Maailman ympäri 6 kuukaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen suunnitellut lähteväni lokakuussa maailman ympäri. Matka saa kestää 6-8 kuukautta. Ajatuksena olisi jättää ainakin USA ja Eurooppa väliin, koska ne ova tulleet tutuiksi jo aiemmin. Lisäksi uskon, että niihin on tulevaisuudessakin helppo matkustaa.

Ainakin seuraavat maat olisi pakko olla listalla: Kiina, Japani, Australia, Uusi-Seellanti, Argentiina, Brasilia + jotain maita K-Afrikasta. P-Afrikka menee myös siihen kategoriaan jossa olen useasti käynyt.

Lentomatkoja haluaisin että olisi mahdollisimman vähän. Budjetti on kokonaisuudessaan 40 000 euroa. Jos pääsee vähemällä ok?

Onko suosituksia? Tosiaan Eurooppa, P-Amerikka ja P-Afrikka ainakin rajattuna pois.

Lennä Cape Towniin Etelä-Afrikkaan ja vuokraa auto, katsele viinitilat, rannikko ja luonnonpuistot. Lennä Namibian Windhoekiin, osallistu Etosha-Okavango Delta - safarille.

Millaisista jutuista yleensä tykkäät? Luontoa, actionia, kaupunkia, kulttuuria? Hiljaisuutta vai meteliä? Millaisia kivoja matkoja olet aikaisemmin tehnyt? Toisen helvetti on toisen paratiisi jne. :)

Mutta kivan matkan tuolla budjetilla tekee ihan varmasti. Oletko lähdössä yksin reissuun?

Millaisista jutuista yleensä tykkäät? Luontoa, actionia, kaupunkia, kulttuuria? Hiljaisuutta vai meteliä? Millaisia kivoja matkoja olet aikaisemmin tehnyt? Toisen helvetti on toisen paratiisi jne. :)

Mutta kivan matkan tuolla budjetilla tekee ihan varmasti. Oletko lähdössä yksin reissuun?

Kaikkea välillä. Transsiperian rataa olen harkinnut oikeasti. Eli aion välillä bailata ja välillä olla löhöilemässä rannalla (Australia meidän talvella esim.). Mutta myös paljon muuta. Kukaan ystävistäni ei pysty lähtemään 6-8 kuukaudeksi, mutta olen sopinut että alkureissulle tulee mukaan yksi ystäväni. Lisäksi olen sopinut tapaavani joitakin tuttujani matkalla (jotka asuvat ulkomailla tms). Muutakin olen suunnitellut.

Budjetti on yläraja. En hae luksusta vaan yritän säästää kuluista. Kuitenkin siten, että aina ei tarvi valita halvinta. Mutta en edes haluaisi mitään hotellista hotelliin reissua. Eli hosteleissakin aion yöpyä.

Yhteistyössä