Mä olen ilmeisesti kotoisin suomen hulluimmasta perheestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä

Vieras
En tosin ole ollut heidän kanssaan vuosiin tekemisissä, mutta kyllä mua silti välillä hävettää lapsuudenkotini meininki. Kuten esimerkiksi tänä aamuna kun mun miehelle oli jostain kautta rantain selvinnyt että mun pikkuveljistä taas yksi on saanut lapsen teini-ikäisenä. Sitähän puhutaan että tietyt asiat on tavallaan perinnöllisiä, lapsuudenkodissa opittuja toimintamalleja. Näihin luetaan mielestäni ainakin köyhyys, tuilla eläminen, teiniäitiys ja päihdeongelmat. Näistä jokainen on periytynyt meidän perheessä useammalle lapselle.

Aloitetaan vaikka ihan alusta. Mun oma äitini ei varsinaisesti ole ollut teiniäiti, hän on saanut ensimmäisen lapsensa 23-vuotiaana, mutta lapsia sitä vastoin on tänä päivänä paljon. Mun oikeat vanhemmat erosivat kun itse olin 5v, ja äitini meni uusiin naimisiin ollessani 8-vuotias. Uuden miehen mukana meille muutti kaksi lasta lisää, jolloin tavallaan alkuasetelma oli viiden lapsen uusioperhe. Uusi mies vaan valitettavasti osottautui hulluksi, hakkasi äitiäni ja meitä lapsia, oli alkoholisti, mielenterveysongelmainen ja eristi koko meidän perheen sosiaalisesta elämästä neljän seinän sisälle. Äitini on ilmeisesti jonkin sortin läheisriippuvainen, sillä hän ei ole koskaan ollut aikeissa lähteä tuosta suhteesta, vaan hyvin pian yhteenmuuton ja väkivallan alkamisen jälkeen ratkaisi tilanteen pyöräyttämällä uudelle miehelle lapsen. Tämän jälkeen hän ajautui itsekin alkoholistiksi, ilmeisesti turruttaakseen omaa huonoa omatuntoaan tuosta tilanteesta jossa me kaikki nyt elimme.

Meidät lapset jätettiin hyvin usein yksin kotiin vanhempien hävitessä ryyppyreissuilleen, ja opimme hyvin nopeasti pelkäämään sossuja, kuraattoreita ja kaikkia mahdollisia henkilöitä jotka virkansa puolesta voisivat viedä meidät vanhemmiltamme. Elämä pyöri hyvin pitkälti kädestä suuhun, kotimme oli hyvin askeettinen kun kaikki mahdollinen roudattiin parin kuukauden välein kanikonttoriin, ja välillä ei ollut rahaa edes ruokaan kun kaikki oli mennyt kurkusta alas. Yhdenkin kerran muistan syöneeni omassa huoneessani salaa PAPERIA kun oli niin kova nälkä, ruokaa ei ollut ja vanhemmat jossain teillä tietämättömillä. Elimme toimeentulotuella, työttömyyskorvauksilla,lapsilisillä ja asumistuella. Mun muistin mukaan mun isäpuoli ei koskaan ollut missään töissä kahta kuukautta pidempään, ja äitini oli kokonaan kotiäiti.

Äitini teki vuosi toisensa perään tälle hullulle lisää lapsia, ja aina kun uusi vauva syntyi, edellinen kuopus siirtyi meidän "isompien" lapsien hoidettavaksi. Mun äiti ei ole varmaan koskaan käynyt itsekseen lastensa kanssa vaikkapa leikkipuistossa, vaan me isommat lapset hoidimme kaikki taaperoiden ulkoilut, päiväkotiin viemiset, kauppareissut jne. Tämä lisäksi meillä oli orjamaiset säännöt kotitöiden teosta, ja kaikki vastuu kodin siisteydestä, pyykkihuollosta ja ruuanlaitosta oli meillä lapsillä äitimme pyöräytellessä lisää mukuloita ja isäpuolen ryypätessä ja hakatessa jo olemassa olevia lapsia. Suurin osa meistä ei oireillut mitenkään ulospäin, olimme hyvin kilttejä, alistettuja lapsia joilla koulu sujui moitteetta ja kukaan ei puuttunut ikinä mihinkään ulkopuolelta. Yhdellä veljistäni oli jossain vaiheessa jotain hässäkkää koulussa, mutta sekin liittyi enemmän koulussa tapahtuneeseen kiusaamiseen kuin kotioloihin.

Meidän perheessä on kaikki lapset muuttaneet pois kotoa ala-ikäisinä, ja ihan ymmärrettävästä syystä. Vanhempi siskoni oli 16v muuttaessaan poikaystävänsä luo, mä itse muutin vieraaseen kaupunkiin opiskelemaan (tarkoituksella, lähempääkin ois sama linja löytynyt) peruskoulun jälkeen, yksi veli karkasi ja päätyi koulukotiin 15-vuotiaana, toinen veli karkasi ja hankki sossun kautta tukiasunnon 17-vuotiaana, sisko muutti 16-vuotiaana ensin mun luo ja sitten omilleen, ja yksi veljistä majottautui vuosi sitten epävirallisesti (on edelleen kirjoilla äidilläni) tyttöystävänsä luo. Moni meistä myös hankkiutui teini-ikäisenä vanhemmaksi, itse sain esikoiseni 19-vuotiaana, molemmat veljeni 18-vuotiaina ja nyt viime yönä pikkuveljeni 19v on saanut esikoisensa. Mun kahdella veljellä oli jo kaksi lasta ennen kuin täyttivät 20v. Ja kaikki meistä teki lapsensa ensimmäisen seurustelukumppaninsa kanssa lyhyen tuntemisen jälkeen. Kaikki meistä myöskin ovat eronneet emmekä näe lapsiamme kovin usein, sillä he kaikki asuvat toisen vanhempansa luona, meidän elämänhallinnallisten ongelmiemme takia. Meistä yhdeksästä lapsesta kolme on vakituisessa työssä, muut elävät sossurahoilla, kuten myös äitini ja isäpuoleni edelleen. Yhdeksästä lapsesta viisi on pysyvässä parisuhteissa, ja niistä jokaisessa on eriasteisia ongelmia. Pettämistä, peliriippuvuutta, läheisriippuvuutta, väkivaltaa, kaikki ihan selkeää perintöä niistä oloista joissa olemme koko elämämme eläneet. Emme ikään kuin edes tiedä mitä normaaliparisuhteelta ja kumppanilta voi vaatia, vaan alistumme jatkuvaan huonoihin suhteisiin. Kaikki kolme mun veljeä ovat tulleet huijattuna isäksi, heidän (nuoret) tyttöystävänsä ovat jättäneet pillerit syömättä hylkäämisen pelossa (veljeni ovat aika raikkuleita jokainen) ja hankkiutuneet salaa raskaaksi. Mun mielestä tuo on erityisen julmasti tehty ihmiselle joka on jo koko tähän astisen elämänsä joutunut hoitamaan vauvoja ja lapsia vastentahtoisesti. Tätä holtitonta lisääntymistilannetta varmaan parhaiten kuvaa se fakta että mun äidillä on nyt 58-vuotiaana YHDEKSÄN lastenlasta. Meistä sisaruksista vanhin on 34v ja nuorin 12v.

jotta tämä ei vielä jäisi tähän, meidän perheessä on tapahtunut monia muitakin omituisia asioita. Mm. isäpuoleni yritti raiskata mut äitini ollessa synnyttämässä nuorinta sisarustani, mutta äitini ei edelleenkään usko näin tapahtuneen. Siitä on nyt 12 vuotta, olin itse silloin 16v. Samoin äitini on tuhonnut jokaisen täysi-ikäistyneen lapsensa luottotiedot tilaamalla netin kautta kännykkäliittymiä, kulutusluottoja, tavaraa osamaksulla ja laskulla, ja jättänyt kaiken maksamatta. Kaksi meistä on onnistunut pääsemään veloistaan eroon kun tajusivat jutun juonen tarpeeksi ajoissa, mutta mm. itselläni on velkaa ulosotossa n. 30 000e äitini takia. Perheelläni on ollut kaksi koiraa, joskus, molemmat jouduttiin hakemaan pois eläinsuojelun toimesta. Äitini huijaa jatkuvasti sisaruksiltani rahaa, pyytää jokaiselta kerran viikossaparikymppiä lainaan, eikä koskaan maksa niitä takaisin. Sisarukset luulevat olevansa ainoita joilta äiti lainaa, ja näin ollen kukaan ei tajua että äitini lypsää heiltä kaikilta yli satasen viikossa ilmaista rahaa. Yksi veljistäni sairastaa aspergerin oireyhtymää, mutta äitini tekee jatkuvasti kaikkensa jotta hän ei saisi tarvitsemaansa hoitoa, sillä sehän tarkoittaisi sitä että hän myöntää poikansa olevan "hullu" (!!!). Tämä veljeni on nyt 18-vuotias ja on mm. käynyt peruskoulua vain neljänteen luokkaan koska äitini ei ole halunnut mitään tukitoimia hänen koulunkäyntiinsä. Yhdellä veljistäni on pakko-oireita, vimmattua pesemistä, ylihygieenisuutta ja sairaalloista bakteerikammoa, mutta hänellekään ei haeta mitään apua, nauretaan vaan selän takana että hitto mikä hullu. Itse kävin aikanaan 7 vuotta terapiassa, ja sen takia myös mua haukuttiin perheeni toimesta hulluksi, kunnes kerran totesin että kukahan musta on näin hullun tehnyt, ja laitoin välit poikki kokonaan.

Sen jälkeen kun olen ollut omissa oloissani ja pitänyt kaiki osoite- ja puhelinnumerotietoni salassa, olen saanut olla rauhassa tuolta sekopääporukalta. Ja oikeasti olen myös voinut paljon paremmin. Välillä vaan kun kuulee jotain kautta (lapsuudenystävät, fb jne) perheenjäsentensä kuulumisista, tulee sellainen olo että miten oikeasti juuri mun pitää olla tuollaiselta hullujenhuoneelta kotoisin. Ja miten kukaan ei oo koskaan puuttunut tohon menoon? Ja ylipäätään, onkohan mun äiti nyt tyytyväinen itsestään? Kaikkein eniten mua kuitenkin askarruttaa se, että voiko kellään muulla olla ollut tällaista elämää? :(

Jaksamista sinulle ap kovasti!

Olen kuullut ja seurannut matkan päästä melko samanlaista perhettä. Lapset tosin ovat n. 20 vanhempia kuin te. Yhdeksän heitäkin on ja kahdelle eri isälle. Enempää en kerro, kun ei ole minun asiani kertoa.

Voi kauheeta, toi kuulostaa niin järkyttävältä etten edes tiedä mitä kirjoittaisin :(

Sulla on käynyt todella huono tuuri, kun olet syntynyt tollaiseen perheeseen ei voi muuta sanoa ja sama pätee sisaruksiisi. Sitä eniten ihmettelen, ettei tuohon mitenkään puututtu.
Kukaan ei tehnyt ls-ilmoituksia, koulussa ei huomattu mitään, naapurit, teidän kaverien vanhemmat, oliko teillä sukulaisia eikö hekään?
Vai onko nekin yhtä sekopäitä kuin äitisi?
Olisi luullut, että joku olisi huomannut teidän lasten hädän ja ilmoittanut sossuun, kun kerran eläinsuojeluunkin tehtiin ilmoitus.

Tuli ihan hirveä olo tuostakin, kun kerroit miten äitisi suhtautuu as- ja pakko-oire- poikiinsa ja myös sinuun kun kävit terapiassa. Kaikkia ihmisiä ei tosiaankaan olisi tarkoitettu vanhemmiksi :(

Toivotan sulle kaikkea hyvää jatkossa ja toivon myös, että sisaruksesi saisivat asiansa parempaan kuntoon ja pääsisivät jotenkin parempaan elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;28293186:
Tämä veljeni on nyt 18-vuotias ja on mm. käynyt peruskoulua vain neljänteen luokkaan koska äitini ei ole halunnut mitään tukitoimia hänen koulunkäyntiinsä.

Muu olisi vielä voinut mennä läpi, mutta tämä ei.

Näitä perheitä löytyy. Kyllä. Naapureissakin on tuollaisia asunut maalla.

Kirjoitat erinomaisen hyvin, kieliopillisesti oikein ja osaat kuvata tilanteita tarkasti.
Täytyy onnitella sinua, jos olet noissa oloissa onnistunut kasvamaan noin tasapainoiseksi ihmiseksi ja ymmärrät noin objektiivisesti perhettänne kohdanneet ongelmat ja niiden syy seruaussuhteet.
Tapasi analysoida tilannetta kertoo siitä, että olet lahjakas ihminen.

Hih.
Onhan tuossa yhtä ja toista.
Mutta kyllä harvassa ovat ne "täysijärkiset" . Siis varmasti perheissä tapahtuu yhtä ja toista, vaikka rahaa olisi enemmän.
ja eihän 58-vuotiaalla 9-lapsisella 9 lastenlasta ole paljon.

[QUOTE="vieras";28293272]Voi kauheeta, toi kuulostaa niin järkyttävältä etten edes tiedä mitä kirjoittaisin :(

Sulla on käynyt todella huono tuuri, kun olet syntynyt tollaiseen perheeseen ei voi muuta sanoa ja sama pätee sisaruksiisi. Sitä eniten ihmettelen, ettei tuohon mitenkään puututtu.
Kukaan ei tehnyt ls-ilmoituksia, koulussa ei huomattu mitään, naapurit, teidän kaverien vanhemmat, oliko teillä sukulaisia eikö hekään?
Vai onko nekin yhtä sekopäitä kuin äitisi?
Olisi luullut, että joku olisi huomannut teidän lasten hädän ja ilmoittanut sossuun, kun kerran eläinsuojeluunkin tehtiin ilmoitus.

Tuli ihan hirveä olo tuostakin, kun kerroit miten äitisi suhtautuu as- ja pakko-oire- poikiinsa ja myös sinuun kun kävit terapiassa. Kaikkia ihmisiä ei tosiaankaan olisi tarkoitettu vanhemmiksi :(

Toivotan sulle kaikkea hyvää jatkossa ja toivon myös, että sisaruksesi saisivat asiansa parempaan kuntoon ja pääsisivät jotenkin parempaan elämään.[/QUOTE]

En tiedä onko meistä kukaan koskaan tehnyt ls-ilmoitusta. Kerran meillä kävi sossut, mutta ei siitä seurannut mitään jatkotoimenpiteitä kun ei me lapset puhuttu mitään.

[QUOTE="höh";28293283]Muu olisi vielä voinut mennä läpi, mutta tämä ei.[/QUOTE]

Sinä voit ihan rauhassa tuomita kertomukseni provoksi, se ei ole mitenkään uutta mulle. Pari kertaa jopa minua hoitaneet psykiatrit ovat epäilleet tarinani todenperäisyyttä, sillä se sisältää tarkemmin puituna paljon muitakin kummallisia ja uskomattoman kuuloisia asioita. Mulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta valehdella menneisyydestäni, haluan milummin osoittaa että tuollaisistakin lähtökohdista voi vielä nousta takaisin normaaliin elämään. Minä itse siis olen omat vaikeuteni jo voittanut, elämä on nykyään mallillaan ja mulla on ihana perhe ja mukava työ. Terapiaakaan en ole tarvinnut enää vuosiin.

Näitä perheitä löytyy. Kyllä. Naapureissakin on tuollaisia asunut maalla.

Kirjoitat erinomaisen hyvin, kieliopillisesti oikein ja osaat kuvata tilanteita tarkasti.
Täytyy onnitella sinua, jos olet noissa oloissa onnistunut kasvamaan noin tasapainoiseksi ihmiseksi ja ymmärrät noin objektiivisesti perhettänne kohdanneet ongelmat ja niiden syy seruaussuhteet.
Tapasi analysoida tilannetta kertoo siitä, että olet lahjakas ihminen.

:) Mä olen terapoinut näitä asioita jo niin kauan että olisin päinvastoin tyhmä jos mitään en olisi noista asioista tähän mennessäkään tajunnut. Olen ajatellut joskus vanhoilla päivilläni kirjoittaa elämästäni kirjan, mutta varmaan vasta sitten kun vanhempani ovat kuolleet.

[QUOTE="höh";28293310]Hih.
Onhan tuossa yhtä ja toista.
Mutta kyllä harvassa ovat ne "täysijärkiset" . Siis varmasti perheissä tapahtuu yhtä ja toista, vaikka rahaa olisi enemmän.
ja eihän 58-vuotiaalla 9-lapsisella 9 lastenlasta ole paljon.[/QUOTE]

aika harva 58-vuotias vaan on yhdeksän lapsen äitikään, saatika sitten isoäiti noin monelle.

Täytyy tähän sanoa, että ihmisiä, joiden elämä on rempallaan on suomessa paljon. On niin pienestä kiinni selviytyykö vai vajoaako. Äitisi teki huonon valinnan isäpuolesi suhteen. Vajosi yhä syvemmälle.
Ilmeisesti taustalla on jonkinlaista perinnöllistä sairauttakin (asperger?), kertomasi mukaan.
Veljesi eivät osanneet valita itsenäisiä puolisoita itselleen, vaan lapselliset tytöt jotka hankkiutuivat heti raskaaksi läheisriippuvuuden vuoksi.
Seura tekee kaltaisekseen ja huonommista lähtökohdista on vaikeampi löytää menestyvää täyspainoista kumppania. Onnea sinulle jos siinä olet onnistunut.
Uskon tarinasi, sillä sillä ei ole oikeastaan merkitystä, onko juuri tämä tarina, jonka kerroit totta. Tiedän että suomessa on monta monituista paljon hullumpaakin tarinaa. Totuus on tarua uskomattomampaa. Eikä tämä tarina niin omituinen ole.

Aloittajalle vielä. Kirjoita ihmeessä kirja. Tarinassasi on niin paljon ajankohtaisia aineksia jotka myyvät kuin kuumiille kiville. Ja koskettavat monia ihmisiä. Läheisriippuvuus, alkoholiongelma, sosiaalihuollon tavoittamattomuus, sosiaalituet, perheväkivalta sekä käyttäytymiseen liittyvät sairaudet, jotka osaat kuvata hyvin.

[QUOTE="höh";28293283]Muu olisi vielä voinut mennä läpi, mutta tämä ei.[/QUOTE]

Suomessa on oppivelvollisuus 16-vuotiaaksi. Kaikki kehitysvammaisetkin käyvät koulua tuohon ikään asti.

[QUOTE="vieras";28293441]Suomessa on oppivelvollisuus 16-vuotiaaksi. Kaikki kehitysvammaisetkin käyvät koulua tuohon ikään asti.[/QUOTE]

Niin on niin, mutta monet mustalaiset esim. käyvät peruskoulua korkeintaan kuudenteen luokaan jos sitäkään, eikä siihenkään kukaan sen enempää puutu. Veljeni on kyllä välillä ollut erityisluokassa ja sairaalakoulussakin, ilman niitä tuskin olisi selvinnyt edes tuosta neljännestä luokasta läpi. Hänet siirrettiin armosta neljänneltä suoraan seiskaluokalle hänen ollessaan 15v, mutta sen jälkeen on käynyt koulua ehkä yhteensä 3 viikkoa. Nyt kunon täysi-ikäinen, ei kukaan voi enää asiaan puuttua. Itse pelkään että tuosta veljestäni tulee aikanaan kanssa joku breijvikin ja muiden massamurhaajien kaltainen sekopää kunhan hän herää siihen todellisuuteen etti hänellä ole mitään, ei edes peruskoulutusta, ja siihen kaikkeen äitini on syyllinen. Osaatko yhtään kuvitella kuinka vihainen ja pettynyt, sekä valitettavasti syrjäytynyt hän tulee olemaan siinä vaiheessa. Mua pelottaa nimenomaan eniten sellaiset ihmiset joilla ei ole mitään menetettävää.

:hug:

Onko meno samanlaista vielä nytkin? Mietin vaan niitä kotona asuvia sisaruksia. Tee sinä ls-ilmoitus, jos heillä on yhtä kurjat olot.

en tiedä enää nykyään ollenkaan mitä siellä tapahtuu. Usko pois, olen kyllä aikanani tehnyt useammankin ls-ilmoituksen perheestäni sen jälkeen kun itse muutin pois. Ne on kuitenkin aina vaan leimattu mun katkeruudeksi vanhempiani kohtaan. En ole ollut biologisen perheeni kanssa tekemisissä nyt reiluun kolmeen vuoteen, joten en tosiaan tiedä olisko aihetta ilmoitukseen nytkin.

Ei tuo nyt mitenkään tavatonta ole tuo lastenlasten määrä. Minun mummolla oli tuossa iässä 13 lastenlasta ja myöhemmin syntyi vielä pari. Nyt lapsenlapsenlapsia on varmaan jo enemmän kuin tuo 15. Mummolla itsellään 6 lasta.

Kyllähän tämänkaltaisia tarinoita valitettavasti on monellakin perheellä. Ei itselläkään mikään helppo lapsuus ollut, mutta sentään ei noinkaan rankka. Sossut olis kyllä varmaan useamman kerran puuttuneet, jos olisivat tienneet. Eikä sitä tosiaan itse osannut silloin ajatella, että se olis jotenkin epänormaalia elämää, myöhemmin kyllä tajunnut ettei kaikilla tosiaan noin ollut asiat. Mutta nykyään välit perheeseen on ihan hyvät ja meistä kaikki on ihan normaalisti pärjääviä ihmisiä.

Kiitos kun kerroit tarinasi. Tunnistan paljon yhtymäkohtia omaan lapsuuden perheeseeni, vaikka ihan noin paha tilanne ei meillä ollutkaan.

Hienoa, että olet tajunnut oman tilanteesi ja hakenut apua ja osaat työstää asioita. Minulla sama prosessi menossa. Itse havahduin lopullisesti tilanteeseen esikoiseni syntymän jälkeen ja yllätys yllätys siitä sitten seurasi synnytyksen jälkeinen masennus. Onneksi minulla on mies joka jaksaa tukea ja ymmärtää ja uskonkin vahvasti, etten enää toista omien vanhempieni virheitä.

Minullakin pyörii mielessä, miksi kukaan ulkopuolinen ei koskaan puuttunut tilanteeseen, vaikka meillä kävi poliisitkin kotona rauhoittelemassa tilannetta ja useat aikuisetkin tiesivät mitä meillä kotona tapahtui. Kaikista kamalimmalta tuntuu, etteivät ne joilla oli itselläkin lapsia, eivät uskaltaneet puuttua asioihin ja tehdä sitä lastensuojeluilmoitusta.

Niin surullista kuin se onkin, tällaisia perheitä valitettavasti on olemassa :(

[QUOTE="vieras";28293441]Suomessa on oppivelvollisuus 16-vuotiaaksi. Kaikki kehitysvammaisetkin käyvät koulua tuohon ikään asti.[/QUOTE]

Ei vaan tullut kouluun. Minkäs siinä voi? Ei ikinä saanut päättötodistusta peruskoulusta, en tiedä mitä hänelle nykyään kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;28293368:
aika harva 58-vuotias vaan on yhdeksän lapsen äitikään, saatika sitten isoäiti noin monelle.

Minä olen 47 ja isoäiti yhdeksälle lapselle.
En pidä sitä mitenkään outona. Moni muu asia kertomuksessasi sen sijaan oli outoa.

[QUOTE="yks";28293553]Kiitos kun kerroit tarinasi. Tunnistan paljon yhtymäkohtia omaan lapsuuden perheeseeni, vaikka ihan noin paha tilanne ei meillä ollutkaan.

Hienoa, että olet tajunnut oman tilanteesi ja hakenut apua ja osaat työstää asioita. Minulla sama prosessi menossa. Itse havahduin lopullisesti tilanteeseen esikoiseni syntymän jälkeen ja yllätys yllätys siitä sitten seurasi synnytyksen jälkeinen masennus. Onneksi minulla on mies joka jaksaa tukea ja ymmärtää ja uskonkin vahvasti, etten enää toista omien vanhempieni virheitä.

Minullakin pyörii mielessä, miksi kukaan ulkopuolinen ei koskaan puuttunut tilanteeseen, vaikka meillä kävi poliisitkin kotona rauhoittelemassa tilannetta ja useat aikuisetkin tiesivät mitä meillä kotona tapahtui. Kaikista kamalimmalta tuntuu, etteivät ne joilla oli itselläkin lapsia, eivät uskaltaneet puuttua asioihin ja tehdä sitä lastensuojeluilmoitusta.

Niin surullista kuin se onkin, tällaisia perheitä valitettavasti on olemassa :([/QUOTE]

Mulla kanssa pahimpana nous pintaan oma lapsuus kun olin saanut toisen lapseni nyt aikuisena, ensimmäisenhän tein jo teininä. Sairastuin myöskin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja aika pian tuon jälkeen laitoinkin välit poikki vanhempiini, sen jälkeen kun olin ensin yrittänyt käydä läpi lapsuuttani vanhempieni kanssa, mutta ei se oikein ottanut tuulta purjeisiin kun äitini puki heti marttyyrin viitan ylleen. Samoin ei meistäkään kukaan lapsena tajunnut ette tuollainen meno ole normaalia, ja surullista on, että osa mun ihan aikuisistakin sisaruksista elää edelleen siinä sairaassa kuplassa minkä mun vanhemmat on tuon perheen ympärille rakentaneet.

• Tykkää
Reactions: mörkömamma

Yhteistyössä