Alkuperäinen kirjoittaja Vieras...:
Anteeksi nyt heti alkuun että vertaan eri asiaan, mutta lähipiirissäni eräs käyttää kestovaippoja joka sinänsä on hyvä asia, mutta samaan aikaan kun käyn heillä niin on kolme tai useampi roskasäkki odottamassa roskiin vientiä. Siis samaan aikaan kun hän paasaa kertakäyttövaippojen ekologisuudesta....kantaa kaikkia eines ym. paketteja roskiin. Meillä menee vain kertakäyttövaipat roskiin kaikki muut kierrätetään(biojätteet kompostoidaan ym.ym.) ja harvoin ostan mitään valmisjuttuja mitä ei pystyisi polttamaan. En silti tyrmää kestojen käyttäjiä en sillä, mutta pitäisi huomioida se kierrätys myös muissakin asioissa. En sitäkään tarkoita ettei eineksiä ym...kauheasti pakattuja/roskaavia tuotteita saisi käyttää/ostaa vaan sitä että ekologisesti voi elää myös muutenkin kuin kestovaippoja käyttämällä. Sekava teksti mutta eiköhän joku ymmärrä.
Juurikin näin

. Toki ihan jokainen teko ympäristön puolesta on hyvä teko, mutta eipä se paljon hyödytä jos monessa muussa asiassa tekee pahemmin kuin muut yleisesti.
Kuten nyt vaikkapa minä syntinen entisessä elämässäni. Olen ollut kirppareiden vannoutunut käyttäjä jo vuosia, siis kauemman kuin jaksan edes muistaa. Silti heitin paljon ruokaa roskiin, en kierrättänyt edes lasia, metallia ja paperia jne. jne. Eli mun kirpparilla käynti olikin sangen pieni hyvä teko niiden monien pahojen tekojen rinnalla.
Kokonaisuus ratkaisee ja moni kertisten käyttäjä voi olla ekologisempi kuin kestojen käyttäjä. Siitäkin huolimatta että yksittäisessä vertailussa kestovaippa on ekologisempi kuin kertakäyttövaippa.