Että mä vihaan kuulapyssyjä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
|O
Pihassamme "isommat" pojat eli koululaiset ampuu niillä täysin pienten keskellä. Monesti aikuiset huutaa ovista että sitä ei saa pihassa tehdä ja pojat tietävät sen. Kesällä yksi n.13-14v poika jahtasi poikaani(vajaa5v) ja sen kaveria(vielä pienempi) ja ampui niitä. Malauta kun sen näin niin annoin kuulua |O |O |O ja koska selän käännettyä se jatkoi sitä niin menin sen vanhemmille kertomaan(perheessä kova kuri, vaikkei aina uskois :/ ). Mies sanoi että se vihaa niitä pyssyjä ja ottaa sen kokonaan pois siltä.
Nyt mennyt siis viikkoja niin TAAS sama nulikka toisen huligaanin kanssa ampuu tuolla toisiaan ja mun poika ja yksi pikkunen poika juoksee jaloissa karkuun(mun poika pelkää niitä). Annoin taas kuulua. Että mua niin v.ituttaa tommonen |O ei voinu sitten ottaa sitä pyssyä kokonaan pois, pysyvästi. Pojan äiti näki kyllä että ne pyssyilee sillä se huusi poikaansa tuossa mutta ei puuttunu asiaan.
Taas tässä välissä juoksin ikkunaan seuraamaan tilannetta, nyt eräs vanhempi nainen anto palaa :kieh: mutta en usko että asia muuttu.
Saimpahan purkautua, kiitos :D

Ammuin pienenä iso veljee vähän vastaavalla pyssyllä joten se pyssy takavarikoitiin ja isä antoi piekkarin käteen ja sanos et
-Muista sit et tää ei oo mikään leikki pyssy.
Sen jälkeen ei oo tehnyt ees mieli ampua ketään päin pyssyllä kun tajusin sen vastuun ja mitä siitä seuraa!!
Millään pyssyllä ei saa edesas tähdätä ketään (ei edes nalli pyssyllä)

Hemmettiin KAIKKI pyssyt... Mun 3 v poika sai onginnasta NALLIPYSSYN...enkä takuulla osta siihen nalleja, vaikka niitä siihen on vinkunu sekä isä että isän äiti (siis lapsen mummu oli kummissaan miks pojalla on nallipyssy ilman nalleja)
Ja minä kun en voi SIETÄÄ mitään paukahtelevia, ampuvia... niin niitä ei myöskään pojalle tule... ei... kamalia...

Samaa ongelmaa pukkaa meidänkin pihapiirissä...kuulapyssyillä ammutaan surutta päin ihmisiä ja asumuksia (mm. yks ikkuna menny rikki ja lukuisia osumia ihmisiin, se suuri vahinko vielä tapahtumatta!). Noi poikien vanhemmat kyllä "kieltää" (voi kun sillä ei sais ampua toisia päin...), mut touhu jatkuu. No, minä kyllä uhkaisn ottaa ampujilta aseet pois jos kertaakaan näen, että ihmistä päin ammus lähtee. Ja myös toteutan uhkaukseni!

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Samaa ongelmaa oli minun veljen pihassa. Veli soitti lopulta poliiseille, kun sama poika ampui toisia päin kielloista huolimatta. Poliisi vei koko aseen pois. Eikös niissä ole ikäraja nykyisin?

riippuu mallista jotkut K-3 jotkut K-18 (käyttö sallittu huoltajan luvalla)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samaa ongelmaa pukkaa meidänkin pihapiirissä...kuulapyssyillä ammutaan surutta päin ihmisiä ja asumuksia (mm. yks ikkuna menny rikki ja lukuisia osumia ihmisiin, se suuri vahinko vielä tapahtumatta!). Noi poikien vanhemmat kyllä "kieltää" (voi kun sillä ei sais ampua toisia päin...), mut touhu jatkuu. No, minä kyllä uhkaisn ottaa ampujilta aseet pois jos kertaakaan näen, että ihmistä päin ammus lähtee. Ja myös toteutan uhkaukseni!
Meillä asuu softaaja ja jo vuosia näillä alueen pojilla on ollut sellainen käytäntö, että jos joku vaikka ikkunasta näkee lasten ammuskelevan kuula-aseilla toisia, niin lähtee "partio" paikalle. Täällä on alueen softaustiimiläisten verkosto, jotka sitten ihan ystävälliseen sävyyn käyvät kertomassa näille räiskijöille kyseisestä harrastuksesta, tiimeistä, miksei ihan missä vaan saa ampua jne. Antavat asiallista tietoa tästä harrastuksesta, kertovat miten voi päästä tiimiin mukaan jne.

Aikuisten keuhkoamiset voi usein mennä kuuroille korville, mutta jos teidän alueella toimii joku softaustiimi, niin voisit ehkä ehdottaa samanlaista toimintaa heille. Täällä se räiskintä loppui jo reilu vuosi sitten ja jos uusia tapauksia ilmenee, tämä "partio" lähtee taas matkaan. Softaajat kun inhoavat sitä, että jotkut typerykset pilaavat koko harrastuksen maineen.

keksitty koko juttu ei perkele mikään airsoft ase saa ikkunaa rikki edes sarjaa tuli toiminnollaja missöä hiton gansta cityssä asutte ku siellä muka vanhemmat jahtaa pienempiä en usko en vaan usko

Yhteistyössä