Mä oon niin kyllästynyt tähän! (tupakoinnista raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kolmatta kertaa raskaana ja kolmatta kertaa savuton raskaus. valitettavasti olen aina aloittanut uudestaan. :( toivotaan että nyt pystyn olemaan polttamatta raskauden jälkeenkin.

Tuohon stressi vs tupakanpoltto-juttuun sen verran, että ihan mielenkiinnosta kysyin tätä neuvolassa ja sanoi että ne jotka polttavat alle 10 päivässä, voivat lopettaa samantien mutta jos vaikka askin päivässä on vetänyt niin ei ihan kylmiltään kannata lopettaa mutta tietysti niin pian kuin vaan pystyy.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
kolmatta kertaa raskaana ja kolmatta kertaa savuton raskaus. valitettavasti olen aina aloittanut uudestaan. :( toivotaan että nyt pystyn olemaan polttamatta raskauden jälkeenkin.

Tuohon stressi vs tupakanpoltto-juttuun sen verran, että ihan mielenkiinnosta kysyin tätä neuvolassa ja sanoi että ne jotka polttavat alle 10 päivässä, voivat lopettaa samantien mutta jos vaikka askin päivässä on vetänyt niin ei ihan kylmiltään kannata lopettaa mutta tietysti niin pian kuin vaan pystyy.

poltin itsekin askin päivässä ja lopetin ilman apuja kerta laakista! Ei ongelmia ja polttamatta ollut jo 4,5 vuotta.En ollut raskaana, tein sen itseni takia.Niin et rööki pois odottajilta tai muijat linnaan tapon yrityksestä

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

poltin itsekin askin päivässä ja lopetin ilman apuja kerta laakista! Ei ongelmia ja polttamatta ollut jo 4,5 vuotta.En ollut raskaana, tein sen itseni takia.Niin et rööki pois odottajilta tai muijat linnaan tapon yrityksestä

älä nyt mulle suutu, kysyin vain neuvolan tädiltä mielipidettä asiaan. ei kai sitäkään tänne olisi saanut tulla kertomaan. kaikesta sitä paskaa niskaan saakin...

älä nyt mulle suutu, kysyin vain neuvolan tädiltä mielipidettä asiaan. ei kai sitäkään tänne olisi saanut tulla kertomaan. kaikesta sitä paskaa niskaan saakin...

ja itse olen tosiaan joka kerta tumpannut saman tien kun testi näytti plussaa.

Mä poltin, kun lastani odotin:( , tosin silloin yli 20v. sitten se oli paljon "hyväksyttävämpää". Kaduttaa toki, mutta en siitä itseäni ruoski. Haitat varmaan tosi yksilöllisiä, "heikot" kärsii enemmän -tyyliin.. Mun lapseni ainakin tähän asti on ollu ihan superterve, lapsesta tähän ikään. Ei astmoja, ei allergioita, ei flunssakierteitä, ei yhtäkään korvatulehdusta...

ja itse olen tosiaan joka kerta tumpannut saman tien kun testi näytti plussaa.

sorry, en suuttunu sulle vaan niille neuvolan pahveille jotka hyssyttelee vaikka kyseessä vakava asia. Joku hienosti laittokin et työntäsitkö vauvas suuhun röökin? Näinhän jokainen odottaja polttaessaan tekee, itse asiassa työntää useammankin röökin kerrallaan, onhan vauva vielä kovin pieni..

Alkuperäinen kirjoittaja röökimuija:
Mä poltin, kun lastani odotin:( , tosin silloin yli 20v. sitten se oli paljon "hyväksyttävämpää". Kaduttaa toki, mutta en siitä itseäni ruoski. Haitat varmaan tosi yksilöllisiä, "heikot" kärsii enemmän -tyyliin.. Mun lapseni ainakin tähän asti on ollu ihan superterve, lapsesta tähän ikään. Ei astmoja, ei allergioita, ei flunssakierteitä, ei yhtäkään korvatulehdusta...

Teillä on ollut tuuria, toivotaan et jatkossakin!

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
:flower:
Kukkasia kaikille tupakoinnin lopettaneille odottajille ja äideille.
Jokainen lapsi ansaitsisi savuttoman kodin.

Äitini jo aikanaan pisti vieraat ulos tupakoimaan ristiäisissäni. Tämä oli siihen aikaan todella erikoista ja saikin vihaisia katseita. Meillä ei lähisuvussa ketään polta ja mielestäni tämä on hieno asia. Tietenkin omat lapseni myös saavat elää ilman tupakansavua. Mieheni poltti aikanaan juodessaan, mutta sekin loppui kyllä nopeasti. Nykyään kuulema oksettaa kun menee lähellekä tupakansavua.

Eräs lastenhoitaja joskus kertoi että kun tupakoivien lapsetkin saattavat haista tupakalle, näitä lapsia pidetään vähemmän sylissä hoidossa. Koska tupakoimaton hoitajakaan ei välttämättä kestä sitä hajua mikä näistä lapsista jo lähtee. Sanoi ettei tee itse tätä tarkoituksella, mutta sitä tapahtuu.

Pakko nostaa "vanhaa" ketjua (Kaksplussan mittapuulla) ja avautua vielä vähän. Nimittäin nyt uusimmaksi lisäykseksi noiden muiden idiotismien joukkoon tulee vielä "Ai lopetit vai, meinaatko aloittaa uudestaan synnytyksen jälkeen?". Voi $?@&£!!!!
Mä taidan hankkia pian uuden, savuttoman kaveripiirin...

Tosin positiivisena puolena mainittakoon, että avauduin tästä äijälle myös (kun sain vähän rohkeutta purkauduttuani ensin täällä), ja se on ollut siitä lähtien tosi kannustava, ja koettanut tsempata mua savuttomaksi ihan loppuelämäkseni :) Vaikka itse polttaakin.

Yhteistyössä