Mä taidan olla ihan hirvee.. Mutta aloin mietiskellä tollasta joululahjajuttua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poika toivo cars-ohjattavaa autoa, sen saa. sitten toivoo sitä cars bensatankki juttua,mikä lie? sitä vielä mietin...sitten cars duplolegoja niitä saa... sitten toivoo jotain autorataa ja varmaan ostan semmosenkin. 1,5vlle ostan potkuauton ja 1-2vuotiaiden ohjattavan auton missä 2 nappia:D helppo ajella,itseasiassa ostin sen jo. sitten pari kirjaa. muuta en osta pojille. suklaata ehkä kumallekin,sellainen pienet panda rasiat:)+ muut lahjat tulee sukulaisilta.

Ja mun ideahan tässä oli että jos lapsi haluaa vaikkapa ihan tavallisen barbien, millä on hintaa no 20-40€ (en oo tässä ihan messissä), niin miksi sille lapselle ostetaan joku halpisversio ja lisäksi tyyliin pilipalilyijykyniä ja -kumeja tiimarista, plus jotain ja jotain ihme sälää..

Mulla henk koht oli jo lapsena niin kamalan hintava kiinnostus kuin piirtäminen, miksi v-ssa piti ostaa niitä halvimpia lyijykyniä tusina jotka raapii sen kilon sitä sotkupaperia rikki, eikä yhtä kunnon piirtämiseen tarvittavaa lyijäriä, yhtä kunnon kumia ja vaikka ohutta pinkkaa piirustuspaperia???!!! Tai vaikka ihan perus, kopiopaperi olisi ollut ihan tarpeeksi hyvää..

*Muoks*

Viimeksi muokattu:
Mäkin ymmärrän hyvin, ettei kaikilla ole varaa ostaa kaikkea mitä lapsi haluaa.
Miksi kumminkaan ostaa jotain, millä toinen ei kertakaikkiaan tee yhtään mitään.
Eikait se ole kiittämättömyyttä, jos tavara on turha?
Tästä esimerkkinä rakas mummoni, joka pyysi minua kylpylään. Sanoin, etten voi lähteä koska en jaksa istua saunassa ja raskauden aika kaikki aromaterapiat saa voimaan pahoin. No, mummo osti lahjakortin kummin kylpylään. Siinä meni mummon rahat hukkaan ja ittellekkin tuli huono omatunto, kun en vaan pysty sinne saunaan menemään. Eli kellekkään ei tullut hyvä mieli.

Tämä asia juuri tekee aikuisille ihmisille lahjojen oston niin mielettömän vaikeaksi! Aikuiset kun usein eivät halua mitään tiettyä, eivät ainakaan meidän suvussa (äitini, isäni, siskoni + kaks siskopuolta ovat ne joille lahjoja ylipäätään ostetaan). Jos olisi "rajattomasti" rahaa, lahjojen miettiminen voisi olla helpompaa, mutta mitähän kohtuuhintaista järkevää sitä muka keksii? Kun ei tosiaankaan haluaisi ostaa kaikille Tiimarista 5 euron kynttilöitä :) Menee sitä rahaa siihenkin kuitenkin.

Toivottavasti joka paketissa ei ole lapselle krääsää, kun ei tuo vielä osaa mitään itse toivoa. Onneksi vanhempani ovat aika hyvin kyselleet mille meillä olisi tarvetta, niin ei voi ihan metsään mennä. Vaikka en olekaan mitään tarkkoja listauksia laatinut :)

Tämä asia juuri tekee aikuisille ihmisille lahjojen oston niin mielettömän vaikeaksi!

Juuri tästä syystä meillä ei enää osteta aikuisten kesken lahjoja ollenkaan. Ei tosiaan ole järkeä että mä ostan veljelleni konjakkipullon ja hän mulle suklaarasian jne. Sovittiin että jokainen ostaa itselleen jotain sen sijaan että ostaa 10 kpl 5 euron lahjoja sukulaisille. Jokainen saa varmasti mieluisan lahjan.