Mä olen ihan toivoton! (hääasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen morsian

Vieras
Aikaisemmin täällä kerroin, että kaaso ei suostu järjestämään polttareita koska hän on raskaana. Nyt samasta syystä hän sanoi, että toivottavasti en ole järjestänyt hänelle mitään tehtävää, sillä eihän hänen tilastaan sitten tiedä.

Eilen soitin hänelle ja kysyin asiasta joka olis sovittu kuukausi sitten eli juhlapaikalla käymisestä. Tarkoituksena olisi katsoa miten pöydät laittaa, missä on pistorasiat ja mihin tulee morsiusparin pöytä ym. Tämän kaaso perui, ei pääse paikalle. Tämä on ok, aina voi tulla esteitä mutta hän ei tiennyt koska pääsee ollenkaan. Ja kun kysyin entä askartelut joihin hän oli lupautunut apuun, ei hän enää tiennyt niistäkään.

"Saat sä ne varmaan yksinkin" hän sanoi.

Minä olen täällä ihan tippa linssissä. Minulla on pieni lapsi jonka kanssa menee päivät, mies on töissä mutta illat sentään kotona. Muut kaverini asuvat toisella paikkakunnalla ja ovat kiireisiä. Olen ihan yksin tämän kanssa, en ole hyvä keksimään koristeluita ja tarvitsisin apua mutta en sitä saa vaikka pyydän.

Tämä häiden järjestäminen on kamalaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen morsian:
Aikaisemmin täällä kerroin, että kaaso ei suostu järjestämään polttareita koska hän on raskaana. Nyt samasta syystä hän sanoi, että toivottavasti en ole järjestänyt hänelle mitään tehtävää, sillä eihän hänen tilastaan sitten tiedä.

Eilen soitin hänelle ja kysyin asiasta joka olis sovittu kuukausi sitten eli juhlapaikalla käymisestä. Tarkoituksena olisi katsoa miten pöydät laittaa, missä on pistorasiat ja mihin tulee morsiusparin pöytä ym. Tämän kaaso perui, ei pääse paikalle. Tämä on ok, aina voi tulla esteitä mutta hän ei tiennyt koska pääsee ollenkaan. Ja kun kysyin entä askartelut joihin hän oli lupautunut apuun, ei hän enää tiennyt niistäkään.

Minä olen täällä ihan tippa linssissä. Minulla on pieni lapsi jonka kanssa menee päivät, mies on töissä mutta illat sentään kotona. Muut kaverini asuvat toisella paikkakunnalla ja ovat kiireisiä. Olen ihan yksin tämän kanssa, en ole hyvä keksimään koristeluita ja tarvitsisin apua mutta en sitä saa vaikka pyydän.

oisko kaason vaihtamisen paikka?

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:

Olisi, mutta kehen vaihdan? Ei ole muita tällä paikkakunnalla, ulkopaikkakuntalaiset kaverit eivät kerkeä. Siskoni olisi varmasti avuksi jos hän ei asuisi 250km päässä täältä :(

Eikö esim. sisko tai muu voisi tehdä askarteluja itsenäisesti? Eli tekisitte niitä kumpikin, mutta eri osoitteissa? Lisäksi muualla asuva voisi varmaan tulla parina vl:nä kylään, jolloin keskittyisitte vain häihin (lapsi silloin isän tai jonkun muun hoidossa). Kyllä te keinot keksitte, kun on halua ja organisointikykyä!

Joka tapauksessa vaihda kaasoa, sillä hänellä on selvä asenne ongelma, joka vain tulee jatkossakin pahoittamaan sun mielesi.

Varmasti on enemmän apua kaukana asuvasta hyvästä siskosta kuin lähellä asuvasta huonosta kaasosta. :) Askarteluita voi tehdä matkan päässäkin. Järjestäkää tapaaminen, jossa käytte kerralla läpi kaikkia tärkeitä asioita ja teette työnjakoa. Puhelimella pärjää sen jälkeen pitkällä ja sillöin tällöin voi tavatakin. 250 km on loppujen lopuksi lyhyt välimatka. :)

Onko häät samalla paikkakunnalla jossa asutte? Mitenkäs jos kysyisit siskoasi kuitenkin vaikka edes toiseksi kaasoksi ja jonain viikonloppuna vaikka tulemaan teille kyläilemään ja olemaan askarteluavuksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:

Olisi, mutta kehen vaihdan? Ei ole muita tällä paikkakunnalla, ulkopaikkakuntalaiset kaverit eivät kerkeä. Siskoni olisi varmasti avuksi jos hän ei asuisi 250km päässä täältä :(

aika hankala paikka, voisko joku hyvä ystävä tulla joku viikonloppu teille ja hoitaisitte kaikki asiat kuntoon (mitkä voi etukäteen hoitaa) kerta rysäyksellä

Mun kaasot (2 kpl) asui n. 150 km päässä ja niin vaan olivat molemmat vuorotellen tai yhtäaikaa muutaman viikonlopun askartelemassa ja suunnittelemassa häitä. Hyvin onnistui ja yökyläily oli kaikenlisäksi tosi hauskaa kaikkien mielestä :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Eikö esim. sisko tai muu voisi tehdä askarteluja itsenäisesti? Eli tekisitte niitä kumpikin, mutta eri osoitteissa? Lisäksi muualla asuva voisi varmaan tulla parina vl:nä kylään, jolloin keskittyisitte vain häihin (lapsi silloin isän tai jonkun muun hoidossa). Kyllä te keinot keksitte, kun on halua ja organisointikykyä!

Joka tapauksessa vaihda kaasoa, sillä hänellä on selvä asenne ongelma, joka vain tulee jatkossakin pahoittamaan sun mielesi.

Ja vielä, kyllä se ideointi hyvin onnistuu puhelimen ja netinkin välityksellä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen:
Onko häät samalla paikkakunnalla jossa asutte? Mitenkäs jos kysyisit siskoasi kuitenkin vaikka edes toiseksi kaasoksi ja jonain viikonloppuna vaikka tulemaan teille kyläilemään ja olemaan askarteluavuksi?

Näin taitaa olla paras tehdä. Ja saan minä yksinkin kaiken, se vain on aika kurjaa ja vie paljon voimia. Häät on meidän paikkakunnalla juu, ja juhlapaikka on varattu perjantaista sunnuntaihin että onneksi saadaan miehen kanssa ja ehkä miehen sukulaisten avulla paikka kuntoon.

No kuinka isot ne häät on ja kuinka paljon niitä koristeta sitten täytyy väkertää?

Itsekin tein yksin ne koristelut mitä tein, ja miehen kanssa järjestettiin juhlapaikkakin ja lapsikin(2v) oli siinä mukana auttamassa.
Kaason tehtäviin meillä' kuului ainoasteen olla seremoniamestarina :)

No vaihda silti siskosi kaasoksi, minä en tuota alkuperäistä "kaasoa" pitäisi kaasona mistään hinnasta enää minuuttiakaan! Ennemmin olisin ilman ja niinhän muinoin oltiinkin, joskus 1980-luvulla tämä kaasohomma kai käsistä riistäytyi! Äidilläni ei ainakaan 1960-luvulla ollut kaasoa mutta isot häät oli!

Ja polttarit nyt ovat niin aikansa eläneet ryyppäjäiset että itse en niiden puuttumista surisi! Aikoinaan kieltäydyin ehdottomasti polttareista, ilmoitin jo etukäteen että niitä on turha järjestää sillä en lähde! Eri asia tietenkin jos on jotkut kivat polttarit, syömistä, kauneushoitolaa, jälkahoitoa, kylpylää tms mutta ne voi siskosikin sinulle järjestää etänä!

voi hitto mikä kaaso sulla :( !

mie voisin jeesata ;) ei oo muuta kuin aikaa. ei vaan koita nyt puhua vielä sen kaason kanssa, sano että tarviit oikeesti apua ja kun on kerta lupautunut kaason hommaan, niin pitäköön lupauksensa

peesi, kyllä ne oikeat ystävät matkustaa avuksi ja suunnittelukaveriksi vaikka vähän kauempaakin, osallistut vaikka matkakustannuksiin jos se on siitä kiinni. sun ystävällä ei taida nyt olla kaikki hyvin, olethan häähumun keskellä muistanut kysyä myös häneltä, että mitä kuuluu ja miten odotus sujuu, ettei vaan olisi jotain sellaista mikä vaikuttaa noin kovasti hänen käytökseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Mun kaasot (2 kpl) asui n. 150 km päässä ja niin vaan olivat molemmat vuorotellen tai yhtäaikaa muutaman viikonlopun askartelemassa ja suunnittelemassa häitä. Hyvin onnistui ja yökyläily oli kaikenlisäksi tosi hauskaa kaikkien mielestä :)

Ne mun muut ystävät siellä toisella paikkakunnalla eivät ole olleet kovin kiinnostuineita häistä :ashamed:

Minä olen vähän... yksinäinen ja siksi tämä on vaikeaa saada kokoon ihmisiä jotka olisivat halukkaita auttamaan. Ja tämä yksinäisyys tekee asiasta vieläkin pahemman. Lueskelen kateellisena muiden morsianten tarinoita suunnitteluilloista ja polttareista :(

Pyydä joku näistä kauempana asuvista ystävistäsi tai siskosi kaasoksesi, kyllä hommat onnistuu, vaikka kauempana asuvatkin =) Mulla oma sisko oli kaasoja ja asuu n. 200 kilsan päässä täältä. Sähköpostilla (valokuvilla) yms oltiin yhteyksissä ja tulivat sitten pari päivää ennen tänne, että saatiin kaikki laitettua paikalleen.

Niinkuin joku jo sanoi, paljon parempi on se kauempana asuva auttava ystävä, kuin lähellä oleva, joka ei auta...

Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti:

peesi, kyllä ne oikeat ystävät matkustaa avuksi ja suunnittelukaveriksi vaikka vähän kauempaakin, osallistut vaikka matkakustannuksiin jos se on siitä kiinni. sun ystävällä ei taida nyt olla kaikki hyvin, olethan häähumun keskellä muistanut kysyä myös häneltä, että mitä kuuluu ja miten odotus sujuu, ettei vaan olisi jotain sellaista mikä vaikuttaa noin kovasti hänen käytökseen.

Olen kysynyt ja hän vastaa että hyvin menee. Tässä viime aikoina en ole soittanut kun hän tuntui olevan niin vaivaantunut puheluista, mutta kun tuli ajankohtaiseksi käydä juhlapaikalla, soitin.

Tiesitkö kaasoa pyytäessä, että hän on raskaana. En mitenkään puolustele kaason käytöstä -pulaan on sinut jättänyt, mutta en olisi itse varmaankaan jaksanut raskaana ollessa toimia kaasona varsinkaan, jos siihen olisi kuulunut paljon asioiden järjestelyä.

Juu eiköhän olis kaason vaihdon paikka. Mulla itelläni kaaso asuu 200 km:n päässä ja kyllä ne järjestelyt hyvin onnistuu. Kaaso on innokas askartelija ja sähköpostin välityksellä laittaa mulle ehdotuksia :) Varmaan pari kertaa nähdään tässä vielä ennen ens kesän häitä jolloin hoidetaan sitte niitä askarteluja. Hääpäivää edeltävällä viikolla kaaso sanoi tulevansa tänne paria päivää aikasemmin vaikkein sitä edes vaatisikaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tiesitkö kaasoa pyytäessä, että hän on raskaana. En mitenkään puolustele kaason käytöstä -pulaan on sinut jättänyt, mutta en olisi itse varmaankaan jaksanut raskaana ollessa toimia kaasona varsinkaan, jos siihen olisi kuulunut paljon asioiden järjestelyä.

Minä kyllä tuona kaasona älyäisin itse ehdottaa morsiamelle, että vaihtaisi kaason johonkin joka jotain pystyy tekemään! Saahan sitä raskaana olla mutta ei terrorisoida velttona kaasona toisen häitä!

Yhteistyössä