Mä oon kauhea ihminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..mutta ei voi mitään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

..mutta ei voi mitään

Vieras
Elin vuosia parisuhdehelvetissä, joka alkoi siitä kun tulin raskaaksi (miehen toiveesta). Mies osoittautui hyvin julmaksi, suorastaan hirviömäiseksi. Mikään väkivallan muoto ei ollut hänelle vieras, tappouhkaukset koskettivat sekä minua, että yhteisiä lapsiamme. Suhde päättyi siihen, kun pakenin lasteni kanssa miehen poissaollessa.

Vaikka erosta on useita vuosia, minä ja lapset käymme edelleen terapiassa purkamassa tuon suhteen aiheuttamia traumoja. Edelleen eksä pitää meitä otteessaan, ja tekee kiusaa kaikintavoin.

Hänellä on uusi suhde. Heille on syntymässä hetkenä minä hyvänsä ensimmäinen yhteinen lapsi. Ja minä toivon ja odotan, että eksä käyttäytyy siinä suhteessa samoin kuin minun kanssani. Toivon sitä siksi, että se todistaa minulle, että eksäni ei ole terve tai normaali. Se todistaa eksän syytökset minua kohtaan aiheettomiksi. Että minä EN aiheuttanut hänen väkivaltaista käytöstään. Toivon, että heidän suhteensa olisi samanlaista helvettiä, kuin mitä minun ja eksän suhde oli, vain jotta minun olisi helpompi jatkaa ja koota itseni ehjäksi kaikkien niiden iskujen jälkeen.

Voimia teidän perheelle. *Lähettää virtuaalisesti voima buustauksen*
Ymmärrän täysin mistä puhut. Tiedän ettet halua pahaa tulevalle perheelle mutta samaan aikaan ajattelet että haluat olla oikeassa koska silloin voit hengittää vapaammin. Oletkin oikeassa ja aivan varmasti mies tulee toistamaan kaikki samat ongelmat uuden kanssa. Ellei exäsi ole alkanut syömään jotain lääkitystä ongelmaansa.

Minä toivon että hän irroittaisi sinun kiusaamisestasi kun hänelle tuli nyt uusia "ongelmia". Mutta saattaa olla toiveajattelua.. Voi olla että hän kyllä löytää aikaa piinaamiseesi. Voisitko ajatella ottavasi yhteyttä tästä aiheesta hänen nykyiselleen? Voisitte yhdessä mennä oikeuteen jos jotain tapahtuisi exäsi nykyiselle naiselle.

Sinun todistusarvosi olisi heikko. Mutta olisi silti todistusarvo. Voisit kertoa oikeudessa menneisyydestä.

Mulla on kokemusta samankaltaisesta ( mutta ei tietenkään lapsia ole ollut mukana-). Tosin ennen oikeussalia sain niin pahoja uhkia että jätin paljon kertomatta menneestä. Ole sä vahvempi. Mies sai silti maksimirangaistuksen..

Tiedän tunteesi....mun ex oli alistajanarsisti, väkivaltanenkin,elämä neljän seinän sisällä oli ihan yhtä paskaa mutta ulospäin näytti ihanalta,kukaan ei uskonut kun yritin piipittää joskus totuutta suhteestamme. Lopulta sain otteen itsestäni ja jätin hänet, mun jälkeen tuli uus nainen jota ex kohteli vielä huonommin ku mua,menivät oikeuteen asti mutta näytöt ei riittäny vaik oli lääkärikäyntejä,terapiaa yms. Erosivat hekin sitten,ja taas kohta ex alotti elämänsä "uuden sivun" uuden naisen kans,nyt jo naimisiin menty ja lasta odottavat,ihan hirveetä ajatella miten tulee menemään heidän elämä...Viaton lapsi mua eniten surettaa, koska isänsä on mikä on, en usko et pystyy koskaan muuttumaan, mua ennenkin sillä oli ollu samoja ongelmia suhteessa, en siis ollut eka eikä varmaan säästy tää nykynenkään. Musta tuntuu et jotain tosi pahaa pitää tapahtua ennenku se asia, et se ihminen on seko,uskotaan ja otetaan vakavasti...

Äitiyslomalainen, kiitos, sinä todellakin puit sanoiksi ajatukseni. En halua ottaa yhteyttä nykyiseen, enkä edes eksään. Tahdon olla mahdollisimman vähissä tekemisissä hänen kanssaan. Ja mitä se yhteydenottaminen auttaisi? Joko nainen ei uskoisi, mikäli eksä on pitänyt piirteensä salassa, tai sitten uskoisi mutta tuskin minun sanani häntä silti siitä piinasta pelastaisi enää. En vain jaksa sotkeutua asiaan.

Jos totta puhutaan, olen toivonut ja odottanut että heille syntyisi lapsi. Sillä sitäkautta hän ehkä unohtaisi minut, ja keskittyisi nykyisen naisensa kiusaamiseen. Jos nimittäin asiat menee yhtään siten, kuin minun kanssani.

Pahaa en tahdo, mutta tahdon itselleni rauhan. Rauhan sen suhteen, että minä en ole se hullu jota eksäni väittää, ja että minä en saanut olemassa olollani sitä kaikkea pahaa aikaan, vaan että syy ja vastuu on hänellä. Jos hän käyttäytyy muissakin parisuhteissa samoin kuin minun kanssani, tiedän että vika ei ollut minussa. Ja tiedän silloin, että hänen sanansa eivät ole totta, että minä olen meistä se tervejärkinen.

Meidän tapauksessa ei auttanut vaik meitä on jo ainakin neljä naista jotka on suunnilleen samaa paskaa sen jätkän kans joutunu kestään, silti ex saa puhuttuu ittensä kaikesta ulos ja syyttömäksi,ja alottaa aina sen uuden elämänsä,uudestaan ja uudestaan...Kaveripiiri saati viranomaiset ei usko siitä mitään pahaa vaik todisteita on ollut vaikka kuin. Rikosuhripäivystyksestä oikeestaan löytyy ihmisiä jotka ovat uskoneet,muuten varmaan pitää hengestään päästä et uskotaan.Ex on niiiiiiin hyvä esittään täydellistä, ainiin unohdinkin et hänhän onki täydellinen, ei tarvii esittää...kymmenii kertoja kuulin ympäriltä et "ku ei siitä voi sellasta uskoo, ku sehän on niin ihana ja mukava ja aikuinen, ai meidän xxxxko, no ei voi olla...ja muahan siinä outona pidettiin, ei sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap..:
Äitiyslomalainen, kiitos, sinä todellakin puit sanoiksi ajatukseni. En halua ottaa yhteyttä nykyiseen, enkä edes eksään. Tahdon olla mahdollisimman vähissä tekemisissä hänen kanssaan. Ja mitä se yhteydenottaminen auttaisi? Joko nainen ei uskoisi, mikäli eksä on pitänyt piirteensä salassa, tai sitten uskoisi mutta tuskin minun sanani häntä silti siitä piinasta pelastaisi enää. En vain jaksa sotkeutua asiaan.

Jos totta puhutaan, olen toivonut ja odottanut että heille syntyisi lapsi. Sillä sitäkautta hän ehkä unohtaisi minut, ja keskittyisi nykyisen naisensa kiusaamiseen. Jos nimittäin asiat menee yhtään siten, kuin minun kanssani.

Pahaa en tahdo, mutta tahdon itselleni rauhan. Rauhan sen suhteen, että minä en ole se hullu jota eksäni väittää, ja että minä en saanut olemassa olollani sitä kaikkea pahaa aikaan, vaan että syy ja vastuu on hänellä. Jos hän käyttäytyy muissakin parisuhteissa samoin kuin minun kanssani, tiedän että vika ei ollut minussa. Ja tiedän silloin, että hänen sanansa eivät ole totta, että minä olen meistä se tervejärkinen.

kuule, eikö siitä terapiasta ole mitään hyötyä?
Miksi vieläkin uskot hänen syöttämää paskaa?

Vaikka miehesi olisi ottanut opikseen yhdestä kerrasta, eikä enää käyttäytyisi yhtä huonosti,, ei se tarkoita mitään.

Moni ihminen käyttäytyy eri tavalla yhdelle kuin toiselle. OIkeastaan en tiedä ketään, joka olisi kaikille ihana. Ihminen on ihana sille, jolta odottaa saavansa jotain, oli se sitten suosiota tai mitä tahansa.

Ja mulla on isä, joka hakkasi äitiäni, ja oli täyspaska. Narsistisena luonteena loukkaantui verisesti, kun äitini viimein tajusi jättää hänet.

Toista kertaa ei halunnut jäädä yksin, joten uutta vaimoa ei hakkaa eikä juo enää kuin satunnaisesti.

Ei se silti tarkoita, että hän olisi muuttunut. Samaa pas.kaa sisältä.