K
Keittiönoita
Vieras
Onneksi olkoon :flower: Sisäisen mielenrauhan saavuttaminen uskon kautta - olipa kyseessä mikä usko tahansa - on aina hieno juttu =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Koska se lukee raamatussa ja se on totta.Ja kyllä sen ite tietää ja tuntee kun uskoon tulee,ei sitä ilman Jumalaa uskoon tulla saati että ryhdytä vaan joksikinMutta ei aleta tästä kinaamaan koska se ei johda mihinkään =) Vai johtaako??
![]()
Ja saadaanko mitään tieteellistä faktaa tähän väitteeseen? Juu, en uskonutkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Koska se on totuus että ei ole kuin YKSI ainoa Jumala.Ja ihminen on täysin harhassa jos kuvittelee niitä olevan monta.
Öööö, kukas sen raamatun on kirjoittanut? Kiinnostaisi vaan tietää minkälaisia meriittejä kyseisellä kirjailijalla on tieteen ja historian alalta.Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Koska se lukee raamatussa ja se on totta.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Öööö, kukas sen raamatun on kirjoittanut? Kiinnostaisi vaan tietää minkälaisia meriittejä kyseisellä kirjailijalla on tieteen ja historian alalta.Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Koska se lukee raamatussa ja se on totta.
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Koska se lukee raamatussa ja se on totta.Ja kyllä sen ite tietää ja tuntee kun uskoon tulee,ei sitä ilman Jumalaa uskoon tulla saati että ryhdytä vaan joksikinMutta ei aleta tästä kinaamaan koska se ei johda mihinkään =) Vai johtaako??
![]()
Joo ei siitä kinata tarvii, se oli ihan hyväntahtonen kysymys!
Mä oon itte viimeseenasti kyseenalaistaja, oli asia sit mikä hyvänsä joten tuota kysymystä on tullu joskus pyöriteltyä.
Mä en usko raamattuun, enkä mihinkään muuhunkaan kirjaan. Mä uskon ihmisten vastuuseen omista teoistaan ja oikeuksiin omiin valintoihin, näin lyhyesti. Ja jonkinlaiseen jumaluuteenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Koska se lukee raamatussa ja se on totta.Ja kyllä sen ite tietää ja tuntee kun uskoon tulee,ei sitä ilman Jumalaa uskoon tulla saati että ryhdytä vaan joksikinMutta ei aleta tästä kinaamaan koska se ei johda mihinkään =) Vai johtaako??
![]()
Mä oon itte viimeseenasti kyseenalaistaja, oli asia sit mikä hyvänsä joten tuota kysymystä on tullu joskus pyöriteltyä.
Mä en usko raamattuun, enkä mihinkään muuhunkaan kirjaan. Mä uskon ihmisten vastuuseen omista teoistaan ja oikeuksiin omiin valintoihin, näin lyhyesti. Ja jonkinlaiseen jumaluuteenkin.
Tarkotin kinaamalla sitä että jos toinen uskoo ja toinen ei niin siitä saattaa tulla semmonen inttely joka ei johda mihinkään =)
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Öööö, kukas sen raamatun on kirjoittanut? Kiinnostaisi vaan tietää minkälaisia meriittejä kyseisellä kirjailijalla on tieteen ja historian alalta.Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Koska se lukee raamatussa ja se on totta.
Sanonpa sen verran tähän väliin, että mieheni on opiskellut raamattua 5 vuotta ja otti eron silloisesta vaimostaan, kun sai ihan tarpeeksi tuosta uskosta niin nykyään, kun puhuu/kyselee uskovaisilta (minkä uskon vaan ) ihmisiltä/papeilta asioista niin jossain vaiheessa ovat menneet hiljaisiksi ja tuumanneet vain, että kyllä Jumala tietääkun ovat puhuneet itsensä pussiin, että se siitä ja sen kestävyydestä :headwall:
Kristinuskossa olennaisiin asioihin kuuluu se, että Jumala on niin suuri, ettei ole täysin ihmisen selitettävissä. Ihminen nykyisellä tietämyksellään pysty selittämään edes omaa toimintaansa (aivotoiminta yms), niin jos ihminen pystyisi täysin Jumalan selittämään, olisi sellainen Jumala ihmistä pienempi eikä mikään kaikkivaltias ensinkään.
Mistä nää tommosia päätelmiä vetelet etten hyväksy sun ateismia?Älä sä sano siellä mun mielipiteitä tai mitään muutakaan.Osaan sanoa ne itekkin.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Ja saadaanko mitään tieteellistä faktaa tähän väitteeseen? Juu, en uskonutkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Koska se on totuus että ei ole kuin YKSI ainoa Jumala.Ja ihminen on täysin harhassa jos kuvittelee niitä olevan monta.
Entä hyväksytkö ajatuksen että kenties niitä jumalia ei ole ensimmäistäkään?
Ateismi on valinta aivan kuten uskokin mutta sinä et sitä hyväksy. Ja jos et hyväksy niin syyllistyt samaan parjaamiseen kun ateistien väitetään uskovaisille tekevän joten et ole yhtään parempi ihminen.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Aha, panttasitko omaisuutesi jäsenmaksuksi?
Siihen mitään jumalia tarvita. Mulla on TomTom.Alkuperäinen kirjoittaja uskossa:Toivon että tekin kaikki löydätte oikean tien!
Totta ihmeessä minä tieteellisiin faktoihin uskon sillä tiede on ainoa totuus.Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Ja toisekseen vaikka mulla ois tässä miljoonia faktoja ja todisteita sulle annettavana,et sinä uskoisi niihin kuitenkaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Koska se lukee raamatussa ja se on totta.Ja kyllä sen ite tietää ja tuntee kun uskoon tulee,ei sitä ilman Jumalaa uskoon tulla saati että ryhdytä vaan joksikinMutta ei aleta tästä kinaamaan koska se ei johda mihinkään =) Vai johtaako??
![]()
Tarkotin kinaamalla sitä että jos toinen uskoo ja toinen ei niin siitä saattaa tulla semmonen inttely joka ei johda mihinkään =)
Joo niinhän siinä tahtoo käydä. Mun mielestä se vois olla vaan mielenkiintonen keskustelu kaks täysin eri tavalla uskovan ihmisen välillä. Siinä tapauksessa että kumpiki pystyis avoimesti puhumaan ilman suurempia tunteenpurkauksia![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Mistä nää tommosia päätelmiä vetelet etten hyväksy sun ateismia?Älä sä sano siellä mun mielipiteitä tai mitään muutakaan.Osaan sanoa ne itekkin.
Ja toisekseen vaikka mulla ois tässä miljoonia faktoja ja todisteita sulle annettavana,et sinä uskoisi niihin kuitenkaan?!Sulla on tuo oma asenne jo semmonen puolustuskanalla oleva että ei sinulle hyödyttäisi mitään kertoa?Vai mitä luulet,oletko kovin vastaanottavainen??
Ja joo,tuosta että hyväksynkö ajatuksen siitä ettei mitään jumalia ole ollenkaan,EN koska tiedän 100% että Jumala on olemassa,en minä siitä muuten kertoisi!Jumala on sama eilen,tänään ja iänkaikkisesti.Se asia ei muutu miksikään vaikka yrittäis olla ajattelematta koko asiaa,sitä voi yrittää kierrellä ja kaarrella ja intellä ja ehkäpä jopa haukkua uskovia tyhmiksi tuon asian takia mutta ei se muutu mihinkään.Toivon että sinäkin heräisit todellisuuteen joskus
:heart: Ja lopuksi haluan sen sanoa että en se minäkään ole aina uskossa ollut ja elin ihan samallalailla maallista elämää mitä muutkin,mutta yhtenä päivänä vaan tajusin että annan Jeesukselle elämäni ja kuinka sokea olin ollutkaan,koko elämäni muuttui paremmaksi enkä kadu yhtään,Jeesus pelastaa ja rakastaa sinuakin ja on kuollut ristillä meidän kaikkien puolesta joka ikisen ihmisen puolesta maailmassa,sinunkin!
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Totta ihmeessä minä tieteellisiin faktoihin uskon sillä tiede on ainoa totuus.Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Ja toisekseen vaikka mulla ois tässä miljoonia faktoja ja todisteita sulle annettavana,et sinä uskoisi niihin kuitenkaan?
Laitas ny tulemaan joku kiistaton tieteellinen fakta Jumalasi olemassaolosta ja saavutuksistaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Heluna:Hieno juttu, että olet löytänyt onnen elämääsi!
Muista kuitenkin onnesikin huumassa miettiä tarkkaan, millä tavalla viet ilosanomaasi eteenpäin. Mielestäni hiljaisella esimerkillä ajaa omaa asiaansa parhaiten, olipa se asia mikä tahansa. Siinä tapauksessa tietysti jos joku varta vasten haluaa tietää ajatuksiasi enemmän, jaa toki sanojasi. Mutta muuten vältä julistamista joka käänteessä vaikka kuinka mielesi tekisi.
Nimittäin jos tarkoituksenasi on saada muitakin ihmisiä uskonnollisiin ajatuksiin, paras tapa työntää heidät mahdollisimman kauas uskonasioista on alkaa kertomaan niistä innokkaasti.
Ja tämän kanssa siis aivan samaa mieltä:
"Eniten mua häiritsee se, että Jumalan ja uskomisen nimiin vedetään niin paljon kaikkea sontaa. Siis just tällaista "me itkettiin ja rukoiltiin" -juttua. Ihan kuin sitä pitäisi jotenkin erityisesti korostaa sitä tilannetta ja oikein näyttelemällä näyttää, että nyt minua on kosketettu. Samoin mua häiritsee uskovien puheenparret. Jatkuva siunauksen toivottelu ja se jatkuvat, hymistelevä höpölöpöhuttu uskonpoluista, jne. Musta se on näyteltyä. Usko on se, joka asuu ihmisen sisällä eikä sitä tarvitse joka välissä esitellä muille ja korostaa. Ehkä mä olen väärässä uskossa itse, koska en ymmärrä sitäkään miksi ihmisiä pitää käännyttää ja miksi heille pitää erikseen kertoa uskonnoista ja opettaa ulkoa rukouksia. Miksi keskittyä kaikkeen siihen ulkokultaiseen?"
t. Monenlaista käännytys(yritelmä)työtä kokenut ateisti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Mulle Jumala on vähä niinku vaikka vesi. Sitä on kaikkialla, eri muodoissa, enemmän tai vähemmän, toisaalta se ei ole yksi, mutta toisaalta on, eri muodoissaankin se on silti sitä samaa. Eli mulle jumaluus/Jumala/henki/voima/rakkaus ei ole joku heppu jossain pilven päällä. Jumalan voima elää kaikissa ihmisissä. Se henki mikä meissä on. (Ja eläimissä, kasveissa...jopa kivissä, mutta eri muodossa kuin meissä ihmisissä.)
Jos tosiaan "käännytystyötä" tahtoo tehdä, ni paras konsti on minustaki se, että elää oman uskonsa mukaan (lähimmäistä, vihamiestäkin, rakastaen siis) ja pitää omaa elämäänsä esimerkkinä siitä, mitä jumalan yhteydessä eläminen voi tuoda. Eli anna jumalan voiman/rakkauden käydä sinun kautta.
Alkuperäinen kirjoittaja uskossa:Pakko teillekkin tänne hehkuttaa, ihana lämmin ja rauhaisa tunneAina olen jotenkin uskonut Jumalaan mutta en ole elänyt Hänen Sanansa mukaan kovinkaan hyvin. Veljeni on pyytänyt mua monesti hänen kanssaan kokouksiin ja siellä pari kertaa kävinkin ja tuntui hyvältä olla siellä. Mutta eilen sain sitten rauhan sydämeeni.. Rukoilin ja itkin veljeni ja hänen vaimonsa kanssa, laulettiin lauluja, niitä lauluja mitä joskus pienenä kuunneltiin kasetilta siis hengellisiä lauluja ja sitten se tuli.. Mä sain vaan niin valtavan rauhan sydämeen, nyt on niin levollinen olo!! Miten sitä onkin katsonut maailmaa aivan erilailla.. Kiitos Jumalalle tästä!! Kiitos Herra! Toivon että tekin kaikki löydätte oikean tien!
Näin. Kunhan se sananjulistajakin ymmärtää lopettaa julistamisensa, jos toinen sanoo, että "kiitos, mutta ei kiitos". =)Alkuperäinen kirjoittaja anne:Tähän vielä lisään, että olen samaa mieltä siitä, että elämän tulee olla sopusoinnussa sanojen kanssa. Mutta sanatonta kuin myös sanallista julistusta tarvitaan molempia. Se on sitten sanoman vastaanottajan asia, uskooko vai ei. Jumala kutsuu jokaista omakseen, mutta ketään Hän ei pakota. Sekin on Jumlan suurta rakkautta.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Näin. Kunhan se sananjulistajakin ymmärtää lopettaa julistamisensa, jos toinen sanoo, että "kiitos, mutta ei kiitos". =)Alkuperäinen kirjoittaja anne:Tähän vielä lisään, että olen samaa mieltä siitä, että elämän tulee olla sopusoinnussa sanojen kanssa. Mutta sanatonta kuin myös sanallista julistusta tarvitaan molempia. Se on sitten sanoman vastaanottajan asia, uskooko vai ei. Jumala kutsuu jokaista omakseen, mutta ketään Hän ei pakota. Sekin on Jumlan suurta rakkautta.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:Alkuperäinen kirjoittaja uskossa:... Toivon että tekin kaikki löydätte oikean tien!
voi helevettiläine, mene äkkiä lääkäriin... |O