Maailman paras riisipuuro!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Mä kyselin täällä viime viikolla hyvän, samettisen pehmeän ja maukkaan riisipuuron ohjetta. Tänään sitten tein tällaisella ohjeella ja tuli aivan taivaallisen hyvää:

50 g voita
1,5 dl puuroriisiä
1 l punaista maitoa
1 dl kuohukermaa
suolaa

Laitoin voin kattilan pohjalle ja kuulostin rasvassa riisejä hetken aikaa. Sitten lisäsin maidon ja kerman ja nostin toisen kattilan päälle hautumaan. Annoin hautua kolmosella, välillä sekoittaen melkein 2 h(niin kauan että koostumus oli tarpeeksi sakea). Lopuksi maustoin suolalla.

Ja juu, ei tartte kertoa erikseen, että toi ei ole laihdutusruokaa. Sen nimittäin tiesi jo siitä miten hyvältä se maistui.... :P

Mun mielestä riisipuuro on aivan ihanaa muutenkin, joten en laittaisi kermoja enkä punaisia maitoja sinne :) Ja rasvanakin on margariini, mutta tosi hyvää on eikä paremmaksi muutu :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä riisipuuro on aivan ihanaa muutenkin, joten en laittaisi kermoja enkä punaisia maitoja sinne :) Ja rasvanakin on margariini, mutta tosi hyvää on eikä paremmaksi muutu :D

Siinäpä se kun mun mielestä se perusriisipuuro ei ole mitenkään erikoisen hyvää. Mutta tämä on. :)

Keittelen riisipuuron maitojauheeseen. Siis ensin riisit keitetään vedessä. Lopuksi lisätään maitojauhe, voita ja suolaa. Hyvää on ollut, eikä tarvitse pelätä pohjaan palamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siinäpä se kun mun mielestä se perusriisipuuro ei ole mitenkään erikoisen hyvää. Mutta tämä on. :)

Ok :D :O Mun mielestä tuo kuulostaa taas oudon rasvaiselta kun on tottunut suht. niormaalirasvaiseen ruokavalioon.. :) Samoin kuin liika suolakin on inhaa kun jotkut tykkää laittaa.

Yhteistyössä