Jep, Rio de Janeirossa olen asunut. En tosin tuolla Rosinhan slummissa Mutta kyllähän siellä kaikkea tapahtui ja näki.. Omalle kohdalle ei onneksi sattunut mitään.
Ohhoh, olen käynyt nro 5:ssä, mutta siitä on aikaa...en tosin ollut turistimatkalla, kun tuolloin turistiviisumeita tuohon maahan ei edes myönnetty.
Tuskin enää koskaan tuonne menen tai noihin muihinkaan kohteisiin.
Sanaan matkustaminen on kuin hyppäisi aikakoneella keskiaikaiseen muslimivaltioon. Miehet kävelevät vapaasti aseet olalla, lapsimorsiamet ovat yleisiä ja kaupunki on myös suosittu Al Qaidan harjoituspaikkana. Helpoimmalla pääset, kun jätät Saanan väliin Lähi-idän kiertueellasi.
Olen asunut elämäni ensimmäiset 12v Riossa, en tosin lähelläkään Rochinaa mutta tiedän että sinne ei tosiaan ole menemistä.. Sanaanissa olen käynyt, mieheni kanssa joka on Jemenistä kotoisin, ei tosin Sanaanista kuitenkaan. Ainakin hänen kanssaan oli turvallista käydä mutta en tiedä miten olisi esim pelkkänä turistina, siis ilman ketään sen maalaista mukana.
En todellakaan hyvaksy vakivaltaa, raiskauksia tai mitaan muutakaan kamalaa, ja maailman nykyinen pakolaispolitiikka ei ratkaise ongelmia ja tarvitsisi aivan taytta uudistusta, mutta kumminkin, pitakaa mielessanne millaiseen maahan (eli tuon listan numero 1) somalipakolaiset ovat syntyneet, siella joutuneet elamaa, ja sielta pakenemaan. Ei ihminen ole pimea ja rikki omaa pahuuttaan.