Mä olen ihan toivoton! (hääasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tiesitkö kaasoa pyytäessä, että hän on raskaana. En mitenkään puolustele kaason käytöstä -pulaan on sinut jättänyt, mutta en olisi itse varmaankaan jaksanut raskaana ollessa toimia kaasona varsinkaan, jos siihen olisi kuulunut paljon asioiden järjestelyä.

En tiennyt, pyysin kaasoksi keväällä kun häistä miehen kanssa päätettiin, ja kaaso tuli raskaaksi pari kuukautta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Eikö esim. sisko tai muu voisi tehdä askarteluja itsenäisesti? Eli tekisitte niitä kumpikin, mutta eri osoitteissa? Lisäksi muualla asuva voisi varmaan tulla parina vl:nä kylään, jolloin keskittyisitte vain häihin (lapsi silloin isän tai jonkun muun hoidossa). Kyllä te keinot keksitte, kun on halua ja organisointikykyä!

Joka tapauksessa vaihda kaasoa, sillä hänellä on selvä asenne ongelma, joka vain tulee jatkossakin pahoittamaan sun mielesi.

peesi, kyllä ne oikeat ystävät matkustaa avuksi ja suunnittelukaveriksi vaikka vähän kauempaakin, osallistut vaikka matkakustannuksiin jos se on siitä kiinni. sun ystävällä ei taida nyt olla kaikki hyvin, olethan häähumun keskellä muistanut kysyä myös häneltä, että mitä kuuluu ja miten odotus sujuu, ettei vaan olisi jotain sellaista mikä vaikuttaa noin kovasti hänen käytökseen.

Olen kysynyt ja hän vastaa että hyvin menee. Tässä viime aikoina en ole soittanut kun hän tuntui olevan niin vaivaantunut puheluista, mutta kun tuli ajankohtaiseksi käydä juhlapaikalla, soitin.

Niin, syitä voi olla monia. Aikoinaan, kun serkkuni meni naimisiin oli hänen (avoliitossa elävä) kaasonsa myös raskaana. Homma ei heilläkään oikein sujunut ja syyksi paljastui myöhemmin se, että kaaso oli serkun naimisiinmenosta jostain syystä hyvin kateellinen. Koki, että hänen olisi kuulunut olla menossa naimisiin, kun kerran oli raskaanakin.

Tuosta yksinäisyydestä vielä. Unohda tuollaset turhanpäiväset suunnitteluillat ja muut hömpötykset. Ota ne muutama halukas auttaja lähellesi ja tee päivästäsi täydellinen! Meillä oli muinoin aika sama tilanne, ettei läheltä löytynyt halukkaita auttajia, joten siskon kanssa kahdestaan pitkälti tehtiin koko homma. Jälkeenpäin on mukava olla ylpeä itsestään, miten hyvin sitä lopulta pärjäsi, ja ainakin meidän päivä oli ihan täydellinen, vaikka monesta asiasta jouduttiin luopumaan ajan ja tekijöiden puutteen vuoksi.
:hug:

Kyl se ap onnistuu kauempanakin asuvien kanssa ja heitä mäkeen moinen kaaso. Mun kaaso asui kaukana ja tuli paikalle 2pv ennen häitä auttamaan systeemeissä. Sitä ennen teki tahollaan jotain sovittua ja yhteyksissä oltiin puhelimitse. Hyvin onnistui silleenkin, vaatii vain hieman ajattelua kuka tekee mitä ja millon.

kaason on oltava valmiudessa pikku morsiamelle jos hänellä on suru puserossa,kaason täytyy lohduttaa,
vaikka sitten yöllä.
Kaason on myös oltava mukana joka ikisessä asiassa joka liittyy häihin
jos yöllä sattuu morsiamella tulemaan hyvä idea niin tokihan kaasolle voi yölläkin klo 3.00 soitta ja kertoa lisää
typerä kaaso jos moisesta suuttuu :(

Tokihan kaaso kysymättäkin osallistuu järjestelyihin,koristeluihin askarteluihin ym.
Ja tietysti kaasolta kysymättä morsian voi sopia hääpuku sovituksia sen 200kpl ennen häitä ja aina niissäkin on kaason oltava mukana,
mitä sillä on väliä jos kaaso joutuu töistään pois olemaan onhan nyt kyse sentään morsiamen tärkeästä päivästä.
Kaason olisi myös hyvä opetella pitämään suu kiinne ettei kerro omia mielipiteitään vaikka olisikin hyviä,
sillä juhla on morsiamen ei kaason ja kaaso tekee mitä käsketään.
Samoin kaason voi käskeä pukeutumaan ihan mihinkä röyhelöpukuun vain morsian tahtoo
ja toki teemavärin mukaan vaikka se ei kaasoa pukisikaan yhtään,
ja kaason hiukset toki nekin saa morsian päättää ei kai kaaso nyt kuvittele että voi itse sellaisen päättää
Ja mitä huutaviin kakaroihin häissämme tulee,
kaasohan voi pitää sen kakaralauman vaikka kirkosta ulkosalla leikkimässä sillä emmehän halua että täydellisen morsiamen täydellinen päivä pilataan kirkossa jonkun pennun huudolla,
ja miltä sekin näyttää siinä kun tuo tilanne kuvataan ja jonkun pentu huutaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei enään orjaksi:
kaason on oltava valmiudessa pikku morsiamelle jos hänellä on suru puserossa,kaason täytyy lohduttaa,
vaikka sitten yöllä.
Kaason on myös oltava mukana joka ikisessä asiassa joka liittyy häihin
jos yöllä sattuu morsiamella tulemaan hyvä idea niin tokihan kaasolle voi yölläkin klo 3.00 soitta ja kertoa lisää
typerä kaaso jos moisesta suuttuu :(

Tokihan kaaso kysymättäkin osallistuu järjestelyihin,koristeluihin askarteluihin ym.
Ja tietysti kaasolta kysymättä morsian voi sopia hääpuku sovituksia sen 200kpl ennen häitä ja aina niissäkin on kaason oltava mukana,
mitä sillä on väliä jos kaaso joutuu töistään pois olemaan onhan nyt kyse sentään morsiamen tärkeästä päivästä.
Kaason olisi myös hyvä opetella pitämään suu kiinne ettei kerro omia mielipiteitään vaikka olisikin hyviä,
sillä juhla on morsiamen ei kaason ja kaaso tekee mitä käsketään.
Samoin kaason voi käskeä pukeutumaan ihan mihinkä röyhelöpukuun vain morsian tahtoo
ja toki teemavärin mukaan vaikka se ei kaasoa pukisikaan yhtään,
ja kaason hiukset toki nekin saa morsian päättää ei kai kaaso nyt kuvittele että voi itse sellaisen päättää
Ja mitä huutaviin kakaroihin häissämme tulee,
kaasohan voi pitää sen kakaralauman vaikka kirkosta ulkosalla leikkimässä sillä emmehän halua että täydellisen morsiamen täydellinen päivä pilataan kirkossa jonkun pennun huudolla,
ja miltä sekin näyttää siinä kun tuo tilanne kuvataan ja jonkun pentu huutaa.

Auts...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tiesitkö kaasoa pyytäessä, että hän on raskaana. En mitenkään puolustele kaason käytöstä -pulaan on sinut jättänyt, mutta en olisi itse varmaankaan jaksanut raskaana ollessa toimia kaasona varsinkaan, jos siihen olisi kuulunut paljon asioiden järjestelyä.

En tiennyt, pyysin kaasoksi keväällä kun häistä miehen kanssa päätettiin, ja kaaso tuli raskaaksi pari kuukautta sitten.

Kaasolla taitaa olla nyt päällimmäisenä oma raskaus tunnekuohuineen ja taustalla voi oikeasti olla pelkoja keskenmenoista tms. Varmasti olisi hyvä vaihtaa kaasoa -kuullostaa sitä, että hääsi ovat hänelle tällä hetkellä van rasite ja tilanteesta ei nauti teistä kumpikaan. En vieläkään puolustele tällä mitenkään kaasoa, mutta itse en olisi tuossa vaiheessa (enkä myöhemminkään) raskautta jaksanut kovin paljon muuta kuin omia asioitani töissäkäynnin lisäksi. Toivottavasti hääsi onnistuvat kaikeasta huolimatta ja ystävyys kaveriisi säilyy.

Minä olin siskolleni apuna häiden järjestämisessä, vaikka meillä on välimatkaa n. 450 km. sulhasen siskon kanssa oltiin mesessä yhteyksissä ja suunniteltiin ohjelma sitä kautta. Kotonani askeertelin paikkalaput, ohjelmat ym. koristeet, jotka otin mukaani sitten häitä edeltävänä päivänä saapuessamme hääpaikakunnalle. sinä iltana näin sitten juhlapaikankin. Sulhasen siskokin asui meistä kummastakin n. 200 km päässä. Ja hienot häät tuli ja kaikki olivat lopputulokseen koristeluineen kaikkineen tyytyväisiä. Muita kaasoja ei näissä häissä ollut, emme mekään mitään virallisia kaasoa, vaan mielissämme autettiin toisia.

Minulle kävi vähän niin kuin sinulle. Kaaso osallistui hääjärjestelyihin sen verran, että kävi kerran kanssani katsomassa hääpukuja ja söi kattilallisen pop corneja sillä aikaa kun minä tein askarteluja. Ei vastannut puhelimeen best manille eikä suostunut tätä tapaamaan, ilmoitti sitten viikko ennen häitä, että haluaa sitten juhlapäivänä olla minulle "tukena" mutta muuten voitaisiin hankkia joku kolmas best manille kaveriksi.

Olin epätoivoinen, minusta tuntui että olin aivan yksin, mutta sain sitten pyydettyä miehen kaverin tyttöystävää alkuperäisen kaason tilalle ja sanottua tälle alkuperäiselle, että tulkoon häihin tavallisena vieraana jos haluaa, kaaso vaihtuu. Uusi kaaso oli aivan ihana, en ymmärrä miten hän saikin otettua homman haltuun ja häistä tuli ikimuistoiset. En ollut edes tajunnut, kuinka paljon apua sellaisesta kaasosta on, joka oikeasti haluaa olla avuksi eikä vain saada kunniaa kaason asemasta. Tämän uuden kaason panosta en ikinä unohda.

Miks järjestää niin jumalattoman isoja häitä jos niiden järjestelyistä ei selviä. Ehkäpä kaaso ei yksinkertaisesti osallistua mihinkään askarteluihin. Ei vaan ole ilennyt kieltäytyä

Mä olin tukevasti raskaana kun paras ystäväni meni naimisiin. Ei tullut mieleenkään kieltäytyä järjestämästä polttareita tai askartelemasta. Kyllä siinä jotain muuta on taustalla, ja yhden edellisiin, eli kaaso vaihtoon. Turha kiusata itteensä tommosella törpöllä.

Kannattaa miettiä myös onko kaikkia askarteluja jne ihan pakko tehdä itse, ja pääsisikö jossain helpommalla. Näin jälkikäteen kun muistelee häitä, niin en todellakaan muista millasia hääkarkkeja oli, mitä koristeita tai mikä oli teemaväri. Omat häät tietenkin, mutta niissäkin olisi selvinnyt paljon pienemmällä panostuksella ihan helposti ilman että juhlat kärsivät. Ihmiset ja yleinen tunnelma on se mikä ratkaisee, ei se miten joku pöytäkoriste on väännetty. :hug:

Yhteistyössä