Mä oon ihan lopussa... Tää ei voi olla normaalia?

Hei nyt kun luin tuota Laylahin kirjoitusta, niin oon kyllä samaa mieltä noista unien vähyydestä. Meillä Peikkis menee kasin aikoihin yöunilleen ja heräilee siinä kasin ja ysin välissä. Eli nukkuu n. 12-13 tuntia yössä.

Silti nukkuu ekat päikyt jo n. klo. 10 (eli on about tunnin verran hereillä). Ne on yleensä aika lyhyet, mutta puolilta päivin nukkuu vielä toiset. Tokat voi parhaimmillaan kestää jopa 3 tuntia.

Ja illalla ennen yöunia on vielä ainakin yhdet päikyt.

Koitas huomenna laittaa poika vaunuihin jo tunnin hereilläolon jälkeen ja siitä sit säännöllisesti eteenpäin sopivin ajanjaksoin. Siis VAIKKA vauva vaikuttais virkeältä ja hyväntuuliselta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla oli myös erittäin tyytymätön vauva, jota rauhoiteltiin vain 24/7. Ei kyllä ikinä nukkunut mitään kahden tunnin päikäreitäkään. Neuvolasta sanottiin, että koliikkia se vaan on. En uskonut ja vein yksityiselle. Lapselta paljastui ensin maitoallergia ja sen jälkeen noin 100 muuta allergiaa (ei syönyt lainkaan kiinteitä ruokia ennen leikki-ikää). Nykyään on terve eskari, mutta monta vuotta oli pelkkää huutoa. Eron huomasi jo synnytyssairaalassa muihin vauvoihin nähden.

Meijän poikaa kutsuttiin myös Paska Raivariks koko sairaalaoloajan... :whistle:

Siis joo Turklimas. Noin meilläkin menee. Eli melko pian heräämisen jälkeen vajaan tunnin unet ja sit seuraavat ne pidemmät kunnon päikkärit. Ja tosiaan laitan ekoille unille HETI kun ensimmäinen pienikin vastalause ilmaantuu. Nykyisin siihen saattaa mennä jo parikin tuntia heräämisestä, mut tuossa iässä tunti oli aika normi aika.

Ymmärsinkö oikein, että sinä itse kärsit unettomuudesta? Se on ihan hirveetä, tiedän. Sama mulla takana ja edelleen vaivaa ajoittain.

Jos minä olisin sinä, hakisin nyt ensin apua siihen omaan unettomuuteen, ja sitten vasta keskittyisin lapsen mahdollisiin ongelmiin. Siis vaikka ihan nukahtamislääkkeitä.

Mitä siihen refluksiin tulee, niin eihän ne lääkkeet välttämättä auta vaikka lääkitys olisikin. Meillä auttoi vain aika. 10 kk ikään saakka yöt oli ihan kauheita (plus oma unettomuus). Nyt ei oo enää juuri lainkaan refluksia, mut nyt onkin sit ollut jo 5 viikkoa kestävä yskä öisin... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja syy?:
Oisko niin, ettei lääkkeet tehoa? Korvat voi oireilla aika pitkään tulehduksesta varsinkin jos ei heti lääkkeet tehoa.. Toivottavasti pian arki rauhottuu. Yritä levätä aina kun lapsikin, kaikki muu voi odottaa.. (tämän tajusin itse toisen lapsen kanssa mahahaavan jälkeen vasta..)

Juu oli, kaks kertaa viikon sisällä jo tarkasettu, ettei oo enää...

Oma poika (nyt 3v) itki ensimäisen vuoden. Syynä oli erittäin laajat allergiat. Vaikka allergioiden laajuus paljastui puolen vuoden iässä, oli eka vuosi yhtä helvettiä.

Nyt poika saa syödä jo kolme ruoka-ainetta.

Minusta lapsenne ei nuku erityisen vähän. Itselläni on toinen lapsista temperamentiltaan "tyytymätön". Nukkui vähän ja levottomasti ihan synytmästään asti. Olen valvonut nyt 4vuotta.. Onneksi sairastumisilta on vältytty hänen kanssaan. Vauvat on niin kovin erilaisia jo syntymästä, Turkilmaksen Peikkishän nukkuu hirmu paljon taas minun mittapuun mukaan. Mulle lääkäri sanoi, että 12h jos tulee vuorokaudessa täyteen alle 1veellä niin riittävästi saa unta..

Alkuperäinen kirjoittaja syy?:
Minusta lapsenne ei nuku erityisen vähän. Itselläni on toinen lapsista temperamentiltaan "tyytymätön". Nukkui vähän ja levottomasti ihan synytmästään asti. Olen valvonut nyt 4vuotta.. Onneksi sairastumisilta on vältytty hänen kanssaan. Vauvat on niin kovin erilaisia jo syntymästä, Turkilmaksen Peikkishän nukkuu hirmu paljon taas minun mittapuun mukaan. Mulle lääkäri sanoi, että 12h jos tulee vuorokaudessa täyteen alle 1veellä niin riittävästi saa unta..

Mä luin jostain että alle puolivuotiaat nukkuu keskimäärin 16 tuntia.

Mitä noihin päikkyihin tulee... Noi "rauhottelut" on pitkälti nukuttamista, ei vaan nukahda. Tänään nukutin kolme tuntia tokille päikkäreille ja tulos oli huimat 5min unta (klo 12 heräs, 13.30 alotin ja 16.30 aikoihin nukahti, heräs heti, ku mä sain persiin sohvalle).. :headwall: Että ei ees sen vertaa ku yleensä... "Trollmors vaggvisa" vaan raikaa, ku meikäläinen nukuttaa muksua partsilla. Me saadan kohta varmaan joku varotus, mun lauluäänen tietäen... :laugh:

Mun kaverilla oli just tuollaista rumbaa vauvan ensimmäiset kuukaudet. Kaikenmaailman maitohappobakteerit yms kokeiltiin mutta ei auttanut mikään. Lopulta kaverini kävi ostamassa apteekista sitä erikoismaitoa (siis korviketta missä ei ole lehmänmaitoa) ja huuto loppui jo seuraavana päivänä! Kävivät testeissä, ja niiden mukaan lehmänmaitoallergiaa ei ollut, mutta taas kun aloitettiin tavan korvikkeilla niin alkoi huuto, ja loppui taas tuolla apteekin maidolla. Nyt tämä lapsi on ihan kohta 1v ja juo jo ihan tavallista maitoa, mitään oireita ei enää ole.

Omalla esikoisellani oli myös vauvana lehmänmaitoallergia, hän tosin reagoi ihottumalla eikä vatsavaivoja ollut.

Ootko koittanut nukuttaa vaunuihin? Meillä on vaunut olkkarissa ja siinä keinutan pojan uneen :ashamed: :snotty:

Muoks: siis näille pätkäpäikyille. Pidemmät nukkuu vaunuissa kun ulkoillaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Suosittelen vyöhyketerapiaa, ihan kuulostaa meidän neidiltä, ja itkut jäi 5 vyöhyketerapia kerran jälkeen.

Joo, pitää varmaan kyllä harkita tota ihan vakavasti.

Jos nyt lekurille pääsis eka. Neuvolalääkäri on puolentoista viikon kuluttua, jos siellä jotain selviäis...

Tosta vyöhyketerapiasta sen verran, että kannattaa kysellä tarkkaan, onko ihmisellä kokemusta vauvojen hoitamisesta. Paras ois, jos joku tuttu vois sulle suositella hyvää hoitajaa.
Mä olen itse saanut paljon apua vyöhyketerapiasta ja samoin mun poika, mutta niitä terapeutteja on kaikenlaisia.
Ja neuvolääkärin aika on hirveen lyhyt. melkeen veisin jonnekin yksityiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Suosittelen vyöhyketerapiaa, ihan kuulostaa meidän neidiltä, ja itkut jäi 5 vyöhyketerapia kerran jälkeen.

Joo, pitää varmaan kyllä harkita tota ihan vakavasti.

Jos nyt lekurille pääsis eka. Neuvolalääkäri on puolentoista viikon kuluttua, jos siellä jotain selviäis...

Tosta vyöhyketerapiasta sen verran, että kannattaa kysellä tarkkaan, onko ihmisellä kokemusta vauvojen hoitamisesta. Paras ois, jos joku tuttu vois sulle suositella hyvää hoitajaa.
Mä olen itse saanut paljon apua vyöhyketerapiasta ja samoin mun poika, mutta niitä terapeutteja on kaikenlaisia.
Ja neuvolääkärin aika on hirveen lyhyt. melkeen veisin jonnekin yksityiselle.

Juu siis meinasin vaan, että jos sieltä neuvolasta jotain lähetettä sais. Porvoon terveyskeskus on nimittäin kuulusa, eikä hyvällä, ni sinne en mielis viedä... :whistle:

Juu siis meinasin vaan, että jos sieltä neuvolasta jotain lähetettä sais. Porvoon terveyskeskus on nimittäin kuulusa, eikä hyvällä, ni sinne en mielis viedä... :whistle:

Joo just niin. Kyllä tarttis päästä lastentauteihin erikoistuneelle, eikä millekään yleislääkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
nukutatko pihalla? aattelin vaa et jos hää nukkuis esim. vaunuihin paremmin...

Onkohan tässä nyt oletuksena se että kaikki asuvat omakotitalossa jossa on oma piha? Voin kertoa ettei pidä paikkaansa!

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
mutta pihaa harvemmin on muissa kuin omakotitaloissa ja joissakin rivitaloissa. Hassua vain mielestäni olettaa että kaikilla on oma iso talo.

no mutta kyllähän silloinkin ollaan pihalla kun ollaan parvekkeella!eikä kukaan ole olettamassa mitään tässä!

No mä annoin jo ihan muutaman viikon ikäisestä gefilus-kapseleita, avasin kapselin ja laitoin jauheen teelusikalliseen äidinmaitoa. Niin ja annoin myös Disflatyliä, nää auttoi jonkin verran.

meillä ei tollaista ollut laisinkaan, yöt 12 h unta ja päivällä kaksi kertaa kaksituntia unta aikalailla, en osaa edes kuvitella tota itkun määrää, haleja ja ruistus täältä ...klisee lause, kyllä se helpottaa joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja josssssulle!:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
nukutatko pihalla? aattelin vaa et jos hää nukkuis esim. vaunuihin paremmin...

Onkohan tässä nyt oletuksena se että kaikki asuvat omakotitalossa jossa on oma piha? Voin kertoa ettei pidä paikkaansa!

köh köh, kerrostaloissa on yleensä parveke.

Ei kaikilla oo sitäkään.

No mutt joo: mä kyll sinuna nyt pyytäisin apua sen verran, että saat omaa lepoa. MLL: n hoitajat vaikka, ellet muuta keksi. Kaverit, sisarukset, äiti, isä, appivanhemmat, naapuri, tuttu perhekahvilasta? Varmaan joku löytyy jostain. Ja sitt sen jälkeen vois alkaa selvittää sitä lapsen tilannetta. Ei tästä ehkä ole mitään apua, varmaan on sanottu jo moneen kertaan. Mutta väsynyt äiti on huono juttu, sille ei voi mitään. :ashamed:

No ei mun mielestä normaalilta vaikutakaan.
Joko lapsella on nälkä tai on sit kipeä jostain, mie luulen. Elikkäs allergiaa taikka jotain muuta häikkää varmaan on, mikäli ei nälästä johdu.

Yhteistyössä