Mä odotan vakinaistamista, että voisin raskautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Odottelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Odottelija"

Vieras
Syksyllä se ehkä toteutuu, mun vakinaistaminen. Siihen asti pakko pitää vauvakuume hallinnassa, ettei mene paikka sivu suun. Kesällä voidaan alkaa yrittää, kun ei tiedä ees koska tärppää tai tärppääkö edes. Mutta siihen asti on vaan esitettävä töissä etten halua lisää lapsia, koska jos ne saa vihiä mun vauvakuumeesta, vakkaripaikka menee toiselle ja sitä riskiä en ota.
Mä tykkään mun työstä ja haluan palata samaan hommaan hoitovapaan jälkeen. En tykkää salailusta, mutta se nyt vaan on näin.

Tosi harmillista. Oletko hoitoalalla töissä? Ymmärrän sinua täysin, mutta myös työnantajaasi. Mitä tälle asialle voisi tehda: vakinaista paikkaa ei saa raskautumisen pelossa, mutta jos saa niin heti raskautuu.
Keksikää joku ratkaisu!

[QUOTE="vieras";25926145]mun piti toimia samoin paitsi et se olis ollu esikoinen mutta miespä otti ja lähti toisen matkaan ja mun työ vakinaistetaan lähiäikoina että kiva juttu juu.[/QUOTE]

EIköhän se sitten ollut oikein hyvä asia, että lykkääntyi ja lähti mies ennen, kuin suhteeseen tuli se lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvähän se;25926189:
EIköhän se sitten ollut oikein hyvä asia, että lykkääntyi ja lähti mies ennen, kuin suhteeseen tuli se lapsi.

No oli ja ei kait,saatto olla vaan ainut mahis saada lapsi/a.Tai saahan niitä vaikka yhenyön jutuista mutta ei oikeen innosta ajatus yh-arjesta.

[QUOTE="Jeera";25926048]Tosi harmillista. Oletko hoitoalalla töissä? Ymmärrän sinua täysin, mutta myös työnantajaasi. Mitä tälle asialle voisi tehda: vakinaista paikkaa ei saa raskautumisen pelossa, mutta jos saa niin heti raskautuu.
Keksikää joku ratkaisu![/QUOTE]

Sosiaalialalla kyllä. Joo, ei kivalta tunnu tämmöinen työnantajan selän takana suunnittelu (kunta on työnantajani) mutta taistelu noista vähistä vakkaripaikoista on kovaa ja kaikkihan tässä itseään ajattelee.

vittu että ihmiset on itsekkäitä.onse hyvä että yritykset muuttaa ulkomaille ja potkii suomi läskiperseet pihalle.
mä oikein nautin uutisista kun tulee työttömiä.

[QUOTE="vieras";25926539]vittu että ihmiset on itsekkäitä.onse hyvä että yritykset muuttaa ulkomaille ja potkii suomi läskiperseet pihalle.
mä oikein nautin uutisista kun tulee työttömiä.[/QUOTE]

Syystä, että silloin maa on saanut yhden kaltaisesi lisää?

Raskaus tai raskautumisen suunnittelu ei saa vaikuttaa vakinaistamiseen tai työntekijän valintaan ylipäätään mitenkään. Näin laissa. Toisaalta raskaudesta ei tarvitse kertoa kuin vasta kun raskaus on tosi pitkällä (en muista viikkoja). Tämäkin laissa.

Eli ei tarvitse kertoa mitään raskautumissuunnitelmista. Ja itseään saa suojella, ettei vihjaakkaan vauvakuumeestaan; näin tässä miesvetoisessa maailmassa vain on elettävä.

Ja tämän sanoo esimies, jonka n. 20 alaisesta nyt äippälomalla on 5. Juu, siis pätevien sijaisten hankkiminen on niiiiin mukavaa. Yksi minun alaiseni on kerrottu etukäteen raskautumisyrityksestä, mikä olikin tosin oli pitkä ja kivinen tie. Kannustin eteenpäin ja piilottelin hoitokäyntejä omalta osaltani (esimies ei toki edes saakkaan kertoa mitään syytä mihinkään poissaoloon). Tiedän, että kun ko. henkilö tulee takaisin, hän tulee mielellään, erittäin pätevien työntekijöiden toivoo tulevan innoissaan takaisin.

Ymmärrän ap.ta niin hyvin. Minä luovutin, kun kaksi vuotta työskennelleenä ei edelleenkään ollut tarjolla kuin kolmen kuukauden pätkiä ja aloitettiin raskauden yrittäminen. Eipä olisi vakipaikkaa löytynyt vielä pari vuotta myöhemminkään, joten hyvä vain etten odottanut. Työnantaja ei häviä rahallisesti mitään, jos työntekijä on äitiyslomalla, ja jos häviää työpanoksessa, niin ottaa varmasti mielellään hyvän työntekijän takaisin. Mitä siitä jos on pois pari- kolmevuotta, kun niitä työvuosia on itsekullakin kolmekymmentä ellei enemmänkin.