Mä tulin uskoon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Kyllä lapset ovat autuaita Jumalan silmissä, joten lapset pääsevät taivaaseen kun kuolevat.
Eli ei todellakaan vain uskovien lapset.

Ei aikuiset sitten ole autuaita Jumalan silmissä?

Mutta entäs naiset?

Uskoon tulleet ihmiset eli elämänsä Jeesukselle antaneet.
Jumalalle naiset ja miehet ovat yhtä rakkaita.

Kyllä lapset ovat autuaita Jumalan silmissä, joten lapset pääsevät taivaaseen kun kuolevat.

Mutta entäs naiset?

Muut ei siis ole rakkaita?

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
[

Miksi se hyvä ja ihana Jumala antaa lasten sairastaa tuolla lailla? Miksi pitää erikseen rukoilla ja pyytää, että parantuisi?

Ihmisiä koetellaan, varmaan siksi.
En tiedä. Mutta musta on ihanaa, että Jumala kuitenkin paransi. Jos en olisi uskossa, enkä olisi tajunnut pyytää Jumalalta apua, niin lapsi olisi leikattu, eikä siitä välttämättä olisi ollut edes mitään hyötyä.

Aika julmaa niille lapsille. Mä olen käsittänyt kuitenkin, että lapset pääsevät aina taivaaseen, jne. Tuntuu julmalta, että Jumala parantaa vain uskovaisten lapset.

siis eikö se oo niin että kaikilla lapsilla on paikka taivaassa ja heidän mielisillään..näin mä oon ainaki käsittäny.ja raamatussa lukee että jokainen jolla on sinapinsiemenen verran uskoa pääsee taivaaseen tai jotenki näin..mutta en mä tiiä raamattu on hirveen vaikee kirja käsittää mun mielestä.kait se pitäsi jotenki avautuu jossain vaiheessa kun sitä lueskelee,,

Se usko tulee Jumalalta, kun avaa sydämensä Jeesukselle. Siinä hetkessä Jeesus antaa kaikki synnit anteeksi ja pesee puhtaaksi. Siinä ihmisestä tulee "taivaskelpoinen".

Mutta entäs naiset?

Muut ei siis ole rakkaita?

Jumalan rakkaus näkyy Jeesuksessa. Siinä, että Jumala uhrasi ainoan, rakkaan Poikansa meidän jokaisen edestä. Siinä on rakkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja anne:
Siinä ihmisestä tulee "taivaskelpoinen".

Miten niin tulee?

Kyllähän se täytyy olla jo, jos yleensä on ollakseen.

Synti erottaa ihmisen Jumalasta ja ihminen ei ole "taivaskelpoinen" ilman Jeesusta. Jeesus pesee nuo synnit pois omalla ristin työllään, jonka Hän teki 2000 v sitten. Meidän tehtävä on ottaa Jeesuksen sovitustyö vastaan.

Miten niin tulee?

ei vaan siis justhan tuolla sanottiin että jos avaat sydämesi jeesukselle niin saat syntisi anteelkis ja sinusta tulee taivaskelpoinen..tai jotain sinne päin..

Miten niin tulee?

Synti erottaa ihmisen Jumalasta ja ihminen ei ole "taivaskelpoinen" ilman Jeesusta. Jeesus pesee nuo synnit pois omalla ristin työllään, jonka Hän teki 2000 v sitten. Meidän tehtävä on ottaa Jeesuksen sovitustyö vastaan.

Piatsi siis nuo lapset, jos kerta ne ovat taivaskelposia muutenkin ihan sillee.

Miten niin tulee?

ei vaan siis justhan tuolla sanottiin että jos avaat sydämesi jeesukselle niin saat syntisi anteelkis ja sinusta tulee taivaskelpoinen..tai jotain sinne päin..

Just niin. Kaikki on valmiina, Jumala odottaa vain että avaat sydämesi ja pyydät Jeesusta sydämeesi. Jumalan puolelta kaikki on valmiina, mutta ei Hän ketään pakota pelastukseen.

Miten niin tulee?

Piatsi siis nuo lapset, jos kerta ne ovat taivaskelposia muutenkin ihan sillee.

Lapset ovat viattomia, he eivät ymmärrä vielä hyvän ja pahan eroa, eivätkä tee syntiä tietoisesti. Siksi he pelastuvat aina. Ja se synti on juuri se siis, joka on meidän ja Jumalan välissä.

Miten niin tulee?

Just niin. Kaikki on valmiina, Jumala odottaa vain että avaat sydämesi ja pyydät Jeesusta sydämeesi. Jumalan puolelta kaikki on valmiina, mutta ei Hän ketään pakota pelastukseen.

niin mä tiiän :D mä oon paininu itseni kanssa tästä samasta asiasta enneki...

Lapset ovat viattomia, he eivät ymmärrä vielä hyvän ja pahan eroa, eivätkä tee syntiä tietoisesti. Siksi he pelastuvat aina. Ja se synti on juuri se siis, joka on meidän ja Jumalan välissä.

No koskas se synti tulee?

Huomaako esim. äiti sen lapsestaan?

(vtr esim. ensim.uhmaikä - rakas pikku laps muuttunut pikkuperkeeksi)

No koskas se synti tulee?

Huomaako esim. äiti sen lapsestaan?

(vtr esim. ensim.uhmaikä - rakas pikku laps muuttunut pikkuperkeeksi)

Uhmaikä kuuluu ihan normi kehitykseen. En osaa sanoa tuohon mitään tarkemmin. Jumala tietää, koska teemme tietoisesti syntiä :).

Jumalan puolelta kaikki on valmiina, mutta ei Hän ketään pakota pelastukseen.

No mihinkäs Hän ne sitten pakottaa?

Ei yhtään mihinkään.

Vaihtoehtoina ovat siis "pelastus" tai "ei yhtään mitään"

Ei vaan, Jumala EI pakota ketään mihinkään. Synti erottaa meidät Jumalasta automaattisesti, koska ei ole olemassa ihmistä, joka ei olisi koskaan ehtinyt mitään pahaa. Ja synnin palkka on kuolema. Jumala tarjoaa meille Jesuksessa yhteyttä Häneen. Ja meillä on vapaa valinta, otammeko sen vastaan. Hän ei meitä pakota, tarjoaa ainoastaan rakkautta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Siis Kylliäinen pakottaa kaikki Jumalan kieltäjät Jumalan kanssa samaan taivaaseen. Mitä mahtavaa siinä on?

Jos vaihtoehtona on helvetti, niin mahtavaahan se on. Kristityille on vain kaksi vaihtoehtoa.

Niin ja Jeesus on tie sinne taivaaseen.

Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;
pieni lauma menee taivaaseen 1. Kor. 15:40-53; Ilm. 5:9, 10
ja hallitsee Kristuksen kanssa

Voisitko nyt siis vastata kysymykseeni rukouksesta ja rukousvastauksista? Koetko Jumalan puhuvan sulle? Oletko saanut konkreettisia rukousvastuksia. Esim. onko kukaan koskaan parantunut rukouksessa, kun olet ollut paikalla tai kun olet rukoillut jonkun puolesta?

Jos ajat tällä sitä takaa että Jumala tekisi nykyään ihmeparannuksia,niin ihmeparannuksia ei nykyään tapahdu.

Kuinka sä voit noin sanoa? Kun itsekin olen moisia omin silmin nähnyt. Ehkä sinä et, mutta ei se tarkoita, etteikö niitä tapahtuisi.

Koska Jeesuksen opetuslasten kuotua ihmeparannukset loppuivat

Yhteistyössä