maailman surkein äiti täällä terve!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
huusin sitten tolle kolmevuotiaalle niin et tärykalvot poksahteli ja nyt voisin hakata itteni tajuttomaks, ihan kamala olo!!!! |O :'(
oon kipeenä ja sit mentii mun vanhemmille kun en jaksanu olla pojan kanssa. makasin sohvalla kunnes sit alettii hankkii kotiin lähtöä. kaikki oli taas eieieieieienenenenenenmee äiti pois äiti en tykkää susta eiiiiiiiiiiiiii ja meni sit hermot ja aloin sanaakaan sanomatta pukee poikaa. sit se löi mua huuleen niin et veri lensi ja kun nousin siit ylös niin se potkas mua ja sano et ei tuu mun mukaan. huusin ihan täysiä et jää tänne sit perkele ja ryntäsin itkien vessaan laittaa kylmää huuleen. tulin pois niin huuto ja hakkaaminen jatku ja mä vaan itkin ja tiuskin sille ja tiuskin mun vanhemmillekin että kiitos vaan pukemisavusta ja plaaplaa :ashamed:
päästiin kotiin,niin poika ei puhunu mitää. tuijotti vaan mua epäuskosesti itkusilla silmillä ja mä vaan itkin ja pyytelin anteeks ja halailin sitä ja selitin miks hermostuin ja kyllä se nyt sit on taas jo normaali ihana itsensä, mut mä en pääse tästä tunteesta eroon,on niin syyllinen olo ja vihaan itseeni!! huutaa nyt pienelle lapselle pää punasena :ashamed: :headwall: :ashamed:
porukoilta pyysin myös anteeks käytöstäni, jotenkin vaan hirtti niin kiinni et itekin pelästyin :ashamed: en pysty käsittelee ton naperon uhmaa ja sitä et se on alkanu lyömään ja potkiin :/
tsempatkaa vähän ja sanokaa et kaikilla palaa joskus päreet :ashamed:

Olet oikeassa, kaikilla palaa päreet joskus.. :hug:
Kaiken parasta musta tuossa sun jutussa on se että sä oot selittäny pojalle mikä sun tuli ja pyytäny anteeks. Mun mielestä saa aikuisetkin joskus kíukutella... :ashamed:

No kuule, on palaneet joo, mä en siedä yhtään potkimista tai lyömistä ja se on kyllä tullut pojallekin selväksi, kyllä se pinna katkeaa kun tarpeeksi uhmataan.
:hug:
Mut pidä vaan tiukka linja ton potkimisen ja lyömisen suhteen, ei sitä pidä sietää vaikka rajoja koetellaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja elä huoli :
No palaa ne päreet mutta nyt muksulle tiukka jöö että noin ei tehdä! Ketään ei lyödä eikä potkita!

kyllä on tiukka jöö ollukin ja jäähypenkki käytössä (tää on nyt ihan uus juttu tää lyöminen ja potkiminen ja kohdistuu VAAN muhun..)
tulisin nyt vaan terveeks niin jaksais paremmin :ashamed:

Joo, huomaat kyllä että ne päreet palaa vielä monta kertaa :hug: . Mut kyllähän tollanen huutaminen, lyöminen ja potkiminen pitää kitkee lapsesta pois. Ehkä takaisin huutaminen ei oo paras keino ... vaan kuka osaa neuvoa, en minä ainakaan.

Tuo sun juttusi kuulosti ihan pieneltä mun raivareihin verrattuna. Neiti 4,5 v osaa kyllä saada mut siihen pisteeseen, että veet ja peet sinkoilee mun suustani ihan kevyesti....Eikä ole kaukana olleet ne tilanteet, että olisin käynyt käsiksi. Olen ollut yhteydessä kaikenlaisiin ammattiauttajiin, ja se on vähän auttanut, mutta pinna palaa silti ihan säännöllisesti - ja on selvästi yhteydessä PMS-oireisiin.

Mulla tyttö vajaa kolmevuotiaana saattoi purra, kun oikein raivostui... Kerran sitten tökkäsin sen oman käden suuhunsa, ja puraisi siihen (ihan hampaanjäljet tuli) :( :( Itki hirveästi, ja mua itketti kanssa oikein todella. Selitin sitten, että ihan samalla lailla se äitiin koskee se pureminen...

Vieläkin, kun tätä mietin, tulee kurja mieli :( Vaikka asiasta on aikaa jo vuosia. Nykyään, kun esiteiniys painaa ajoittain pääle, on joskus vähän neuvoton olo-huudan kuin hinaaja minäkin :(

Sitä huonoa omatuntoa se (ajoittain) kai on tämä vanhemmuus...

Täälläkin on huono ja hermostunut äiti. Mulla 13v, 12v ja 3 v. vanhemmile tulee useinkin huudettua, varsinkin 12v pojalle. 3v ei musta vielä tarvitse mitään semmoista. sillekun selittä tarpeeksi järkevästi, niin se ymmärtää.

Miten lapsesta kiinnipitäminen niin kauan aikaa, että rauhoittuu. Toki nyt voi kipeänä olla hankala edes ajatella alkavansa taistelemaan, mutta sitten kun tervehdyt niin kokeile niin, että jos lapsi alkaa lyömään tai potkimaan niin otat kiinni niin, että kasvot on sinusta poispäin (on helpompi pitää kiinni, kun ei työnnä käsillään itseään sinusta pois) ja odottelet sen raivarin loppumista ja sitten asiasta puhutaan.

En usko, että tää kuitenkaan toimii kaikilla, hyvinkin mahdollisesti lapsi voi saada vielä kovemman raivarin, kun joutuu kiinni pidetyksi, mutta parempi sekin kuin että lapsi moksii nyrkillä mennen tullen äitiään.

Ja piru vie, huutoahan maailmaan mahtuu, pitää olla melkoisen pitkäaikaista alentamista sanoilla, jotta ihan traumoiksi asti siitä, joten lopeta itses soimaaminen, huonoja äitejä on maailmassa pilvin pimein, mutta sinä et siihen joukkoon kuulu tuollaisen takia.

Palaa päreet lapseen. Etenkin silloin jos lapsi oikeasti onnistuu satuttamaan. Esim, just lyö täysillä nyrkillä tissiin tai silmään uhmallaan. Kyllä siinä juuri sillä hetkellä on vaikea ajatella että "ei lapsi tahallaan, eikä lapsi vielä ymmärrä että satuttaa.."
Tärkeintä on muistaa pyytää anteeksi lapselta jos on huutanut. :hug:

Jos tuon takia olet huono äiti niin täältä ilmoittautuu sitten toinen... Jos yhtään lohduttaa...
Miusta "huono äiti" olisit sitten jos et edes katuisi käytöstäsi...

Parantele itsesi terveeksi huomenna on uusi päivä. :)

terveisin toinen uhmaikäisen pojan äiti... :D

Yhteistyössä