maailman kalleimmat ruoat, löytyykö kaapista

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Nos habebit humus:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Vanilja pavut...mitä eroa niillä on vaniljatankoihin?
Kertokaa ny, mikä on vaniljapapu?
No jos ajattelet, että vaniljatanko on kuin herneenpalko, siis se kuori, niin se papu on se herne siellä sisällä.
Onko, eikö siellä vaniljatangon sisällä ole niitä mustia pieniä murusia, jotka veitsellä raaputetaan pois ja laitetaan vaikka jäätelömassaan? =)
Ja, niin taita ollakin, eli siellä on ollu ihan oikea papu, mä luulin, että se pieni musta pimpula siellä on se kuivunu papu :saint:
Mä rakastan vaniljaa, mutta viimeksi en saanu aitoa kun tilasin KotiGastronomilta mausteita, sain vaan pari tankoa ja vaniliinia.
Mutta kun laittaa vaniljatangon sokerikuppiin, tulee tosi hyvää vaniljasokeria!

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Yhden vaniljakilon valmistamiseksi tarvitaan 5 kiloa vihreitä
vaniljapapuja. Se papu ei siis ole siellä vaniljatangon sisällä
Eli erikseen on se musta käppyrä tanko (onko se kuivattu) ja sen sisällä on niitä mustia hippuja ja erikseen on papu. Mitä sille pavulle tehdään, kuivataan, paahdetaan? Jauhetaan? =)
jos mä muistelen oikein niin se vaniljatanko on oikeasti kuivunut siemenkota siitä kasvista

vieras
Pariisissa söin eräässä kahvilassa yhden konvehdin joka oli päällystetty kokonaan tuolla kullalla... Konvehti maksoi melkein 10 euroa, se oli todella iso ja maistui taivaalliselta. Ja juu, nyt voin lesota sanomalla syöneeni kultaa :)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pariisissa söin eräässä kahvilassa yhden konvehdin joka oli päällystetty kokonaan tuolla kullalla... Konvehti maksoi melkein 10 euroa, se oli todella iso ja maistui taivaalliselta. Ja juu, nyt voin lesota sanomalla syöneeni kultaa :)
Oon mäkin syönyt kultaa :snotty: Reumalääkkeissä :D

Eli erikseen on se musta käppyrä tanko (onko se kuivattu) ja sen sisällä on niitä mustia hippuja ja erikseen on papu. Mitä sille pavulle tehdään, kuivataan, paahdetaan? Jauhetaan? =)
jos mä muistelen oikein niin se vaniljatanko on oikeasti kuivunut siemenkota siitä kasvista
Näin minäkin olen kuvitellut, en ollut mistään pavuista kuullutkaan koskaan
=) Mitä eroa sillä vanilliinilla ja vaniljalla olikaan? Vai oliko ne sama asia?

vaniliini on synteettisesti valmistettua kun taas vanilja aitoa luonnosta

Mä olen syönyt syötävää kultaa sekä hopeaa. Tota kahvia en varmaan jois... Mitään ulosteita en tahdo maistaa. Sahramia löytyy.
Niin onko se sitä, missä pavut syötetään jollekin eläimelle ja sitten kerätään jätöksistä talteen kera uuden aromin?
Muistaakseni näin.
taidetaan syöttää sivetti kissalle ellen ihan väärin muista.

vanilliini on keinotekoista eli sillä ei ole mitään tekemistä vaniljan kanssa

Tiedän kalliista kahvista
Maailman kallein kahvi kerätään erään kissaeläimen ulosteessa olevista kahvipavuista. Ei suinkaan oksettavaa vaikka siltä tuntuu sillä edellä mainitun kissaeläimen ruuansulatus on todella vahva muttei sulata kahvipapuja vaan steriloi pavut. Maailman kallein kahvi on kaikista puhtainta ja terveellisintä kahvia kissan ruuansulatuksen ansiosta. Eli kissan ruuansulatus puhdistaa pavut niin hyvin että saasteista tullut aromi liukenee pois pavusta antaen aivan uuden maun.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän kalliista kahvista;23690262:
Maailman kallein kahvi kerätään erään kissaeläimen ulosteessa olevista kahvipavuista. Ei suinkaan oksettavaa vaikka siltä tuntuu sillä edellä mainitun kissaeläimen ruuansulatus on todella vahva muttei sulata kahvipapuja vaan steriloi pavut. Maailman kallein kahvi on kaikista puhtainta ja terveellisintä kahvia kissan ruuansulatuksen ansiosta. Eli kissan ruuansulatus puhdistaa pavut niin hyvin että saasteista tullut aromi liukenee pois pavusta antaen aivan uuden maun.
Mieheni oli joskus ostanut tuota meille... Tästä on jo vuosia ja silloin harkitsin, onko hän todella se jonka kanssa haluan elää loppuelämäni :D En muistaakseni maistanut kahvia... Tai ehkä kerran pari vahingossa. Kyllä se ajatus etoi.

Sahramia on kaapissa ja siellä pysynee, ellei joku tee minusta himoleipuria. Kobehärkää oli viime viikolla jääkaapissa, kun perhetuttu teki meille illallista. Mutta se ei siellä kauaa pysynyt, herkkua oli! :) Vähälle on jäänyt "luksusruokien" ostelu.

Muumaa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;11861110:
Oon mäkin syönyt kultaa :snotty: Reumalääkkeissä :D
Niin minäkin, mutta ne kultareumalääkkeet eivät sopineet minulle (munuaiset eivät toimineet kuten piti), joten ehkä jatkossakin pitäydyn kultaisista herkuista.

Meiltä löytyy sahramia ja tryffeliöljyä.

Yhteistyössä