Mä nyt avaudun joulusta ja rahattomuudesta vaikka siitä tuleekin kakkaa niskaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä sä tulet sen saamaan jos oikeasti et pysty työtä tekemään. Eikö?

Ei se ihan näin mene. Työkyvyttömyyseläkettä myönnetään tosi tosi kitsaasti fyysisiin vaivoihin. Henkisiin saa helpommin. Moni esim. kroonisesta selkäviasta kärsivä joutuu keikkumaan työkkärin listoilla vaikkei ole kyennyt kymmeneen vuoteen tekemään päivääkään töitä. Eläkeselvityksen lääkärit tuntuvat tekevän päätökset vähän samalla mutulla kuin Kelankin. Näkemättä asiakasta lätkäistään työkuntoinen-leima paperiin mikäli vain päässä ei ole vikaa, ja sitten seuraava asiakas käsittelyyn, näin karrikoidusti.

En lukenut kuin ekan ja viimeisen sivun mutta näin uskovana tekee mieli sanoa että joulun tarkoitus on pistetty täysin överiksi, sen juhlan tarkoituksen ei pitäisi aiheuttaa minkäänlaisia rahallisia paineita.

Siis joulun juhlistaminen on kivaa, on jouluista ruokaa, koristeita, joulukirkko, lauluja ja ehkä joku pieni paketti läheisille, mutta kaikki siitä eteenpäin ja siihen lisätty on ihan markkinamiesten keksintöä.

Tietty jokainen saa viettää joulua kuten haluaa, mutta kieltämättä mäkin olen joutunut jo elokuulta miettimään tulevan joulun ja lahjojen suunnittelua - ja siinä jokin mättää.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
[QUOTE="vieras";28973615]Maailmassa on helvetisti erilaisia töitä. Jos ei pysty mitään fyysistä tekemään, on sitä sellaisiakin töitä, joissa ei mitään fyysistä tehdäkään. Jos sä pystyt palstalle kirjoittelemaan niin etköhän sä pystyisi töitäkin koneella tekemään.[/QUOTE]

Tällä hetkellä mä oon polvillani tuolilla, perse pystys ja nojaan kyynärpäillä pakastimeen (pöytä on liian matala) ja kirjotan yhden käden tekniikalla. Normaalisti en pysty istua ku noin 5-10 minuuttia, jos istun kauemmin yhtä soittoa niin en meinaa päästä enää ylös. Onko sulla aavistustakaan miltä tuntuu kun meinaa nousta istumasta, saa perseensä 5 senttiä irti tuolista ja jumittuu siihen hirveen tuskan kans? Kun kipu on erittäin kova ja jokainen yrityskin liikahtaa johonkin suuntaan lisää sitä moninkertaisesti? Kunnes lopulta on vain pakko kestää se tuskapiikki koska reidet ei enää kestä sitä lavittan yllä roikkumista?

Ei se ihan näin mene. Työkyvyttömyyseläkettä myönnetään tosi tosi kitsaasti fyysisiin vaivoihin. Henkisiin saa helpommin. Moni esim. kroonisesta selkäviasta kärsivä joutuu keikkumaan työkkärin listoilla vaikkei ole kyennyt kymmeneen vuoteen tekemään päivääkään töitä. Eläkeselvityksen lääkärit tuntuvat tekevän päätökset vähän samalla mutulla kuin Kelankin. Näkemättä asiakasta lätkäistään työkuntoinen-leima paperiin mikäli vain päässä ei ole vikaa, ja sitten seuraava asiakas käsittelyyn, näin karrikoidusti.

Niin koska on todettu, että työtä pystyy tekemään. Jos oikeasti on noin paha kun hipputar viimeinkin asiaa valottaa, niin ihan varmasti hyväksytään. Että pitää suurinpiirtein koko ajan maata vain ja 5 minuuttia kykenee istumaan oudossa asennossa tai vastaavaa. En minäkään tarvitse selkävikaisena mitään sairaseläkkeitä/työkyvytömyyttä, koska voin kouluttautua uudelleen ja tehdä toisenlaista työtä, eli en mitään lupia saakaan. Ja kyllä, krooninen selkävika joka vaivaa päivittäin. Työkuntoisen leiman saa jos on JONKIN työn kuntoinen henkilö, eli katsotaan että on työkuntoinen. En tiedä yhtäkään joka ei olisi sitä saanut kun on tarpeeksi hyvä syy ja työni puolesta kyllä törmään heihin paljon. Jos ei myönnetä niin helvetinmoiset valitukset ja meteli siitä jos on NOIN kipeä. En minä alistuisi mihinkään työkuntoinen-leimaan jos olisin käytännössä sänkypotilas ilman mitään työkykyä. Siihen on syynsä jos ei myönnetä.

Siis en pysty NORMAALISSA asennossa istumaan kuin hetken. Mä pystyn olemaan kunhan toiminta on monipuolista. Eli istumista (sen hetken tahi "oudossa" asennossa) ja kävelyä vaihtelevasti, vain vähän kumartelua ja paikallaan seisomista ja nostelua. Ja maate pitäis aina välillä päästä hetkeksi. Maatakaan en voi pitkiä aikoja putkeen, siksi alkaa yöunetkin olla turhan lyhyitä.

Ja kun valitettavasti toi selkä ei oo ainut ongelma, tosin tällä hetkellä pahin.

No nytmun pakko kuitenkin avata tätä asiaa vähän enemmän.

Eli ei mies oo mikään täys itsekäs ääliö vaikka ei lahjoihin halua rahaa laittaakaan. Ei sekään nyt hetkeen oo ostanut mitään erikoista itselleen mutta kesän aikana on ostanut kyllä mulle pyörän, mun autoon (kyllä, se on pakollinen) renkaat, sytytystulpat ja jonku puolakotelon tai mikä ny lienee olikaan. Muutenkin aina korjaa mun auton ja ostaa siihen tarvittavat osat. Maksoi myös kahden yön loman ikaalisissa, siihen meni 120. Käytti pojat sirkuksessa ja powerissa.
Mies maksaa myös likan opiskelijakämpän vuokran, siis sen mitä jää maksettavaa asumistuen jälkeen, mä annan likalle ruokarahat.

Ja tää meidän rahatilanne meni persiilleen alkuvuonna 2011 talokauppasotkun takia josta jäi meille paljon maksettavaa. Omaa tyhmyyttä oli mutta ei sille jälkikäteen mitään voi. Samaan syssyyn selvis et mä ootan neljättä.

Noniin,enempää en selvitä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";28971344]Mies tekee väärin ja mies tekee väärin. Tyypillistä palstafemakkoilua taas. Aikuinen ihminen päättää rahoistaan ja niiden käytöstä ihan itse eikä siihen tarvita mitään naisen jeesustelua.[/QUOTE]

Sun mielestä on siis ihan fine että mies tekee lapsia, ja vielä asuukin niidenkanssa, muttei maksa MITÄÄN heidn kulujaan? Ei edes joululahjoja? Vai onko tää taas niitä miehiä jotka on suuressa armossaan lahjoittaneet siemenensä vaimolleen jotta hälläkin ois kotona joku oma pikku projekti, eli ne lapset?

Ja oikeasti naiset, miksi te suostutte tuollaisten miesten pompotteluun? :O

Tarttis lopettaa se tytön avustaminen ainakin virallisesti. Menette tytön kanssa sossuun.. tai menee yksin.
Meinaa sit kun teiltä oikeesti loppuu rahat ja tytön on pakko mennä sossuun, nii ne sanoo etteivät auta koska vanhemmat on tähänki asti pystyny auttaa.

[QUOTE="henni";28977521]Tarttis lopettaa se tytön avustaminen ainakin virallisesti. Menette tytön kanssa sossuun.. tai menee yksin.
Meinaa sit kun teiltä oikeesti loppuu rahat ja tytön on pakko mennä sossuun, nii ne sanoo etteivät auta koska vanhemmat on tähänki asti pystyny auttaa.[/QUOTE]

Likka vasta täyttää 16 että vähän niinku ollaan velvollisia sitä elättämään.

Yhteistyössä