Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieras:
Osaan samaistua, mullakin aikoinaan ollut parikin sellaista lyhytaikaista työtä joita olen vihannut. Itkua väänsin aina kun piti töihin lähteä. Ja se kyllä jotenkin pilaa vaan kaiken, työ on kuitenkin iso osa elämää... Nyt vaan rohkeasti ja reippaasti uutta hakemaan, siitäkin tulee parempi mieli kun tietää että tekee jotain ikävän tilanteen korjamiseksi!
Nokun mulla ei ole kuin yksi koulutus juuri tälle alalle mitä sydämestäni vihaan. Mä voisin tehdä työkseni vaikka jotain paperihommia, sekin olisi sata kertaa mielekkäämpää kuin tämä :/
On olemassa lukemattomia töitä joita voi tehdä ilman koulutusta kunhan on perusjärkevä ja fiksu ihminen. Kuulostaa tekosyyltä... Itsekin olen moneen työpaikkaan päässyt ihan ummikkona ilman aikaisempaa kokemusta!
No mä olen oikeesti luullut ettei ole mahdollista mennä töihin ilman jonkun näköistä alan koulutusta. Voitko heittää esimerkkejä joistain työpaikoista?
Mä itse olen ollut työssä mm. kirjastossa, sairaalassa toimistopuolella, kahviloissa, baareissa, ravintoloissa, torimyyjänä, siivoojana, muutamassa kaupassa, puutarhahommissa... Nykyinen työ on ihan vakituinen duuni kaupan alalta ja koulutuksena mulla on yo ja tarjoilija ja oon käyny osastonsihteerin kurssin (se ei ole virallinen ammatti eikä anna pätevyyttä vaan ns. lisäkoulutus kaupallisen alan tai hoitoalan perustutkinnolle - joita mulla ei siis ole...)