mä säälin itseäni nyt ja paljon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
light limsan juontia vähentää vaikkei sit ihan kauheasti menekkään, välillä sitten light mehua...ja naposteluun/makeannälkääm viinirypäleet on mahtava juttu!

Mä olen aikoinaan laihduttaessa jääny tohon PepsiMx koukkuun. Siinä kun on pisteitä tasan 0 ja kofeiini vie näläntunteenkin ja vilkastuttaa mahan toimintaa :saint:

Tosin se PepsiMax kyllä muuten kerryttää kehoon kuona-aineita ja tukkii aineenvaihduntaaeli jos vatsan toimintaa haluaa vilkastuttaa niin pellavansiemeniä veteen likoamaan pariksi tunniksi ja juo sen litkun iltaisin ennen nukkumaan menoa, tekee hyvää vatsalle ja suolistolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tunnelma Tuuli:
Ja se miten mä korvasin tupakan herkuilla... Ja nyt sit tekis mieli korvata herkut taas tupakalla... Mutku on ollu näin kauan ilman niin ei viitteis (taas!) olla tyhmä. Esikoisenkin kohdalla lopetin kun plussan sain ja imetyksen jälkeen jatkui taas uudestaan...

Tää kuulostaa niin tutulta!
Mie myös lopetin tupakoinnin kun aloin oottaa esikkoa,mutta tyhmä kun olin niin aloitin uudelleen..
Sit taas lopetin kun kuopuksesta sain plussan ja nytpä olenkin sit pysynyt tiukkana..kuopuskin on kohta jo vuoden enkä oo tupakan tupakkaa polttanut :)
Tosin herkkuja on välillä tullut vedettyä melkein kaksin käsin ja sit onkin morkkis kun paino ei vaan laske.. :whistle:
Nyt oon sit yrittänyt olla niitäkin herkkuja syömättä,mutta siltikään ei painossa tapahdu mitään..ja tuntuu että vaikka vain ajatteleekin herkuttelua niin paino vaan nousee |O :ashamed:

Turkilmas,tsemppiä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Ja se miten mä korvasin tupakan herkuilla... Ja nyt sit tekis mieli korvata herkut taas tupakalla... Mutku on ollu näin kauan ilman niin ei viitteis (taas!) olla tyhmä. Esikoisenkin kohdalla lopetin kun plussan sain ja imetyksen jälkeen jatkui taas uudestaan...

Mie myös lopetin tupakoinnin kun aloin oottaa esikkoa,mutta tyhmä kun olin morkkis kun paino ei vaan laske.. :whistle:
Nyt oon sit yrittänyt olla niitäkin herkkuja syömättä,mutta siltikään ei painossa tapahdu mitään..ja tuntuu että vaikka vain ajatteleekin herkuttelua niin paino vaan nousee |O :ashamed:

Aivan! Ja mulla vielä loppus imetys tossa reilu kk sitten ja nyt siis tavallaan olis mahdollista polttaa niin se ilman oleminen on tosi vaikeeta... Etenkin pelottaa tulevat pikkujoulut ja ensimmäiset kunnon kännit... Onneksi en oo ikinä pystynyt polttamaan krapulassa niin vaikka sillon kännissä polttaisikin niin ehkä se katkeaisi sit siihen :) Toivottavasti!!!!

Meillä vieläpä ukkokin polttaa niin se lisää sitä omaa halua :( Mut onneksi ainakin vielä se haisee musta niin pahalle, että oksettaa ajatus että haisisi itse samalle...

Mie myös lopetin tupakoinnin kun aloin oottaa esikkoa,mutta tyhmä kun olin morkkis kun paino ei vaan laske.. :whistle:

Aivan! Ja mulla vielä loppus imetys tossa reilu kk sitten ja nyt siis tavallaan olis mahdollista polttaa niin se ilman oleminen on tosi vaikeeta... Etenkin pelottaa tulevat pikkujoulut ja ensimmäiset kunnon kännit... Onneksi en oo ikinä pystynyt polttamaan krapulassa niin vaikka sillon kännissä polttaisikin niin ehkä se katkeaisi sit siihen :) Toivottavasti!!!!

Meillä vieläpä ukkokin polttaa niin se lisää sitä omaa halua :( Mut onneksi ainakin vielä se haisee musta niin pahalle, että oksettaa ajatus että haisisi itse samalle...

Miun mies polttaa myös..senkin piti lopettaa jo silloin kun esikkoa aloin oottamaan,mutta ei..toisaalta syytän vähän sitäkin kun ite ratkesin uudelleen mut totuushan on, että ite olin niin tyhmä kun uudestaan aloin.

Miun mies polttaa myös..senkin piti lopettaa jo silloin kun esikkoa aloin oottamaan,mutta ei..toisaalta syytän vähän sitäkin kun ite ratkesin uudelleen mut totuushan on, että ite olin niin tyhmä kun uudestaan aloin.

No mutta tällä kertaa me pystytään tähän molemmat! Näytetään ukoille, että me ollaan vahvempia kuin ne :D Mokomat heikot!

kiitos kovasti tsemppauksista. Nniitä mä just nyt tarvin jotta jaksan eteenpäin.

Niin ja tosiaan olen tupakan lopettanut jo aiemmin, eli ei sentään IHAN kaikkea kerrallaan. Ja haluaisin pitää kerran viikossa herkuttelupäivän ja silloin vaikka sitä Pepsiäkin. Mutta sitä ennen mun täytyy vierottautua noista, muuten repsahdan.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Mä änkeen nyt tännekki.. *tekee kyynärpäillä tilaa* Yhdyin jo sun kans huutaan tuol housuketjussa.. Mikä sulla on yläosan koko ?

46. Joskus menee joistain 44. Ja housuistakin muuten joskus 48

Moon sitte yläosastaki iso... Mulla menee sitä 48 tai 50 yläosastaki :ashamed: :ashamed: . Mullois sit tuol kaapis sulle yläosia vaiks kui paljo :D .

kiitos kovasti tsemppauksista. Nniitä mä just nyt tarvin jotta jaksan eteenpäin.

Niin ja tosiaan olen tupakan lopettanut jo aiemmin, eli ei sentään IHAN kaikkea kerrallaan. Ja haluaisin pitää kerran viikossa herkuttelupäivän ja silloin vaikka sitä Pepsiäkin. Mutta sitä ennen mun täytyy vierottautua noista, muuten repsahdan.

Se Pepsin kofeiini tekee vaan sen, että Pepsiä kerran viikossa on melkein kun tupakkaa kerran viikossa...toimi huonosti :/
Muuten herkuttelupäivä kerran viikossa on oikein hyvä ajatus :flower:

Mä änkeen nyt tännekki.. *tekee kyynärpäillä tilaa* Yhdyin jo sun kans huutaan tuol housuketjussa.. Mikä sulla on yläosan koko ?

Moon sitte yläosastaki iso... Mulla menee sitä 48 tai 50 yläosastaki :ashamed: :ashamed: . Mullois sit tuol kaapis sulle yläosia vaiks kui paljo :D .

Sä kuule näytät takuulla paremmalta kuin mä koska sulla on kroppa tasaparia. Mulla kun on suht sutjakat jalat ja kädet (siis kiloihin nähden) mutta aivan hemmetin iso maha, lanti ja perse |O |O

Se Pepsin kofeiini tekee vaan sen, että Pepsiä kerran viikossa on melkein kun tupakkaa kerran viikossa...toimi huonosti :/
Muuten herkuttelupäivä kerran viikossa on oikein hyvä ajatus :flower:

no niinpä. Ja mä uskoisin olevani kuin alkoholisti viinan kanssa: pienikin määrä saa repsahtamaan. Eli mulle ehkä ainoa vaihtoehto on kaikki tai ei mitään :|

no niinpä. Ja mä uskoisin olevani kuin alkoholisti viinan kanssa: pienikin määrä saa repsahtamaan. Eli mulle ehkä ainoa vaihtoehto on kaikki tai ei mitään :|

Mulla on toi sama ilmiö. On helpompi olla kokonaan ilman, kun koittaa laskea minkä verran saa herkkuja vetää. Mä tosin en nykyään jaksa edes yrittää. Saa nähdä, saako päänsä vielä joskus sille aaltopituudelle...

Älkää ainakaan ikinä-ikinä-ikinä sitä tupakointia enää aloittako, kun ootte siitä kerran päässy! Se on varmaan aina mukana se himo siihen, mutta kyllä se vuosien päästä alkaa jo unohtua useammin ja useammin. Jos uudestaan aloittaa, saa myös uudestaan lopettaa, jos ei ihan nuija ole ja halua kuolla nuorena. Mieluummin kärsin tästä (koko ajan vähenevästä) tupakantuskasta kuin näytän huonoa esimerkkiä lapsille, haisen pahalle ja sairastun keuhkoahtaumaan, enkä pääse enää edes viereiseen huoneeseen tai suihkuun omin avuin =) Tsemppiä ap ja muut!!

Mä olen ollut pahimman luokan suklaa-addikti viimeiset pari vuotta (sitä ennen karkkiholisti). Sain suklaan lopetettua siirtymällä mustaan (70%) suklaaseen. Sitä syön pari palaa päivässä - sehän on terveellistä :saint: Tavallinen suklaa ei enää edes maistu hyvälle :o Tavallaan helpotus.

Siirryin siis karkki (kilo viikossa) -> suklaa (2 levyä viikossa) -> tumma suklaa (pala-pari päivässä ).

Paino-ongelmaa mulla ei ole koskaan ollut. Mutta hirveät vieroitusoireet jo jos olin päivän ilman makeaa :ashamed:

:hug: kaikille makeasta vieroittautuville.

Mulla on toi sama ilmiö. On helpompi olla kokonaan ilman, kun koittaa laskea minkä verran saa herkkuja vetää. Mä tosin en nykyään jaksa edes yrittää. Saa nähdä, saako päänsä vielä joskus sille aaltopituudelle...

Mä vakaasti päätin että äitiysloma on se hetki jolloin on aikaa ja mahdollisuuksia muuttaa elintapojaan.

Muhun on vaikuttanut myös ikä ja samalla huolestuminen terveydestä. Ja tuo Peikkis-vauva (vasta) on saanut mut myös miettimään itseni huolehtimisesta, siis terveydellisesti. Eikä kyllä voi väheksyä sitä suunnatonta inhoa jonka olen kohdannut täällä palstalla lihavia kohtaan. Väkisin alkaa itseäänkin miettimään kriittisesti vaikka kuinka olis aiemmin itsestään tykännyt :|

Sä kuule näytät takuulla paremmalta kuin mä koska sulla on kroppa tasaparia. Mulla kun on suht sutjakat jalat ja kädet (siis kiloihin nähden) mutta aivan hemmetin iso maha, lanti ja perse |O |O

Noooo.. Onko se ny sitten niin naisellista ku on niinku saksalainen kuulantyöntäjä |O |O ..

Tunnelma Tuuli: Kyllä,näin tehään:) Myö ollaan vahvempia!

Turkilmas: Miulla sama noitten herkkujen kans..tuntuu ettei semmoista "ihan vähän vaan" vaihtoehtoa ole :/ Siksi yritän kans pitää näppini irti kokonaan..

Eilen oli huono päivä käydä kaupassa. Aamulla vaa'alla ei ollu tapahtunut mitään, tai ehkä vähän oli noussut paino, vaikka mielestäni olin syöny "oikein"..tuntui ettei halua ees mitään ostaa sielt kun mitään ei sais syödä että paino laskis.
Ja vaikka kuinka teki mieli luovuttaa koko yritys niin en siltikään ostanut sitä karkkia/suklaata vaikka se kovasti kutsuikin siellä karkkihyllyllä. |O

^Mulle tuo paineita tuo ukon raitistuminen...Jos se pystyy olemaan ilman viinaa, miten mä en pysty laihtumaan 10 kiloa :/ Tai siis miten se tulee aina heti takas...
Kummassakin, elkoholismissa ja ylipainossa on lopulta kyse samasta; pitää aivopestä itsensä muuttamaan koko elämntapansa. Ei se että päättää skarpata kuukauden muuta mitään, kun vanhaan lipsuu takaisin muutamassa pävässä...
Mä en tahdo vaan löytää sitä motivaatiota, kun olen vasta ylipainoinen, en viellä läski, toisinsanoen vaatteita löytyy viellä helposti ale-tangostakin....

Hemmetti soikoon!! Ensin kauheat vieroitukset tupakasta, jota tekee edelleen mieli. Siis joka ainoa päivä joudun itseltäni kieltämään tupakoinnin.

Sitten vieroitin itseäni karkista ja kärsin järkyttävistä päänsäryistä. En oo täysin päässyt vielä karkista irti, mutta aika hyvin vähentänyt kuitenkin.

No nyt päätin irrottautua Pepsi maxista. Nyt on kolmas päivä ilman limsaa ja samalla toka päivä helvetillistä väsymystä ja vielä karmivampaa päänsärkyä.

Vielä kun koittaa syödä terveellisesti (paitsi eilen meni persiilleen) ja kuitenkaan mitään ei vaa'alla tapahdu...ottaa päähän.

Miks täytyy näin rääkätä itseään?? Miks mä jumaliste en mene ja vedä röökiä posket lommolla, käy Hesellä syömässä, hae kaupasta kasa karkkia jälkkäriks ja kaada niitä Pepsi Maxilla kurkusta alas |O |O :headwall: :headwall:

(ja juu, tiedän kyllä että jos en aiemmin olis noin tehnyt, niin nyt ei tarvis kärvistellä...)

Siksi, että sä tiedät sen loppupeleissä tekevän sulle hyvää. Mä olen myös vieroittautunut Pepsi Maxista (join vuoden verran sitä n. 1,5l päivässä, joskus enempikin) ja kyllä itselläni se päänsärky taisi kolmisen päivää kestää. Mä olen nyt ollut noin kuukauden ilman Pepsi Maxia, eikä pullon näkeminenkään enää herätä mitään tunteita.

Miksi mä tein sen? Mä halusin pelastaa hampaani. Olen 30-vuotias, ja mulla on kolme paikkaa. Kävin juuri hammaslääkärillä ja mitään hälyttävää ei ollut, mutta tiedän, että pikapuoliin voisi olla, jos jatkaisin tuon happoaspartaami-seoksen kittaamista.

Sä haluat tehdä itsellesi hyvää, jatka vaan sitkeästi! Kyllä ne oireet helppaavat! :hug:

En ymmärrä miksi et vain hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet, selvästikin kelpaat miehellesi, olet lähes jokaisen palstalaisen mielestä kaunis jopa kaikkine kiloinesi, mitä jos vaan pyrkisit olemaan onnellinen ja murehtimatta, uskoisin että se laihtuminen voi tulla sitäkin myötä kun lopetat ruoan miettimisen. Ei kaikkien tarvitse olla laihoja, lisää vaikka liikuntaa mutta pidä ruokavalio entisellään, saattaa olla että se suklaa alkaa jossain vaiheessa jäämään pois ihan itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
light limsan juontia vähentää vaikkei sit ihan kauheasti menekkään, välillä sitten light mehua...ja naposteluun/makeannälkääm viinirypäleet on mahtava juttu!

Mä olen aikoinaan laihduttaessa jääny tohon PepsiMx koukkuun. Siinä kun on pisteitä tasan 0 ja kofeiini vie näläntunteenkin ja vilkastuttaa mahan toimintaa :saint:

;) heh, mut se oikeasti myös auttaa makean syöntiin, siis ettei tarvi syödä karkkia tms.kun juo light limsaa sillä 0p...joten jos Turkilmas vaan vähennät et pari lasia max pvä?Jos sulla on siis ollut tapana kitata sitä monta pulloa...niin ei ole niin rankkaa, ja just kun vedät kaikki kerralla. Tupakoinnin lopetus itsellään rankka urakka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä miksi et vain hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet, selvästikin kelpaat miehellesi, olet lähes jokaisen palstalaisen mielestä kaunis jopa kaikkine kiloinesi, mitä jos vaan pyrkisit olemaan onnellinen ja murehtimatta, uskoisin että se laihtuminen voi tulla sitäkin myötä kun lopetat ruoan miettimisen. Ei kaikkien tarvitse olla laihoja, lisää vaikka liikuntaa mutta pidä ruokavalio entisellään, saattaa olla että se suklaa alkaa jossain vaiheessa jäämään pois ihan itsekseen.

Kiitos kivasta viestistäsi :hug: . MUTTA. Nyt ei ole niinkään kyse ulkonäöstä, vaan terveydestä. Mitä vanhemmaksi sitä tulee, sitä enemmän alkaa miettimään että onko aina yhtä hyvä tuuri kuin tähän mennessä. Vielä siis ei ole terveyden kanssa ollut ongelmia, mutta tulevaisuudessa varmasti on.

Enkä todellakaan edes haaveile mistään missin vartalosta, vaan lähinnä siitä että saan painon tuonne lievän ylipainon puolelle ja lähelle normaalipainoa. Silloin mulla ei ole terveydellisiä riskejä vaikka pikkuisen pläski olisinkin.

Nyt olen kuitenkin niin valtavan lihava etten esim. löydä kaupasta vaatteita. Enkä ole sinut itseni kanssa muutenkaan. Yleensä en kärsi ulkonäkökomplekseista, mutta nyt on niitäkin ja rutkasti.

Ja vielä: valokuvat on aina armeliaampia kuin todellisuus. Ainakin mulla. Ei tarvi ku vähän poseerata ja näyttää paljon paremmalta kuin todellisuudessa. Ystäviltäni (niiltä jotka uskaltaa ääneen asiat sanoa) olen kyllä kuullut totuuden, eli en tod. näytä niin hyvältä mitä joskus olen näyttänyt :D.

Mutta yhä edelleen: menetettyä ulkonäköä tärkeämpi seikka on terveys ja siksi nyt kärvistelen.

Mutta yhä edelleen: menetettyä ulkonäköä tärkeämpi seikka on terveys ja siksi nyt kärvistelen.

Se Pepsi MAX nyt ei juuri suoraan ja selvästi taida vaikuttaa terveyteen mitenkään. Tuskin sitä erityisesti, viksusti ja vilmaattisesti sitä edistääkään, mutta eipä juuri hui-kamala-tuhoa. Ole armelias itsellesi! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Se Pepsi MAX nyt ei juuri suoraan ja selvästi taida vaikuttaa terveyteen mitenkään. Tuskin sitä erityisesti, viksusti ja vilmaattisesti sitä edistääkään, mutta eipä juuri hui-kamala-tuhoa. Ole armelias itsellesi! :hug:

Pepsi Max heikentää hampaita (kiillettä ---> eroosio, reiät) etenkin happoisuutensa takia sekä vaikuttaa luita haurastuttavasti (osteoporoosi).

Alkuperäinen kirjoittaja Kuules Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Pepsi Max heikentää hampaita (kiillettä ---> eroosio, reiät) etenkin happoisuutensa takia sekä vaikuttaa luita haurastuttavasti (osteoporoosi).

Jotenkin arvasin ma, että tämmöinen kommentti on odotettavissa. Mitäpä sitä kokonaisuudesta, yksityiskodilla kikkailu on paljon jänskempää :whistle:

Yhteistyössä