Mä oon saanu nyt aivan tarpeekseni tosta pojasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saako hän sinulta jakamatonta huomiota edes silloin tällöin? Tarkoitan, että voisitte tehdä pojan kanssa kahdestaan jotain mukavaa aina välillä, ilman muita lapsia.
Jos hän kokee jäävänsä jotain vaille, hakee hän huomiota ei toivotuin keinoin ja siitä tulee helposti tapa. Nuo "venkoilut" taas kannattaa jättää mahdollisimman vähälle huomiolle eikä esim. ruokailutilanteessa alkaa maanittelemaan syömään tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Saako hän sinulta jakamatonta huomiota edes silloin tällöin? Tarkoitan, että voisitte tehdä pojan kanssa kahdestaan jotain mukavaa aina välillä, ilman muita lapsia.
Jos hän kokee jäävänsä jotain vaille, hakee hän huomiota ei toivotuin keinoin ja siitä tulee helposti tapa. Nuo "venkoilut" taas kannattaa jättää mahdollisimman vähälle huomiolle eikä esim. ruokailutilanteessa alkaa maanittelemaan syömään tmv.

Saa kyll ä kahden keskistä aikaa ja myös isänsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko poika päivähoidossa?

ei ole. eikä tällä hetkellä pääse edes kerhoon kun mulla ei oo autoa käytössä

Eli tässä syy, oikeesti. Meillä kotona villi poika. Täyttää kohta neljä. Samanlainen käytös ja kerhoissa vaan on kiltti. Nyt teette kyllä pojalle hallaa. Hän turhautuu kotona ja kiukuttelee, ei ole ikätason mukaista kasvatusta noin vanhalle pojalle. Oikeesti, äkkiä poika kerhoon tai johonkin leikkimään.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemus puhuu:

Eli tässä syy, oikeesti. Meillä kotona villi poika. Täyttää kohta neljä. Samanlainen käytös ja kerhoissa vaan on kiltti. Nyt teette kyllä pojalle hallaa. Hän turhautuu kotona ja kiukuttelee, ei ole ikätason mukaista kasvatusta noin vanhalle pojalle. Oikeesti, äkkiä poika kerhoon tai johonkin leikkimään.

Tää nyt vaan on pikkasen helpommin sanottu ku tehty..mun ois pakko saada se auto mutta kun nyt ei oo varaa sellaseen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäikäinen on kyseessä? Jätä poika huomiotta, pistä lautanen nenän alle ja kun alkaa väkistä nosta tyynesti lautanen pois. Samoin jätä kuuntelematta kiukuttelut ja teet ihan muita hommia. Sano vielä että nyt mä suljen korvat ja en kuule mitä natiset. Oikeaa puhetta voit kuunnella. Pitkä tie, mutta voittoa kohti kuljetaan :)

tää toimi siskon muksuun. vaik sai mitä potkuraivareita niin niinkauan kun väkis niin ei huomattu. sit kun kiukku meni ohi niin taas sai halauksia. onhan se raskasta kattoa ja kuunnella kun toinen on ihan raivona mut ei muu auttanut. kiukutellessaan laps ei tahto mitään hellyyttä, kosketuksia ei mitään.

Tuttua tekstiä,meillä vaan tyttö,joka jo pian 8v,mutta nuihin aikoihin mitä sun lapsi on oli meillä samanlaista,vaikka kävi kerhossa ja oli hoidossa...olen huomannu,et nuita jaksoja vaan tulee aika ajoin(meillä oli taas vähän aikaa sitten),mut onneksi ne menee sitten ajan kans ohi,kunnes taas palaavat ... tunsin kans,et tunteeni kohta tuohon tyttöön loppuu kokonaan,mutta onneksi tulee niitä hyviäkin hetkiä joilla jaksaa sitten taas sitä kiukuttelua jonku aikaa...iltasin oli sit paska mutsi fiilis kun tyttö nukahti,mut minkäs teet...voimavarat ja sietokyky rajallisia...mulla autto jonku verran se,et tiesin olevani turvallinen aikuinen,jolle lapsi uskaltaa kiukutella...kerhossa oli kuin enkeli,sieltä heti kun lähdettiin oli ku piru merrassa,mut se vaan purkautu äitiin,koska oli muutaman tunnin ollut nätisti..jaksamisia!!

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eikö miehen onnistu sitten kuljettaa poikaa hoitoon työmatkojen ohessa ? Mitens eskariin meno syksyllä onnistuu ( vai oletko jo sitten autollinen sinäkin ? =) )

No toivon että mul ois auto jo sitä nopeemmin. täällä on kuljetus eskariin ja samoin koulukyyti

Olisiko mitään ideaa, jos poika menis päivähoitoon? Siis esim. vaan parina päivänä viikossa, niin että mies veis aamulla ja hakis iltapäivällä? Opettelis poika samalla vähän päiväkotiarkea (kun kuitenkin on vissiin eskariin menossa syksyllä?) ja sais leikkikavereita ja sä saisit hengähdys tauon...

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

kui korvessa asutte? onko naapureissa samanikäisiä. taitaa kaivata leikkikaveria. luulin et puhuit pienemmästä..

no korvessa, vaikka kuitenki ihan uudellamaalla , ja joo naapureissa ei oo ku vanhuksia ja muutamassa talossa on pari teini-ikäistä

Kai siellä busseja menee.
Minä matkusta kolmen lapsen kanssa 2-3kertaa viikossa kahdella eri linja-autolla että esikoinen pääsee kerhoon ja harrastukseensa. Pysäkille on matkaa ja se otetaan ihan päivän ulkoiluna, bussi matkat menee jo rutiinilla vaikka joskus väsyttää ja esikoisen ollessa pari tuntia pois niin käyn piennempien kanssa kahvilassa tms.
Ihan mukavaa kaikille kun on ohjelmaa eikä aina olla kotinurkissa.

Kuullostaa kyllä sille, että tekemättömyys turhauttaa vilkasta poikaa.

puhutte pelisäännöt selviksi ja sillä aloitatte temppukoulun uusiksi.
Teette selväksi että siellä totellaan ohjaajia.
Toki tuonikäiset pojat ( ja isommatkin ) villiintyvät välillä, mutta käykää asia samantien läpi jos saatte sellaisia terveisiä ohjaajilta.

Eikös pojalla ala eskarikin syksyllä sitten ja kyllä noi turhaumat ois hyvä purkaa ennen sitä ettei siellä peli mene ihan lekkeriksi...

Ei se, että asuu "korvessa" sais vaikutta negatiivisesti lastenkaan menoihin.

Niin tuttua kirjoitusta ap:ltä.
Itse alan myös olemaan henkisesti aivan loppu tähän jatkuvaan kiukutteluun, kiusaan ja riitelyyn. KAIKESTA ja melkein koko ajan, milloin mistäkin :( Niin uskomattoman turhauttavaa kun tuntuu että kaikki mahdolliset keinot kokeiltu, mut mikään ei tehoa, mitään ei uskota, mitään ei kuunnella. Sitten onkin taas huomaamatta täys show päällä ja iltaisin paha mieli kun tuli jälleen hermostuttua ja huudettua. Tilanne vain jatkunut niin kauan ja kun loppua ei näy niin voimat lopussa.
Lapsi 7v ja päivittäin saa komentaa, kieltää, käskeä ja toistaa niitä samoja asioita... Selän hetkeksi kääntää niin pahan teossa.... siis kaikkea aivan älytöntä keksii... Koko perhe kärsii jo tästä tilanteesta :(

noista busseista, juuri katsoin ni aamulla menee kaksi bussia "keskustaan" eli 7aikaan ja 8 aikaan, ja takas pääsee klo 14,16 ja 17

no mites se ehdotus, että mies kuskaisi poikaa hoitoon muutamana päivänä viikossa työmatkojen ohessa ? onnistuisiko se ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hirveä äiti "tunteet hiipuu" teehän ihmeessä vielä jku lapsi lisää!!! sääli lapsiasi

voisin kuule olla ihan satavarma ettei sunkaan tunteet sun lasta kohtaan ois enää niin vahvat jos eläisit samanlaisessa tilanteessa kuin minä joka ikinen päivä..

ja joo älä pelkää meijän lapsiluku on täynnä

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
noista busseista, juuri katsoin ni aamulla menee kaksi bussia "keskustaan" eli 7aikaan ja 8 aikaan, ja takas pääsee klo 14,16 ja 17

no mites se ehdotus, että mies kuskaisi poikaa hoitoon muutamana päivänä viikossa työmatkojen ohessa ? onnistuisiko se ?

mies lähtee viideltä aamulla ja palaa klo 17 :ashamed: