Mä tod kiroan kuulapyssyt!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Asumme luhtitalossa jossa talot muodostaa ns ringin minkä sisäl muksut leikkii. Viime kesänä erään perheen 13v poika ampui poikaani (silloin 4,5v) ja sen kamua kuulapyssyllä. Pojat juoksi piiloon ja karkuun. Näin ja karjuin ovelta pari valittua |O . Poika jatkoi kun panin oven kii ja tulin taas karjuun. Menin isälle kertoon ja se poika juoksi pois pihasta piiloon isäänsä. Ase kuulemma takavarikoitiin. Ei menny kauaa kun taas ase käytös ja pihas ampui.
Nyt toissa päivänä sen pikkuveli(n. 9v?) ampui poikaani uudella kuulapyssyllä otsaan ja mahaan!!!!!! |O |O |O
Poika kertoi seuraavana päivänä, menin taas kertoon, nyt äiti ovel ja sanoi et muutkin tuli valittaan ja ase on nyt ollu kaapissa.
VARMASTI ei me ku hetki kun se saa sen takas....ja.... |O
Poika 5v7kk tottunu oleen ulkona koko päivän aina, ja mä en taaperolta ja kotitöiltä ehi pihas istuun koko päivää chillamassa.
Mitä sinä SINÄ tekisit jos vielä ampumista tulis? Josa kuiteskin haluat säilyttää naapurisovun :attn: .
En halua et silmä menee. Pitää kai sanoo pojal et HETI kun pojat edes johonki ampuu pihas, tulee sanoon ja mä käyn kertoon taas vanhemmille ja vaadin et ottavat kokonaan aseet pois. En tiä hemmetti |O

Juu typeriä vehkeitä. Jos kerran heitä ei naapurisopu kiinnosta, tarviiko sunkaan siitä välittää :whistle: No ei vaan, toki se ois hyvä jos saisitte sovittua tuon asian, mutta eikös ne ole niitä mitä ei edes alle 18v myydä, joten tuskin niitä saa lapset käyttääkään? Siinä tapauksessa soittaisin varmaan poliisille kun tarpeeksi menis hermo :xmas:

Tääl naapurit soitti kerrostalos yhden pojan kotiin poliisit kun se ampui kuulapyssyllä toisia päin ja yhdelt meni melkein silmä.Äiti totes että haistakaa vittu ja veti oven kii ku menivät asiasta sanomaan.
Poliisit haki kuulapyssyn pois.

Ostat oman pyssyn ja annat samalla mitalla takasin. En kyllä oikeesti tiiä miten pitäis toimia..:| Mua raivostuttaa tommoset kakarat kun terrorisoi muita ja vielä varoituksista huolimatta. Kyllä kai pitäis jo ton ikäisillä järki sanoo ettei KETÄÄN ammuta kuulapyssyillä päin :headwall: Jestas.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tääl naapurit soitti kerrostalos yhden pojan kotiin poliisit kun se ampui kuulapyssyllä toisia päin ja yhdelt meni melkein silmä.Äiti totes että haistakaa vittu ja veti oven kii ku menivät asiasta sanomaan.

Mä oon sen tyylinen ihminen et mun hermo ei kestäis sitä et sit joku vihais meitä jne. Haluan ehdottomasti säilyttää sovun. Kyseinen äiti ei pyytänyt anteeksi poikansa teon takia, ei pahoitellut, ei mitään, naureskellen puhui asiasta. Yritin painottaa et on vaarallista, sanoin sen 3 kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin jees:
Ostat oman pyssyn ja annat samalla mitalla takasin. En kyllä oikeesti tiiä miten pitäis toimia..:| Mua raivostuttaa tommoset kakarat kun terrorisoi muita ja vielä varoituksista huolimatta. Kyllä kai pitäis jo ton ikäisillä järki sanoo ettei KETÄÄN ammuta kuulapyssyillä päin :headwall: Jestas.

Pojat muuteskin sellasia et tekee tuhmia jne :/

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

Mä oon sen tyylinen ihminen et mun hermo ei kestäis sitä et sit joku vihais meitä jne. Haluan ehdottomasti säilyttää sovun. Kyseinen äiti ei pyytänyt anteeksi poikansa teon takia, ei pahoitellut, ei mitään, naureskellen puhui asiasta. Yritin painottaa et on vaarallista, sanoin sen 3 kertaa.

No kestääkö sun hermo tota ammuskelua?? Jos sitä äitiä ei kiinnosta sopu sun kanssa, miksi sua niin kovasti haluttaa olla väleissä hänen kanssa?

Lähettäisin tuon junnuni sinne paikalle =) Noi harrastuksenaan softaavat nimittäin näkevät punaista aina, kun joku ääliö käyttää kuulapyssyä yleisillä paikoilla tai ylipäätään muuten väärin. Itse asiassa toi kollikööri aika ajoin käy pitämässä puhuttelun alueen natiaisille, joille vanhemmat ovat ostaneet kuulapyssyn perehtymättä lainkaan koko asiaan. Pitävät sen puhuttelun ihan asiallisesti ja ystävällismielisesti, kertovat ko harrastuksesta, kertovat, miksei saa räiskiä missä haluaa ja kehottavat näitä natiaisia liittymään johonkin alueen softaustiimiin, jolloin harrastuksesta tulee ensinnäkin paljon mielenkiintoisempaa, turvallisempaa, naapurisovun säilyttäen ja harrastuksen mainetta pilaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Mä juttelisin pojan kanssa. Asiallisesti, enkä karjumalla. Kyllä tuon ikäinen jo syy-seuraussuhteet ymmärtää.
Vielä jos ap löytäisi alueelta poikia, jotka oikeasti harrastavat softausta, ja pyytäisi näitä poikia puhumaan naapurin riiviölle.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
joo kyllä noissa se 18 on ikäraja. Varmaan ite soittaisin poliisin jos ei loppuis, siinä ei kyllä naapurisopu säilyis mutta ainakin lapsien silmät.
Alle 18 v saa hankkia kuula-aseen vanhempiensa luvalla. Eli ei tarvitse olla 18 v saadakseen laillisesti kuula-aseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
joo kyllä noissa se 18 on ikäraja. Varmaan ite soittaisin poliisin jos ei loppuis, siinä ei kyllä naapurisopu säilyis mutta ainakin lapsien silmät.
Alle 18 v saa hankkia kuula-aseen vanhempiensa luvalla. Eli ei tarvitse olla 18 v saadakseen laillisesti kuula-aseen.

On eri tehoisia kuuliksia. Vapputorilta olivat ostaneet tuon |O :o . Niissäkin niitä jo myydään!!

Mä alan kyylään ikkunassa ja yritän olla mahd paljo pial. Nostan metelin jos viel pihas ammutaan. Eivätkä oo ainoita, on yks kolmaski poika toisesta perheestä. *huoh*
Poistun mut kommentteja voi jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
On eri tehoisia kuuliksia. Vapputorilta olivat ostaneet tuon |O :o . Niissäkin niitä jo myydään!!
Vapputorilta ostetuissakin silmän puhkeamisen riski on olemassa, vaikkei kuulan lähtönopeus olekaan lähelläkään softausaseen nopeutta. Hankala tilanne sulla kieltämättä :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuula-aseilla ei saa ampua yleisillä alueilla. Ainoastaan suljetuilla.
Näin. Nyt tosin ap kertoi, että se pojan kuula-ase olikin vapputorilta ostettu lelu. Niillä kaiketi saa räiskiä suurinpiirtein missä haluaa.

ahaa, muistan vaan tilanteen kun tutun 15v. poika ei saanu. Kyllä minusta ois hyvä noissakin joku raja olla, täälläkin ampuu välillä mihin sattuu nuo pihan penskat.

ahaa, muistan vaan tilanteen kun tutun 15v. poika ei saanu. Kyllä minusta ois hyvä noissakin joku raja olla, täälläkin ampuu välillä mihin sattuu nuo pihan penskat.
Tiedän tämän, kun junnu on harrastanut softausta jo useamman vuoden ajan *muutaman nimen papereihin kirjoittanut :D * Mutta sun tutun 15 veellä ei varmaan ollut vanhempiaan tai vanhempiensa allekirjoittamaa lupalappua mukanaan? Nemesis oli aikoinaan niin tiukka, että joko ase piti maksaa vanhemman Visalla tai sitten vanhemman käydä paikan päällä myymälässä täyttämässä lupalappu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Mä menisin uudelleen juttelemaan niiden vanhempien kanssa ja kysyisin, mitä he ehdottavat, että tämä ongelma saataisiin loppumaan. En kyllä poliisia sotkisi asiaan.
En mäkään tässä tapauksessa, kun kyse on kuitenkin leluaseesta. Mutta jos olisi oikeasta softausaseesta, soittaisin kyllä poliisit paikalle, jos naapurin kanssa ei asiasta sopua synny.

Tiedän tämän, kun junnu on harrastanut softausta jo useamman vuoden ajan *muutaman nimen papereihin kirjoittanut :D * Mutta sun tutun 15 veellä ei varmaan ollut vanhempiaan tai vanhempiensa allekirjoittamaa lupalappua mukanaan? Nemesis oli aikoinaan niin tiukka, että joko ase piti maksaa vanhemman Visalla tai sitten vanhemman käydä paikan päällä myymälässä täyttämässä lupalappu.

Juu olet varmaan sit paremmin perillä asiasta, minä kun en ole semmosta edes nähny kun vilaukselta jonkun kädessä. hajuakaan mikä ois oikee ja mikä enemmän leikkipyssy.

Juu olet varmaan sit paremmin perillä asiasta, minä kun en ole semmosta edes nähny kun vilaukselta jonkun kädessä. hajuakaan mikä ois oikee ja mikä enemmän leikkipyssy.
Musta on pelkästään hyvä, ettei niitä softausaseita myydä kelle tahansa naperolle. Ne kun ovat yhtä vaarallisia kuin ilmakivääritkin. Ikävä kyllä on myös vanhempia, jotka sen luvan antavat lukematta sitä lupalappua sen tarkemmin ja ymmärtämättä, mistä on kysymys. Leikkipyssyn ja softausaseen erottaa ainakin painosta. Softausase painaa yhtä paljon kuin oikeakin ase. Ja softausase on mahdollisimman paljon oikean aseen näköinen. Ne ovat nk replikoita eli jonkun tietyn oikean aseen jäljitelmiä. Lelut on muovia, softausaseet metallia.

Yhteistyössä