MÄ RÄJÄHDÄN!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BaBBy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

BaBBy

Jäsen
12.11.2007
158
0
16
Oikeesti jos yksin ipana tulee vielä meille ja marisee ruokaa jos meillä ruoka aika ni pistän käveleen samantien |O |O |O
Yhestä lapsesta pääsin eroon joka,jokaikinen päivä tuli meille ja omille laitoin ruuan tunki pöytään pyys ruokaa jätti syömättä,kas kummaa nyt toinen noitten kaveri tekee samaa |O |O
Äsken sanoin sille suoraan että et sinä syö sitä kuitenkaan kuten ei syönyt |O
Ite joutuu kitkutaan että pärjätään ni pistää vihaks toi,mies sano että ole laittamatta omille ruokaa jos joku on meillä,eli mun pitäs pitää lapset nälässä kun ei noille mene perille ettei meillä olla siihen ja siihen aikaan,enkä mä voi nyt vieraitten ipanoille ruveta karjuun että lähdetkö nyt pois kun ei mene kiltisti sanominen perille!
ja toisekseen en ymmärrä että 6 vuotias voi olla noin ilkeä toisille lapsille jo |O järkyttävää pompottamista että mun omat lapset ei saa leikkiä tietyn tytän kanssa ollenkaan ja haukutaan ja ivataan,eniten vituttaa suoraan sanottuna kun saa noi omat siihen touhuun mukaan,vinkkejä otetaan vastaan miten saan ton asian niille perille ettei noin saa kohdella toisia vain sen takia kun toinen käskee |O
anteeks vaan purkautuminen :headwall:

Tuttu tunne.

Meillä on kans pojalla yks kaveri, joka on aina ruokaa vailla.Menee itekseen jääkaapille, ja syö jopa meidän lasten lautasilta jämät ja leivät, jos jättävät.
Olen sanonut nätisti, ja vähän tiukemmastikkin, että pitää välillä mennä kotiinkin syömään, että äiti on varmasti laittanu ruuan, niin vastaus on aina, että ei kun se tulee niin myöhään, tai me syötiin kotona jo.

Minusta ruuan kerjääminen on inhaa, eri asia, jos ja kun tarjotaan, mutta kun meän tapauksessa ei edes ehi tarjoamaan, kun ollaan ekana tahtomassa.
Välillä sapettaa oikeasti paljon

Mun jääkaapilta ja samalla koko kämpästä saisivat kyllä tollaset lapset pikalähdön.

Ap mitä jos laitat oman lapses kaverin luo ruoka-aikaan ja jos eivät anna ruokaa niin ihmettelet suureen ääneen vanhemmille että eikö se ookkaan yleinen tapa että lapset kulkee kaverien luona syömässä.

Miksi ihmeessä syötät toisten muksuja??????
Siis jos ovat siitä jostain naapurista tulleet.
Eri asia toki jos pitemmällä reissulla ovat, mutta naapurin kakaroita...en todellakaan syöttäis. Tahtoisin omani pöytään ja ilmottaisin kaverille että meillä alkaa nyt ruoka-aika, tervetuloa toisti takaisin, kiitti moi!

Tässä eniten vituttaa se että pyydetään muttei syödä!!siis otetaan yks haarukallinen ja sanotaan en mä jaksa |O
sitten jumalavita kun tungetaan sinne pöytään.
Kai täällä on kohta koko rovaniemen mukulat mun oven takana jos en saa tota loppumaan. :headwall:
Mä ymmärrän jos joskus on joku muu siinä syömässä ja syö mitä ottaa mutta kun tollaset jotka jättää syömättä ja tunkee sinne pöytään.
Mies sanoi mulle tossa kun kirosin sille että "elä nyt sille ole seuraavalla kerralla töykee kun sen äiti anto ne sukat meidän pojalle ja jotain pullia"
Mä en ole mitään siltä pyytänyt ja se että mä en tunne ton lapsen äitiä,mä olen kerran puhunut hänen kanssaan KOIRASTA..ei kai sukat ja pullat tee musta velvollista syöttään sen lasta??
Taidan sanoa ettei meille tule kohta yksikään laps leikkimään jos se on joka kohdalla tätä.
pistin sen äsken kotio KUN YLLYTTI NOITA SYÖMÄÄN OMAT KALENTERINSA ET SEKIN SAA |O |O |O |O ei tarvi ihmetellä miksi 6 vuotiaalta revitty reikäsiä hampaita |O |O |O |O |O |O
sori vaan..nyt oon katkera ämmä kyllä :kieh:

Kyllä minä ainakin muistan että kun olin pieni ja olin naapurissa leikkimässä, niin kaverit meni syömään ja minä jäin sitten leikkimään itse leikkihuoneeseen. Tai sitten menin kotiin. Ja aina niiden äiti sanoi että "meillä on nyt ruoka-aika, leiki sinä täällä sillä aikaa" tai meillä on nyt ruoka, leikit jatkuu huomenna tai myöhemmin". Etkö sinä voisi tehdä saman? Rauhoittaa ruoka-ajan perheen yhteiseksi ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Kyllä minä ainakin muistan että kun olin pieni ja olin naapurissa leikkimässä, niin kaverit meni syömään ja minä jäin sitten leikkimään itse leikkihuoneeseen. Tai sitten menin kotiin. Ja aina niiden äiti sanoi että "meillä on nyt ruoka-aika, leiki sinä täällä sillä aikaa" tai meillä on nyt ruoka, leikit jatkuu huomenna tai myöhemmin". Etkö sinä voisi tehdä saman? Rauhoittaa ruoka-ajan perheen yhteiseksi ajaksi.

Peesi :attn: Ens kerralla huutelet vaan että MEIJÄN muksut syömäään ;) ja jos kaveri tulee myös pöytään niin sanot että sinä voit leikkiä silläaikaa "Pertin" huoneessa ja jos pyytää silti ruokaa niin sanot että voi kun ei sovittu äitisi kanssa että syöt tänään meillä ja et ole varannut ylimääräistä ruokaa tälle ruokailulle =)

Mä olen sitä mieltä että meijän omat muksut saapi kyllä tulla kotiin syömään ja jos kavereilla tarjotaan jotain niin sitten se on tarjottu mutta muksut ei pyydä sielä mitään =) ja olen ite tehnyt niin että antanut ruuan omille ja sitte mehut ja piparit sitte koko poppoolle jälkkäriks jotta kaikki on saanu jotain ;)

Olen yrittänyt,mutta ei oteta kuuleviin korviin puhetta :headwall:
6 vuotias kuitenkin ja meidän 6 vuotias tajuaa jos jotain sanotaan mutta tuo ei..en tiedä mitä tehdä,muutenkin niin määräilevä laps ja kiusaa toisia et taitaa olla viisain pistää tuokin pois lasten kaveri listalta :headwall:
miehen ratkasu on et noi omat on syömättä jos toinen on meillä tai sitten sille annetaan ruokaa niinku omille et saa rääpiä ja jättää syömättä..voi hitsin pimpula :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Napander:
Sanot vaan suoraan että meillä on nyt ruoka-aika ja vieraat poistuu siksi aikaa :/

olen pyytänyt että menee joko leikkimään tai lähtee,MUTTA KUN EI
|O sinne tungetaan pöytään ja ihan samanlailla kun se edellinen muksu jonka käynnit sain rajattua meillä,se teki niin että huh kun on nälkä,huh kun on jano ja olin etten kuulevinanikaan kun olin pyytänyt vain omat syömään,ja sanonut että mene leikkimään tai kotiin yms.sie istutaan pöydässä ja naristaan,huh kun on nälkä jano yms.
Jos olisin rikas voisin syöttää ja kattoa kun saa kipata ruuat koiralle mutta kun en ole ja me ollaan kiitollisia että saadaan ruoka pöytään päivittäin.
Kai mun on karjastava seuraavan kerran asia jotta menis perille :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja BaBBy:
|O sinne tungetaan pöytään ja ihan samanlailla kun se edellinen muksu jonka käynnit sain rajattua meillä,se teki niin että huh kun on nälkä,huh kun on jano ja olin etten kuulevinanikaan kun olin pyytänyt vain omat syömään,ja sanonut että mene leikkimään tai kotiin yms.sie istutaan pöydässä ja naristaan,huh kun on nälkä jano yms.
Jos olisin rikas voisin syöttää ja kattoa kun saa kipata ruuat koiralle mutta kun en ole ja me ollaan kiitollisia että saadaan ruoka pöytään päivittäin.

Kai nyt aikuinen ihminen saa 6-vuotiaan vieraan lapsen tottelemaan itseään;jos ei hyvällä niin sitten kovemmin sanomalla tai ovesta ulos!
Ja takaisin ei tarttis enää tulla.
Näin mä ainakin tekisin...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja BaBBy:

Kai nyt aikuinen ihminen saa 6-vuotiaan vieraan lapsen tottelemaan itseään;jos ei hyvällä niin sitten kovemmin sanomalla tai ovesta ulos!
Ja takaisin ei tarttis enää tulla.
Näin mä ainakin tekisin...

Nykyään kasvatus on niin vapaata joissain perheissä ettei alle kouluikäiset yksinkertaisesti tiedä, mitä ei -sana tarkoittaa. Ovat saaneet tehdä miten lystää eikä ole kotona kielletty. Tällaiset lapset ovat uskomattoman röyhkeitä eikä siinä sanomiset oikein auta. Ulos ne on ohjattava kädestä pitäen, vaikka tuntuukin aika kovalta touhulta.

Miten ihmeessä pärjäät lasten kanssa, jos et saa edes yhtä ipanaa kuriin? Lapsi vaan ovesta pihalle kun teillä aletaan syödä ja jos omat lapset haluavat ruoan jälkeen leikkiä kyseisen apinan kanssa, niin sen kun menevät hakemaan. Meidän lapset ei kyllä edes leikkisi huonosti käyttäytyvien lasten kanssa, näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
ei paljon hankalamminluettavaa tekstiä voi olla...

Mua ihmetyttää täällä oikeinkirjotusintoilijat ku tää on kuitenki keskustelupalsta eikä mikää kirjotuskurssi. Eiks se oo tärkeintä että kuitenki asiansa saa esitettyä ja sanottavansa sanottua. Kaikkihan me puhutaanki vähä eri tyyliin.

Teetköhän ap tästä nyt vaan isomman ongelman kuin se onkaan. Jos naapurin lapsella on nälkä, niin käske kotiinsa syömään. Jos on jano, niin kai sille vettä voi antaa. Kyllä 6-vuotias uskoo ja ymmärtää, jos pyydetään leikkimään sillävälin kun perhe syö tai menemään kotiinsa. Voithan myös kertoa, ettei teidänkään lapsi heillä syö.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Teetköhän ap tästä nyt vaan isomman ongelman kuin se onkaan. Jos naapurin lapsella on nälkä, niin käske kotiinsa syömään. Jos on jano, niin kai sille vettä voi antaa. Kyllä 6-vuotias uskoo ja ymmärtää, jos pyydetään leikkimään sillävälin kun perhe syö tai menemään kotiinsa. Voithan myös kertoa, ettei teidänkään lapsi heillä syö.

Tiiättekös, että ei se ap välttämättä tästä isompaa ongelmaa tee. Jotkut lapset ovat oikeasti semmosia, ettei ne usko ihan oikeesti mitn. Se on kyllä tosi, että jos ei puhetta usko niin sitten vaikka kädestä pihalle tai sinne leikkihuoneeseen ja sitten vielä ystävälliset selitykset päälle miksi näin tapahtui.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Meillä omat ja vieraat uskovat minua. Keinolla tai toisella.

Joo, kyllä se on aikuista toteltava! Joku roti pitää olla. Mulla on oppilaissa esim. semmosia jotka sanoo, että sä et oo mun äiti ja mun ei tartte sua uskoa. Ja taas lähti puhelu kotiin.......
Mutta aikuista on toteltava, ja varsinkin hänen kotonansa!

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Meillä omat ja vieraat uskovat minua. Keinolla tai toisella.

Joo, kyllä se on aikuista toteltava! Joku roti pitää olla. Mulla on oppilaissa esim. semmosia jotka sanoo, että sä et oo mun äiti ja mun ei tartte sua uskoa. Ja taas lähti puhelu kotiin.......
Mutta aikuista on toteltava, ja varsinkin hänen kotonansa!

Kun kaverin muksut on meillä, niin tietävät säännöt ja käytännön. Mutta jos äiti on mukana, niin silloin yritetään äidin kautta. Olen joskus sanonut kaverillenikin, että meillä on meidän säännöt ja meillä ollessa niitä noudatetaan. Hyvin on toiminu nyt, kun kaverini vetää meillä ollessa samasta köydestä kuin minä.

Yhteistyössä