Mä vihaan tuota kissaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helpotti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helpotti

Vieras
Oikeasti.

Joka ikinen aamu se tulee herättämään viimeistään 06.15. Se siis puskee ja kiehnaa, tunkee peiton alle puremaan, hyppii päällä jne. Ihan kaikkea mahdollista niin, että siihen todellakin herää. Ja sitten ottaa päähän kun ei saa vapaapäivinä nukkua.
Nyt mä telkesin sen eteiseen täksi yöksi, että saisin nukuttua. Ja kun herätessäni päästin sen pois, niin se vaan huutaa ja mouruaa ihan koko ajan. Kupit on ruokaa täynnä, se huutaa jotain muuta. Ja kun mä en reagoinu sen mesoamiseen, se tulee tuohon mun nenän alle, kattoo suoraan muhun ja alkaa raapimaan olohuoneen mattoa (=kielletty asia). Eikä se lopeta ennenkuin mä nousen tästä ja lähen sitä kohti. Siitä se sitten juoksee keittiöön, ja alkaa tekee siellä samaa. Argh!!!

Ja siis muita kieltoja sille ei ole, kuin noin kaks mattoa ja että keittiönpöydille ei mennä.

Se ärsyttää mua ihan tahallaan, mulla menee hermot. Mä en kestä sitä, en kestä. Enkä oo saanut edes aamukahvia vielä. Kohta avaan ulko-oven ja päästän koko elikon sinne.

Raivostuttaa.

Meillä taas kissa herättää joka ikinen yö ja aamu oksentamalla. Siis se huutaa yölläkin ruokaa, ja jollei saa, niin menee latkimaan vettä niin paljon kuin sielu sietää, ja sitten oksentaa. Sama juttu aamulla, jos et saa siihen tiettyyn aikarajaan mennessä annettua ruokaa syystä tai toisesta. Usein ne oksennukset osuu matolle. Lisäksi sillä on maha kovalla, kun on sisäkissa eikä paljoa liikuskele, ja pyyhkii sitten takapuoltaan mattoihin, petivaatteisiin, yms.

[QUOTE="vieras";26041544]Meillä taas kissa herättää joka ikinen yö ja aamu oksentamalla. Siis se huutaa yölläkin ruokaa, ja jollei saa, niin menee latkimaan vettä niin paljon kuin sielu sietää, ja sitten oksentaa. Sama juttu aamulla, jos et saa siihen tiettyyn aikarajaan mennessä annettua ruokaa syystä tai toisesta. Usein ne oksennukset osuu matolle. Lisäksi sillä on maha kovalla, kun on sisäkissa eikä paljoa liikuskele, ja pyyhkii sitten takapuoltaan mattoihin, petivaatteisiin, yms.[/QUOTE]

Mitä kissa syö? Jos on allerginen jollekki? Mitä jos käyttäisit lääkärillä.

kissa pelkää 3-v poikaa. On kaksikerroksinen omakotitalo. Nyt kun kipeänä kotona olemme, on alakerrassa koko ajan. Ja illalla ja päivällä vain pyörähtää. Aina kun poika nukkumassa. Kissa kohta 10v . On aina nukkunyt yöt, mutta nyt siis illalla enemmän syö ja tankkaa ja sitten rapistelee hiekkalaatikolla ties milloin tänä aamuna 4 ja hetken perästä oksensi jne. miukui.
Just mietin, et saatava kissa ja poika kavereiksi, En kaipaa kissan takia yöherätyksiä.

Poika tekee meteliä tahalleen tai juoksee ja kissa hipsii alakertaan kun ei jaksa sellaista katsella.....eihän lasta voi leikkimästä estää eikä varmaan kissaa totuttaa pienen touhuihin pakolla...

patti tilanne.

No ei tää niin paha musta mut aluksi oli. Kun poika oli vauva ja itki yöllä niin kissakin miukui. Siinä vaiheessa teki mieli avata ovia ja sanoa heippa.

Oikeasti.

Joka ikinen aamu se tulee herättämään viimeistään 06.15. Se siis puskee ja kiehnaa, tunkee peiton alle puremaan, hyppii päällä jne. Ihan kaikkea mahdollista niin, että siihen todellakin herää. Ja sitten ottaa päähän kun ei saa vapaapäivinä nukkua.
Nyt mä telkesin sen eteiseen täksi yöksi, että saisin nukuttua. Ja kun herätessäni päästin sen pois, niin se vaan huutaa ja mouruaa ihan koko ajan. Kupit on ruokaa täynnä, se huutaa jotain muuta. Ja kun mä en reagoinu sen mesoamiseen, se tulee tuohon mun nenän alle, kattoo suoraan muhun ja alkaa raapimaan olohuoneen mattoa (=kielletty asia). Eikä se lopeta ennenkuin mä nousen tästä ja lähen sitä kohti. Siitä se sitten juoksee keittiöön, ja alkaa tekee siellä samaa. Argh!!!

Ja siis muita kieltoja sille ei ole, kuin noin kaks mattoa ja että keittiönpöydille ei mennä.

Se ärsyttää mua ihan tahallaan, mulla menee hermot. Mä en kestä sitä, en kestä. Enkä oo saanut edes aamukahvia vielä. Kohta avaan ulko-oven ja päästän koko elikon sinne.

Raivostuttaa.

heh, meillä tekee ihan samaa! Herään aina siihen, että se tulee maukuen mun yöpöydältä tiputtamaan kännykän ja mitä muutakaan siinä sattuu olemaan. (Vesilasia joudun pitämään pöydän alla, ettei pudota sitä.) Sit se alkaa kaivamaan kuoppaa siihen pöydälle naukuen, välillä vilkaisee mua. En välitä. Sitten alkaa yöpöydän lampunvarjostimen raapiminen. Välillä vilkaisee mua. En reagoi. Sitten tulee hiljaista ja kun avaan silmäni, se tuijottaa mua :D Pakkohan siinä on nousta, kun ei sellaista stalkkaamista kestä.

Kun nousen ylös se lähtee juoksemaan keittiöön. Annan hänelle aamuisin kosteaa herkkuruokaa, joten olettaisin, että sitä hän taitaa olla vailla ja odottaa.

et ole ilmeisesti leikkauttanut kissaasi? se rauhottuu kun leikkautat sen. ja hankit kunnon kiipeilypuun jossa roikkuu kaikkea millä se saa leikkiä. tsemppiä, kisut on joskus vähän raivostuttavia..

mut älä avaa ovea, se on niin monen kissan karu kohtalo, juuri siinä vaiheessa kun ne vähän kasvavat ja alkavat rasittaviksi omistajilleen :(

Meidän kissa yrittäny samaa mut mä tein lopun sillä et komensin kissan pois huoneesta. piste. Ensinnäkään sillä ei ole mitään asia sänkyyn ja toisekseen minua ei herätä kukaan klo 5. jos ei tarvi töihin lähtä. Ja niin nälkä ei kellään ole et mun tarvis elukoille lähtä siihen aikaan ruokaa antaan. Leikkiä se vaan halus mut minä päätän leikinkö mä. Kissa saa odottaa siihen asti ku joku oikeesti herää.

Aamukahvi, meidän kissa tekee tuota kanssa. Ja lisäksi tosiaan seuraa mihin tahansa itse meneekin. Ja sillä on loputon pakkomielle ehtiä kaikista ovista ensimmäisenä. Joskus oikeasti ärsyttää, kun ei ole hetken rauhaa tuolta elikolta. Mutta itseänipä saan syyttää, kun halusin kissan joka on "sosiaalinen ja seurallinen ja kuin koira". Paitsi että ei meidän koira ole tuollainen perskärpänen ollenkaan.

Ja tuolla kissalla on aina ruokaa ja vettä kupeissaan, että ei sen pitäis niitä huutaa. En tiiä mitä se meuhkaa. Pohjattoman ahne se kyllä on. Jos laitan ruokaa tai teen voileipää tms, niin se kurottelee tassuillaan ruokia kohti. Vaikka tosiaan omat kupit ois täynnä ruokaa. Koirakin osaa käyttäytyä nätimmin.

[QUOTE="jep";26041591]et ole ilmeisesti leikkauttanut kissaasi? se rauhottuu kun leikkautat sen. ja hankit kunnon kiipeilypuun jossa roikkuu kaikkea millä se saa leikkiä. tsemppiä, kisut on joskus vähän raivostuttavia..

mut älä avaa ovea, se on niin monen kissan karu kohtalo, juuri siinä vaiheessa kun ne vähän kasvavat ja alkavat rasittaviksi omistajilleen :([/QUOTE]

Meidän kissa on leikattu. Ja sillä on kunnon kiipeilypuu jossa roikkuu juttuja jne. Toista kissaa oon miettinyt, mutta en tiedä kestäisinkö jos noita ois kaks. Lisäksi meille on tulossa toinen koira, joten taitais olla vähän liikaa jos kissojakin ois kaks.

Ja en mä oikeasti sitä ulko-ovea tuolle avaan. Kunhan kiukuttelen kun ärsyttää.

Sanokaapa miten me saadaan meidän kissa ja naapurin koira tottumaan toisiinsa.
Meillä on koira itselläkin joka tulee kissan kans loistavasti toimeen. Ja kissa pomottaa sitä ihan sata nolla.
Naapuri haluais pitää koiraansa irti ja pysyykin silloin omalla pihalla nätisti kun meidän kissa ei ole näkösässä. Ja meidän kissa saa olla pihalla vapaana aina ko sinne tahtoo. Mut ku nämä elukat kohtaavat toisensa ni ei tuu mitään.....
Pystyykö näitä elukota sopeuttaan toisiinsa niin että voivat olla ulkona kumpikin ilman että pitää olla kokoajan vahtimassa. Ja naapurin koirakin voi olla itri omalla tontilla? Kissa on tullut meille pari kuukautta sitten.

[QUOTE="vieras";26041600]Meidän kissa yrittäny samaa mut mä tein lopun sillä et komensin kissan pois huoneesta. piste. Ensinnäkään sillä ei ole mitään asia sänkyyn ja toisekseen minua ei herätä kukaan klo 5. jos ei tarvi töihin lähtä. Ja niin nälkä ei kellään ole et mun tarvis elukoille lähtä siihen aikaan ruokaa antaan. Leikkiä se vaan halus mut minä päätän leikinkö mä. Kissa saa odottaa siihen asti ku joku oikeesti herää.[/QUOTE]

Sun kissa on sitten tottelevaisempi kuin tuo meidän mölli. Mä oon sen niin monet kerrat tuuppinut alas sängystä ja kieltänyt ja tehnyt vaikka mitä, mutta joka kerran tuo kissa on voittanut. Sitäpaitsi mun uni katoaa, jos pitää tuollainen ihme aamushow vetää kuuden aikaan aamusta.

Ja ruokaa tuo ei ole vailla, koska joka ikisen kerran kun se saa mut herätettyä ja mä nousen sängystä, kissa lähtee itse nukkumaan. Että näin.

Meidän tämä 'häirikkökissa' on leikattu ja sillä on rauhallinen häiriötön lajikumppani, joten ne ei ole meillä auttaneet.

Olen vaan ajatellut, että haluaa, että herätään. Raivostuttavaa se on ja on juuri tuollainen perskärpänen, etten saa edes vessaan mennä yksin :D Kävelee mun edellä aina niin että joudun varomaan potkimasta sitä.

Nyt saa olla tässä rauhassa, taitaa kissaväki olla ekoilla päikkäreillä, kun on niin hiljaista :)

Meidän kissa on leikattu. Ja sillä on kunnon kiipeilypuu jossa roikkuu juttuja jne. Toista kissaa oon miettinyt, mutta en tiedä kestäisinkö jos noita ois kaks. Lisäksi meille on tulossa toinen koira, joten taitais olla vähän liikaa jos kissojakin ois kaks.

Ja en mä oikeasti sitä ulko-ovea tuolle avaan. Kunhan kiukuttelen kun ärsyttää.

Miksi et avaa? Meillä kissa saa kulkea aivan vapaasti puhalla. Tosin me asutaan täysin maalla ja kaukana naapureista.

Sun kissa on sitten tottelevaisempi kuin tuo meidän mölli. Mä oon sen niin monet kerrat tuuppinut alas sängystä ja kieltänyt ja tehnyt vaikka mitä, mutta joka kerran tuo kissa on voittanut. Sitäpaitsi mun uni katoaa, jos pitää tuollainen ihme aamushow vetää kuuden aikaan aamusta.

Ja ruokaa tuo ei ole vailla, koska joka ikisen kerran kun se saa mut herätettyä ja mä nousen sängystä, kissa lähtee itse nukkumaan. Että näin.

Niin varmaan on :) mä olen varmaan puoliunessa suorastaan heittäny sen pois sängystä.

[QUOTE="vieras";26041642]Miksi et avaa? Meillä kissa saa kulkea aivan vapaasti puhalla. Tosin me asutaan täysin maalla ja kaukana naapureista.[/QUOTE]

Siksi, kun tuo on rotukissa jota ei saa päästää vapaaksi pihalle. Se on niin mölli, ettei tajuais pelätä yhtään mitään ja kokis päätepysäkkinsä alta aika yksikön.

Aamukahvi, meidän kissa tekee tuota kanssa. Ja lisäksi tosiaan seuraa mihin tahansa itse meneekin. Ja sillä on loputon pakkomielle ehtiä kaikista ovista ensimmäisenä. Joskus oikeasti ärsyttää, kun ei ole hetken rauhaa tuolta elikolta. Mutta itseänipä saan syyttää, kun halusin kissan joka on "sosiaalinen ja seurallinen ja kuin koira". Paitsi että ei meidän koira ole tuollainen perskärpänen ollenkaan.

Ja tuolla kissalla on aina ruokaa ja vettä kupeissaan, että ei sen pitäis niitä huutaa. En tiiä mitä se meuhkaa. Pohjattoman ahne se kyllä on. Jos laitan ruokaa tai teen voileipää tms, niin se kurottelee tassuillaan ruokia kohti. Vaikka tosiaan omat kupit ois täynnä ruokaa. Koirakin osaa käyttäytyä nätimmin.

:D Kuulostaa oikeasti ihan mun tyttäreltä, siis tuon ärsyttävyytensä perusteella. just sellanen perskärpänen välillä jne..

meidän kissa ei hyväksy että mikään ovi on kiinni (sisäovista) , raapii.

Ai niin myt keksinyt häiriköinniksi vielä sen et ku rupeamme nukkumaan tai poika nukahtamassa niin makuuhuonekäytävän mattoa repii jne.

Ja voi toki kouluttaa....mut jääräpäitä ovat

(meilläkkään kissa ei vapaana ulkoile, ennen jaksoin aina valjaskävelyttää (nyt riittää pojan pukemistemppuilut) ja hänellä on ulkotarha