MAALISKUISET 2012 :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska7788
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katjuska7788

Vieras
Heissan! Onko täällä muita, jotka olisivat juuri plussanneet ja la maaliskuussa 2012? Itse juuri plussasin viikonloppuna ja raskauslaskurin mukaan la on n. 6.3. :)
Suuri hämmennys ja ilo ja sitten taas itkettää. Kaikenlaista myllerrystä elämässä muutenkin :) Hyvällä tavalla sekaisin pää nyt :)

Heips! 5 päivää sitten tein positiivisen raskaustestin ja LA olisi nettilaskurien mukaan 4.3. :)
Täällä käytiin myös suuri tunneryöppy testauksen yhteydessä, ensin itkin, itku muuttui hysteeriseksi nauruksi ja taas itkuksi :'D Meillä tuli yritystä täyteen kuukautta vaille kolme vuotta, joten lapsi on enemmän kuin toivottu :)

Ikää minulla on 27 vuotta, miehellä 28 v ja esikoinen on kyseessä.
Neuvolakin on jo varattu, ja sinne päästään vasta 3.8. joten vielä on pitkä aika odotella ja ihmetellä, onko siellä kohdussa elämää vai ei.

Oireitakin on, tosin vain rinnat hieman kipeänä ja alavatsaa pistelee niinkuin olisi menkat alkamassa. Ja väymys on omaaluokkaansa, voisin nukkua 24/7 :)

Heituli & Toukka 5+1

Tänään tein testin ja heti näkyi kaksi viivaa testissä. Ajattelin kyl tehdä viel toisen ihan varmuuden vuoksi. Vai olisko se ihan turhaa?
Vauva ei ollu kyl suunnitelmissa mut tässä iässä (reilusti yli 30v) ei auta panna vastaankaan jos sellaisella siunataan. :)
Miehelle en ole viel ilmottanu kun on viikon poissa enkä tekstarilla halua ilmottaa tätä asiaa.

Ajattelin ottaa ihan rauhallisesti ja jos enskuussa rupeis sitä neuvola-aikaa kyselemään. Ja muutenkin kun nämä alkuvkot ovat niin epävarmoja, varmaan tää mun ikäkin vaikuttaa asiaan.

Se on jännää ettei oikein mistään ajatuksesta saa kiinni. Ei osaa tehdä mitään fiksua jne.. Jospa ne ajatukset tästä selkiintys.. :)

Moi!
Täällä olis yks kahden tytön (vm. 07 &09) äippä, joka teki positiivisen plussatestin tänään .
Meillä kävi mieheni kanssa viime kuussa niin, että kiertoni oli melkein viikon myöhässä ja olin jo melko varma että olen raskaana. Mieskin innoistui ihan valtavasti ja kun menkat pamahtikin päälle niin pettymys varsinkin hänellä oli valtava. Olen aina ajatellut että hommataan kolmonen kun isommat ovat koulussa, mutta tämä tilanne sai miettimään että mitäs jos sittenkin jo nyt… onhan siinä etunsa ettei tarvi aloittaa tätä vauvarumbaa taas uudestaan kun on juuri tottunut kokonaisiin yöuniin ja vaipattomaan elämään… Saisin sitä paitsi olla kotona nyt vielä siihen saakka kun vauva syntyisi ja saisin vielä samat äitiysrahat kun ykkösestä ja kakkosesta, jos vauvan la olisi viimeistään heinäkuun lopussa 2012.
Ensimmäinen raskaus tärppäs ekasta yrityksestä, kakkonen toisesta yrityskuukaudesta, tämä kolmas tuli heti kun annettiin ajatukselle lupa  Haluaisin kolmannen tytön, mutta poikakin on erittäin tervetullut. En vaan osaa ajatella millaista olisi olla pojan äiti.. ;)

Ps. Laitetaanko lista mihin jokainen päivittää tietonsa, siitä on helppo tarkastaa jokaisen tiedot.. ;) Laitan heti tämän viestin perään, jatkakaa sitä omilla tiedoillanne. Niin ja sopiiko et kirjotellaan koko raskausaika tähän samaan ketjuun. Sieltä on raskauden jälkeen kiva poimia omista viesteistä raskauspäiväkirja muistoksi…

Nimi IKÄ LA sairaala monesko lapsi
Amelie 26 16.3 TAYS 3

Hei!

Minäkin plussasin jo toista viikkoa sitten eli laskettu aika olis helmikuun lopussa, mutta esikoisen kanssa meni sen verran yli, että tod näk tämäkin menee maaliskuun puolelle. Siispä ajattelin kirjoitella tähän ketjuun, jos sopii.

Oireita ei hirveästi ole, paitsi että saatan kilahtaa ihan mistä vaan ja monta kertaa päivässä. Ilmeisesti keho on vielä niin sekaisin 5kk pojan jäljiltä, ettei tiedä miten päin olis muutenkaan, mutta pojan odotuksen aikana niin seesteinen mieleni on ihan hormoonimyrskyissä. Itketty on tämän viikon aikana enemmän kuin aikoihin (paitsi pojan syntymän jälkeen vetistelin parisen kuukautta) ja melkein syyllistyin jo eläinrääkkäykseenkin, kun raivosin kissalle sen syömästä pojan purulelusta. Ei oo helppoo ei. Toisaalta ihan huojentavaa, että on edes tuon verran oireita, kerkesin jo ajatella, että on mennyt kesken kun ei alkanut tuntua yhtään missään. Mutta ehkäpä sittenkin sieltä on sisarus ja todennäköisesti meidän perheen kuopus tulossa :)

Onko muilla kuin Ameliella mitään toiveita sukupuolesta? Toisaalta haluaisin toisen pojan, en tiedä osaisinko olla äiti tyttärelle (paitsi, että jos tulee tyttö pääsen shoppailemaan :D), mutta toisaalta miehellä on jo kolme poikaa, joten hänestä vois tyttö olla kiva. Sanoinkin jo miehelle, että jos niin seesteisellä ja hyväntuulisella raskaudella+makeanhimolla tehdään noin tyytyväinen ja iloinen poika niin tällä raivoraskaudella tulee tyttö. Ja jos äidin tunne-elämä heijastaa yhtä hyvin tulevan temperamenttia kuin viimeksi niin tulee todella omapäinen tyttö. No, tuli mitä tuli kaikki otetaan vastaan.

Tosikko (esikoisesta kirjoittelin Esikkona, joten toisesta Tosikkona :) 33 LA joku nettilaskuri 26.2.12. PKSSK 2

Täällä myös yksi toivottavasti maaliskuussa esikoisen saava. Testasin ennen juhannusta ihan vaan varmuuden vuoksi, olin varma ettei meillä ainakaan tässä kierrossa tärppää, mutta niin vaan tuli selkeääkin selkeämpi plussa testiin. Piti sitten vielä testata parilla muulla testillä, koska olin varma että eka on virheellinen...

Nettilaskurin mukaan la olis 2.3. Oon menossa ensi viikolla yksityiselle ultraan, jolloin selviää onko siellä kohdussa ketään... Välillä alkaa mennä usko kun ei ole mitään maailmaa mullistavaa tapahtunut sitten plussan:) Oireita on jatkuva vessassa ravaaminen ja rintojen arkuus. Välillä on epämääräistä huonoa oloa, mutta sitäkin onneksi tosi vähän. Ainakin vielä...

Korjailkaa tota listaa omalta kohaltanne kun ehditte. Se nyt on vaan tollanen alustava lista.

Heituli, voin vaan kuvitella kuinka hienolta tuntuu viimeinkin plussata, kun noin pitkään ootte raskautta toivoneet!!! Onnea paljon!

Mulla ei meinaa ajatukset oikein toimia ja ne pyörii vaan tässä vauva jutussa. Maha on ollu koko päivän kipeä, menkkamaista kipua ja sit kun nousee niin sellasta repäsykipua. Tytöt on koko päivän halunneet olla sylissä tai kainalossa ja oon ollu sellanen tyyny mihin ne voi heittäytyä tai potkia sohvalla... Ei oikein se pesti tällä olotilalla kiinnostais.

Oottekos vielä kertoneet kellekkään raskaudesta? Mä oon kertonu parille parhaalle ystävälle, jotka tiesivät jo tästä vauvahaaveestakin. Molemmat olivat yllättyneitä kuinka nopeasti salamatkustaja tulikaan matkaan! :)

Lauantaina oltiin yksissä häissä ja siellä yks nainen sanoi mulle että kun pappi puhui häiden kuokkavieraista, niin onkos yks kuokkavieras sun masussa? Minä kyllä nään jos nainen on raskaana... ;) öööö. olin aika ihmeissäni tilanteesta. Myönsin kyllä mutta kielsin kertomasta kenellekkään.

Miehen kanssa ollaan jo pohdittu nimiä kovastikin, vaikka se onkin aika aikaista tässä vaiheessa... Toivottavasti päästään yksimielisyyteen viimeistään maaliskuussa. Pojalle taitaa nimi olla valmis, mutta tytölle ei, vaikka luulis asian olevan toisinpäin..

Millaisia fiiliksiä teillä muilla nyt on?

Amelie 4+2

Täällä ollaan taas väsyneenä töissä. En tiedä johtuuko väsymys raskaudesta vai siitä, että oon lopettanut nukkumisen. Ravaan yöllä pari kertaa vessassa, näen enemmän tai vähemmän painajaisia (mm. viime yönä mies petti mua ja auto varastettiin) ja herään herkästi kaikkiin ääniin. Jospa sitä vielä joskus saisi nukkua kunnolla! Kävin eilen jo varmuuden vuoksi työterveyslääkärilläkin testauttamassa ettei mulla vaan ole mitään tulehdusta, kun vessassa ravaaminen käy jo työstä. Huomenna vasta soittaa vastauksen ja oli sitä mieltä että raskaudesta se vaan johtuu (okei, olen myös taipuvainen uskomaan siihen...), mutta halusin mielenrauhan joten vaivasin nyt sitten yhtä lääkäriä ehkä turhalla käynnillä.

Mulla on jotenkin ikävä tunne siitä, että kohdussa ei olekaan mitään. Jännitän tosi paljon ylihuomista, jolloin on alkuraskauden ultra. Omien laskujen mukaan silloin olis rv 6+6, saa nähdä kuinka käy! Ei mulla ole mitään mihin perustaisin olettamuksen että olisi tuulimuna tms, kai ainoastaan vaikea uskoa että just meillä tärppäsi ja just meille voisi olla tulossa vauva. Ensi viikolla olisi sitten perjantaina eka neuvola, jos ylihuomenna näytetään vihreää valoa kaverin suhteen.

Jamie 6+4

Hyvä että kävit lääkärillä Jamie. Oman mielenrauhan vuoksi kannattaa ilman muuta, ja sitä vartenhan ne lääkärit ovat. Kurja jos nyt jo yöunet ovat huonot. :( Toivottavasti ovat vaan väliaikaisesti tipotiessään.

Täällä maha kipuilee tasaisesti menkkamaiseen tyyliin. Haluaisin kanssa mennä varhaisultraan, mutta luulen että yritän malttaa kunnalliseen ultraan viikolle 12. Katotaan maltanko. Jotenkin tuntuu että aika matelee...

Missäs kaikki muut odottajat ovat?

Tosikolle pahoittelut :( voimia ja jaksuja <3

Ja kaikki jotka ovat nyt plussanneet ja tulleet tähän ketjuun, niin onnea plussista!!! Kiva, että tähänkin ketjuun alkaa porukkaa tulemaan :)

Amelie: kiitos onnitteluista! Kyllähän tämä uskomattomalle tuntuu, että näin pitkän yrittämisen jälkeen se plussa vihdoin ja viimein tuli. Hieman jopa yllättäin :)

Jamie: minäkin ravaan yöllä toisinaan jopa kolme kertaa vessassa, joinakin öinä taas en ollenkaan. Päivälläkin tulee vähän väliä vessassa juostua, välillä ottaa oikeasti aivoon kun saa puolen tunnin sisällä käydä jopa kolmekin kertaa pöntöllä...

Raskauden kertomisesta... Me ollaan kerrottu jo meidän ystäville sekä anopille ja appiukolle vauvasta. Ne tietää, että lasta on yritetty kolme vuotta, joten ei alettu salailemaan raskautta. Jos nyt jotain sattuu, niin ovatpahan ainakin tietoisia, että raskaana olen ollut.

Nimistä... pojalle ollaan keksitty jo nimi ja tytölle on pari vaihtoehtoa :) tosin aikaistahan se on vielä keksiä nimiä, mutta onpahan nimet jo valmiina :D

(.) Vähäiset oireetkin ovat kadonneet, rinnat tosin on näköjään joka toinen päivä kipeät ja toinen päivä ei. Väsymys painaa kyllä vieläkin ja riesaksi on tullut pienoinen päänsärky. Alavatsaa nipistelee edelleen kuin menkat olisi alkamassa, mutta tuotakaan nippailua ei välttämättä joka päivä ole.
Vessareissulla on muutamana päivänä tullut verta, mutta koska sitä ei ole pöksyihin asti tullut eikä siihen liity kipua, niin en ole niin hirveän huolissani enää. Tosin ekan kerran kun tuli, niin itkuhan siinä tuli, että keskenmenonko tässä joutuu vielä kokemaan :(
Toisaalta harmittaa kun ei ole mitään konkreettisia oireita, että raskaana olisin :( Jos en testiä olisi tehnyt, niin en varmasti tietäisi olevani raskaana..

Tilasin itselleni sen angelsounds dopplerin, katsotaan löydänkö ennen neuvolaa menoa sydänääniä vai en. Tuskin ainakaan vielä näillä viikoilla kuuluu..

- Heituli ja Toukka 6+3

(.) Täällä on koko ajan tosi kylmä. Ihme kun muut ei palele. Autollakin kun ajan niin pidän lämmöt täysillä. Hassua, kun on heinäkuu. Mahaa välillä nippailee, mutta vähemmän kun alkuviikosta. Tosin nyt ollaan tehty pihahommia, niin kaippa maha vähän ilmoittelee itsestään, ettei liian painavia kiviä kantele.
Tänään aamulla ekan kerran kahvi ei maistunut. Se on minulle tooooosi hassua kun yleensä menee pannullinen päivässä. Iltapäivällä yritin juoda uudestaan, mutta ei menny alas silloinkaan.
Soitin tänään neuvolaan että pääsen ajoissa labraan, kun mulla on sellanen sairaus, missä lääkitystä pitää nostaa heti kun tulee raskaaksi. Pääsen ekaan neuvolaan 2.8 sillon on rv7+4. En tiedä miten maltan sinne saakka odottaa. Ja voi että kun haluisin sinne varhaisultraan...

Nimi IKÄ LA sairaala monesko lapsi

Jamie 32 2.3 NKL 1.
Heituli 27 4.3 KYS 1.
Katjuska7788 6.3
Amelie 26 16.3 TAYS 3.
NassuHassu

Poistin Tosikon listasta, unohdin päivittää tuon edellisellä kerralla :(

Amelie: Oletko ajatellut varata aikaa ar- ultraan?
Itseänikin kiinnostaisi sinne mennä, mutta meidän yksityinen lääkäriasema on kiinni heinäkuun ajan, joten eipä pysty aikoja varailemaan :(
Mulla on neuvola puolestaan 3.8. :)

Niinhän siinä sitten kävi, että omat ennakkoaavistukset osuivat oikeaan ja odotan lapsen sijasta tuulimunaa:( Lääkäri ultrasi ja löysi ruskuaispussin ja jotain epämääräistä sikiökaikua, mutta ei sykettä. Oli tosi mukava lääkäri ja laski, että mitäs jos raskaus onkin alkanut vasta myöhemmin jne. No, tuskinpa on, kun tein ovulaatiotestin ja 13 päivää sen jälkeen pärähti raskaustestiin kunnon tumma viiva. Myönsi kyllä itsekin, että kyllä siellä nyt pitäisi jo näkyä tarkemmin alkio. Kahden viikon päästä on uusi ultra, jotta voidaan olla varmoja ettei siellä mitään kasva ja sitten lähete julkiselle puolelle kaavintaan, ellei kama tajua itse tulla ulos ennen sitä.

Just nyt *ituttaa eniten se, että kärsin epämääräisistä oireista vaikka en olekaan raskaana, ja oireet vaan lisääntyy. Jännä nähdä lakkaako ne nyt, kun tiedän ettei ne mistään johdu, eli olenko vain keksinyt niitä. Tosin vessassajuoksemista ja rintojen arkuutta on ehkä vaikeaa keksiä itse... Kai tässä joskus taas on positiivisella mielellä, nyt lähinnä mietin että meille ei sitten suoda lasta kirveelläkään. Ensin oli kystaa yms joka esti raskaaksi tulemisen ja sitten kun tärppäsi niin tuloksena onkin tuulimuna.

Mutta täytyy iloita toisten puolesta, eli onnellista odotusaikaa teille! :)

Jamielle pahoittelut :(
Oliko sulla minkälaisia oireita muuta kuin se vessassa ravaaminen ja rintojen arkuus?

Itselle on hiipinyt kans jostain päähän, että jos itselläkin on tuulimuna kyseessä :S tai sitten se johtuu siitä, että olen lukenut taas netistä liikaa keskenmenoista, tuulimunista ym. :(
Mulla kun ei edelleen ole mitään oireita että raskaana olisin, muuta kuin se vessassa ravaaminen, pieni väsymys ja aaltoileva päänsärky. Ja silloin tällöin, nykyään enää erittäin vähäistä verenvuotoa, jota ei joka päivä edes ole.

Kiitos myötätunnosta!

Mulla oli oireena (ja on edelleen, jopa vahvistumaan päin...) vessassa ravaaminen, rintojen arkuus, väsymys, josta en tosin tiedä johtuuko "raskaudesta" vai siitä että oon nukkunut huonosti, ja epämääräinen huono olo. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta lähellä on ollut ja on edelleen. Välillä menee ruualla ohi, välillä ruoka pahentaa. Rinnat on kanssa vähän turvonneet. Ottaa kyllä päähän elää pahoinvoinnin kanssa, kun ei sille mitään varsinaista syytä ole. Kroppa nyt vaan kuvittelee olevansa raskaana.

Harmittaa, kun en eilen tajunnut siellä lääkärissä kysyä että mitä se sikiökaiku tarkoittaa, minkä hän löysi. Olin kuvitellut, että tuulimuna ei kehitä mitään sisälleen, mutta taisin luulla väärin. Vai onko toi just sitä mitä se kehittääkin? Päätin lähestyä tätä asiaa nyt tieteellisesti, joten kävin vielä aamulla labrassa testauttamassa oman hcg-arvoni. Jos joskus pääsen oikeassa raskaudessa näin pitkälle, haluan nähdä mennäänkö tm:n kanssa samoilla arvoilla vai onko ne paljonkin alhaisemmat. Maanantaina vasta tulee vastaus. Tein viime viikolla clearbluen digitaalisen testin, joka näytti ihan oikeita viikkoja. Eilen tuli apteekin testiin tummaakin tummempi viiva, eli kyllä siellä hormonia on ja kai tuulimuna sitä ihan normaalisti kehittääkin. Lääkäri siis sanoi, että jos haluan jotain ajankulua niin voi testailla parin päivän välein ja katsoa haaleneeko viiva. Jos haalenee, niin kama alkaa surkastua itsekseen. Sitä odotellessa... On muuten huvittavaa, että kun alkupäivinä mitään ei pelännyt niin paljon kuin sitä, että alan vuotaa, niin nyt sitä oikein odottaa. Vuotaispa itse pois niin ei tarttis kokea kaavintaa tai lääkkeellistä tyhjennystä.

Tässäpä tämä avautuminen omasta tilanteesta. Tänään ei tunnu enää yhtään niin pahalta kuin eilen, lähinnä vaan odotan että kaksi viikkoa kuluu nopeasti, pääsen kontrolliultraan ja sitä kautta sitten julkiselle puolelle tyhjennykseen. Sitten toivottavasti päästään uuteen yritykseen!

Käyn täällä välillä katsomassa mitä teille kuuluu, toivottavasti pelkkää hyvää!

Niinhän tuota meikäläinenkin jaksaa taustalla roikkua vaikka piti hävitä muille maille :) Kiitos voimista, kaks päivää jaksoin asiaa itkeä ja nyt vaan odotan, että Niagara loppuisi ja päästäis uuteen yritykseen. Ikävää, että Jamiellakin meni noin :(

Mulla oli raskausoireista vain tissien turvotus, yleisturvotus ja pienoista pissalla juoksemista sekä uutena juttuna tuo raivoaminen ja itkeminen. Heti maanantaina kun alkoi tyhjentämään hävis kaikki nuokin oireet, joten tiesin kyllä mitä tänään ultrassa kuulen eikä siellä sitten enää mitään ollutkaan. Ultrasivat, kun vuodan niin paljon.

Täällä alkoi eilen illalla pahoinvointi. Koko ajan on sellainen inhottava olo, mutta oksua ei oo vielä onneksi tullut. Väsy on kova ja mahavihlaisut on kyllä rajuja, välillä huutaa kivusta, kun niin sattuu.
Yritin etsiä Tampereen alueelta varhaisultria ja mitä ne maksaa, mutta mun mielestä huonosti löyty netistä tietoa noista, tai sit en osaa katsoa.

Elokuussa on tiedossa tyttöjenilta, missä paljastun kyllä ihan varmasti, koska kaikki tietää etten oo mikään kuppiin sylkijä. Olis sitä enne kiva et kuulis vaikka sydänäänet neuvolassa tai sit pääsis sinne ultraan niin vois myöntää et raskaana ollaan. vko 12 tulee täyteen vasta syyskuussa.

Täällä ei edelleen mitään raskausoireita, tissit on näköjään joka toinen päivä kipeät ja toinen ei :D täytyy siis toivoa, että itse kuulun niihin onnekkaisiin, joille ei pahoinvointia tule. Mutta kuitenkin toivon jotain konkreettisia oireita, että tuntisin olevani raskaana.. Tänä aamuna tosin meinasi yrjö lentää väkisin, mutta se taisi johtua ihan siitä, kun annoin kissoille aamuruoan ja ne ruoat ei mitenkään hyvälle tuoksu muutenkaan..

Eikös ar- ultraan pääse mihin tahansa, ketkä tekee gynekologisia tutkimuksia??? Jos olen väärässä niin korjatkaa!!! Itse nimittäin mietin sitä, että jos soittais jollekin gynelle ja kysyis, että tekeekö ne ar- ultraa.. Mutta toisaalta, eihän tuonne neuvolaan niin hirmu pitkä aika ole, että jos jaksaisin sen reilu pari viikkoa vielä odotella :) sielläpähän se sitten selviää onko kohdussa elämää vai ei.

Onneksi nuo vuodot on hävinnyt kokonaan, joten niitten osalta pystyn huokaisemaan jo helpotuksesta! :)

Sittenpä kysyn teiltä muilta, että tuleeko teiltä valkkaria kuinka paljon? Itsellä tuntuu tulevan tavaraa niin paljon, että phs- suojia on käytettävä ja vaihdettava pari kertaa päivän aikana.

Heituli & Toukka 7+1

Kävin tänään labrassa antamassa verinäytteen, kun paniikissa soittelin neuvolaan eilen tästä oireettomuudesta. Multa on siis ihan kaikki oireet hävinnyt lopullisesti :O
Arvot on hyvin lähtenyt nousemaan, vähän yli 9000mlU/ml oli arvo. Ja mikään ei viitannut kohdun ulkopuoliseen eikä monirakkulaisuuteen. Sitä mietin vain, että pystyykö ne noista arvoista mukamas näkemään, ettei oo kohdun ulkopuolinen...
No oli miten oli, neuvolan täti oli oikein positiivinen asian suhteen, että raskaus etenee normaalisti. Ja jos vuotoja tulee vielä, niin heti soitto neuvolaan.
Laskettu aika tulee takuulla muuttumaan, kun arvon mukaan saattaisi olla nyt joku rv 6+5 menossa, mutta tottapahan se neuvolassa sitten selviää kun sinne päästään :)

Kuinkas teillä muilla menee? :) Vielä on kovin hiljainen tämä ketju.

Heituli & Toukka 7+4 (tai 6+5) :)

Yhteistyössä