Maailman nopein ja helpoin arkiruoka! (Ja vielä hyvä ja terveellinen.)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mä oon viimeset pari viikkoa tehny tosi paljon wokkia! Se ei vaadi kun sen 5 minuuttia, kun heittää pakkasesta pannulle parsakaalisekoitusta, paprikasuikaleita ja vaikka vihreitä papuja. Mausteeksi yrttisuolaa, sipulijauhetta ja pippurisekoitusta, ja tadaa, 5 minuutin herkku on valmis!

Oon lopettanu pastan ja perunoittenkin keittämisen, se vie kamalasti aikaa, ja ne sisältää niin paljon hiilihydraattejakin. Nykyään vedän vaan noita wokkivihanneksia esim. kanafileen kanssa :) Myös esim. jauhelihakastike, lihapullat ym. sopii... ihan mikä vaan!

Ja se parsakaalisekoitus maksaa 2?/kg, ei paha ;)
 
Minusta yksi maailman helpoimmista tehtäväistä ruuista on kinkkukiusaus. Otetaan kilon perunasipulipussi kaadetaan puolet vuokaan, sitten kaadetaan kinkkusiivut perunoiden päälle, ripotellaan suolaa ja pippuria ja päälle loput perunat. Lopuksi purkki tai kaksi kermaa ja uuniin 200 asteeseen tunniksi. Hyvää ja helppoa, tosin aikaa vievää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukka:
Minusta yksi maailman helpoimmista tehtäväistä ruuista on kinkkukiusaus. Otetaan kilon perunasipulipussi kaadetaan puolet vuokaan, sitten kaadetaan kinkkusiivut perunoiden päälle, ripotellaan suolaa ja pippuria ja päälle loput perunat. Lopuksi purkki tai kaksi kermaa ja uuniin 200 asteeseen tunniksi. Hyvää ja helppoa, tosin aikaa vievää...
Ei kovin terveellistä kylläkään :D.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukka:
Minusta yksi maailman helpoimmista tehtäväistä ruuista on kinkkukiusaus. Otetaan kilon perunasipulipussi kaadetaan puolet vuokaan, sitten kaadetaan kinkkusiivut perunoiden päälle, ripotellaan suolaa ja pippuria ja päälle loput perunat. Lopuksi purkki tai kaksi kermaa ja uuniin 200 asteeseen tunniksi. Hyvää ja helppoa, tosin aikaa vievää...

Niin, aika kauan kestää, kun tulee nälissään töistä :/ Ja kalorit on vähän eri luokkaa kans ;D (Wokkisekoituksissa keskimäärin 20-30 kcal/100 g ;))
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Wokkivihanneksia ja jauhelihakastiketta? :x

Tai wokkivihanneksia ja lihapullia? :x

Meillä wokkia syödään kanan tai tofun kanssa, itämaistyylisesti maustettuna.

Toimii ihan lihapullienkin kanssa! ;) En tosin mausta itämaisesti, kuten aloitusviestistäkin varmasti selvisi. Vähän tällaista karppaustyylistä ruokaa :)

Ja se on muuten kanssa ihanaa, kun sotkee noitten wokkivihannesten sekaan marinoituja kirjolohisuikaleita (esim. sitruunamarinoituja)! Ai että miten hyvää!!
 
Hyvää tuo on :p

Mä tein tänään superhyvää pikaruokaa:

Pannulle punasipulia & kylmäsavulohta, ripaus mustaapippuria & chiliä, 2 dl kermaa ja hieman tuoretta silputtua persiljaa. Sen kaveriksi makaronia (meillä oli tummaa). Tosi hyvää & valmista 10 minuutissa :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
ei nuo pakastevihannekset mitään hyviä oo! ja nyt ois just hyviä nuo ihanat tuoreet vihannekset,ihan parhaimmillaan...mut nopeetahan tuo tietty on.

Mä teen yleensä niin, että kun vihannekset on halpoja niin käytän tuoreena ja lisäksi pakastan niitä (esim. viime kesänä oli paprikat 95cnt/kg joten pakastin niitä puolikkaina ja suikaleina ja söin niitä syksyllä ja talvella aina kun paprikat oli kalliita. Maistuu ihan erilaiselta kuin ne kaupan pakastealtaan vihannekset.
 

Yhteistyössä