Mä oon niin kyllästynyt tähän! (tupakoinnista raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Että aina kun tulee puheeksi, että lopetin tupakoinnin raskauden alussa, niin jonkun pitää väläyttää että "yks mun kaveri poltti koko raskausajan ja lapsi on ihan terve". Ja siihen saattaa tulla vielä jatkona se perinteinen "neuvolassa sanottiin että parempi tupakoida kuin stressata"-legenda.

MIKSEI kukaan voi sanoa, että onpas hienoa kun lopetit, oliko vaikeaa, miltä nyt tuntuu? Varsinkin tupakoijat tuntuvat ajattelevan, ettei raskausajan tupakoinnista ole todellisuudessa mitään haittaa vauvalle, että se on vaan tupakanvastaista propagandaa koko höpinä. Että kun lapsi syntyy ihan ihmisen näköisenä, niin se on "terve", vaikka esim. lapsettomuusongelma näkyy vasta vuosikymmenien päästä...

Onko kukaan muu huomannut samaa?

No, minä ainakin sanon että hienoa kun lopetit.

Itse lopetit vuosi ennen raskaaksi tuloa, ja sitten kun sain tietää olevani raskaana niin lopetin nikotiini purkatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Näin toimi myös tulevan lapsenlapseni äiti, mutta myös poikani lopetti tupakanpolton, mikä on aika huvittavaa.

Miksi susta on huvittavaa että lapsen isä lopettaa myös tupakin polton? Tiesitkö että passiivinen tupakointi on vaarallisempaa? Lisäksi kuinka vaikeaa on lopettaa jos toinen perheessä polttaa edelleen, tupakat esillä, haju, se kun toinen lähtee aina pihalle jne.

Kyllä mua ainakin kaikki on kannustanu olemaan polttamatta, mies etunenässä. Ja ihan lapsen takia olen joka kerta sen lopettanu.

Hienoa, että olet pystyny lopettaa!! :flower: =)

Näin toimi myös tulevan lapsenlapseni äiti, mutta myös poikani lopetti tupakanpolton, mikä on aika huvittavaa.

Tosi hienosti mies tukee tulevaa äitiä, kun kerran itsekin lopetti! Huvittavaa tässä on se, että itse olet niin hölmö että et moista ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja öö tota:

Miksi susta on huvittavaa että lapsen isä lopettaa myös tupakin polton? Tiesitkö että passiivinen tupakointi on vaarallisempaa? Lisäksi kuinka vaikeaa on lopettaa jos toinen perheessä polttaa edelleen, tupakat esillä, haju, se kun toinen lähtee aina pihalle jne.

En tullut tuota ajatelleeksi, koska itse poltan silloin tällöin, eikä tupakoiden esilläolo saa mua raivon partaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Hienoa että sait lopetettua! :)

Minä en, ja voin vaan toivoa etteivät minun lapseni joudu tulevaisuudessa kärsimään tämän vuoksi :(

No, ainakaan sinä et kiillottele huonoa omaatuntoasi noilla "neuvolassa sanottiin"-puheilla.

Lisäksi myös kätkytkuoleman riski pienenee, kun koko perhe on savuton, myös isä. Mäkään en tajua että miksi toi on susta huvittavaa? Olisit ylpeä pojastasi kun on noin fiksu!

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:

Lisäksi myös kätkytkuoleman riski pienenee, kun koko perhe on savuton, myös isä. Mäkään en tajua että miksi toi on susta huvittavaa? Olisit ylpeä pojastasi kun on noin fiksu!

Minä luulen, ettei tuleva isoäiti tiennyt että isänkin tupakoinnilla on niin monia vaikutuksia. Kuten eivät ihmiset yleensäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hienoa että sait lopetettua! :)

Minä en, ja voin vaan toivoa etteivät minun lapseni joudu tulevaisuudessa kärsimään tämän vuoksi :(

No, ainakaan sinä et kiillottele huonoa omaatuntoasi noilla "neuvolassa sanottiin"-puheilla.

En :( Mä tiedän (valitettavasti) tasan tarkkaan mitä kaikkea olen voinut aiheuttaa.

Siksipä ne ihmiset tyhmänä "uskoo" kaikkiin tekosyihin. Eivät pysty varmaan itselleenkään myöntämään totuutta.... Varmaan sullekin sanovat noita juttuja siksi että sinäkin alkaisit taas polttaa ja heillä ei olisi niin "huono äiti"-fiilis sun rinnallas.

Justhan kerroin, etten tullut ajatelleeksi asiaa noin pitkälle. On se hienoa sitten, että poikakin lopetti. Hän on paljon valistuneempi, kuin minä ja kertoo kaikki tarkasti, mitä neuvolassa on juteltu. :)

(itse tupakoijana) näen punaista kun raskaana oleva vetää röökiä posket lommolla. eräs ystäväni mm. kärkkäästi selvitti kuinka neuvolassa häntä oli käsketty tupakoimaan (!) edelleen ja onhan-niitä-tutkimuksia-että-tupakoinnin-lopettaminen-on-lapselle-haitallisempaa-kuin-sen-jatkaminen. JEESUS!!

onneksi olkoon sinulle että päätit noin ja pystyit lopettamaan :) :) :) :) :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmmI:
(itse tupakoijana) näen punaista kun raskaana oleva vetää röökiä posket lommolla. eräs ystäväni mm. kärkkäästi selvitti kuinka neuvolassa häntä oli käsketty tupakoimaan (!) edelleen ja onhan-niitä-tutkimuksia-että-tupakoinnin-lopettaminen-on-lapselle-haitallisempaa-kuin-sen-jatkaminen. JEESUS!!

onneksi olkoon sinulle että päätit noin ja pystyit lopettamaan :) :) :) :) :)

Ensinnäkin, kiitos :)

Ja toisekseen se, että ymmärtääkseni neuvolassakin lähinnä taputellaan tupakoivia odottajia päälaelle. Tai ainakin yksi kaveri sanoi, ettei "siitä edes paljoa saarnattu".

Pahinta, mitä olen kuullut, ja tämän olen kuullut kahden äidin suusta: "Onneksi tupakoin raskausaikana, minkäköhän kokoisen lapsen olisin joutunut synnyttämään jos en olisi tupakoinut?"

Hienoa! Minuakin raivostutti, kun muut suvussa vasta vauvaa odottaneet ovat tupakoineet ja se on ollu hyväksyttävää sukulaisten silmissä... :/ Ja todellakin vauva on ollut terve, kun ihmiseltä on näyttänyt, eivaan ole enää vuoden päästä ollutkaan...

Varmaan sullekin sanovat noita juttuja siksi että sinäkin alkaisit taas polttaa ja heillä ei olisi niin "huono äiti"-fiilis sun rinnallas.

Itse asiassa noin on mulle sanonut myös moni tupakoiva, lapseton nuori naisihminen. Harmittaa niiden tulevien lasten puolesta, että äitinsä ovat saaneet väärää informaatiota raskausajan tupakoinnista.

Yhteistyössä