Ä
äiti 32 vuotta
Vieras
[QUOTE="mä";24344000]Mitä sulla oli lapsena päällä? Oliko silloin välikausivaatteita?[/QUOTE]
Oli. Keliin ja vuodenaikaan sopivat tamineet.
Oli. Keliin ja vuodenaikaan sopivat tamineet.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mä en oikeestaan kyllä ymmärrä, miksi sateella pitäis edes ulkoilla. Mitä itua :O
Vai onko se kovinkin vakavaa, jos silloin tällöin jää ulkoilu väliin?
Mä en oikeestaan kyllä ymmärrä, miksi sateella pitäis edes ulkoilla. Mitä itua :O
Alkuperäinen kirjoittaja höööh;24344069:Ei mun lapsilla ole oikeastaan ollu mitään välikausivaatteita koskaan. Hyvin pärjättiin.
Nyt sälli kulkee hupparilla ja tuulitakin suostuu aamusin laittaan päälleen sitten, kun mittari näyttää suurinpiirtein nollaa aamuisin. Sit ku on tarpeeks kylmää se lyö päälleen toppatakin. Helteillä se on kulkenu lipokailla ja kouluun se menee skeittarityyppisillä popoilla. Niillä se sitten kulkee tonne toukokuun loppuun asti.
On se ainaki viel henkissä.
Pitäiskö mun mennä ostaan sille välikausikuteet :O
Voi veljet ja siskot, miten pihalla ihminen voi olla.kyllä on. siltä ajalta on olemassa esim kirjoja jossa annetaan vinkkejä mitä voi tehdä sadesäällä kun ei voi mennä ulos.
Minäkin olen ostanut monet välikausivaatteet 6v ja 5v lapsilleni ja viime keväänä niitä ei tarvittu kuin muutaman kerran. Tosi järkevää.
Ja me ulkoillaan paljon.
Hyi s**tana! Nää on niitä lapsia tai oikeastaan vanhempia joita parjataan tuolla kouluissa opettajien toimesta. Näitä lapsia joille ei voi hankkia oikeita varustuksia mm. koulun liikuntatunteja ajatellen. Monta tuntia ulkona pakkasella skeittarit jalassa? Eikä ulkohousuja että voisi aktiivisesti osallistua vaikkapa koko luokan lumilinnan rakentamiseen..
prkl
Tuotatuota, toiset ovat maininneet kurikset, mutta nehän ovat ne alkuperäiset "välikausivaatteet", sama tarkoitustahan on nykyaikaisilla vk-puvuilla, mutta ne ovat vain mukavammaksi ja käytännöllisemmäksi kehitetty. Voisihan vk-vaatteita sadeasuiksi tai tuulipuvuiksi nimittää, se on vaan nimitys.
Meillä muuten ollaan hienosti pärjätty pelkällä plain rainilla, tosin ensi vuonna voisi hankkia siihen toiset (kestävemmät) housut lisäksi.
niin, mulla kävi jo mielessä että ilmeisen varmasti suurin osa niistä, jotka sanovat etteivät osta vk vaatteita, eivät tiedä että kurahousut ja sadetakkikin on vk vaatteita. kun täällä kirjoitetaan ettei mitää vk vaatteita tarvi ja samaan hengenvetoon todetaan että lapset laittaa sadetakit ja kurahousut kun on märkää. nehän on just ne vk cvaatteet.
Äläpä siirtele maalia. En ole luopumassa nykyajan turhistakin mukavuuksista vain koska niitä ei ennen ollut. Nauranut vain naurettavalle väitteellesi, että ennen ei ulkoiltu, koska ei ollut välikausivaatteita. Ennen ei vissiin tehty ruokaakaan, kun ei ollut mikroa.no ei ennen ollu telkkaakaan, ei kertakäyttövaippoja, ei mikroa, ei autoja, ei sisävessaa. pitäiskö niistäkin luopua kun kerran ennemminkin pärjättiin ilman? jos sun peruste on se että et osta vk vaatteita kun ennenkää ei tarvittu niin et varmaankaan käytä noita muitakaan juttuja kun ennen pärjättiin hyvin ilmankin![]()
naurattaa tuo 50-luvulla ei oltu sateella ulkona väiteeiköhän se ollut juurikin niin, että mukulat suunnilleen asuivat ulkona, sisälle tultiin syömään ja nukkumaan oli sää kuin sää
![]()
Ei pitäis luopua, mut sä sanoit että 50-luvulla ei ulkoiltu sateella.no ei ennen ollu telkkaakaan, ei kertakäyttövaippoja, ei mikroa, ei autoja, ei sisävessaa. pitäiskö niistäkin luopua kun kerran ennemminkin pärjättiin ilman? jos sun peruste on se että et osta vk vaatteita kun ennenkää ei tarvittu niin et varmaankaan käytä noita muitakaan juttuja kun ennen pärjättiin hyvin ilmankin![]()