Mä välillä ihmettelen? Koulusta.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25613034]mistä löysit noin kalliit sukset? Aikuiselle saa helposti setin 200 eurolla, lapselle ostin just 120e.

ja muuten, sukset tarvitaan koulussa joka talvi, osta ensi vuoden sukset tämän vuoden alesta!

(niissä ei oo muotivärejä, kukaan ei huomaa et on vuoden vanhat hiihtimet)[/QUOTE]

Missä settejä myydään? Mä ostin joka asia kyllä erikseen

mutta miks koulut ei tee niin että esim, vaikka luistelevat tai hiihtävät tai muuta enemmän kuin kerran? Aina kun pitää ostaa päiväksi vaan. Eikö muita vanhempia se hermostuttaa, esim työttömiä?

no kyllä täällä ainakin luistellaan niin kauan,kun se on jäätilanteen kannalta mahdollista..ja kuten monet on todennut jo,niin lapset luistelee ja hiihtää vapaa-ajallakin,ei pelkästään koulussa..

On se ihan totta, että voi olla aika turhauttavaa ostaa esim. suksia koulun hiihtoa varten. Meidän kakkosluokkalainen ei ole hiihtänyt koulussa vielä kertaakaan tänä talvena, eikä muuten vapaa-ajallakaan (tykkää kyllä mutta ei ole tullut mentyä). Isovanhemmat onneksi hoitaa meillä tämän urheiluvälinepuolen :)

Saa niitä halvallakin, jos hyvä tuuri käy, ja jos on aikaa & energiaa kiertää esimerkiksi kirpputoreja. Me ollaan ostettu (tai siis mun vanhemmat on ostaneet mun lapsille :D) sukset aina käytettynä, paitsi ihan ekat sukset 2-vuotiaalle. Ja samat sukset jää esikoiselta kuopukselle.

mutta miks koulut ei tee niin että esim, vaikka luistelevat tai hiihtävät tai muuta enemmän kuin kerran? Aina kun pitää ostaa päiväksi vaan. Eikö muita vanhempia se hermostuttaa, esim työttömiä?

Minun lapsuudessani talvisin kyllä hiihdettiin ja luisteltiin liikuntatunneilla viikottain, niille joilla ei ollut omia suksia tai luistimia saivat lainata koulun välineitä.

Siis täh asian vierestä.. Maksaaks sukset nykyään yli 200€? :O oho.. Olen hämmästynyt.. Musta on aika väärin että koulu vaatii ostamaan sukset.. Ei silloin kun mä olin pieni tarvinnut.. Jos ei ennestään ollut tai halunnut ostaa.. Oho. Kunhan vaan ihmettelen...

Sukset ja kypärä menee useamman vuoden, ei joka vuosi tartte ostaa uusia. Ja jos teillä on usemapia lapsia, niin urheiluvälineethän kiertää sitten. Ja muuhun ohjelmaan, mitä teilläpäin koulussa järjsetetään; käytä mielikuvitusta niin ehkä rahaakaan ei mee niin paljon! :)

No meillä sukset on ostettu kasvunvaralla eli useammaksi vuodeksi. ja tarkoitus että pienempi lapsi perii ne isommalta.

Ja yhtenä talvena hiihdetään monta kertaa,ei vain yhtenä päivänä.

Esim jos hiihtoa on talvessa 3 viikkoa ja yhteensä 6 tuntia, siis 6 päivänä tarvetta.

ja sama lapsi hiihtää seuraavana talvena taas 6 päivää.

sitten toinen lapsi taas saman. Niin tulee noin 24 päivää jolloin ne sukset ovat käytössä. Aika vähän, toisaalta. Hurjankin kallista jos ajattelee, että sukset ovat noin kalliita kuin kerroit, niin hintahan olisi oin 10 euroa päivä/liikuntatunti.

Kotona eivät hiihdä. Ladut kaukana.

Luistimia saa kaikilta kirppareilta halvalla. ja aivan yhtä hyviä ellei parempia kuin kaupassa. pehmeämpiä valmiiksi. kaupan luistimet ovat kovia.

Mutta suksille tulee muuten paljon hintaa/käyttökerta. Enpä ole koskaan ajatellutkaan miten paljon.

Missä settejä myydään? Mä ostin joka asia kyllä erikseen

Pari viilkkoa sitten oli Paimion Santalan urheiluliikkeessä tarjous, että lasten Peltoset plus monot 109e, sauvat kympillä.

Omista, todella hyvistä luistimistani maksoin samassa kaupassa 55e pari vuotta sitten.

Eikä se todellakaan ole halpa liike, kannatanpahan vaan paikallista.

muuten, luisteluun kelpaa pyöräilykypärä tai laskettelukypärä, ei tarvii ostaa eri kypärää.

Lue lehdestä tarjoukset! ja osta alesta! äläkä osta aina uutta ja hienointa! simple...

Meidän lapsen koulussa hiihdetään tai luistellaan kyllä enemmän kuin kerran. Juuri tammikuun hiihtivät kaksi kertaa viikossa koko kuukauden, ja nyt helmikuussa sama juttu luistelussa. Eihän ne aina halpoja ole, eikä käytettynäkään aina löydä. Mutta toisaalta miten se lapsi sitten innostuu hiihtämään ja luistelemaan, tai ylipäätään liikkumaan jos ei kotoa tarjota välineitä ja kannustusta? Ja en kyllä näe syytä miksi koulun, eli yhteiskunnan pitäisi tarjota harrastusvälineetkin lapsille vielä. Joku vastuu kai meillä vanhemmillakin on.. Ja se millaisia summia lasten harrastusvälineisiin käyttää, on aikapaljon kiinni kyllä ihan itsestäkin. Kaiken ei tarvitse olla kalliita ja viimisen päälle, kun joskus riittää vain se että välineet on millä voi tehdä.

[QUOTE="pelle peloton";25613150]Suksia en ole kirppareilla nähnyt uudehkoja. Kaikki jotain esi-isän aikaisia, eri lukkosysteemit kuin uudemmissa.[/QUOTE]

Pöh, olet vain liian hidas.

[QUOTE="Kiraki";25612873]Kiersin aika monet kirpparit ja ei löytynyt tuohon hintaan minkäänlaisia settejä..minkään kokoisia..[/QUOTE]

No täällä ainakin facenkin aluekirpparilla saa halvemmallakin mainitut välineet, juuri on varauksessa tytölle luistimet ensi vuodeksi, 10e ja kunnolliset monot 15e.

Meillä hiihtelevät pihassa harva se päivä ja käyvät isänsä kanssa hiihtoladuilla että ei ole kirpaissut suksien ostaminen jokaiselle lapselle. Ymmärrän toki sen jos käyttöä olisi vain sen yhden kerran mutta silloin ostaisin sukset yms. käytettynä sille yhdelle päivälle ja luulen, että näin tekee myös ne joilla ei ole rahaa niihin uusiin varusteisiin. Harva ostaa 200-300 suksipakettia yhden päivän takia :) oli rahaa tai ei.

Yhteistyössä