Mä syön nyt perunalastuja kun lääkäri käski !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lentokala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lentokala

Aktiivinen jäsen
12.02.2005
13 695
1
36
Eli mulla oli eieln sitä mahatautia..

Ja kun kävin eilen lääkärissä niin se sano,
et syöt sitten jotain suolaista sipsejä tai suolakeksejä tms. kun pystyt.

No nyt on olo sellainen et voi uskaltaa jotain syödä. Ajattelin aloittaa noilla sipseillä, viinirypäleillä ja jaffalla :D

katsotaan miten käy?

Enää ei oo paha olla, olo on vaan ku ois jääny junan alle :/

lääkäri kehottanu syömään sipsiä??aika jännää...mulla meinaan aina oksennustaudissa ta i sen jälkimainingeissa tekee helv.mieli sipsiä...niitä on kyllä kamala oksentaa...

:D

Mulle neuvolassa sanoi kuopuksen odotusaikana kun olin viimeisilläni kesähalteillä, että mun täytyy muistaa syödä joka päivä jotain suolaista. No, otin sitten kirjaimellisesti ja aloin syödä päivittäin sipsejä :whistle:

Jätä sa jaffa myöskin pois, sokeri ei ole hyvästä mahataudissa, tekee jonkin hiton osmoosi-systeemin sinne elimistöön ja lisää ripulointia. Vaihda se vichyyn, se on hyväksi mahataudissa, koska siinä on suoloja.

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Mun on pitäny joka raskausaikana lisätä suolan syöntiä alhaisen verenpaineen takia. Että ihan sitten käskystä rouskuttelin sipsiä, suolakurkkua ja salmiakkia! :p

Ihana hoitosuositus! Mäkin tahtoisin syödä noita herkkuja... Varsinkin nyt kun niitä käsketään välttämään raskauden vuoksi. Suolakurkuista en ole luopunut...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
lääkäri kehottanu syömään sipsiä??aika jännää...mulla meinaan aina oksennustaudissa ta i sen jälkimainingeissa tekee helv.mieli sipsiä...niitä on kyllä kamala oksentaa...

Juu kyl ne määrää sipsiä mahatautiselle. itsekin niitä viimeksi popsin.

Mä söin raskauden aikana törkeät määrät suolaa ku himotti niin... Ja mulla oli alhainen verenpaine.

Miksei sokeria sais syödä vatsataudissa? Unicefkin käyttää sokerisuolaliuosta lasten ripulin hoitoon...

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Eli mulla oli eieln sitä mahatautia..

:/

Onko liikkeellä jotain ihan tiettyä mahatautia..? Olen aina vähän ulkona näistä kulkutaudeista....

Ei tässä varmaan kulkutautia kummempaa..mä vaan tein tänne eilen alotuksen ku jouduin lähteen kesken duunipäivän kotiin.

Ja joo toi on totta mitä sanoitte siit Jaffasta- ei pelkästään sitä, vaan vissyä ja vähän jaffaa. Näin sano se lekurikin.

eikö teillä tee pahaa se sipsien rasva mahataudissa? mä en saata syödä mitään rasvasta kun etoo heti. :x mun mahatautiruokaa on yleensä kaurapuuro ja banaani, en sitten tiedä onko niissäkään sen enempää järkeä...

Ei minusta kuulosti kovin mahaystävälliseltä ohjeelta. Itse söisin mielummin mustikkakeittoa, gefilustuotteita/maitohappobakteereja ja tavallista mehua ilman hiilihappoja ja suuria sokerimääriä. Mutta mä en olekaan lääkäri.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Jätä sa jaffa myöskin pois, sokeri ei ole hyvästä mahataudissa, tekee jonkin hiton osmoosi-systeemin sinne elimistöön ja lisää ripulointia. Vaihda se vichyyn, se on hyväksi mahataudissa, koska siinä on suoloja.

Samaa meinasin kommentoida meille on kans sanottu et ei sokerisia juttuja pahentaa nestevajausta

Jaffa-ohje minusta kuuluu 70-luvulle. Siinä on liikaa sokeria mahatautiselle ja hiilihappokin tekee toisille huonon olon. Kivennäisvesi on tosiaan parempi, jos hiilihappoa sietää tai sitten esim. appelsiinimehu ja lusikan kärjellä lisää vähän sokeria ja suolaa.

Juomispuolen kanssa kantsii tehä niin, että lantraa mehut vissyllä. Matalahiilihapposella tietty. Siinä on suoloja, mutta kuitenkin hillitymmin sokeria ja hiilihappoja. Itse juon tuota vallan limpparin asemasta, kun mulla on vatsahaava, jos jotain hyvää juominkia haluan. Appelssiinitiivisteen kanssa maistuu hyvinkin paljon jaffalta. Ja sipsit on siksi hyviä, kun niissä on nopeita hiilareita ja suolaa. Itse syön yleensä rinkeleitä ja popcornia. Proteiiniakin tarvitaan heti kun alkaa lihastoiminta, eli heti kun sieltä sängynpohjalta nousee liikuskelemaan. Minulle parhaiten maistuu kylmät nakit.