+ viikolla.

Preglife on musta kiva ja sopivan simppeli sovellus:giggle:
 
Mulla on viikkoja nyt 4+1 ja etominen alkoi useampi päivä sitten. Välillä oon jopa miettinyt että onko oksennus lähellä! Esikoisesta tää olo alkoi vasta joskus 6+ viikolla.

Preglife on musta kiva ja sopivan simppeli sovellus
Eli saattaa jopa olla etten kuvittele tätä etovaa oloa hehe. Hei kiitti pitääkin kurkata toi sovellus :)!
 
  • Tykkää
Reactions: pienimatkassa
Eli saattaa jopa olla etten kuvittele tätä etovaa oloa hehe. Hei kiitti pitääkin kurkata toi sovellus !
Täällä on myös etovaa oloa ollut useamman päivän (tänään 5+0)!
Samoin vatsa turpoaa normaalia herkemmin, erityisesti iltaisin (ruuasta).

Rinnat on melkoisen turvoksissa myös, melkein pitäisi jostain uudet liivit hommata... Ja todella arat, kosketusherkät ovat myös, olleet jo parisen viikkoa varmaan!
Leposyke on noussut ja selkeästi aineenvaihdunta kiihtynyt, kun tasaisesta ruokarytmistä huolimatta on vähänväliä nälkä & naurattaa, että nytkö jo :D

Toisaalta ihanaa, että erilaisia oireita on reilusti, niin ehkä jotenkin tuntuu "todemmalta" koko raskaus <3 En tosin muista, että esikoisesta olisi näin vahvoja ollut!
 
Mulla etova olo on läsnä erityisesti tällee illalla. Ja muutenkin naurattaa, että mikä aamupahoinvointi, kun se voi tulla kyllä ihan mihin aikaan tahansa. Hyh. Ja tää nyt on vasta alkusoittoa. Huh huh.
Voi että kutkuttais kovasti liittyä faceryhmään, mutta jotenkin en vielä tohdi, kun ei tästä vielä tiedä edes oma äiti hehe.
 
Mulla etova olo on läsnä erityisesti tällee illalla. Ja muutenkin naurattaa, että mikä aamupahoinvointi, kun se voi tulla kyllä ihan mihin aikaan tahansa. Hyh. Ja tää nyt on vasta alkusoittoa. Huh huh.
Voi että kutkuttais kovasti liittyä faceryhmään, mutta jotenkin en vielä tohdi, kun ei tästä vielä tiedä edes oma äiti hehe.
Joo koko vuorokauden pahoinvointi ainakin täällä! Ei mullakaan tiedä vanhemmat, enkä tiedä missä vaiheessa uskallan kertoo :/ ollaan läheisiä, mutta tää asia tuntuu superhankalalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Joo koko vuorokauden pahoinvointi ainakin täällä! Ei mullakaan tiedä vanhemmat, enkä tiedä missä vaiheessa uskallan kertoo :/ ollaan läheisiä, mutta tää asia tuntuu superhankalalta.
Mikä siinä erityisesti jännittää? Jos haluut siis kertoa. Mäkin jännitin esikoisen kohdalla vaikka aika oli ihan hyvä ja ei mitään estettä, mutta tiesin että tulee yllärinä heille kumminkin. Molemmat oli pelkästään iki onnellisia ja sekosi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rozaa ja Mirella92
Mulla tää pahoinvointi on kyllä just niin klassista aamupahoinvointia, tai oikeastaan se alkaa jo yöllä kun herään kuopuksen takia ja aamulla se pahoinvointi on jo sellaista ettei mitään voi syödä kun niin oksettaa ja olen nyt kolmena aamuna oksentanut. Ei oo mikään ihanin yhdistelmä yöheräilyt + aamulla aikaisin herääminen + paha olo, mutta en kyllä tästä huonosta olosta yhtään valita vaan olen iloinen, että on oireita kun välillä olin jo niin luovuttanut tän raskauden suhteen. Ja mun paha olo loppuu tälleen klo 9 maissa ja loppupäivänä vaan välillä lievästi etoo. Kertokaa kaikki vinkit mitä kannattais tälleen aamuisin syödä, mikä menis alas? Ja mun selvästi kannattais syödä jotain ennen ylösnousua tai ehkä jo yölläkin ettei se aamun olo pääsisi niin pahaksi. :unsure:

Miten te muut keillä on pieniä lapsia, jaksatte tän väsymyksen kanssa? Aamulla ei millään jaksaisi herätä ja heräämisen jälkeen meinaa vaan nukahtaa, koko ajan on kuitenkin vahdittava tuota 9kk ikäistä naperoa, meidän esikoinen on jo päälle 4v ja onneksi jo monissa asioissa hyvin omatoiminen. Klo 16-18 tunnit on myös tosi kauheita tän väsymyksen kanssa. No ihana ajatus kuitenkin että lapsille tulee pieni ikäero, vaikka tiesinkin että tämä raskausaika ja vauva-aika on raskasta. Toivottavasti ekan kolmanneksen jälkeen helpottaa.:) Nyt ei enää montaa päivää jännättävää ultrankaan.:love:

Hannaah ja pötkylä 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Rozaa
Nyt on hieman pahentunu 7. raskausviikolla oireet. Väsymys on ihan järkyttävä ja etoo helposti ruuat ja esim biojäteastia. Ois nälkä vähän väliä, sit ku syö vähän nii tulee huono olo ja sit jos ei syö nii siitäki tulee huono olo :D eilen ihan itketti ku väsytti nii paljon ja tavallaan vähän harmittaa ku ei yksinkertaisesti jaksa tehdä yhtään mitään, vaikka lomalla olis kiva touhuta :) kahvi alko myös eilen etomaan. En haluaisi mitenkään valittaa oireista, hyvä että niitä on, tuo vähän varmuutta itselleni tähän. Mutta toisaalta haaveilen siitä vauvasta, en niinkään raskausaikaa ole innolla odottanut :D

Huomenna vaihtuu 8. raskausviikko, jännä nähdä mihin nää olot kehittyy tästä. Ja maanantaina on jo varhaisultra, eli ei kovin montaa päivää siihenkään :love:

Mirella92 ja salamatkustaja 6+6
 
Minnisss
Kiva että täälläkin jatkuu keskustelu! Mulla ei viime viikon parin päivän migreeniä (joka on mulla yleistä ilman raskauttakin) lukuunottamatta mitään oireita ja jopa vähän huolestuttaa se! Toki väsyttää, mutta niin väsyttää yleensä muutenkin Onko ketään muita oireettomia? Noin 5+3 menossa.
 
vierailija
Onnittelut kaikille jännien päivien ja viikkojen eläjille!

Täällä myös yksi esikoista odottava. Viikonloppuna saatiin selkeät plussaviivat peräkkäisinä päivinä, vaikka kuvittelin tän kierron yritysten menneen reisille stressin ja elämän tarjoaman hässäkän takia. Ehkä se tosiaan on niin, että kun ei yritä, niin tärppää.

Oireina sitkeimpänä lievää rintojen kipuilua ja ajoittain etoo, varsinkin jos yrittää syödä yhtään isompaa annosta yhtään mitään. Ja silti välillä tulee nälkä vartti syömisen jälkeen :D Menkkamaiset jomotuksetkin tulee ja menee tasasen epätasaseen tahtiin. Kaiken kaikkiaan kuitenkin melko vähäoireisena mennään, kaikille oireille voisin helposti keksiä muita syitä kuin raskaus.

Neuvolan ensikäynti ois elokuun alussa. Onneksi loma alkaa ensi viikolla ja on puuhaa sen verran, ettei pitäis ajatusten koko ajan pyöriä sen ympärillä, että onko tää totta vai loppuuko alkuunsa vai tuleeko meille OIKEESTI vauva ensi vuonna. Jotenkin vaikea käsittää, että voisin vuoden kuluttua olla äiti. Siis oikean pienen ihmisen äiti!

Omien laskujen mukaan meneillään 6+1, ja laskettu aika about 10.3.

Pitänee harkita rekisteröitymistä, että pääsee fb:n puolella mukaan.
Tsemppiä kanssajännittäjille!
 

Yhteistyössä