Mä pelkään kuulemma turhaan, sanoi poliisi

Poliisi on niin voimaton perheväkivallan edessä, huomattu on. Välillä soitin paniikissa, että apua tarvittais ja kun vielä oli pojatkin kotona. Mitään ei voitu tehdä ennen kun oikeasti tapahtui jotain, vaikka mua uhattiin tappamisella ja hakkaamisella... ja tuona iltana taisi olla onnesta kiinni, että päästiin elossa turvakotiin :/
Suomessa tuntuu nämä asiat olevan huonosti, kun mitään ei pystytä tekemään.
Uuteen kotiin kun muutin, niin ex kiipes parvekkeelle, hakkas laseja sun muuta. Poliisit vei sen vaan aina kotiin ja se oli tunnin päästä uudestaan sielä parvekkeella... ja tätä jatkui monta kuukautta.

Sulla on kyllä jo tosi pelottava tilanne, eipä tuommonen raivonvallassa mieti ketä puukottaa :o Luulis että edes jotain pystyttäis tekemään |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
No huh mitä toimintaa poliisilta. Siis oikeasti sanoi ettei ole mitään pelättävää? Onko isäsi kunnossa?

Poliisin mielestä ei ole pelättävää kun mieheni on kuulusteluissa niin sanonut. Ei auta vaikka on mut neljä kertaa hakannu, turhaan pelkään.

Sanoi vielä ettei lähestymiskielto sitä estä ettei se mua tappaa vois. Näillä sanoilla sanoi: jos se sut haluaa tappaa niin se tappaa, ei lähestymiskielto sitä estä.

poliisi voi ajatella että lähestymiskielto enemmänkin ärsyttää miestä tekemään jotain kuin että antaisit asian olla "rauhassa" ja ärsyttämättä

ei mikään paperi estäkkään mutta jotkut se saa ajattelmaan.

Menkää turvakotiin, siellä hankitte uuden kodin. Osoitetiedot salaisiksi maistraatista ja puhelinnumerot salasix ja vaihtoon.

sieltä voit myös ottaa uudelleen yhteyttä poliisiin.

voit tehdä rikosilmoituksen laittomasta uhkauksesta ja pyytää lähestymiskieltoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Turvakodin on vähintään PAKKO auttaa! Ja eihän tää oo mikään sana sanaa vastaan -tilanne, kun mies on jo tehnyt väkivaltaa ap:n läheiselle. Voimia :hug: .

Mut miten turvakoti auttaa, jos siellä ei oo paikkoja? Esim. meillä on koko MAAKUNNAN ALUEELLA YKSI turvakoti, jossa on paikka YHDELLE perheelle! Se on vaan sit huonoa tuuria, jos sattuu olemaan jo varattu... Nuorille ja lapsille on paikka, johon voidaan ottaa, mutta sinnekään ei vanhemmat pääse.

Että näin hyvin on asiat mallillaan hyvinvointi Suomessa :/

 
Kannattaa muuten lukea se Liza Marklundin ensimmäinen kirja, jossa siis kertoo yhden ruotsalaisnaisen tositarinan. Ihan helvetillistä pakoilua, kun ex tuhosi naisen elämää. Ja miten Ruotsissakaan ei oteta tosissaan ihmisten suojelua!!!

Nyt yhteyttä poliisiin yms. uudelleen ja uudelleen.
 
Voi tämä on niin tuttua, tuntuu valitettavasti siltä, että poliisi on rikollisen puolella ja uhri otetaan todesta vasta kun jotain todella pahaa tapahtuu... Vaikutat ap onneksi siltä, ettet ole paniikissa vaan otat asiat niin lunkisti kuin tässä voi. Kaikki sympatiat sinulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa muuten lukea se Liza Marklundin ensimmäinen kirja, jossa siis kertoo yhden ruotsalaisnaisen tositarinan. Ihan helvetillistä pakoilua, kun ex tuhosi naisen elämää. Ja miten Ruotsissakaan ei oteta tosissaan ihmisten suojelua!!!

Nyt yhteyttä poliisiin yms. uudelleen ja uudelleen.

siitä on jatko osakin!

uhatut ja turvapaikka.

ihan käsittämätön kirja
 
Alkuperäinen kirjoittaja neilikka:
Voi tämä on niin tuttua, tuntuu valitettavasti siltä, että poliisi on rikollisen puolella ja uhri otetaan todesta vasta kun jotain todella pahaa tapahtuu... Vaikutat ap onneksi siltä, ettet ole paniikissa vaan otat asiat niin lunkisti kuin tässä voi. Kaikki sympatiat sinulle.


Lunkisti on pakko ottaa vaikka kuinka pelottais.

Kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat oon jo soittanu läpi ja kyselly neuvoa.

 
ensinnäkin lähestymiskieltoa voi hakea käräjäoikeudelta. se arvioi tilanteen. ei poliisi asiaa päätä... minä kun kerran meinasin hakea niin poliisi ohjasi käräjäoikeuteen hakemaan sitä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
ensinnäkin lähestymiskieltoa voi hakea käräjäoikeudelta. se arvioi tilanteen. ei poliisi asiaa päätä... minä kun kerran meinasin hakea niin poliisi ohjasi käräjäoikeuteen hakemaan sitä...

Poliisi voi määrätä välittömän lähestysmiskiellon.

Käräjäoikeudestahan sitä yleensä haetaan ja tällä hetkellä siihen menee noin kuukausi että saa päätöksen. Kysytty on.

 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä