Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Lähinnä tulee mieleen, että mihin verrattuna maailman turvallisuustilanne on huonontunut? Tai oikeammin millä perusteella? Itse en pysty keksimään mistä vinkkelistä asiaa pitäisi tarkastella ilman että päätyisi siihen tulokseen, että maailma ei ole koskaan ollut ihmiselle niin turvallinen kuin nyt.
Toki, TV-uutiset ja Internet ovat tuoneet maailman onnettomuudet ja pahat asiat paremmin seurattaviksi. "If it bleeds, it leads." Ei se sitä tarkoita että turvattomuus olisi lisääntynyt. Viittasitko johonkin tutkimukseen tms.? Mielelläni lukisin.
Olen varma, että tekniikan kehitystä pitäisi jarruttaa vanhentunutta moraalia viestittävän tarinakirjan takia. Kuulostaa niin helvetin älykkäältä että sanat oikein loppuu.
No olisihan se ihon alle asennettava mikrosiru paljon turvallisempi vaihtoehto kuin lompakossa säilytettävä muoviläpyskä. Hukkaamisriski olisi pienempi ja olisihan se maksuvälineesi hankalampi varastaakin, jos roikaleen pitäisi käsilaukun sijasta viedäkin käsi. Kissoille ja koirillehan jo laitetaan mikrosiruja ihan tunnistetietoja varten eli jos epeli katoaa, niin omistaja löytyy mikrosirulla olevien tietojen perusteella. Jos mikrosirun lukijoita olisi vähän siellä ja täällä, voisi teknologian avulla liittää järjestelmään tiedon kadonneista lapsista ja lukijalaite antaisi hälytyksen, kun kadonnut lapsi menisi lukijalaitteen ohi. Henkilön terveystiedot voisivat olla sillä mikrosirulla, joten ei olisi väliä, missä päin menet lääkäriin vaan lääkärillä olisi tietosi lukijalaitteen avulla. Ja lääkäri voisi jo heti vastaanottohuoneeseen astuttuasi kysyä, mitä Mirri-kissallesi kuuluu, vaikkei olisi koskaan ennen sinua tavannutkaan. Olishan noita vaikka mitä juttuja, jos oikein alkaisi visioimaanHuvittaa että itsestään mikrosirusta jotkut tahot aikoinaan paasasivat, ikäänkuin se itsessään olisi jotenkin paha. Tai mikrosirukortti.
Luultavasti maailman turvallisuustilanne, nytkin kun jo huonontunut siihen suuntaan, ajaa tilanteeseen jossa jokainen ihminen pitää merkitä jotta tietää missä kukakin liikkuu. Voisi olla niin että mikrosiruun liitetään ihmisen sotu ym. tärkeitä tietoja ja lisäksi tuo osto-ja myyntisysteemi.
Nämä vain omia ajatuksia. Mitä teille tulee mieleen?
Juu, en takuulla ota mitään sellaista sirua, mutta mitäs sitten tehdään, jos tulee joku laki, että kaikkien on otettava? Sitten on syytä nousta barrikaadeille ja aikas isolla porukalla..
Öö.. Koska turvallisuuteen kiinnitetään nykyään enemmän huomiota, turvallisuus on huonontunut?Riittänee varmaan kun sanon että WTC-tornien sorruttua turvallisuustarkastuksia on tiukennettu. Turvallisuuteen kiinnitetään paljon enemmän huomiota nykyisin. Tässä mitään sen kummempia tutkimuksia siihen tarvita.
Olen varma, että tekniikan kehitystä pitäisi jarruttaa vanhentunutta moraalia viestittävän tarinakirjan takia. Kuulostaa niin helvetin älykkäältä että sanat oikein loppuu.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No olisihan se ihon alle asennettava mikrosiru paljon turvallisempi vaihtoehto kuin lompakossa säilytettävä muoviläpyskä. Hukkaamisriski olisi pienempi ja olisihan se maksuvälineesi hankalampi varastaakin, jos roikaleen pitäisi käsilaukun sijasta viedäkin käsi.
Öö.. Koska turvallisuuteen kiinnitetään nykyään enemmän huomiota, turvallisuus on huonontunut?
Sosiaalinen turva parantunut ympäri maailmaa, joissain paikoissa enemmän, joissain vähemmän. Suurvaltojen väliset sodat jääneet historiaan (ainakin toistaiseksi). Kaiken teknologian turvallisuuteen kiinnitetään enemmän huomiota kuin aikaisemmin. Ääriryhmät nyt ovat lahdanneet jengiä historian sivu, en jaksa uskoa että se olisi mitenkään erityisemmin lisääntynyt.
Niinpä. Laki varmasti tuleekin että se on pakko ottaa. Ne jotka ei ota, tapetaan!
Öö.. Koska turvallisuuteen kiinnitetään nykyään enemmän huomiota, turvallisuus on huonontunut?
Sosiaalinen turva parantunut ympäri maailmaa, joissain paikoissa enemmän, joissain vähemmän. Suurvaltojen väliset sodat jääneet historiaan (ainakin toistaiseksi). Kaiken teknologian turvallisuuteen kiinnitetään enemmän huomiota kuin aikaisemmin. Ääriryhmät nyt ovat lahdanneet jengiä historian sivu, en jaksa uskoa että se olisi mitenkään erityisemmin lisääntynyt.
No, siitä olen samaa mieltä. En minä mitään Orwellin yhteiskuntaa tänne halua. Mutta kuinka monen korvaan oikeasti kuulostaisi pahalta kännykän kokoinen laite, joka sisältäisi sekä avaimet, puhelimen, matkakortin julkisiin, sekä maksuvälineen? Tuontyyppiset ratkaisut vaan tosiaan vaatii sen, että väärinkäyttöjä seurattaisiin ja rangaistaisiin aktiivisesti.Minä en niinkään perusta Raamatusta. Mutta oon muuten sitä mieltä, että meitä ei todellakaan pidä antaa valvoa, seurata ja kontrolloida kaikin keinoin. Oma vapaus, valinnat ja yksityisyys on pian mahdotonta säilyttää nykymenolla. Ja kaikki kyttäys tehdään terrorismin ynnä muun pelottelun varjolla.
Noo, se on tietysti ihan totta. Vielä voisi kuitenkin mikrosirua puoltaa sillä, että eri tahoilla olisi erilaisia lukulaitteita sen mukaan, mitä tietoja on siltä sirulta oikeutettu näkemään. Voisi olla myös sellainen kansalaisen lukulaite ja ajattele, miten olisi baaritiskillä näppärää, kun voisi todeta "saamarin paskiainen, ukkomies ja yrität vokotella naisia"On tuossa kyllä automaattisesti varjopuolikin. Nimittäin, aina löytyy tyyppejä, jotka eivät välitä mistään. Ja minulta pöllikööt mielummin jonkun maksukortin kuin koko käden.
Tiedätkö jonkun maailmanajan jolloin turvatoimia olisi kautta rantain löyhennetty?Jos turvallisuuskysymykset ovat päivän polttavia asioita ympäri maailman, kai siihen jokin syy on? Vai meinaatko että huvikseen turvatoimia joudutaan kiristämään?
Alkuperäinen kirjoittaja dechs:No, siitä olen samaa mieltä. En minä mitään Orwellin yhteiskuntaa tänne halua. Mutta kuinka monen korvaan oikeasti kuulostaisi pahalta kännykän kokoinen laite, joka sisältäisi sekä avaimet, puhelimen, matkakortin julkisiin, sekä maksuvälineen? Tuontyyppiset ratkaisut vaan tosiaan vaatii sen, että väärinkäyttöjä seurattaisiin ja rangaistaisiin aktiivisesti.
Vähän niinkuin silloin, kun kristinusko tuotiin Suomeen: ota kaste tai sinut tapetaan.Niinpä. Laki varmasti tuleekin että se on pakko ottaa. Ne jotka ei ota, tapetaan!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22848568:No olisihan se ihon alle asennettava mikrosiru paljon turvallisempi vaihtoehto kuin lompakossa säilytettävä muoviläpyskä. Hukkaamisriski olisi pienempi ja olisihan se maksuvälineesi hankalampi varastaakin, jos roikaleen pitäisi käsilaukun sijasta viedäkin käsi. Kissoille ja koirillehan jo laitetaan mikrosiruja ihan tunnistetietoja varten eli jos epeli katoaa, niin omistaja löytyy mikrosirulla olevien tietojen perusteella. Jos mikrosirun lukijoita olisi vähän siellä ja täällä, voisi teknologian avulla liittää järjestelmään tiedon kadonneista lapsista ja lukijalaite antaisi hälytyksen, kun kadonnut lapsi menisi lukijalaitteen ohi. Henkilön terveystiedot voisivat olla sillä mikrosirulla, joten ei olisi väliä, missä päin menet lääkäriin vaan lääkärillä olisi tietosi lukijalaitteen avulla. Ja lääkäri voisi jo heti vastaanottohuoneeseen astuttuasi kysyä, mitä Mirri-kissallesi kuuluu, vaikkei olisi koskaan ennen sinua tavannutkaan. Olishan noita vaikka mitä juttuja, jos oikein alkaisi visioimaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja lisää tilaa;22848562:Pohdiskelen vaan, että että mitähän se ihmisten merkitseminen sirulla voisi meinata? Voisiko ajatella, että sen sirun kautta vallanpitäjät tosiaan ohjailisivat ihmismassoja mielensä mukaan. Esim vaikka yllytettäisiin epäjärjestykseen ja sotiin toisia ihmisiä vastaan Poistuisi samalla maapallon liikaväestö ongelma ja ihmiskunnan eliitti saisi elintilaa itselleen... Sehän voisi olla kätevää
Ei eroaisi järin suuresti käsilaukun tai takin varkaudesta, niissä kun tahtoo olla taskuissa nuo samat asiat. Tai no eroaisi siinä mielessä jos siihen saa järkevän turvalukituksen, silloin se olisi turvallisempi.No olisi se vähän paha. Jos se kuitenkin onnistuisi hukkumaan tai varastettaisiin?
No, siitä olen samaa mieltä. En minä mitään Orwellin yhteiskuntaa tänne halua. Mutta kuinka monen korvaan oikeasti kuulostaisi pahalta kännykän kokoinen laite, joka sisältäisi sekä avaimet, puhelimen, matkakortin julkisiin, sekä maksuvälineen? Tuontyyppiset ratkaisut vaan tosiaan vaatii sen, että väärinkäyttöjä seurattaisiin ja rangaistaisiin aktiivisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja muistutus:Voihan se olla että mikrosiruun tai mikä sitten olisikaan joka ihon alle laitetaan otsaan, tulisi myös ominaisuus (jota ei välttämättä sitten suurelle massalle kerrotakaan) jolla voi vaikuttaa aivoihin. Voisi itse pääpiru valtias sitten lähettää eri impulsseja ja aiheuttaa sitä kautta sekasortoa jota haluaakin.
Äläs nyt, kristinusko julistaa valinnanvapauttaAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22848687:Vähän niinkuin silloin, kun kristinusko tuotiin Suomeen: ota kaste tai sinut tapetaan.