Mä luulen että kohta Venäjä lavastaa jotain syyttääkseen Suomea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Esimerkiksi pukee joillekin ma m uille Venäjän armeijan vaatteet, vie ne rajalle Suomen puolelle salaa ja ampuu. Ja nostaa suuren haloon että Suomi on ampunut heikäläisiä. Tai tunkee noita samoja tyyppejä lentokoneeseen ja käskee lentämään Suomen yläpuolelle ja ampuu sen itse alas ja syyttää että Suomi ampui.
Sitten niillä on "syy" alkaa ampumaan meitä ohjuksillaan yms :(

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Miksi kuvittelette meillä olevan puolustusvoimat ja luuletteko, että siellä nukutaan nyt?
Ei ne kaksi asiaa ole toisiaan poissulkevia. Tosiasia on että Suomelle voi tulla tappioita vaikka puolustusvoimat olisi hereillä. Jotkut kuvittelee että Nato-jäsenyys tekee jotenkin immuuniksi. Vaikka se saattaa olla syy miksi joku vielä menettää henkensä.. Toivon olevani väärässä, mutta pelkään silti.

Ei Venäjällä ole nyt mitään resursseja hyökätä pitkiin aikoihin Suomeen, rauhoittukaa hyvät ihmiset.

Kaikki sotavoimat ovat kiinni Ukrainassa ja kalustoa hupenee mukavalla vauhdilla pahasti epäonnistuneen strategian takia lisättynä onnettomasti toteutetulla huollolla.
Ja ukrainalaiset ovat puolustautuneet älykkäästi ja todella yllättävän hyvin.

Joutuvat haalimaan jopa ulkolaisia palkkasotilaita, kun tappiot ovat odottamattoman suuria. Suomen rajoiltakin on jouduttu viemään kalustoa pois.

Eniten kauhistuttaa venäläisten sotilaiden käskystä tuhoamat sairaalat, koulut, päiväkodit, kerrostalot, pakenevat siviilit autoissaan, busseissa, rautatieasemalla jne. Siis ihan kaikki siviilikohteet. Ja todistetut raakalaisuudet, kuten kaapatuista puheluista on saatu selville.

Sääliksi käy kuitenkin myös Putinin tapattamat omat nuoret miehet. Riittääkö edes 10.000 tässä vaiheessa? Ja lisääntyvät kokoajan kun sivistysmaat lähettävät runsaasti lisää aseapua.

Venäjä on vajonnut todella alas muun sivistysmaailman silmissä, mutta se on Putinin oma valinta. Kuinkahan kauan hän säilyy pallillaan? Toivottavasti syrjäytyy mahdollisimman pian tavalla tai toisella.

Voi olla. Mut jos Venäjä hyökkäis, niin isoin syy on Suomen todennäkönen Natoon liittyminen, eli Venäjä ei "tarvitsisi" Mainilan laukauksia.

Yhteistyössä