Mä tiedän, ettei tätä pitäis edes miettiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
mutta muo jotenkin sieppaa, kun poika tulee kaverilta aina 5-20 euroa rikkaampana, tai useimmiten kyllä rahat on jo tuhlattu, eli tulee lelun kanssa.
Pojat saa siis aina ihan hirmu ison palkan siivoamiseen osallistumisesta. Sen mä ymmärrän, että saavat pitää rahat kun vievät pullot kauppaan, mutta 20 euroa/nuppi 9 vuotiaille pojille siivoamisesta on minusta liikaa.
Mä velvoitan saman kaverin meillä ollessa osallistumaan siivoamiseen ihan ilman palkkaa!
kerran se kyllä narisi ja sanoi, että ei hänen tarvi osata siivota, kun hän aikoo hankkia muijan, joka siivoo. Täytyy myöntää, että vastaukseni ei tainnu olla ihan asiallinen...
Mutta joo, meillä on meidän säännöt ja siihen kuuluu että puiden haku ja tiskikoneen tyhjennys on lasten töitä, niistä ei saa palkkaa ja siivoamiseenkin pitää iosallistua ilmaiseksi. ja jos joku haluaa maksaa lapsille, niin ok, ei periaatteessa kuulu mulle. Nuo vaan on niin isoja palkkoja työstä, joka minusta kuuluu jokaiselle perheenjäsenelle, että pelkään joutuvani omille lapsille joskus vielä vääntämään rautalangasta, että ei, kenenkään ei kuulu saada kotitöihin osallistumisesta palkkaa, joskus vaan saa extraa, kun tekee jotain erityistä ja toisilla se raja, mikä on jotain erityistä on matalampi kuin toisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
kerran se kyllä narisi ja sanoi, että ei hänen tarvi osata siivota, kun hän aikoo hankkia muijan, joka siivoo.

Kyllä on oikea asenne pojalla!

Kannattaa vaan pitää omana tietonaan, ettei pelota niitä potenttiaalisia muijia pois ennen kun on edes nimi selvinny :whistle:

kauheeta mun mielestä, että noin paljon annetaan lapsille rahaa! mihin 9v tarvii 20e??? ei mun mielestä tarvi. Ei oo hyväks tollanen kasvatus ja näkeeähn sen jo siitä, miten se poika sulle ap kehtas vastata. Ymmärrän kyllä huolesi ja kauhulla odotan sitä kouluikää kun lapsella alkaa olla omia kavereita, ja alkaa nää "jokke saa ainaki 20e ku petaa oman sängyn, mä en petaa ite, jos et maksa 20e"

Pitääpä ajatella ja miettiä tuota.

Meilläkin ovat epelit keksineet, että pitäisi saada lisää liksaa. Saavat siis viikkorahaa, jonka ehtona on se, että tietyt hommat on tehty. Joskus saatan ostopalveluna hankkia tiskausapua muksuilta, 50 senttiä maksimissaan kerta.

Hankala tilanne... Mutta asenteesi on oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja abc:
No minä en taas käsitä miks kenenkään pitää alkaa vierasta huushollia siivoamaan???

No jos lapsilla on kavereita, niin tokihan ne lapset elää silti ihan normaalin arkirytmin mukaan. Siis sellasia kavereita, jotka tuölee ja menee muutenkin kuin kotonaan. On eriasia, jos kyse olis jostain oikeista vieraista, mutta nuo sellaisia melkein perheenjäseniä.
Ei kylässä olijoiden tarvi osallistua, mutta omien pitää elää normaalia leämää, ei voi vetäytyä "mulla on kaveri"-ilmiön taa, koska silloinhan niiden ei tarttis koskaan osallistua mihinkään.

Yhteistyössä