Mä välillä ihmettelen? Koulusta.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä sanoin ettei ole rahasta kiinni, mä en ymmärrä vaan, että joka viikko joku juttu, mihin aina rahaa palaa, ei vain minulla....

Niin ja kyllä ei esikoinen hiihta kuin kerran. Kun mä en ainakaan vitti mennä nyt vkolla 37 hiihtämään hänen kaa

Meillä on esikoiselle hankittu sukset (useammatkin) ovat sitten koulussa hiihtäneet 1-10 krt/lukuvuosi, keleistä riippuen. Mutta kun on useampi lapsi niin seuraavalle ei tarvitse sitten hankkia.
Kun välineet on käyneet kaikki lapset läpi (meillä 3 kpl) niin ne voi vielä vaikka myydä siihen 30e eteenpäin = ei jää sitten niin paljon hintaa välineille

kaikenlaiset urheiluvälineet, juhlat, mihin tarvi joku tietty asu, siis paljon kaikenlaista koulu järjestä, mutta vaati kans ja viikotain

onko teillä joku erikoiskoulu?en ole aiemmin kuullutkaan tommosista..tyttö on nyt viidennellä ja mitään muuta ei ole ollut "pakko" hommata,kuin ne luistimet..koulustakin saisi lainata,mutta mitä suotta kun niitä voi käyttää vapaallakin ja luistimet maksaa vaan jonkun 30€..

mä sanoin ettei ole rahasta kiinni, mä en ymmärrä vaan, että joka viikko joku juttu, mihin aina rahaa palaa, ei vain minulla....

Niin ja kyllä ei esikoinen hiihta kuin kerran. Kun mä en ainakaan vitti mennä nyt vkolla 37 hiihtämään hänen kaa

voisiko sun miehen lapset käydä hiihtämässä sun lasten kanssa?hehän taisi olla jo vanhempia?

Jyväskylässä on ainakin sporttidivari joka on käytettyjen urheiluvälineiden erikoisliike. Siellä on hyvät valikoimat suksia, monoja ja luistimia joka ikäiselle. En ostaisi uutena. Ei se ole edes rahakysymys vaan järkevyyskysymys. Sellaista mitä tietää käyttävänsä vain kerran tai pari ei kannata ostaa uutena.

Mun mielestä ihan oikeutettu kysymys ap:ltä. Varsinkin etelässä ei todellakaan ole mitään hiihtokelejä edes joka vuosi (nyt on ollut aika poikkeuksellisia talvia viimeiset). Ei välttämättä ole mitään järkeä ostaa lapselle varastoon odottamaan kalliita suksisettejä, varsinkaan, jos lapsi ei ole innokas hiihtäjä vapaa-aikana. Olen kyllä kuullut, että kaikilla paikkakunnilla ei hiihdetä koulussa ja joissain isommissa kaupungeissa jo hiihdetäänkin, niin varusteet tulee enimmäkseen koululta. Taitaa olla pienempien paikkakuntien juttu tuo, että oletetaan lapsilla olevan kaikki varusteet jo vapaa-ajankin perusteella.

• Tykkää
Reactions: rops
No ei siinä mitään järkeä olekaan, ihan turhaa tuhlausta vaatia vanhempia ostamaan välineitä, joita tarvitaan kerran tai kaksi. Toivottavasti koulut järjestävät välineet tai muuta ohjelmaa niille, joilla ei omia ole.

• Tykkää
[QUOTE="Kiraki";25612932]Kerro, kauppa, kirppis vai missä näät on? Kaupunki?

Puhut palturia ku et suoraan puhu :P[/QUOTE]

Kirpputorit, kierrätyskeskukset, yksityiset ihmiset.

Monessakin kaupungissa

onko teillä joku erikoiskoulu?en ole aiemmin kuullutkaan tommosista..tyttö on nyt viidennellä ja mitään muuta ei ole ollut "pakko" hommata,kuin ne luistimet..koulustakin saisi lainata,mutta mitä suotta kun niitä voi käyttää vapaallakin ja luistimet maksaa vaan jonkun 30€..

no mä ostin hyväät luistimet ja ne oli 79, sekä kypärä 39 ja luistimen varteen jutut 5e.......niin ja ne 30e luistimet mitä kaupassa näin ja esikoinen kokeili jotain 30--40e luistimet, niin jalat tulee kipeäks kyllä, niin huonoja ne on

ei ole erikoinen koulu kyllä, ihan tavallinen.... ja mä sanoin hyvää kun ne järjestä jotain, mutta miks urheiluvälineitä koulu ei omista? Kun miten jokainen pärjää, jos viikotain pitää jotain ostaa

Ensinnäkin, jos vai kerran käyttää, en välttämättä ostais kaikkien kalleimpia.

Mutta meillä käytetään useammin kuin vain kerran (vaikka ei ole vielä edes kouluiässä).

Toisekseen kirpparilta ei välttämättä löydy just oikeeta kokoa, mutta esim. facessa toimii tätä nykyä erittäin toimivat kirpparit. Sinne oman alueen palstalle ilmotus ja löytyy oma koko käytettynä hetkessä. =) Huomattavasti halvemmalla kuin lähes 300 e.

no mä ostin hyväät luistimet ja ne oli 79, sekä kypärä 39 ja luistimen varteen jutut 5e.......niin ja ne 30e luistimet mitä kaupassa näin ja esikoinen kokeili jotain 30--40e luistimet, niin jalat tulee kipeäks kyllä, niin huonoja ne on

ei ole erikoinen koulu kyllä, ihan tavallinen.... ja mä sanoin hyvää kun ne järjestä jotain, mutta miks urheiluvälineitä koulu ei omista? Kun miten jokainen pärjää, jos viikotain pitää jotain ostaa

ei taida koulujen budjetit riittää,jos pitäisi ostaa tuhansia pareja luistimia tai suksia..ja sitten kun kaikilla on erimalliset jalat,että mikä malli sopii kenellekin..

Ei varmastikaan tarvitse viikottain jotain ostaa. Ja edelleen se on oma valinta mitä ostaa.

Eikä tarvitse ostaa vasta sitten, kun tilanne on huomenna edessä. Nämäkin hankinnat voi ennakoida. Suomen kouluissa hiihdetään ja luistellaan joka ikinen talvi. Alkaa jo ajoissa katsella (vaikka syksyllä), löytyy hyvin ja edullisiakin.

Jospa vanhemmat tarjoutuisivat lahjoittamaan kouluille omille lapsilleen pieneksi jääneitä suksia yms., niin sitten olisi jatkossa muiden lainata. :) Siis jos ei ole rahallista tarvetta myydä eteenpäin...

mistä löysit noin kalliit sukset? Aikuiselle saa helposti setin 200 eurolla, lapselle ostin just 120e.

ja muuten, sukset tarvitaan koulussa joka talvi, osta ensi vuoden sukset tämän vuoden alesta!

(niissä ei oo muotivärejä, kukaan ei huomaa et on vuoden vanhat hiihtimet)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25613028:
Suomen kouluissa hiihdetään ja luistellaan joka ikinen talvi. Alkaa jo ajoissa katsella (vaikka syksyllä), löytyy hyvin ja edullisiakin.

No ihan tasan ei etelässä hiihdetä kouluissa joka talvi.

• Tykkää
ei taida koulujen budjetit riittää,jos pitäisi ostaa tuhansia pareja luistimia tai suksia..ja sitten kun kaikilla on erimalliset jalat,että mikä malli sopii kenellekin..

mutta miks koulut ei tee niin että esim, vaikka luistelevat tai hiihtävät tai muuta enemmän kuin kerran? Aina kun pitää ostaa päiväksi vaan. Eikö muita vanhempia se hermostuttaa, esim työttömiä?

ensinnäkin...
meillä on lapsella sukset ja luistimet ilman, että niitä ostetaan koulua varten.
ja toisekseen, ostimme lapselle sukset, ihan hyvä suksipaketti ja saatiin se 150 eurolla.
kirppikseltä olis saanu yli satasen halvemmalla.
olen kotiäiti, hyvin pärjätään vaikka kaikilla onkin sukset ja luistimet...

Eikös joka koululla ole joitain suksia niille, joilla ei ole omia. Ainakin alakouluissa.

Helsingissä ei taida olla,en tiedä tyttö on ollut kahdessa eri koulussa..viimeksi kertoi,että kaverinsa oli joutunut luistelemaan koulun luistimilla,joissa oli ollu tosi tylsät terät ja muutenkin ruosteessa..että ei varmana sitten se kunto ole mikään paras niissä lainavälineissä..

Yhteistyössä